Amerika onder President Donald Trump: 2025–2029

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 1 maand geleden Het antwoord van Harvard is duidelijk: ze willen het antisemitisme niet aanpakken (of toch niet ten gronde), en als ze dan hun federale subsidies verliezen dan zij het zo. Maar Trump zal niets "overnemen".
Graag verneem ik nu van jou een onafhankelijke nieuwsbron waar over dit antisemitisme wordt bericht. En dan heb ik het niet over de pro-Palestijnse protesten, of de sit-ins,... Dat zijn acties/demonstraties gericht tegen het geweld dat door Israël gehanteerd wordt en de acties die Israël onderneemt.

En dus niet van truth social of X, die zijn niet onafhankelijk.

Maar echt antisemitisme. Dat verneem ik graag.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Oei, vragen naar feiten... dat gaat niet goed komen.

Nogmaals, protest tegen wat Israel uitsteekt in de Palestijnse gebieden is geen antisemitisme. Je mag (en moet zelfs) protesteren als ziekenhuizen worden platgebombardeerd onder hem mom "ja maar, Hamas heeft daar een hoofdkwartier" of "er zat een Hamasleider" terwijl er keer op keer geen bewijzen geleverd worden. Ambulances met hulpverleners aan flarden schieten (en liegen over de omstandigheden), daar mag (en moet zelfs) ook tegen geprotesteerd worden, dat is geen antisemitisme.

Nu goed, ondertussen is het weer "feestje" op de beurs, daarnet stond de DOW 0.07% hoger (maar nog steeds 4.6% minder dan 3 maanden geleden). :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

devilkin schreef: 1 maand geleden ...dat ik deze zaken in de vorige regering...
zelfverrijking is al zonder twijfel van alle tijden... :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Sorry dat ik u op de tegenstrijdigheden in uw argumentatie wijs, ik zal proberen beter te doen.

Wil je geen reacties op je woordgebruik, let er dan op ipv anderen alweer terecht te wijzen. Er is geen nood aan het gebruik van dure termen om eigenlijk heel simpele zaken uit te leggen, tenzij mist veroorzaken het doel is.

Ideeën als TINA gaan inderdaad in tegen relativeren en nuanceren maar dat maakt ze niet wat jij "gedachtenstoppend" noemt. Uitgaan dat er meer nuances zijn is niet gedachtenstoppend, integendeel.

Je kan inderdaad opdelen om een idee uit te leggen maar dan moet je niet uitgaan dat die indeling heilig is of de enige mogelijke. Ik heb je gewoon daarop gewezen door voorbeelden van die overlappingen te geven. Mensen kan je niet zomaar in hokjes steken.

Ik ben in ieder geval zelf nog niet overtuigd dat ik altijd de slimme mening heb. Volgens mij kan je net veel leren uit de argumentatie van anderen als deze sterke argumenten bevat. Ik heb daar ook geen media voor nodig, veel opvattingen gaan net in tegen wat er in de media verschijnt. Dat is oa het geval voor het oneindige groei verhaal het geval.

Ik denk ook niet dat er nog argumenten werken tegen Trumpers. Die mensen kiezen meestal bewust voor Trump en dat is hun goed recht. Het is daarentegen iedere andersdenkende zijn recht om het er niet mee eens te zijn en daarvoor argumenten te geven. Gezien de onnozeheden die onze oranje clown dagelijks toont is dat niet moeilijk. Hier kan dat nog maar in de VS wordt het steeds moeilijker. Iemand die hier hoogdravend de superioriteit van het Amerikaanse systeem bezong loopt nu mooi in de pas van de oranje clown die niets anders doet dan de land of the free vakkundig slopen en andersdenkenden lopen daarbij in de weg.

Ik ben wel blij dat uw argumenten blijkbaar wel altijd origineel zijn voor wie de maga-video's niet volgt of wil volgen. Ik snap niet dat je met dergelijke originaliteit uw tijd met nitwits als ons komt verdoen. Nogmaals dank daarvoor.

Als het enige wat de trumpers zou interesseren de beurs is, dan is dat een mooi voorbeeld van tegen eigen belangen ingaan. Het klimaat is een ander want ik ken geen klimaat dat rekening houdt met vakjes die mensen voor elkaar bedenken.

