Geen mobiel internet

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
katerke
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Sinds een week of 2 heb ik op mijn toestel (S25) geen mobiele internetverbinding meer : (niks veranderd aan mijn instelling, plots geen verbinding meer), ( opgepast bellen en sms'n werkt !!! )

Contact opgenomen met Mobile vikings (mail) en volgende proberen :

Toestel aan en uit
mobiel internet aan en uit :?
via samsung members mijn telefoon gecheckt (alles ok)
verbindingsgegevens checken, verbindingsgegevens verwijderen, 10 tal x al gewist en ingevoerd ... enz ... :?
vliegtuigstand in en uit ... 10 tallen x uitgevoerd :?
mijn simkaart in een andere gsm gestopt ( mijn oude 'S24' die mijn vrouw gebruikt ) bracht ook geen soelaas :
- de simkaart van mijn vrouw werkt zowel in de S24 als in de S25 , bellen sm'sen en mobiel internet geen probleem, 5 G werkt perfect

Ik heb een e-sim laten aanmaken, maar ook op deze manier kreeg ik geen mobiele internettoegang, (aangemaakt op S25)

De vriendelijke man van Mobile vikings heeft me dan een nieuwe simkaart opgestuurd. Vanmorgen ontvangen en om zeker te zijn dat het niet aan mijn toestel lag, de kaart geactiveerd in mijn oude gsm. (S24)

Helaas ook met de nieuwe sim kaart geen mobiele internetverbinding. Daarna terug voorstellen zoals in het begin, check verbinding (ok), mobiel internet aan en uit enz ... wat ik ook doe geen verbinding. (Zo kunnen we bezig blijven :lol: )

Dan kreeg ik de melding dat het aan mijn toestel ligt . :bdaysmile: ... zou raar zijn want plots zou ik met 2 defecte toestellen staan terwijl mijn vrouw op beide toestellen gewoon kan bellen, sms'en en mobiel toegang heeft .

Iemand nog een oplossing wat ik zou kunnen doen, Of gewoon veranderen van provider :bang:

Wat ik wel nog kan meegeven, toen ik op mijn werk kwam had ik kort 4G verbinding, maar niet voor lang :oops:

Naam: Mobile Internet
Apn : internet.proximus.be
gebruikersnaam:
wachtwoord:
MCC : 206
MNC : 01
Verificatietype : None
APN Type : default,supl
APN-protocol : IPV4, IPV6
APN-roamingprotocol: IPV4, IPV6 (verbindingsgegevens zoals voorgeschreven )

Laatste tip meegekregen van een it'r die alle smartphones instelt voor de bedienden ( data limiet checken, maar er staat geen limiet op)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bij mij zijn er 2 dingen lichtjes verschillen bij APN instellingen maar dat zou het versschil niet mogen uitmaken.

Bij naaam is het Proximus Internet en bij APN roamingprotocol heb ik enkel IPV4 en geen IPV6.

Wou dit gewoon meegeven.
katerke
Starter
Starter
  • Citeer
  • Citeer

Geen probleem hoor, maar om niks aan het toeval over te laten heb ik manueel de instellingen ingegeven die ik doorkreeg van Mobile Vikings.

(als ik me niet vergis bij opstart op mijn nieuwe smartphone neem hij zelf de proximus instelling die behalve de naam van het toegangspunt hetzelfde is en ook toegang heeft tot mobiel internet.)

Wat ik nog vermeld, bijna 15 jaar klant bij mobile vikings, nog nooit enig probleem gehad in al die jaren :bdaysmile:
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Mocht je van omgeving Gent zijn mocht je de simkaart even hier komen proberen.
Ik heb zelf Mobile Vikings esim en hier werkt het wel.
katerke
Starter
Starter
  • Citeer
  • Citeer

Toch bedankt, maar heb nu alle opties geprobeerd denk ik. heb nog een S10+ liggen in mijn lade, daar werkt hij ook niet. Ik denk dat ik technisch gezien maar geholpen zal worden als ik terug naar Proximus overstap. (als viking klant gaat dat niet lukken ) Zou al raar zijn dat na een esim en nu een nieuwe simkaart nog een nieuwe aanvraag (esim/simkaart) dat het nu wel zal werken. De medewerker van Mobile Vikings melde mij dat ik connectie had met hun netwerk en dat het daar stopt voor hun. (inderdaad ik kan bellen en sms'en ) dat het verder bij mij zal liggen voor mobiel internet.

(Of ik moet een ander nummer nemen maar zou natuurlijk liever nog mijn nummer behouden.)

( De medewerker begint rondjes te lopen met me ( doet natuurlijk ook zijn job :oops: ) en daar stop het bij denk ik, Ik ben toch niet seniel dat mijn vrouw haar viking sim op 3 gsm's werkt ( Samsung S10+ / Samsung S24 ultra en een Samsung S25 Ultra) terwijl mijn sim kaart (nieuwe ook niet) op geeneen van de 3 toestellen werkt. (met dezelfde instellingen) .. Heb nu al voor de zoveelste x gehoord van de mederwerker dat de instellingen niet goed zijn :bang: terwijl mij vrouw vrolijk surft op alle 3 smartphones, ) bij dezelfde provider...

fabrieksreset op 3 toestellen begin ik niet aan :oops:
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer
  • Citeer
  • Citeer

Overstappen is idd het enige wat je kan doen in zo'n situatie, ik heb dat met PX ook al meegemaakt.
Als je op termijn bij MV wilt blijven, zou je eerst even met je nummer naar JIM mobile kunnen gaan. Ik vermoed dat je dan een echte nummer overdracht gaat meemaken maar toch binnen hetzelfde bedrijf blijft. Daarna kan je evt snel terug naar je huidig abo.
katerke
Starter
Starter
  • Citeer
  • Citeer

ja,

Inderdaad zou vreemd zijn dat het bij mij ligt, ik heb vermoedelijk van mijnentweege alles gedaan en geprobeerd. Bedankt voor de tip om eerst JIM te proberen, ga ik doen.
De lange weg is inderdaad via Pmuis.

Ik laat zoiets nog een iets weten zodat medegebruikers er iets aan hebben. :wink:
katerke
Starter
Starter
  • Citeer
  • Citeer

Met de overgang naar Jim Mobile is mijn probleem opgelost :angel:

We kunnen straks weer terug naar Mobile Vikings, blijkbaar ergens een hapering ... waar geen idee :roll:
katerke
Starter
Starter

:cop:

Heb ondertussen terug mijn telefoonnummer overgezet naar MB. Probleem is daar ook opgelost.

( Op de site waar ik werk staat er een nieuwe Proximus mast, techniekers hebben al een paar x op de site geweest om technische problemen op te lossen, zou best kunnen dat het daar mee te maken heeft. )

:beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”