Play Sports aanbod enkel via streaming vanaf 1 December 2025

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

stond hier nog niet denk ik, en vandaag in de krant een artikel erover:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202504 ... 7589923009

zit wel achter de paywall, misschien heeft iemand het gehele artikel zonder paywall.
gaat er om dat klanten vanaf 1 december enkel via de Tv Box kunnen kijken naar de sportzenders of via de Telenet Tv app.
via DVB-C verdwijnen deze zenders, er is nu al een tekst balk in beeld dat dit vermeld dat dit verdwijnt.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

We mogen geen archive.is links posten maar ik heb het zo gelezen, en er viel mij iets op:

Om die laatste IP TV-box te kunnen gebruiken, moet je Telenet internet hebben. Ik veronderstel dan dat in de toekomst, als meer zenders niet meer beschikbaar zullen zijn voor klanten met een digibox of digicorder, die dan verplicht moeten overschakelen naar die IP box, dat je verplicht zal zijn Telenet internet ook bij te nemen (in het geval je dit nog niet hebt).

* Heb mijn quote vanuit artikel verwijderd, ben niet zeker of we dit mogen doen... *

Dat vind ik wel jammer. Gelukkig kan men wel 3 kanalen van Play Sports zien bij DAZN, hopelijk blijft dat zo. Telenet internet wil ik echt niet.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

maar die 3 zenders bij DAZN zijn meestal niet de top zenders van het sport aanbod, ze zouden beter alle sporting zenders doorgeven bij DAZN, mits een aangepaste prijs, iets meer betalen voor paar extra zenders bv. (is maar een idee hé).
greets
master-magic
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

ja idd, dat heb ik ook gemerkt. Telenet toont de betere Champions League webstrijden op Play Sports 4, 5, enz.

Ik zou ook bereid zijn meer te betalen om alle Play Sports zenders te kunnen krijgen.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

denk dat er veel zijn dat dit willen, zou de aankoop van internet bij telenet en een duurdere huur tv box (als je nu een digibox hebt) kunnen doen beslissen voor de klant dit zo te doen.
lees al berichten van klanten dat 80 zijn en ouder en geen internet nodig hebben dat die in de problemen gaan komen en veel meer gaan moeten betalen (tot 50 euro ongeveer of meer).
greets
master-magic
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 64 keer

Werd hier reeds uitvoerig besproken:

viewtopic.php?t=65987
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

over het hoofd gezien, kan misschien samengevat worden ;)
greets
master-magic
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Scoop! Heb hun nieuwe app al gevonden:

- https://tv.playsports.be/nl/home
- https://apps.apple.com/be/app/play-spor ... 05927?l=nl
- https://play.google.com/store/apps/deta ... =web_share

Er staat "Beschikbaar voor alle Telenet klanten", wil dat dan het volgende zeggen?

- Zijn bepaalde wedstrijden gratis voor alle klanten (ook bv. klant met enkel mobiel en/of internet? = ook "Telenet klant" namelijk)? Zoals bij Ziggo het geval is voor bepaalde Europese matchen.

- Zullen Telenet klanten zonder TV box of flow een abonnement kunnen nemen op alleen Play Sports, met toegang tot deze nieuwe app? Gezien het nu gescheiden is van Telenet TV?

Hopelijk wel, want sinds vandaag zijn er geen verschillende prijzen meer voor Play Sports, maar 1 vaste prijs voor iedereen. Ik wil namelijk abonneren op Play Sports, maar zonder hun brakke internet en dure TV die ik toch niet kijk. Dit zou fantastisch zijn, moest iedereen zich hierop kunnen abonneren, met bijvoorbeeld een "Prijs volgens verbruik" mobiel abo. ;-)

Heel onduidelijk nog allemaal..
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik hoop het ook, ik kijk 99% van de tijd Premier League en Europees voetbal (CL en EL), de andere dingen bij DAZN interesseren mij niet echt. Ik betaal momenteel maandelijks €34,99 hiervoor, dus hopelijk komt Telenet met iets gelijkaardig (of goedkoper) af voor Play Sports.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Niet fantastisch, maar toch al beter nieuws heb ik..