Je bent inderdaad uniek... net zoals iedereen.

In de theorie over de querdenker kan ik u volgen maar ik twijfel nu of ik nu dwaal of mede-uniek ben.

Voor de rest wens ik u veel succes met uw "eigen perversheid eerst" gedachten. U gelooft dan niet in onzin als vrijheid van meningsuiting maar toch kunnen wij hier van uw vrijheid genieten. Uiteraard is dat voor u enkel een bewijs dat het niet komt door de vrijheid maar door de feit dat u de waarheid in pacht heeft. De waarheid zelf heeft het gewoon nog niet door om over de rest te zwijgen. Zij hoeven die rechten niet te hebben want jij hebt ze en je bent toch slim genoeg zodat de rest overbodig is, alé hun mening toch.

De economie werkt niet voor of tegen iemand, het zijn enkele principes die gebaseerd zijn op het menselijke handelen of diepgewortelde instincten of ervaringen uit het verleden. Je kan bijvoorbeeld een theorie bedenken dat iedereen gelijk zou moeten zijn en hetzelfde loon krijgen ongeacht wat men doet maar dat heeft nog nergens gewerkt. Mensen willen loon naar werken, what's in it for me. Is er geen extra beloning voor extra werk dan komt er van dat werk niet veel terecht. Het kapitalistische systeem is op dat vlak juist, geef mensen een deel van de opbrengsten en hun eigen instincten zoals ambitie en gulzigheid komen naar boven. Wij hebben onze goden ingeruild voor een andere, eentje die je wel kan zien en voelen. We drukken hem af in briefjes of munten en iedereen probeert de beste gelovige te zijn om niet naar de hemel te gaan maar om er hier al te leven als een hemel, voor de rest is het ieder voor zich.

Je moet niet anders denken of schrijven en niemand moet dat, dat is het mooie als er vrijheid van meningsuiting is. Ondertussen mag je blijven aftellen naar de dag dat alles zal instorten al denk ik dat de dag dat onze oranje vriend zelf instort iets realistischer gezien zijn leeftijd en omvang.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef: 1 maand geledenIk lees nergens dat Trump "Harvard wil overnemen."
Misschien eens luisteren wat hij eist?
Het is niet meer dan een totaal beslissingsrecht.
En dit alles onder het mom van antisemitisme wat dus inderdaad totaal niet is bewezen.
Maar het komt van MAGA dus het is de waarheid.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Hij negeert ook het hooggerechtshof, allemaal een teken van een superieur systeem :)

Het is blijkbaar zo superieur dat het moet gesloopt worden of is het verdedigen van het systeem enkel en alleen maar een facade?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het systeem moet afgebroken worden om nadien opnieuw op te bouwen met domme bootlickers aan het commando die spontaan de hielen tegen elkaar klikken op het commando van Herr Trump.

Kijk maar hoe het kwijl uit z'n mond loopt wanneer hij spreekt over andere dictators, het zijn allemaal zijn beste vrienden.
Duidelijk gedrag van een copycat.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

We kunnen moeilijk doen alsof we niet gewaarschuwd waren. Er was de eerste termijn die al wat tekenen van hetzelfde toonde. Daarna kwam er het project 2025 waarin veel punten al beschreven werden. Er zijn ook de vele speeches waarin de oranje man deze zaken aankondigde.

Hij is zodanig grotesk dat men hem lang niet serieus neemt maar het probleem is dat hij die onzin wel degelijke serieus neemt en nog durft uitvoeren ook. Zelfs als dat tegen zijn eigen land, fans en financierders ingaat. De enige die echt tevreden kan zijn zit in Moskou.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 1 maand geledenWe kunnen moeilijk doen alsof we niet gewaarschuwd waren.
Waarschuwingen waren er reeds voor de verkiezingen.
De fouten van de 1é ambtstermijn zouden niet worden herhaald (tegenwerking van de door Trump benoemde mensen)
De 2é ambtstermijn moest een Trump zijn zonder "guard rails..'' maw enkel de grootste 'bootlickers' maakten kans om door Trump aangesteld te worden.
Het resultaat is een rariteitenkabinet dat bij elke opdracht tot springen vraagt 'hoe hoog Don Trump?'

