Nieuwe snelheden vanaf september 2024

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Lonelobo schreef: 2 maanden geleden Volgens de instructies vans carlet moet ik op myscarlet ergens mijn fritz registreren
Neen, voor VDSL2 is dat net nodig, alleen voor Fiber
Lonelobo schreef: 2 maanden geleden Als ik zoals vroeger doe en in de fritz alles instel (met internet op scarlet) krijg ik wel tv, geen internet en geen telefoon. Zet ik het op de optie internet andere (of edpned raar maar waar) geef mijn gegevens in zoals vroeger maar dan met xxxxxxxx@PROXIMUS als gebruiker ipv @SCARLET krijg ik tv en internet maar nog steeds een bezetttoon. Zijn er instekllingen die anders zijn ivm met de gebruikersnaam of de ims settings ofzo?
Gezien jouw lijn nu heel waarschijnlijk nog op "triple VLAN" staat, is het internet op VLAN 10 en Telefoon op VLAN 20
  • voor Internet zou ik inderdaad EDPNet kiezen als provider (met de @PROXIMUS login), dit profiel gebruikt VLAN10 voor Internet
  • voor telefonie zou ik eens proberen om de VLAN op 20 te zetten:
    Telefonie > Eigen telefoonnummers > Instellingen voor de aansluiting > Telefinieverbinding (menu uitklappen)
    Verbindingsinstellingen voor DSL/WAN > VLAN voor internettelefonie is vereist > VLAN id 20 invullen.
  • en bij Telefoon aanbieders "Scarlet" kiezen, en jouw Scarlet ims gegevens invullen (SIP login en paswoord).
Lonelobo schreef: 2 maanden geleden heb ook ergens hier gelezen dat mijn lijn moet worden overgezet naar single vlan maar heb nergens gezien hoe)?
Geen idee hoe je dat moet doen (ik heb geen Scarlet)
Maar als je erin slaagt (via Helpdesk?) om jouw lijn op "single VLAN" te krijgen, dan kan je gewoon het "Scarlet" Provider profiel kiezen (dit profiel gebruikt VLAN20 voor Internet + telefonie).
Noteer wel dat je dan de B-box niet meer kan gebruiken!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”