Volledig onbereikbaar in het buitenland

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Gesloten
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Allereerst: dit gaat niet over foutieve roaming-instellingen. Ik heb binnen de EU geen enkel probleem met connectiviteit.

Momenteel bevind ik me buiten de EU, in de Caraïben. Het lukt me niet om een netwerkverbinding tot stand te brengen via mijn DIGI-simkaart. Dat zorgt ervoor dat ik telefonisch volledig onbereikbaar ben: gezien de geolocatie en het tijdsverschil bemoeilijkt mijn bank transacties door SMS te gebruiken als 2FA. Deze kan ik niet ontvangen, want netwerkconnectiviteit op mijn normale nummer lukt niet.

Er is al veel heen en weer gemaild met de supportdesk. Ondertussen ontvang ik mails van verschillende supportmedewerkers, tegelijkertijd. De ene probeert echt te helpen met instellingen (die niet werken of niet bestaan) terwijl de de anderen uit het Care-team aangeven dat er geen overeenkomst is met een lokale provider, waardoor connectiviteit sowieso onmogelijk is:
In sommige landen is roaming helaas niet mogelijk omdat er (nog) geen overeenkomst bestaat tussen DIGI en de lokale mobiele netwerkoperatoren. Zonder zo’n samenwerking kunnen we je geen toegang geven tot hun netwerk, wat betekent dat bellen, sms’en en mobiele data tijdelijk niet beschikbaar zijn op die locatie.
We willen je informeren dat we op dit moment geen roamingovereenkomst hebben met Bonaire. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om daar gebruik te maken van mobiele data via het DIGI-netwerk.

We begrijpen dat dit ongemakkelijk kan zijn en hopen in de toekomst op uitbreiding van onze dekking.
De kers op de taart is om dan te lezen dat iemand niet goed de mail gelezen heeft:
Ik heb u de afgelopen tijd meerdere keren telefonisch proberen te bereiken, helaas zonder succes. Daarom stuur ik u via deze weg de nodige informatie om uw netwerkprobleem op te lossen.
Die mens heeft proberen bellen naar iemand die niet eens verbonden raakt met een netwerk. Of het is een standaardmail of het diagonaal gelezen.

Dit had evengoed in het frustratie-topic kunnen staan, maar wat voor gedoe is dit? Dit heb ik, na vele non-EU-reizen, nog nooit meegemaakt. Ik had zelfs via hun website nog opgezocht wat de tarieven waren en die stonden er netjes op (https://www.digi-belgium.be/nl/roaming-configurator daarna "Nederlandse Antillen"). Als ze dit werkelijk niet kunnen oplosen, ga ik genoodzaakt zijn om over te stappen naar Orange met een eSIM enkel en alleen om telefonisch bereikbaar te kunnen zijn.

Ik heb het echt een eerlijke kans gegeven, maar basisfunctionaliteit die ontbreekt maakt het onmogelijk om hier te blijven.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Neem een esim van aanbieders als Airalo en je hebt geen probleem. Vanaf 7,5 EUR ben je al gesteld.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Flying schreef: 3 weken geleden Ik had zelfs via hun website nog opgezocht wat de tarieven waren en die stonden er netjes op (https://www.digi-belgium.be/nl/roaming-configurator daarna "Nederlandse Antillen")
Als ze het vermelden moet het werken... anders is het puur bedrog. Ik zou dan ook een klacht indienen bij de Ombudsman voor Telecom.
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Dizzy schreef: 3 weken geleden Neem een esim van aanbieders als Airalo en je hebt geen probleem. Vanaf 7,5 EUR ben je al gesteld.
Mobiele data is dan ook niet het probleem, mocht je het bericht gelezen hebben dan wist je dat. Ik moet telefonisch, op mijn reguliere nummer, bereikbaar zijn. Ik hoef geen mobiele data via DIGI.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Het is niet altijd enkel data bij Airalo en er zijn gelijkaardige aanbieders die ook telefonisch aanbieden. De problemen met Digi zijn hier al veelvuldig besproken en je had dus je voorzorgen kunnen nemen. Goedkoop is vaak duurkoop, ook in dit geval dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Dizzy schreef: 3 weken geleden Neem een esim van aanbieders als Airalo en je hebt geen probleem. Vanaf 7,5 EUR ben je al gesteld.
En ben je dan ook telefonisch bereikbaar op je Belgisch nummer hiermee? Zoniet, is die oplossing nutteloos.
DIGI Belgium
Official
Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 23 keer

Flying schreef: 3 weken geleden Allereerst: dit gaat niet over foutieve roaming-instellingen. Ik heb binnen de EU geen enkel probleem met connectiviteit.