Toegevoegd na 2 uren 6 minuten 30 seconden:
China wil dus niet langer een 6-tal zeldzame metalen uitvoeren naar de US die deze wel nodig heeft voor bv. duikboten, raketten en de F-35.
Groenland wil ondertussen handelsbetrekkingen opstarten met China, rarara...
Een welgemeende dikke vinger naar Trump?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 120 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het lijkt wel of Trump en kompanen gebruikgemaakt hebben van één of ander onvolmaakt AI model.
Het draait al direct flink in de soep.

Willen ze China isoleren en zijn ze stevig op weg om zichzelf te isoleren. :lol: :lol:
Het vertrouwen is duidelijk weg.
Hoe zou dat toch komen??? :-)
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

China geeft hem helaas alleen maar meer munitie om zijn pijlen weer te richten op Groenland en de Oekraïnse grondstoffen …
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

stefan1234 schreef: 1 maand geleden een authentiek rechts standpunt
En zo zie je dat extreem rechts, islamistische terroristen en extreel links niet zo veel verschillen: allen willen ze de bestaande wereldorde vooral kapotmaken. Dat standpunt is dus niet "rechts", maar gewoon destructief. Destructieve standpunten vind je breder dan enkel bij extreemrechts.
Als je datzelfde standpunt uit als extreemlinkse, vlieg je de politiecel in om een nachtje "te bezinnen". Als islamist vlieg je de de cel in voor 10 jaar (Belkacem), als extreemrechtse is er geen vuiltje aan de lucht qua handhaving. In Amerika werden recent nog een paar honderd veroordeelde extreemrechtse terroristen vrijgelaten.

Dus dat iemand zo'n standpunt heeft vind ik niet zo'n probleem (los van het feit dat ik het er niet mee eens ben), freedom of speech nietwaar. Maar daar win je dus geen verkiezingen mee. De 90-dagen-pauze van Trump kwam net omdat zijn geflip-flop met handelstarieven op een Liz-Truss-achtig resultaat dreigde af te stevenen, vermoedelijk is de wereld maar een paar uur of max een dag of 2 verwijderd geweest van een soort financieel Armageddon.
Een beleid gericht op pure destructie is dus niet iets waar je verkeizingen mee wint. En iedereen weet dat wel (zowel "je wint geen verkiezingen met financiële destructie" als "handelstarieven zijn een belasting voor de kopers"), maar blijkbaar voelde Trump de nood om dat toch nog eens te testen.

En vergis u niet: ook met de pauze van 90-dagen is het beleid van Trump rampzalig.
Niemand wil echt investeren (de aankondiging van Apple doen ze gewoon elke 4 jaar, om de dan nieuwe president gelukkig te maken met een dode mus), want morgen is het tarievenregime vermoedelijk weer anders. Niet echt een situatie om miljoenen/miljarden uit te geven aan nieuwe fabrieken die misschien nooit nodig zijn.
De S&P500 staat vandaag terug op het niveau van 5/9/2024, de winsten sindsdien zijn verdampt door het geknoei van een bende gestoorden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Nog geen echt art. over gelezen, maar Trump zou een voorstel hebben gedaan om medicatie veel goedkoper te maken in de US (die eigenlijk duurder worden door de tarieven) hij zou namelijk medicatie willen gaan aankopen in Frankrijk waar diezelfde medicatie meer dan 200% goedkoper blijkt te zijn, ik weet niet of dit een farce is, of nepnieuws maar dit lijkt mij bijzonder raar.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Er is wel degelijk een probleem met de prijs van medicatie in de US en nog breder met de kost van medische zorgen in de US.
De US haalt het niveau van een ontwikkelingsland qua babysterfte, mensen gaan er ook veel vroeger dood dan in de EU (de rijksten in de US, gaan gemiddeld dood op de leeftijd van de armsten in de EU).
Maar zoals wel vaker zijn de oplossingen waar Trump mee afkomt, in het beste geval een druppel op een hete plaat en nog vaker maken ze de problemen erger.