Situatie: Ik heb een Telenet account met 2 "Prijs volgens verbruik" nummers. Vroeger zag ik nooit de optie om op Play Sports te abonneren (enkel Netflix enzovoort). Nu zie ik wél de Play Sports optie, maar krijg ik de onderstaande melding.

Schermafbeelding 2025-04-27 153946.png

Het ziet er dus naar uit dat je met eender welk abonnement (buiten "Prijs volgens verbruik") Play Sports zal kunnen bestellen. Dus Telenet mobiel/internet + Play Sports zal mogelijk zijn volgens mij! Dit is zeer goed nieuws. Wel jammer voor mijn situatie.. Want ik heb alleen "Prijs volgens verbruik", had gehoopt dat ze dat 'abonnement' vergeten waren..
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Play Sports vanaf vandaag beschikbaar voor alle Telenet-klanten en dit via een nieuwe Play Sports-app!

Het sportpakket van Telenet was tot op heden uitsluitend beschikbaar voor tv-abonnees. Dat is nu verleden tijd. Alle Telenet-klanten (behalve Prepaid-klanten) zitten nu bij Play Sports op de eerste rij voor onder meer de ontknoping van de Premier League, de spannende F1-zomer en de terugronde van de play-offs in de Jupiler Pro League.

Eerder dit jaar introduceerde Telenet een nieuwe entertainmentomgeving in MyTelenet. Daarmee kunnen alle Telenet-klanten hun streamingdiensten Streamz, Netflix, Disney+ en de Netflix & Streamz combo's aankopen en beheren. Vanaf vandaag (28 april) maakt ook Play Sports deel uit van dat unieke aanbod en kunnen Telenet-klanten zónder digitale tv-lijn voor het eerst naar Play Sports kijken. Ook betalen Play Sports-klanten vanaf vandaag 24,99 euro/maand voor hun abonnement. Telenet vereenvoudigd en stapt dus af van het prijspunt gebaseerd op het aantal diensten van de klant.

Een gloednieuwe Play Sports-app en website!

Nieuwe Play Sports-klanten met een mobiel- en/of internetabonnement bij Telenet, zonder digitale tv-lijn, kunnen meteen gebruik maken van de nieuwe app en website.

Bestaande Play Sports-klanten kunnen ten laatste vanaf 28 mei kijken via de nieuwe app en website. Waarom niet onmiddellijk? Nu Play Sports beschikbaar wordt voor niet-DTV-klanten, trekken we Play Sports los van de DTV-lijn. Hiervoor moet Telenet bij alle bestaande Play Sports-klanten een technische aanpassing doen in het systeem en dit gebeurt in fases tussen 28 april en 27 mei. Elke Play Sports-klant waar de aanpassing in orde is, krijgt een persoonlijke communicatie. Zo weet iedereen vanaf wanneer ze naast hun huidige mogelijkheden om Play Sports te kijken ook gebruik kunnen maken van de gloednieuwe Play Sports-app en website. In tussentijd kunnen ze uiteraard hun favoriete sportcontent nog steeds bekijken via de Play Sports-kanalen op de decoder of via de Telenet TV-app.

De Play Sports-app, da's het volledige Play Sports-aanbod en meer.

Je hebt toegang tot alle live sport via 7 Play Sports-zenders (+ 6 DAZN-kanalen) In de Sports corner heb je toegang tot video on demand content zoals highlights, podcasts en magazines. Je beheert jouw profiel op je gepersonaliseerde omgeving. Dankzij het wedstrijdschema weet je precies wat je niet mag missen.