Momenteel bevind ik me buiten de EU, in de Caraïben. Het lukt me niet om een netwerkverbinding tot stand te brengen via mijn DIGI-simkaart. Dat zorgt ervoor dat ik telefonisch volledig onbereikbaar ben: gezien de geolocatie en het tijdsverschil bemoeilijkt mijn bank transacties door SMS te gebruiken als 2FA. Deze kan ik niet ontvangen, want netwerkconnectiviteit op mijn normale nummer lukt niet.

Er is al veel heen en weer gemaild met de supportdesk. Ondertussen ontvang ik mails van verschillende supportmedewerkers, tegelijkertijd. De ene probeert echt te helpen met instellingen (die niet werken of niet bestaan) terwijl de de anderen uit het Care-team aangeven dat er geen overeenkomst is met een lokale provider, waardoor connectiviteit sowieso onmogelijk is:
In sommige landen is roaming helaas niet mogelijk omdat er (nog) geen overeenkomst bestaat tussen DIGI en de lokale mobiele netwerkoperatoren. Zonder zo’n samenwerking kunnen we je geen toegang geven tot hun netwerk, wat betekent dat bellen, sms’en en mobiele data tijdelijk niet beschikbaar zijn op die locatie.
We willen je informeren dat we op dit moment geen roamingovereenkomst hebben met Bonaire. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om daar gebruik te maken van mobiele data via het DIGI-netwerk.

We begrijpen dat dit ongemakkelijk kan zijn en hopen in de toekomst op uitbreiding van onze dekking.
De kers op de taart is om dan te lezen dat iemand niet goed de mail gelezen heeft:
Ik heb u de afgelopen tijd meerdere keren telefonisch proberen te bereiken, helaas zonder succes. Daarom stuur ik u via deze weg de nodige informatie om uw netwerkprobleem op te lossen.
Die mens heeft proberen bellen naar iemand die niet eens verbonden raakt met een netwerk. Of het is een standaardmail of het diagonaal gelezen.

Dit had evengoed in het frustratie-topic kunnen staan, maar wat voor gedoe is dit? Dit heb ik, na vele non-EU-reizen, nog nooit meegemaakt. Ik had zelfs via hun website nog opgezocht wat de tarieven waren en die stonden er netjes op (https://www.digi-belgium.be/nl/roaming-configurator daarna "Nederlandse Antillen"). Als ze dit werkelijk niet kunnen oplosen, ga ik genoodzaakt zijn om over te stappen naar Orange met een eSIM enkel en alleen om telefonisch bereikbaar te kunnen zijn.

Ik heb het echt een eerlijke kans gegeven, maar basisfunctionaliteit die ontbreekt maakt het onmogelijk om hier te blijven.
Beste Flying,

Allereerst willen we onze welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak dat je hebt ervaren. Het is absoluut niet de ervaring die we voor onze klanten willen, vooral niet wanneer het gaat om zulke belangrijke zaken zoals bereikbaarheid en connectiviteit, vooral in het buitenland.

We begrijpen dat het verwarrende en inconsistente antwoord van ons DIGI Care Team niet heeft geholpen en we nemen dit feedbackpunt ter harte.

Wat betreft het probleem zelf: we willen je erop wijzen dat je in dit geval zeker recht hebt op een commerciële tegemoetkoming voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Je kunt dit aanvragen via [email protected].

Nogmaals onze excuses voor de verwarring en frustratie die dit heeft veroorzaakt. We hopen dat we in de toekomst je vertrouwen weer kunnen winnen en je de service kunnen bieden die je van ons verwacht.

