Iemand die ervaring heeft met dit abo van Proximus met 2 vaste nummers (voip) op 1 adres?
Is het mogelijk om gelijktijdig oproepen ontvangen op beide nummers en omgekeerd ook gelijktijdig uit te bellen via beide nummers?
De klantendienst reageerde volmondig "ja" op al mijn vragen hieromtrent, maar had niet het gevoel dat ze het goed begrepen.
Proximus business flex vaste lijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hoe wil je bij het uitbellen meegeven over welke lijn het gesprek gaat?
Als je 2 afzonderlijke toestellen gebruikt zie ik daar geen probleem in.
Of als je met je sipclient kan kiezen welke account je gebruikt.
Hoe zie je het zelf ?
Als je 2 afzonderlijke toestellen gebruikt zie ik daar geen probleem in.
Of als je met je sipclient kan kiezen welke account je gebruikt.
Hoe zie je het zelf ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 17 keer
De 2 nummers (apart) registreren op een Fritzbox.
Philippe sprak een tijdje geleden over iets geweldig (viewtopic.php?p=1015996#p1015996). Namelijk de PXS vaste lijn permanent doorschakelen naar een WEEPEE nummer bijvoorbeeld om de PXS lijn vrij te houden voor uitgaande gesprekken.
Ik ben nu bekijken of dit de moeite kan zijn in plaats van alles via WEEPEE of eender welke voip provider te doen.
Heb al het kostenplaatje vergeleken en PXS blijft toch wel echt 30-40 euro per maand duurder als ik internet/vaste lijn/mobiel in beschouwing neem...
Philippe sprak een tijdje geleden over iets geweldig (viewtopic.php?p=1015996#p1015996). Namelijk de PXS vaste lijn permanent doorschakelen naar een WEEPEE nummer bijvoorbeeld om de PXS lijn vrij te houden voor uitgaande gesprekken.
Ik ben nu bekijken of dit de moeite kan zijn in plaats van alles via WEEPEE of eender welke voip provider te doen.
Heb al het kostenplaatje vergeleken en PXS blijft toch wel echt 30-40 euro per maand duurder als ik internet/vaste lijn/mobiel in beschouwing neem...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 25 keer
Volgens mij gebruiken zie hiervoor gewoon de 2 TEL (RJ11) poorten op hun meegeleverde modem (Internet Box).freddie schreef: 3 weken geleden Iemand die ervaring heeft met dit abo van Proximus met 2 vaste nummers (voip) op 1 adres?
Is het mogelijk om gelijktijdig oproepen ontvangen op beide nummers en omgekeerd ook gelijktijdig uit te bellen via beide nummers?
Op die manier krijg je 2 aparte lijnen, waarop je dus 2 analoge toestellen kan op aansluiten.
Je kan dus gelijktijdig bellen met beide lijnen met 2 afzonderlijke nummers, maar het is dus niet dat je automatisch de 2de lijn gebruikt als de eerste bezet is ...
Als je de Proximus Internet box niet gebruikt, kan je inderdaad de 2 nummers registreren op de FritzBox
Op voorwaarde dat je SIP gegevens krijgt (waarschijnlijk via My Proximus)
Ja dat is een setup die ik momenteel draai bij een kennisfreddie schreef: 3 weken geleden Philippe sprak een tijdje geleden over iets geweldig (viewtopic.php?p=1015996#p1015996). Namelijk de PXS vaste lijn permanent doorschakelen naar een WEEPEE nummer bijvoorbeeld om de PXS lijn vrij te houden voor uitgaande gesprekken.
- de Proximus vaste lijn is permanent doorgeschakeld naar een WeePee lijn.
- beide lijnen zijn geregistreerd in de FritzBox
- Op de WeePee lijn zijn meerdere gelijktijdige gesprekken mogelijk
- Tijdens een doorgeschakeld gesprek, blijft de Proximus lijn vrij:
- voor uitgaande gesprekken
- voor een 2de inkomend gesprek (die ook doorgeschalekd wordt naar WeePee
De extra WeePee lijn kost 1.80€ per maand.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Hier heb je 2 opties.
Bizz Call Connect is de standaard en is de pabx in de cloud oplossing. Werkt enkel met gehuurde yealink toestellen van Proximus (krijgen speciale firmware), mar kan evengoed via Webex werken.
Multi Line is het andere, dat is gewoon de ISDN opvolger van vroeger. Zelfde principe en best een fysieke pabx om optimaal te gebruiken, maar kan ook werken met 2 analoge toestellen. In het laatste geval gan dan je wel steeds uitgaand bellen met slechts 1 nummer en nooit het 2de.
Komt steeds met een bizz ip box om aan te sluiten op een isdn pabx (een fritzbox 7590 kan als isdn pabx werken) of een voip pabx die niet van Proximus is. Indien voip pabx van Proximus (Forum 5000 of Forum Connect), is er geen bizz ip box nodig.
Bizz Call Connect is de standaard en is de pabx in de cloud oplossing. Werkt enkel met gehuurde yealink toestellen van Proximus (krijgen speciale firmware), mar kan evengoed via Webex werken.
