Nu ben ik totaal het noorden kwijt.
Omdat ik deze morgen de klantendienst van Fluvius zeer moeilijk telefonisch hebben kunnen bereiken, op mail (om toch iets ook van bewijs te hebben), kort de siutatie geschetst en verstuurd naar
[email protected], het email adres via hetwelk de aanmelding van mijn panelen is bevestigd.
Eerst werd meegedeeld dat er geen aanmelding geweest is door de installateur die ik deze avond mag terug bellen want ik wil nu echt wel weten of hij aangifte gedaan heeft ja dan neen.
Anderzijds laat Fluvius me weten (cf. mail infra) dat mijn installatie in hun systeem staat sedert juli 2019 en dat alles in orde is ?????????????
------------------------------------------
Koen,
Je installatie staat in onze systemen actief
sinds 30.07.2019.
Maar daar deze pas is aangemeld op 24.01.2025, vervalt je recht op retroactieve investeringspremie, daar de installatie lattijdig gemeld is.
V
oor dienst Groene Stroom is alles in orde, maar voor jou om je premie aan te vragen voorlopig niet.
Er zou aangetoond moeten worden dat de aanmelding van de installatie binnen de 3 maanden gebeurd is na keuringsdatum (30.07.2019).
Je installateur zou dat moeten aantonen.
Met vriendelijke groeten,
Luk Hermans
Klantendienst – Groene Stroom
Fluvius_Logo_POS_RGB
Gouverneur Verwilghensingel 32
3500 Hasselt
E-mail:
[email protected]
----------------------------------------
Deze mail bevatte ook een screenshot van een computer met alle details over de installatie (merk omvormer, serienr., max. vermogen, ...) alsook de plaats waar de omvormer hangt, nl. de garage.
Dus vanaf 30/07/19 is Fluvius op de hoogte van de installatie.
Wat is er dan mis gegaan met mijn prosumenten tarief? Hoe komen ze aan deze info als er geen aangifte gedaan is?
Ik ga om te beginnen mijn installateur contacteren. Op mijn factuur zie ik ook het porsumenten tarief niet staan. Ik zal de groeten doen aan Kafka als ik hem tegen kom.
www.fluvius.be
Toegevoegd na 3 uren 12 minuten 58 seconden:
Grote opluchting: ook eens
detail van mijn factuur opgevraagd bij Engie:
Toegevoegd na 13 minuten 23 seconden:
EDIT: het wordt zelfs nog beter ... daarstraks een mail gekregen van Engie dat mij voor 10/05 a.s. 151,10€ terug betaald zal worden wegens ... plaatsing van een digitale meter in januari en aangerekend prosumententarief tot juni ...
Ik mag dus van de lijst van 'energiefraudeurs' geschrapt worden, denk ik.
Toegevoegd na 3 minuten 38 seconden:
En tot slot: nu ga ik ook voor die investeringspremie. Mijn installateur gaat zelf met de nodige bewijzen langs bij het Fluvius kantoor.
Mijn zoon, jurist zijnde, gaat een studiegenoot contacteren die eens gaat uitpluizen op welke basis mij de premie geweigerd aangezien de panelen bij hen al geregistreerd zijn in juli 2019 ...