En dus door invoer van farma-producten te belasten (= duurder maken voor US-burgers), gaat hij de gigantische kosten voor de US-burgers heus niet oplossen.
https://www.politico.eu/article/us-dona ... roduction/
Trump says pharma tariffs will entice back drug production. They won’t.
Iets soortgelijks (niet hetzelfde) is ook populair bij sossen: het kiwi-model. Als je ingrijpt in de prijs van medicatie, eindig je met minder (cfr textbook huurprijsregulering).
En dus stockbreuken enzo. De burgers in de US zullen het wel merken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Nieuws van de internationale 'weener contest' ,tarrifs voor China 245%
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider
Te Koop forum

Tijd voor Europa om te gaan onderhandelen met Amerika en China over heo zij een deel van die handel kunnen invullen naar beide partijen toe...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 1 maand geledenHet komt er vooral op neer dat Trump verlangt dat het welig tierende antisemitisme op de campussen wordt ingedijkt
Al zijn geleuter over antisemitisme is niet meer wat het is namelijk.. slap geleuter.
Trump is een bewonderaar van Hitler, punt andere regel.

"Hitler should have finished the job"

https://forward.com/fast-forward/710347 ... lli-trump/
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-63003568
https://www.npr.org/2024/09/12/nx-s1-51 ... bedminster
https://www.independent.co.uk/news/worl ... 83144.html

Lawrence doet de volledige uitleg, ook over Harvard en hij heeft het zelfs over de film To Kill a Mockingbird

Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 1 maand geleden China wil dus niet langer een 6-tal zeldzame metalen uitvoeren naar de US die deze wel nodig heeft voor bv. duikboten, raketten en de F-35.
Groenland wil ondertussen handelsbetrekkingen opstarten met China, rarara...
Een welgemeende dikke vinger naar Trump?
Was dit niet de premise van 1 van de Call of Duty games als een mogelijke aanleiding tot Oorlog ? :o
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Heel wat wijze mensen roepen al jaren dat WWIII een oorlog zal zijn om grondstoffen, en als we naar het spierballengerol kijken komt die oorlog steeds dichterbij.
En COD heeft over meer zaken de vinger aan de pols hé. 😉
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Heb ook hier en daar al gehoord dat komende jaren oorlogen zouden ontstaan gewoon om drinkwater,mss. nu nog niet zo actueel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat verhaal gaat al meer dan 20 jaar rond. Water is echter noodzakelijk, zonder water, geen leven.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 1 maand geledenTrump is een bewonderaar van Hitler, punt andere regel.
Nog meer bewijs nodig?
Er stond weer eens een micro onbedoeld open en tjakka... "bouw nog 5 extra gevangenissen" aka El Salvador doodskampen.

In een volgende faze zullen immers Amerikaanse burgers gedeporteerd worden naar El Salvador.
Hetgene wat nu aan het gebeuren is dat is enkel een testcase om te kijken of Trump ermee weg komt.

Mensen uit hun huis, auto of gewoon van de straat sleuren om hen vervolgens op het vliegveld te zetten naar El Salvador, je zal als onschuldige burger maar terecht komen in zo'n nazi gevangenis.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Er zouden nu zowat overal in de US protesten zijn ook voor het Witte huis, en zeker en vast in alle grootsteden komen grote aantallen mensen op straat tegen trump en Musk en voor de terugkomst van Kilmar ( een US burger die ten onrechte is opgepakt en in een ander land zit te verkommeren in een cel). Het zou best kunnen dat deze betogingen vandaag gewoon zullen doorgaan.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Betogingen gisteren waren een organisatie van https://www.fiftyfifty.one/
Blijkbaar toch minder deelnemers dan enkele weken geleden.
De focus gisteren lag inderdaad op de man die onterecht werd gedeporteerd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

't is wel HLN maar toch...
Trump zakt drastisch in peilingen: Amerikaanse kiezers niet meer overtuigd van Trumps "gouden bergen"
https://www.hln.be/buitenland/trump-zak ... ~a22307e6/
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Vandaar zijn aankondiging dat hij de inkomstenbelasting wil afschaffen (tariffs zouden genoeg opbrengen).
– Trump zegt in een interview op Fox dat de inkomstenbelasting mogelijk afgeschaft kan worden, omdat de invoerheffingen veel geld opleveren. Hij zegt dat de VS aan het einde van de 19de eeuw geen inkomstenbelasting had en toen “relatief het rijkste ooit was”.
Bron
Bye, Maurice
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Wat ook complete bullshit is en zelfs intern niet consistent.