De Play Sports-app is beschikbaar via:

Alle iOS- en Android-toestellen Apple TV / Apple AirPlay Google TV Chromecast De webbrowser van je pc of laptop via https://tv.playsports.be
bron: Alles van Play Sports in één App

[Mod] bronvermelding toegevoegd.
greets
master-magic
Ratface
Premium Member
Premium Member

Betekent een prijsdaling voor mijn ouders die nu 2 producten hebben bij telenet (TV + internet) + play sports. Betekent tevens dat dit de mogelijkheid schept om internet bij telenet op te zeggen zonder 'bestraft' te worden via de prijs van hun play sports.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@Ratface Internet via telenet is voorlopig nog nodig voor dit abonnement, heb de vraag gesteld of dit in de toekomst mogelijk is om dit als niet telenet klant te verkrijgen.
greets
master-magic
Ratface
Premium Member
Premium Member

Merci, maar dat is dan ook weer lekker vaag/verkeerd omschreven:

"Play Sports is vanaf nu beschikbaar voor alle Telenet-klanten, zelfs zonder Telenet TV-abonnement."

Dit staat op de website van playsports, daaruit concludeer ik dat dit dus ook kan voor klanten met enkel TV bij telenet.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@Ratface als je geen tv abbo hebt kan je het nog nemen mits een telenet internet abonnement, als je geen tv abbo hebt en geen internet bij telenet heb je nog de optie voor een gsm abbo te hebben maar dit mag geen prepaid zijn, maar de vraag is gesteld aan telenet of niet telenet klanten, dus klanten zonder enig product bij telenet ook een abbo kunnen nemen met een ander internet verbinding dus, van zodra ik nieuws heb meld ik het.
greets
master-magic
Ratface
Premium Member
Premium Member

@master-magic Ik snap het wel, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de situatie waar je wel 1 product hebt bij hen, namelijk TV. Het is weer bedrieglijk beschreven op hun site, dat is mijn punt.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@Ratface denk dat we de komende dagen meer info gaan krijgen, mensen met een tv abbo krijgen momenteel nog de tv optie als kijk ervaring, vanaf september gaan ze dit niet meer verkopen via tv en enkel nog streaming, denk dat ze dit tegen dan gaan vermelden dat je een andere internet optie kan hebben dan een telenet verbinding, staat nu onduidelijk er op, normaal bieden ze enkel hun telenet diensten aan als je een telenet internet verbinding hebt.
greets
master-magic
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

master-magic schreef: 1 maand geledenAlle Telenet-klanten (behalve Prepaid-klanten)
Wat bedoelen ze daar mee? Heeft Telenet prepaid formules dan? 'k Heb de indruk dat ze de pay-per-use klanten bedoelen, want die zijn uitgesloten volgens een andere post op Userbase. Maar ja, pay-per-use is postpaid en niet prepaid.
Pico
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 28 keer

Misschien (hopelijk) bedoelen ze met 'alle Telenet klanten' alle klanten van de Telenet groep dus ook Base klanten (Base heeft wel prepaidkaarten in hun mobiele aanbod) en Tadaam klanten ....
Ratface
Premium Member
Premium Member

Neen, dat bedoelen ze niet, want zoals master-magic reeds zei, willen ze dat je telenet internet afneemt om de nieuwe play sports te kunnen gebruiken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

