jutuiz schreef: 1 maand geleden
Ik mis ook de stem van bvb. een schadebeheerder bij een verzekeringsmaatschappij.
Het is duidelijk dat de verzekeringsmaatschappijen niet wensten mee te werken.
jutuiz schreef: 1 maand geleden
- onderschrijf uw verzekeringen via een goede bemiddelaar (geen agent), en die mens zal u deze tweede tip geven...
- neem altijd een aparte rechtsbijstand, een polis die ook betwistingen over uw verzekeringscontracten afdekt
Kan je eens verduidelijken wat precies de verschillen zijn tussen agent, makelaar, bemiddelaar,... ?
En hoe je zo een "goede" bemiddelaar kan vinden?
Rechtsbijstand verzekering: al jaren verzekerd bij wat ik denk dat de marktleider is maar zeer teleurgesteld na 2 gevallen.
1, verkeersongeval met enkel stoffelijke schade en waar ik volgens de verkeersregels 100% zeker in mijn recht zou zijn.
Echter, de RDR-regeling blijft uit en na een hele tijd blijkt de tegenpartij alle truuken van de foor uit te halen om de verantwoordelijkheid te keren. Met onder andere een "laattijdige aangifte" dat er wel een gewonde was (whiplash) en een PV opgesteld door een (bevriende) lokale politieagent die op basis van een foto van berekend had dat ik wellicht te snel gereden had. Dus geen verkeersdeskundige en al bij al nogal lachtwekkend amateuristisch opgesteld.
Maar toch genoeg zodat mijn verzekeringsagent mij aanraadde om het advies van een advokaat in te winnen en daarvoor de rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Ikzelf had geen advokaat en de agent raadde mij een advokaat aan.
Die vroeg het dossier op bij het parket en daar bleek het intussen al zonder gevolg geklasseerd.
Enkele maanden later wordt ik onverwacht gedagvaard door de orde van advokaten als wanbetaler omdat ik de advokaat niet zou betaald hebben. (Blijkbaar mogen ze zelf niet dagvaarden). Ikzelf heb nooit een factuur of aanmaning gekregen en blijkbaar had de rechtbijstandverzekering geweigerd om te betalen.
Antwoord van de rechtbijstandverzekering: je was in je recht bij het ongeval en dus had je geen bijstand nodig.
2, vorig jaar: watermaatschappij doet werken op straat en die veroorzaken zware trillingen in het huis. Alles stond te dansen in huis.
Dan blijkt ook een stuk cementering van onze gevel naar beneden gekomen en de brokstukken liggen op het voetpad.
We nemen daar enkele foto's van als bewijsmateriaal en zeer kort daarna heeft de aannemer die opgeruimd. (terwijl de rest van de voetpaden en straat weken lang vol vuil lag). De watermaatschappij ontkent verantwoordelijkheid want ons huis is 120 jaar oud en dan het het normaal dat de gevel afbrokkelt (terwijl de gevel in goede staat is).
We gingen hier niet mee akoord en schakelen rechtsbijstandverzekering in. Maar zij volgen de redenering van de watermaatschappij: juridisch niet haalbaar.