Fluvius digitale meter
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die losgemaakte aardingskabel is één van de hoofd-equiponentiale (HEV) aardverbindingen (minstens 6mm²) die metalen buizen van gas - water - cv buizen etc met de aarde moet verbinden (meestal via de koperen rail in je zekeringskast).
https://www.elektrische-keuring.be/prak ... bindingen/
Volgens het AREI ben je in orde als je de geleider aan de gegalvaniseerde buis van de gas aangesloten hebt, zo was het vermoedelijk ook met de oude gasmeter.
Heb je toevallig geen foto's liggen van hoe het ervoor uitgevoerd was ?
https://www.elektrische-keuring.be/prak ... bindingen/
Volgens het AREI ben je in orde als je de geleider aan de gegalvaniseerde buis van de gas aangesloten hebt, zo was het vermoedelijk ook met de oude gasmeter.
Heb je toevallig geen foto's liggen van hoe het ervoor uitgevoerd was ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb geen zier verstand van alektriciteit maar ik heb voorlopig de zaak kunnen klaren zoals op deze fotolduizend schreef: 5 maanden geledenWaarom verleng je de aardingskabel niet zodat het terug past zoals vroeger.koenraaddeconinck schreef: 5 maanden geleden 2. ik heb de aardingsring en draad (wegens te kort) vast gemaakt terug aan een gegalvaniseerde buis die aangesloten is op een koperen buis van de gasmeter die de grond ingaat. Is dit OK?
Weet niet of dit OK is ... ?
De aardingskabel komt uit de elektriciteitskast.duizend schreef: 5 maanden geleden Van waar tot waar gaat de aardingskabel, kan je deze niet vervangen door een lang genoeg exemplaar?
Hier was het dezelfde miserie. Kabel vervangen door een langere en klaar.
Voor het verlengen heb je - denk ik - opnieuw een soort tussen stuk nodig om de kabel te verlengen? En is het dan allemaal OK?
Denk dat ik mijn elektricieker zal laten komen om de zaak te bekijken ... Natuurlijk zal dat iets kosten (verplaatsing + minstens half uur) en ik denk dat ik al rap aan enkele tientallen euro's zal zitten terwijl die installateurs niets vragen en zonder meer een gekeurde installatie weigeren. Kan dit echt zo maar allemaal?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 4 maanden geleden, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 17 keer
@koenraaddeconinck
best foto verwijderen of bewerken (EAN nummer en adres is privacy gevoelig)
best foto verwijderen of bewerken (EAN nummer en adres is privacy gevoelig)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- lacer
- Elite Poster
Dit is voor een eventuele volgende keuring ok, maar kan properder (heeft te maken met goed vakmanschap ...).
1: Monteer die klem op een recht stuk buis.
2: Verleng de 6mm² kabel 0,5m door beide uiteinden 5cm te ontmantelen en met elkaar te torsen. Nadien deze samen solderen met zachtsoldeer (lood/tin).
Dat is de enige manier die toegelaten is om deze te verlengen.
3: De aardingskabel komt uit de elektriciteitskast. Als je deze compleet wilt vervangen haal er dan zeker een elektrieker bij.
Ik zou het voor jou gratis doen, maar ik denk dat je niet in mijn streek woont

EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Moet een aardingskabel voor de gas of bv badkamer niet een ononderbroken kabel zijn vanaf de hoofdverdeler vd aarding tot aan het te aarden item, ik dacht zelfs vanaf de aardonderbreker en niet vanuit de zekeringkast..voor de badkamer ben ik zeker die mag nergens onderbroken of aaneen gezet worden..voor de gas lijkt me dat hetzelfde ..
In de badkamer heb ik 1 lus liggen en telkens ontmanteld maar nooit doorgeknipt aan de te aarden items.
Tom
In de badkamer heb ik 1 lus liggen en telkens ontmanteld maar nooit doorgeknipt aan de te aarden items.
Tom
- lacer
- Elite Poster
Een gesoldeerde verbinding wordt naar mijn mening gezien als een doorlopende verbinding. Een klem niet. Reden: een klem verbinding kan loskomen of oxideren.
Een persoon van een keuringsorganisme zal hierin uitsluitsel moeten geven.
Men mag wel goedgekeurde klemmen gebruiken speciaal voor aarding zoals deze :
https://www.zelektro.be/aardingsklem-6- ... =314#attr=
Als er een 10mm² (of 16mm²) naar de verdeelrail in je zekeringskast loopt, mag de gasleiding daarop aangesloten worden indien de aardingsonderbreker te veraf ligt.