Ratface schreef: 1 maand geleden Merci, maar dat is dan ook weer lekker vaag/verkeerd omschreven:
"Play Sports is vanaf nu beschikbaar voor alle Telenet-klanten, zelfs zonder Telenet TV-abonnement."
Dit staat op de website van playsports, daaruit concludeer ik dat dit dus ook kan voor klanten met enkel TV bij telenet.
Dit topic gaat dus over 2 verschillende zaken:
  • het verdwijnen van Play Sports op DVB-C (vanaf 1/12/2025).
  • de nieuwe Play Sports App (vanaf vandaag 28/04/2025).
Betreft het verdwijnen van Play Sports via DVB-C (zie openingspost):
  • vanaf 1/12/2025 kan je de Play Sports niet meer ontvangen via DVB-C.
  • Klanten met een Digibox of Digicorder zullen dus geen Play Sports meer ontavngen via hun decoder.
  • Telenet adviseert de klanten (via een banner) om over te schakelen op de TV-Box (zowel TV-Box v2 als TV-Box IP), maar hiervoor ben je verplicht om een Telenet internet abonnement te nemen: geen TV Box zonder Internet abonnement :-( .
  • Digitale TV klanten (zonder internet van Telenet) kunnen wel nog altijd de Play Sports kanalen zien via de Telenet TV App.
Vanaf vandaag is er ook de nieuwe Play Sports App:
  • Telenet klanten (zonder digitale lijn) kunnen zich ook abonneren op Play Sports (€24.99 per maand). Je moet dus geen Telenet TV klant zijn, of Telenet Internet hebben, of een TV-Box hebben. Een GSM abonnement volstaat.
  • Telenet klanten kunnen via hun My Telenet login inloggen op de Play Sports App.
  • Klanten die enkel TV bij Telenet hebben (dus ook de Digicorder klanten) kunnen voortaan ook de Play Sports App gebruiken.
Geen idee wat hier onduidelijk is :wink:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Eindelijk eens een goeie samenvatting!
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@philippe_d ik moet je tegenspreken over abbo nemen op de app zonder Telenet internet, Suzy zegt dat dit niet mogelijk is.
Al is het onduidelijk, een klant kon zich abonneren op de sport app zonder Telenet internet of zonder Telenet tv abbo, en Suzy vermeld dat het niet kan.
Denk dat nog te vroeg is om alles al te bevestigen vandaag.
greets
master-magic
Ratface
Premium Member
Premium Member

@philippe_d Bedankt voor de samenvatting, heb je wat tijd ingestoken. Echter had je beter die tijd gebruikt om de reeds geposte zaken 'begrijpend' te lezen. Er werd namelijk reeds gemeld door master-magic, die dit nota bene rechtstreeks van telenet zelf heeft, dat ze WEL internet vereisen bij telenet wil je gebruikmaken van de VERNIEUWDE play sports infrastructuur. Ik snap dat het lijkt alsof wij door mekaar praten maar dat is enkel en alleen te wijten aan het slecht lezen van de posts in dit topic.

Toegevoegd na 2 minuten 30 seconden:
Het is trouwens zeker niet de eerste keer dat telenet bedrieglijk communiceert of er slim voor zorgt dat klanten toch vasthangen aan iets. Dus tot dat wordt uitgeklaard is het wel degelijk niet zo simpel als een paar zinnetjes in een samenvatting typen.

Toegevoegd na 1 minuut 29 seconden:
Nog een aanvulling: hetzelfde topic op 'netweters' is trouwens ook volledig aan het ontsporen omdat mensen niet meer begrijpend kunnen/willen lezen.

Toegevoegd na 9 minuten 39 seconden:
master-magic schreef: 1 maand geleden @philippe_d ik moet je tegenspreken over abbo nemen op de app zonder Telenet internet, Suzy zegt dat dit niet mogelijk is.
Al is het onduidelijk, een klant kon zich abonneren op de sport app zonder Telenet internet of zonder Telenet tv abbo, en Suzy vermeld dat het niet kan.
Denk dat nog te vroeg is om alles al te bevestigen vandaag.
Heb je deze info bekomen via 'netweters'? Want als ik dit zelf lees staat daar volgens mij toch echt wel iets anders:

"@Master-Magic, daar hebben we geen informatie over. Op dit moment heb je minstens één product bij Telenet nodig om van Play Sports te kunnen genieten. Maar als dit ooit zou veranderen, zal je daar zeker wel een communicatie over zien verschijnen."