Stel je gelooft 100% wat Trump zegt: Invoertarieven gaan industrie naar hier verplaatsen > ergo aan het einde van de rit is de opbrengst uit invoertarieven nul want er is geen invoer meer.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Hij zegt wel meer dat "niet helemaal" de waarheid is :bang:
De aankondiging laat misschien wel een aantal goedgelovigen nog wat langer twijfelen of al die maatregelen wel een goed idee zijn.
Bye, Maurice
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Volvo Group zal 100den mensen ontslaan, omdat de verkoop van vrachtwagens niet meer zeker is, m.a.w. bedrijven aarzelen om er een nieuwe te kopen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik krijg wel een beetje COVID-19 vibes hoor. Ontslagen/afslankingen gingen sowieso gebeuren maar als ze chance hebben dat ze het op iets externs kunnen steken gaan ze het niet laten. In welke mate die externe factor ook echt een rol speelt, blijft de vraag. Het is nog allemaal een beetje vroeg om puur obv Trump nu al ontslagrondes te doen denk ik. Zeker als je ziet hoe regelmatig de wind verandert in Washington.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 1 maand geleden Het is nog allemaal een beetje vroeg om puur obv Trump nu al ontslagrondes te doen denk ik.
Denk je?
Het is anders niet zo moeilijk hoor, vraag is..wie wil er miljarden investeren in een economie alwaar er enkele flip floppende dwazen aan de knoppen zitten.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Nothing to see, carry on...
– Een nieuwe Boeing 737 MAX bestemd voor het Chinese Xiamen Airlines keert terug naar de VS, nadat oplopende importtarieven als gevolg van het Amerikaanse en Chinese handelsbeleid de levering bemoeilijken. Door de heffingen raken mogelijk meer vliegtuigleveringen in het gedrang.
– Mack Trucks ontslaat 250 tot 350 werknemers bij zijn Lehigh Valley Operations-centrum vanwege economische onzekerheid door Trumps importheffingen.
– DHL Express stopt tijdelijk met het verzenden van pakketten boven $800 naar de VS vanwege nieuwe douaneregels die de verwerkingstijd verlengen. Zendingen onder $800 en zakelijk verkeer worden niet beïnvloed, maar kunnen vertraging oplopen.
En ook:
– Twee Duitse toeristen van 18 en 19 jaar worden in Honolulu vastgezet omdat ze behalve voor de eerste twee nachten nog geen verblijf voor hun verdere backpackreis hadden geboekt. Ook meldden ze dat ze tijdens hun wereldreis soms vertaalwerk online doen voor klanten in Azië en Duitsland. Ze moeten de nacht doorbrengen in een detentiecentrum en worden daarna gedeporteerd.
– De 19-jarige Jose Hermosillo, een Amerikaanse staatsburger uit Albuquerque, wordt na tien dagen detentie vrijgelaten. Hij werd ten onrechte gearresteerd door de grenspolitie in Tucson op verdenking van illegale grensoverschrijding en er blijkt te zijn geknoeid met zijn arrestatiepapieren, waarop informatie over de aanhouding door de grenspolitie wordt vervalst. Pas zeven dagen nadat er bewijs is aangeleverd dat hij Amerikaan is, wordt hij vrijgelaten.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat van die toeristen is een waarschuwing. Veel backpackers reizen zo en ik doe het meestal ook zo. Enkel boeken wat strikt noodzakelijk is dus hotel voor eerste nacht. Dat geeft de meeste vrijheid om te reizen zonder dat je jezelf klem zet. Is het leuk blijf je, is het niet meer leuk ga je verder.

