Is het mogelijk om het bellende nummer automatisch mee te sturen bij een permanente doorschakeling ingesteld in Fritzbox?
Het lukt me wel binnen in het Sewan netwerk van een Fritzbox (sewan nummer) naar een cloudpbx (sewan nummer).
Maar niet naar een ander mobiel nummer. Dan zie ik gewoon mijn vaste nummer van Sewan verschijnen dat wordt opgebeld en de Fritzbox start een bijkomend gesprek naar dat mobiel nummer.
Originele nummer meesturen bij permanente doorschakeling Fritzbox
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Nee, gezien spoofing tegenwoordig bij quasi elke provider wordt geblokkeerd.
Anders zou je -in theorie- elk telefoonnummer waar je aan kan denken kunnen gebruiken om uit te bellen ook.
Anders zou je -in theorie- elk telefoonnummer waar je aan kan denken kunnen gebruiken om uit te bellen ook.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 25 keer
Niet als de permanente doorschakeling in de FritzBox ingesteld is (want dan bel je gewoon uit met het nummer van je 2de lijn).freddie schreef: 3 weken geleden Is het mogelijk om het bellende nummer automatisch mee te sturen bij een permanente doorschakeling ingesteld in Fritzbox?
Wel als de permanente doorschakeling bij de Provider ingeschakeld is.
Geen idee hoe je bij SEWAN een doorschakeling moet inrichten. Heel waarschijnlijk via de Web interface in "Mijn SEWAN" of zo?
Om vanuit de FritzBox een doorschakeling in te stellen bij de provider moet je de juiste codes naar de Provider sturen.
Gewoon als voorbeeld neem ik aan:
- dat jouw SEWAN lijn jouw eerste SIP nummer is (*121)
- dat de permanente doorschakel code bij SEWAN *21*<bestemmingsnummer># is ...
- doorschakeling activeren = ***121# *# *21*<bestemmingsnummer>#
- doorschakeling annuleren = ***121# *# #21#
- doorschakeling heractiveren = ***121# *# *21#
zie ook: viewtopic.php?p=1015996#p1015996
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.