Dit zegt die Suzy, betekent toch dat je met enkel een telenet TV-abo ook play sports zal kunnen gebruiken?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ratface schreef: 1 maand geleden philippe_d Bedankt voor de samenvatting, heb je wat tijd ingestoken. Echter had je beter die tijd gebruikt om de reeds geposte zaken 'begrijpend' te lezen.
Dank voor jouw advies over mijn time management...
Bedoel je nu dat ik niet "begrijpend" kan lezen ?? :-(

Ik sta nog altijd achter mijn vorige post, die volgens mij een correcte samenvatting is wat vandaag bekend is.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@philippe_d deze info = https://press.telenet.be/play-sports-va ... sports-app#
spreekt toch ook van dat je een telenet product moet hebben (gsm abbo of internet) om het play sport abbo te kunnen nemen.
greets
master-magic
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Ja, en?
Jij zegt de ganse tijd dat je Telenet internet nodig hebt, en dat is niet juist, het mag ook een ander Telenet product zijn.
Paddestoel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 8 keer

Voor voetbal en F1 zit je het beste bij play sports, telenet heeft het beste sportpakket.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer

Iemand enig idee waarom ik als niet-actieve klant (ben sinds eind vorig jaar weg bij Telenet maar heb wel nog een login) toch een bestelling kan plaatsen?
Bijlagen
Screenshot_20250430_223601_Chrome.jpg
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Zo net gekeken en ik kan blijkbaar ook bestellen, en ik ben al 8 maand geen klant meer, maar idd ook nog met een werkend login...

Edit: Of toch niet, ik krijg de knop "Abonneren" en als ik er op druk, probeert het gelijk mij te abonneren maar na een bepaalde tijd krijg ik gewoon opnieuw de knop "Abonneren".
Ratface
Premium Member
Premium Member

@master-magic Heb je de vorige posts in dit topic gelezen, die aantonen dat jij de informatie die Telenet je geeft verkeerd interpreteert? Gisteren schreef je alsnog het volgende op netweters:
ik vrees dat je verkeerd rekent, die 24,99 is om via de app of site te kijken naar het sport aanbod, voor op de tv box zal je het oude bedrag blijven betalen.

dan heb je geen tv box nodig, wel internet van telenet, en op je digicorder kan je blijven kijken naar de andere zenders tot rond 2030 (als die digicorder het nog zolang uithoud :gezicht_met_tong: )
Je zegt hier opnieuw dat je telenet internet nodig hebt om van de play sports app gebruik te kunnen maken, dit klopt niet. Men heeft 1 product bij telenet nodig, dat is niet specifiek internet.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

of je nu internet of een ander product hebt, je moet telenet klant zijn, anders is het een no go ;)
greets
master-magic
gvo7
Plus Member
Plus Member

Ik had dit probleem enkele maanden geleden al aangekaart bij Telenet. Mijn grootouders hebben de switch van analoog naar digitale tv moeten maken. Serieuze stijging in de kost, dan ook maar de voetbal erbij genomen.

Nu worden deze mensen verplicht om met apps en een IP box te gaan werken (weer een andere interface). Toen was er nog spraken dat je telenet internet moest nemen (ze stonden toen bij Telenet er nog niet bij stil dat er mensen zijn die geen internet of gsm hebben).
Het probleem is toen bij Telenet pas gaan doordringen dat zij niet altijd het internet voorzien in woonzorgcentra (blijkbaar toen een grote klantengroep dat play sports neemt).

Ik vraag me dan nu ook af wat dat vanaf 1 december gaat geven als Telenet klanten met digitale tv, zonder internet of gsm nog altijd willen genieten van play sports
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 63 keer
Provider

gvo7 schreef: 1 maand geleden Het probleem is toen bij Telenet pas gaan doordringen dat zij niet altijd het internet voorzien in woonzorgcentra (blijkbaar toen een grote klantengroep dat play sports neemt).
Voor woonzorgcentra, zorginstellingen, bedrijven verandert er niets hoor.
Dat is aparte infrastructuur, werkt met verschillende software/hardwareleveranciers of als ze willen met een Digibox Pro van bij telenet.
gvo7
Plus Member
Plus Member

Blijkbaar toch wel volgens de medewerkers van Telenet. Ik vermoed dan ook dat dit de reden is waarom ze Play Sports hebben opengesteld voor niet internet klanten van Telenet zodat ze dan hun mobiele abonnees terug wat kunnen opkrikken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”