Een persoon van een keuringsorganisme zal hierin uitsluitsel moeten geven.
Men mag wel goedgekeurde klemmen gebruiken speciaal voor aarding zoals deze :
https://www.zelektro.be/aardingsklem-6- ... =314#attr=
Als er een 10mm² (of 16mm²) naar de verdeelrail in je zekeringskast loopt, mag de gasleiding daarop aangesloten worden indien de aardingsonderbreker te veraf ligt.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Op papier wel.tom35 schreef: 4 maanden geleden Moet een aardingskabel voor de gas of bv badkamer niet een ononderbroken kabel zijn vanaf de hoofdverdeler vd aarding tot aan het te aarden item
Bij keuringen heb ik tegendeel (onderbroken kabel) al altijd weten aanvaard worden.
-
- Elite Poster
Dank iedereen voor de reacties en adviezen ! Ik wacht ook nog even de reactie van 'Fluvius' zelf af.
@lacer: afwerking kan inderdaad properder maar nogmaals, ik ken niets van elektriciteit. Ik houd jullie verder op de hoogte.
@lacer: afwerking kan inderdaad properder maar nogmaals, ik ken niets van elektriciteit. Ik houd jullie verder op de hoogte.
-
- Elite Poster
Toch wel een pluim voor Fluvius.
De onderaannemer in kwestie is via mail door 'Fluvius' gecontacteerd via mail. Ik ben hiervan in kennis gesteld met de duidelijke mededeling dat het de bedoeling was dat deze binnen een periode van 14 dagen reageerde om minstens een oplossing voor te stellen.
Na 14 dagen aan Fluvius gemeld dat er geen reactie kwam en 2 dagen later belde de man in kwestie me op om een afspraak te maken om de nodige herstelling uit te voeren. Gisteren is de oude aardingsdraag volledig verwijderd, de gekromde flexibele gasbuis naar de gasmeter terug recht gezet en getest op lekken en ... is ook een volledig nieuwe aardingsdraad aangelegd die voldoende lang is.
Het heeft 2 maanden geduurd maar eind goed al goed ...
De onderaannemer in kwestie is via mail door 'Fluvius' gecontacteerd via mail. Ik ben hiervan in kennis gesteld met de duidelijke mededeling dat het de bedoeling was dat deze binnen een periode van 14 dagen reageerde om minstens een oplossing voor te stellen.
Na 14 dagen aan Fluvius gemeld dat er geen reactie kwam en 2 dagen later belde de man in kwestie me op om een afspraak te maken om de nodige herstelling uit te voeren. Gisteren is de oude aardingsdraag volledig verwijderd, de gekromde flexibele gasbuis naar de gasmeter terug recht gezet en getest op lekken en ... is ook een volledig nieuwe aardingsdraad aangelegd die voldoende lang is.
Het heeft 2 maanden geduurd maar eind goed al goed ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 26 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij de mensen die nog een digitale meter moeten laten plaatsen. Hoe is bij jullie de ervaring met het boeken van de afspraken? Bij mij is het Teaplus die de installatie zal doen.
Hun 'taal' is alles behalve.
Eerst was de afspraak voorzien voor ergens begin maart. Ik heb dit toen online verzet naar einde maart en vervolgens gebeld en dan kon het worden verzet naar max eind april.
Ik heb toen al gezegd dat ik geen verlof kan nemen, mijn partner ook niet. Hij is begonnen met een nieuwe job en heeft dit jaar geen verlof.
Bijgevolg kan er niemand aanwezig zijn.
Teaplus zei me dat ik er maar voor moest zorgen dat er iemand aanwezig moet zijn omdat het anders naar de juridische dienst gaat en ik als weigeraar wordt bestempeld.
Vandaag nog eens geprobeerd om uit te leggen. En het moet 29/04 doorgaan tussen 12-18..
Ik zei van kijk er kan elke dag iemand langs komen om 18h. Maar dat gaat dan weer niet want dan werken de techniekers niet meer.
Ja net zoals ik dus ook moet worden tot +- 17h en normaal thuis ben rond 18h.
Ik heb pas verlof september/oktober maar Teaplus wil de afspraak niet verzetten en ik moet er maar voor zorgen dat er iemand aanwezig is 29/04.
Nuja totdaar hun tekst 'kies een moment dat jou het beste past" .....
Wie heeft er hier ervaring mee of tips?
Hun 'taal' is alles behalve.