Multi Line is het andere, dat is gewoon de ISDN opvolger van vroeger. Zelfde principe en best een fysieke pabx om optimaal te gebruiken, maar kan ook werken met 2 analoge toestellen. In het laatste geval gan dan je wel steeds uitgaand bellen met slechts 1 nummer en nooit het 2de.
Komt steeds met een bizz ip box om aan te sluiten op een isdn pabx (een fritzbox 7590 kan als isdn pabx werken) of een voip pabx die niet van Proximus is. Indien voip pabx van Proximus (Forum 5000 of Forum Connect), is er geen bizz ip box nodig.
-
- Plus Member
Dit bedoel je dan zeker?
Ik raak er wel niet meer aan uit. Je hebt business flex met vaste lijn, business flex met aparte vaste lijn, multi line..
Als we uitgaan van de volgende situatie: Er is glasvezel en we gebruiken de Fritzbox als router + telefooncentrale dan ziet die multi line oplossing er het beste uit.
Maar zit dit dan ook inbegrepen in de volgende samenstelling? Want hier zie ik dan weer geen vermelding van "tot 2 vaste nummer"
Toegevoegd na 17 minuten 7 seconden:
Het grote voordeel is dat het mogelijk interessanter is op vlak van belkosten als er veel wordt uitgebeld.
Ik raak er wel niet meer aan uit. Je hebt business flex met vaste lijn, business flex met aparte vaste lijn, multi line..
Als we uitgaan van de volgende situatie: Er is glasvezel en we gebruiken de Fritzbox als router + telefooncentrale dan ziet die multi line oplossing er het beste uit.
Maar zit dit dan ook inbegrepen in de volgende samenstelling? Want hier zie ik dan weer geen vermelding van "tot 2 vaste nummer"
Toegevoegd na 17 minuten 7 seconden:
Dat zal geen probleem zijn. De nummers zijn voor 2 verschillende personen bedoeld.philippe_d schreef: 3 weken geleden Je kan dus gelijktijdig bellen met beide lijnen met 2 afzonderlijke nummers, maar het is dus niet dat je automatisch de 2de lijn gebruikt als de eerste bezet is ...
Dit zal wel moeten. Maar met de vrije modemkeuze is dit toch geen probleem meer zag ik op het PXS forum?philippe_d schreef: 3 weken geleden Op voorwaarde dat je SIP gegevens krijgt (waarschijnlijk via My Proximus)
Dit wil ik ook eventueel toepassen als het PXS verhaal met de multi line wat duidelijker is en ook qua kosten.
Het grote voordeel is dat het mogelijk interessanter is op vlak van belkosten als er veel wordt uitgebeld.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Business Flex = analoge (via voip) vaste lijn, zowel op vdsl als fiber. Aansluiting analoge telefoon toestellen altijd op groene voip poorten van de bbox/internet box. Tot daar de officiële info en support van Proximus.
Sip gegevens kan je wel vinden in MyProximus.
Business Flex Call Connect: de gewone tel lijn is vervangen door Bizz Call Connect. De rest is exact hetzelfde als Business Flex.
Business Flex Multi Line: idem als hierboven, maar dan Multi Line ipv Bizz Call Connect.
Los van deze 3 packs/configs kan je ook nog steeds een extra telefoon lijn nemen. Dit is gewoon een 2de analoge lijn die apart zal staan. Geen voip, aansluiting op de telefoon poorten van de NTP (de klassieke telefoonstekker). Je betaalt wel de volle pot voor die lijn en voor het verbruik, staat volledig los van het Business Flex pack.
Sip gegevens kan je wel vinden in MyProximus.
Business Flex Call Connect: de gewone tel lijn is vervangen door Bizz Call Connect. De rest is exact hetzelfde als Business Flex.
Business Flex Multi Line: idem als hierboven, maar dan Multi Line ipv Bizz Call Connect.
Los van deze 3 packs/configs kan je ook nog steeds een extra telefoon lijn nemen. Dit is gewoon een 2de analoge lijn die apart zal staan. Geen voip, aansluiting op de telefoon poorten van de NTP (de klassieke telefoonstekker). Je betaalt wel de volle pot voor die lijn en voor het verbruik, staat volledig los van het Business Flex pack.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Neem maar Dstny ipv Proximus. Veel meer mogelijkheden, en als je al je wensen doorgeeft wordt alles bij de installatie meteen ingesteld zoals het moet.
Ik zet af en toe Proximus klanten over naar Destiny, het is dag en nacht verschil qua service en eindeloze mogelijkheden.
Ik zet af en toe Proximus klanten over naar Destiny, het is dag en nacht verschil qua service en eindeloze mogelijkheden.
-
- Plus Member
Even een andere denkpiste: Stel dat we 2 adressen hebben met een standaard Proximus-pack met vaste lijn zou ik beide nummers dan kunnen registreren op een FritzBox op 1 van de 2 adressen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 25 keer
Als je van beide adressen de SIP gegevens krijgt, dan wel ...
Of je zet bij beide een Fritz!Box, en verbind deze met een permanente LAN-LAN VPN.
Met de juiste instellingen op de Fritz!Boxen, kan je op beide adressen de 2 lijnen gebruiken ...
Of je zet bij beide een Fritz!Box, en verbind deze met een permanente LAN-LAN VPN.
Met de juiste instellingen op de Fritz!Boxen, kan je op beide adressen de 2 lijnen gebruiken ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.