Scarlet, wat is er allemaal aan de hand?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

PS: dit is geen topic om Scarlet of Proximus of wie dan ook te bashen want ik ben altijd heel tevreden geweest over Scarlet.
Maar sinds de overdracht naar Proximus lijkt er toch vanalles fout te gaan.

Ik heb al vele jaren Scarlet Trio en heb nooit geen klachten gehad over dit pakket.
Telefoon heb ik wel nooit gehad en TV keek ik eigenlijk weinig, maar de prijs was wel ok dus who cares..

Een maand geleden wilde ik toch eens TV kijken (Champions League voetbal) bleek de TV decoder niet meer te werken.
Daags nadien telefoneren (helpdesk was immers reeds gesloten s'avonds op 8/4) vertelde de helpdesk medewerker dat er een omwisseling diende te gebeuren.
Het zou slechts enkele dagen duren en dan zou ik een nieuwe TV decoder in huis hebben.

Die TV decoder is jammer genoeg nooit toegekomen, het was wel het begin van een heleboel ellende.

Volgens Scarlet was deze decoder effectief verstuurd dmv Bpost maar misschien door de drukte had de levering enige vertraging opgelopen?
Ok, kan gebeuren...wachten we nog even.
Tijd later nog steeds geen TV decoder en ook nooit enige info ontvangen van Bpost, niets in de Bpost app en ook geen kaartje in de bus noppes nada..
Opnieuw bellen met Scarlet.. "ja sorry maar wij kunnen geen andere TV decoder sturen want het order staat nog steeds open"
Ze kunnen wel een nieuwe sturen als ik eerst de oude decoder opstuur.
Wat wil betekenen wanneer ik de oude decoder opstuur en die word ook niet ontvangen ik niets meer in handen heb, ga ik niet doen dus.

Nog een tijdje later een SMS van Scarlet, "Bpost heeft het pakketje terug gestuurd naar ons" :-o
Dus opnieuw bellen opnieuw een TV decoder laten opsturen maar deze keer de nieuwe TV decoder in een winkel laten afleveren hier in het centrum van Turnhout.
Gisteren goedgemutst deze gaan afhalen, kon ik s'avonds naar 'PSG - Arsenal' kijken hip hip hoera..

Jammer genoeg eenmaal thuis was de euforie snel verdwenen.
In de doos geen nieuwe Scarlet TV decoder maar eerder een vieze afgeleefde baby rammelaar leek het wel.
Uit vrees voor een kortsluiting deze maar niet aangesloten, het koelelement en een heleboel andere onderdelen zaten gewoon los in de TV decoder.

(er zat zelfs een verdroogde vlieg in die TV decoder, geen idee hoe deze daarin terecht is gekomen. Heb ook enkele foto's genomen van alles wat er in die decoder zit moest er iemand interesse hebben)

Denk dat ik nu maar een klachtenformulier ga invullen, het word stilaan toch einde verhaal voor mij en Scarlet, het was ooit een goed huwelijk.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Scarlet gebruikt (ouder en) refurbished materiaal van Proximus. Misschien dat ze het frontje of plastieke behuizing wel vernieuwen (zie dat er nog een beschermplastiek ophangt). Mag inderdaad wel wat betere kwaliteitscontrole op zijn zo te zien.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Inderdaad zit de wrapping nog op het frontpaneeltje.
Op de printplaat zit wel een dikke stoflaag.

Wat ook niet echt helpt is dat door de overdracht naar Proximus het erop lijkt dat ik geen klant meer ben bij Scarlet.
Inloggen op m'n profiel zijn er geen facturen meer zichtbaar en heb ik ook geen producten van Scarlet meer.
Het enige wat nog wel goed lijkt te werken is de maandelijkse betaling, die blijft wel netjes elke maand van de rekening gaan.

Geen producten gevonden
Je hebt je producten nog niet toegevoegd aan je MyScarlet-account.
Klik hireonder op 'Producten toevoegen' om ze te kunnen beheren.

Het enige wat ik nog vind op m'n Scarlet profiel is m'n naam, mail en mobiele nummer.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Ik ben er via de helpdesk achter gekomen dat je niet tegelijk, met hetzelfde emailadres, kan ingelogd zijn op myproximus (waar nu je facturen en je webmail staan) en mijnscarlet. Ze zijn gemigreerd maar maar half zo lijkt het...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Deze namiddag in het kort m'n verhaal + video gedeeld op de Scarlet Facebook pagina en ik werd al heel snel gecontacteerd via Messenger.
Blijkt dat ik werd geholpen door "Jeroen" en die heeft dat super gedaan.
Er zal opnieuw een TV decoder worden verzonden.
Er zal 1 maand worden gecrediteerd.
En ook is m'n Scarlet pagina hersteld dus ik kan opnieuw zien dat ik een Scarlet Trio pack heb, internet verbruik, de mogelijkheid om opties te wijzigen etc..

Verscheidene uren zoet geweest met alles, hopelijk komt het nu toch allemaal goed.

Kuddos to Jeroen (mocht hij hier aanwezig zijn.)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”