VDSL modem zonder wifi

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hoi.

Ik heb een backup VDSL lijn nodig. Ik heb al Telenet (business) internet, maar er zijn maandelijks interrupties die problematisch voor mijn zijn. Ik werk 100% online, 24/7. Ik heb al backup 5G, maar de snelheid daarvan is in mijn regio niet fantastisch.

Nu zou ik graag een VDSL modem zonder wifi en toeters en bellen willen en niet overdreven veel stroom verbruikt en ventilatoren heeft. Ik heb al een wifi mesh netwerk en een firewall die kan fall-back-en (correct Nederlands :-D ) over verschillende IP gateways.

Edpnet ziet er ok uit, ik heb ze jaren geleden ook al eens gebruikt en was toen tevreden over hun service. Echter hun lijst van gecertificeerde modems zijn allemaal Frizboxen met Wifi.

Heeft iemand een suggestie voor een simpel VDSL modem, dat wel de maximale VDSL snelheden kan halen voor het Edpnet/Proximus netwerk?
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Op het forum hier komen regelmatig fritzboxen te koop. Een fritzbox 7530 (zonder ax) zou je imo moeten vinden €50-€70 tweedehands
Ik gebruik hem hier ook enkel als modem, de WiFi staat uit (zelfde situatie/reden als bij jou)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Wat is de reden dat je een toestel zonder wifi wil en niet één met die je kan uitschakelen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 25 keer
Provider

littlebighuman schreef: 3 weken geleden Edpnet ziet er ok uit, ik heb ze jaren geleden ook al eens gebruikt en was toen tevreden over hun service. Echter hun lijst van gecertificeerde modems zijn allemaal Frizboxen met Wifi.
Een lijst van "gecertifieerde" modems is achterhaald. Sedert vorig jaar is er er "vrije hardwarekeuze" en kan je om het even welke VDSL2 modem (die VDSL2/vectoring ondersteunt) gebruiken. :-)

Zoals @silentkiller schreef, zoek een 2de handse FritzBox of B-box3, en schakel de WiFi uit. Dat zal de goedkoopste optie zijn.

Als jouw multi-WAN firewall PPPoE ondersteunt, kan je een publiek IPv4 adres krijgen op de back-up WAN poort.
Ik neem aan dat je de Telenet E-router (CV8560E) gebruikt als kabelmodem (met bridge), zodat jouw eerste WAN poort ook een publiek IPv4 adres krijgt?

Wat EDPNet bertreft, is dit inderdaad een beste VDSL2 optie:
Met VDSL XL krijg je 100/40 (als de lijn het toelaat) met onbeperkt volume voor €35.95 per maand
Tijdelijke promo: €4 per maand korting (gedurende 12 maanden) en gratis activatie.

Bij Proximus (Internet Go) zit je al aan €59.99 per maand (tijdelijke promo 10€ per maand gedurende 12 maanden)
Bij Mobille Vikings kost het €40.00 per maand (-4€ korting indien je een GSM abbo hebt)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”