Deze toeristen werden aangehouden omdat ze zouden werken in de VS. Een soort van telewerk als freelancers. Ook dit is iets dat wel meer toeristen doen, vooral jongeren die geldgebrek hebben en hun reis eigenlijk deels financieren tijdens de reis zelf. Bij een reis voor meerdere maanden via diverse landen is niet ook logisch want welke jongeren heeft daarvoor genoeg geld? Zelf heb ik ook ooit nog werkjes gedaan tijdens langere reizen en ook vrijwilligerswerk.

Toerisme kreeg al klappen maar dit soort verhalen zal nog meer mensen afschrikken. The land of the free is no longer.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Bye, Maurice
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Trump heeft nu powell (hoofd FED) in het vizier, hij zou nu al laten onderzoeken hoe hij hem kan laten ontslaan, als je denk dat dit een verstandige move zou zijn, ik denk het niet.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ja en het zorgt ervoor dat het weer feest is op de beurzen.
Laag, lager, laagst..
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik had het ook al gemerkt dat er nog weinig over "feestje op de beurs" werd geschreven. :wink:
Meer dan 12% verlies op 3 maanden en de $ <> € aan 1.15 (was €1.02 in januari).
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 1 maand geleden Ook meldden ze dat ze tijdens hun wereldreis soms vertaalwerk online doen voor klanten in Azië en Duitsland.
Ongeacht waar de klanten zitten, als ze daarvoor vergoed worden door of via een Amerikaanse firma (als rol van mediator zoals "Fiverr" oid) - een belangrijk detail dat niet vermeld wordt - dan wordt dat wel als immigratieovertreding gezien als ze met een ESTA proberen binnen te komen. Staat ook in de documentatie te lezen.
on4bam schreef: 1 maand geleden en de $ <> € aan 1.15 (was €1.02 in januari)
Maw, exporteren van de VS naar de rest van de wereld wordt goedkoper (wat tarieven deels neutraliseert), maar exporteren naar de VS wordt nog duurder naast de tarieven alleen al. Je zou voor minder je fabriek naar ginder verhuizen (wat de bedoeling is).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het gaat hier om tieners die een centje bijverdienen door online werk. Dat doen er zovelen overal ter wereld, het wordt vaak nog gepromoot door de bestemmingen. Het is in ieder geval geen reden om dergelijke mensen als criminelen te behandelen en uit te zetten. Soit, ze hebben hiermee hun toerisme een torpedo in de voet gemikt. Het zal zeker geen feestje zijn in die sector.

Dus Amerikaanse consumenten zullen meer moeten betalen, door tarieven en door de lagere dollar. De prijzen (inflatie) gaan dus omhoog, dat snapt zelfs elk ei.

Fabrieken verhuizen gaat niet zo snel en zelfs al zou men dat willen dan nog is er niet altijd voldoende geschikt personeel voor. Er zal dus minder naar de VS verscheept worden, kortom minder handel en dus ook minder inkomsten voor de Amerikanen en minder keuze voor de Amerikaanse consumenten.

Meer betalen voor minder, wat een feestje! :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 1 maand geleden Het gaat hier om tieners die een centje bijverdienen door online werk. Dat doen er zovelen overal ter wereld, het wordt vaak nog gepromoot door de bestemmingen.
Dat zal wel zijn, maar het is nog altijd illegaal als je visa dat niet toelaat. Ik weet dat het bon ton is om dat te overtreden, maar je riskeert telkens wel gevolgen. Bij ons is het trouwens niet anders, dezelfde beperkingen gelden voor Amerikaanse bezoekers zonder visa bij ons.
Dizzy schreef: 1 maand geleden Meer betalen voor minder, wat een feestje!
Voor onze exporteurs ja, die dragen de impact van de duurdere tarieven EN de gezakte US dollar. Maar tegelijk is de VS links laten liggen ook helemal geen optie.

De Amerikaanse bedrijven hebben nog het voordeel dat, als ze naar hier exporteren, de gezakte dollar de Europese tarieven en handelsbeperkingen weer wat neutraliseert. Ook voor consumenten: we komen weer in een fase waarbij het goedkoper wordt om bepaalde zaken op Amazon.com te bestellen dan ze hier te kopen, zelfs met verzend/importkosten. Weliswaar voorlopig enkel voor zaken die in de VS sowieso al goedkoper zijn bij ons, voor de rest moet de dollar nog wat meer zakken.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”