Met vriendelijke groet,
Het DIGI Team
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

DIGI Belgium schreef: 3 weken geleden Allereerst willen we onze welgemeende excuses aanbieden
Waarom staan de Nederlandse Antillen (en trouwens nog andere landen) nog steeds op jullie roaminglijst ?

Excuses zijn mooi maar als je er niets mee doet totaal nutteloos... landen waarmee je geen overeenkomst hebt horen NIET in de lijst te staan !
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

De Nederlandse Antillen bestaan officieel toch niet meer? Hoe kan je er dan roamen?
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geen idee of je een Belgisch nummer in het buitenland zo kan activeren. Moet je met je oude sim naar een nummer bellen / sms sturen met je nummer om overdracht te starten?
Zou dus eens moeilijk kunnen zijn worden…
Reisje naar Curaçao, misschien heeft digi daar een overeenkomst? Indien zo, kunnen ze je misschien de vlucht betalen. 🤣

Off topic
Even research gedaan: Bonaire is Nederlands grondgebied maar geen EU roaming (was verbaasd). Voor Franse gebieden is dat wel zo (vb. Guadeloupe, St Martin,…)
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ik heb dat met Orange ook; geen non-EU connectie, elke keer miserie als ik buiten de EU vlieg; zowel op tussenstops als de uiteindelijke bestemming.
En al tig keer te horen gekregen dat "de simkaart nochtans open staat voor dat soort roaming"; elke keer denken ze wel dat "de simkaart wisselen" het probleem magisch zou kunnen oplossen, maar na wissel 4 had ik daar wel genoeg van. Het is ook niet dat je dat direct kan testen.
Nuja, we zullen maar denken dat we zo geen idiote roaming kosten oplopen, zeker?

Frankrijk heeft een andere relatie met zijn overzeese gebieden, die allemaal als "deel van Frankrijk" beschouwd worden. Bij andere landen is dat vaak anders, en dat zou de EU-roaming wel ns kunnen beinvloeden.
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Dizzy schreef: 3 weken geleden Het is niet altijd enkel data bij Airalo en er zijn gelijkaardige aanbieders die ook telefonisch aanbieden. De problemen met Digi zijn hier al veelvuldig besproken en je had dus je voorzorgen kunnen nemen. Goedkoop is vaak duurkoop, ook in dit geval dus.
Geen idee waarom je zo vijandig doet. Ik moet op mijn regulier Belgisch nummer beschikbaar zijn. Ik ben al sinds eind december klant en heb geen enkel probleem ondervonden met het netwerk in België, Nederland, Duitsland of Frankrijk. Er waren bij geen problemen m.b.t. de gesprekskwaliteit of niet automatisch werkende roaming. Er was dus geen enkele reden om aan te nemen dat het hier niet zou werken. Met zowel Proximus als Orange als Hey heb ik deze regio nog geen problemen gehad.

Airalo of eender welke andere eSIM-provider lossen de bereikbaarheid niet op op mijn regulier nummer. De realiteit is dat de geolocatie en de uren waarop ik werk op locatie ervoor zorgen dat ik moeilijkheden heb met bankzaken tenzij ik toegang heb tot mijn eigen telefoonnummer. Bovendien is het moeilijk communiceren met een klantendienst wanneer deze enkel werkt op Belgische tijdstippen en bijkomstig je twee of drie mails door elkaar ontvangt van verschillende medewerkers die elkaar tegenspreken.

Je hoefde niet te reageren op dit topic, maar dat kan dan op Userbase inmiddels vaker gezegd worden tegen mensen die oeverloze welles-nietes discussies voeren over de meest uiteenlopende zaken zonder dat er daadkrachtig wordt gemodereerd of ingegrepen.

Ontopic: voor het bedrag dat het maar kost per maand hoef ik de compensatie niet. Het enige dat ik verwacht van een provider als ik buiten de EU reis is dat ik bereikbaar blijf. Ik hoef geen mobiele data of andere tierlantijntjes. Aangezien dat blijkbaar niet lukt, ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider in de toekomst.

Wat mij betreft is dit topic puur informatief: de info op de website klopt niet, er is geen gegarandeerde bereikbaarheid en de supportmedewerkers werken niet heel georganiseerd.

Gezien er geïnformeerd is, mag er een slotje op dit topi.
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”