Hmm,
jabber op dominet das dus zeker uitgesloten
Moet dat zelf niet vragen, tis nen hosting server, er staan daar nog andere domeinen ook op eh.. die server is niet enkel van userbase.be eh.
Moesten we idd nen dedicated hebben dan zou dat wel eens goed kunne lukken
Wat ik denk, is nu hebben we dominet voor 1jaar. Van de zomer gaan we stevig aan de userbase werken.. kan zijn dat we zo evolueren dat we volgende jaar na contract met dominet op een dedicated of eigen server (colocation) zitten en dan doen we wat we willen eh
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dan runnen we jabber bij ons
Wat betreft dat vragen om geld: wel waar ik 100% tegen ben is het vragen van geld alvorens ze toegang tot de site zouden krijgen...dat is unnacceptable.
Nu moesten we binnen een jaar investeren in een dedicated server ofzo.. dan kunnen we eventueel wel een hosting pakket e.d. aanbieden tegen een acceptabele vergoeding aan onze forumleden. Ik denk dat er met bepaalde dat toch wel enige vorm van vertrouwen is..dat dit mogelijk moet maken. Enerzijds profiteert de userbase hiervan door inkomsten, zodat een server kan worden gebruikt, waar meer mogelijkheden zijn, anderzijds profiteren de 'investeerders' hier ook van want zij kunnen gebruik maken van een persoonlijke php/sql/... hostingspace ofzo.
Het is dus een all-win situation.
Indien er hier een enorm enthousiasme zou voor zijn onder de forumleden, dan zou dit misschien wel een optie kunnen worden
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)