Eerst was de afspraak voorzien voor ergens begin maart. Ik heb dit toen online verzet naar einde maart en vervolgens gebeld en dan kon het worden verzet naar max eind april.
Ik heb toen al gezegd dat ik geen verlof kan nemen, mijn partner ook niet. Hij is begonnen met een nieuwe job en heeft dit jaar geen verlof.
Teaplus zei me dat ik er maar voor moest zorgen dat er iemand aanwezig moet zijn omdat het anders naar de juridische dienst gaat en ik als weigeraar wordt bestempeld.
Vandaag nog eens geprobeerd om uit te leggen. En het moet 29/04 doorgaan tussen 12-18..
Ik zei van kijk er kan elke dag iemand langs komen om 18h. Maar dat gaat dan weer niet want dan werken de techniekers niet meer.
Ja net zoals ik dus ook moet worden tot +- 17h en normaal thuis ben rond 18h.
Ik heb pas verlof september/oktober maar Teaplus wil de afspraak niet verzetten en ik moet er maar voor zorgen dat er iemand aanwezig is 29/04.
Nuja totdaar hun tekst 'kies een moment dat jou het beste past" .....
Wie heeft er hier ervaring mee of tips?
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Neem die dag ‘baaldag’ aka ziektedag zonder doktersbriefje?
Een dag onbetaald verlof?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

ISP:

-
- Pro Member
Ja tuurlijk .... ik zal een dag onbetaald verlof nemen om een digitale meter te laten plaatsen "op een momentl dat mij het beste past" .... not.
Ik weiger de meter niet, ik wil dat ze deze komen plaatsen op een dag dat mij uitkomt. Of elke dag vanaf 18h.
Ik weiger de meter niet, ik wil dat ze deze komen plaatsen op een dag dat mij uitkomt. Of elke dag vanaf 18h.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Zo'n 'baaldag' kan enkel in grotere bedrijven. In kleinere bedrijven moet je elke dag met een belachelijk briefje verantwoorden.TheCeet schreef: 1 maand geleden Neem die dag ‘baaldag’ aka ziektedag zonder doktersbriefje?
Ik vind het eigenaardig dat die installateurs geen tijdsloten aanbieden buiten de kantooruren tegen meerprijs.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Bel dan is naar Fluvius om uw situatie uit te leggen en of ze willen zoeken naar oplossing
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 29 keer
Toch beetje dubbel vind ik: je had een afspraak (normaal ook zelf ingepland), en die verplaats je zelf naar een andere datum. En die wil je dan nogmaals verplaatsen maar je hebt eigenlijk geen moment vrij. Dan lukt het niet natuurlijk.
Ik ken jullie situatie niet maar lijkt me toch bizar dat je met 2 gaat werken en beiden geen halve dag thuis kunnen blijven. Ook als je van werk verandert heb je normaal toch recht op verlof? Bij grote bedrijven is dat normaal geregeld, bij kleine bedrijven kan je het altijd eens bespreken met de baas.
Ook niemand uit jullie omgeving die kan helpen? Ouders, buren, kennissen die gepensioneerd zijn, van thuis kunnen werken,...
Ik ken jullie situatie niet maar lijkt me toch bizar dat je met 2 gaat werken en beiden geen halve dag thuis kunnen blijven. Ook als je van werk verandert heb je normaal toch recht op verlof? Bij grote bedrijven is dat normaal geregeld, bij kleine bedrijven kan je het altijd eens bespreken met de baas.
Ook niemand uit jullie omgeving die kan helpen? Ouders, buren, kennissen die gepensioneerd zijn, van thuis kunnen werken,...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Wat verlof betreft: als je van werk veranderd wordt dat uitbetaald door de vorige werkgever, het is dus een soort 'onbetaald' maar je hebt het al gekregen. Maar in principe heb je verlof, denk ik.
Wat de afspraak betreft: Het is natuurlijk maar wat je ervoor wil doen...
J.
Wat de afspraak betreft: Het is natuurlijk maar wat je ervoor wil doen...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Fluvius bellen zal zeker niet helpen. Die geven je aan dat die diensten net even niet bereikbaar is en dat ze u terug zullen contacteren, een paar uur nadien krijg je een f*** you mailtje... Anderzijds geef ik ze geen ongelijk...zodra geweten is dat ze tussen komen in de agressieve en arrogante houding, planning vd de installateurs (t unit) dan is het hekke van de dam want gaat iedereen die bellen.TheCeet schreef: 1 maand geleden Bel dan is naar Fluvius om uw situatie uit te leggen en of ze willen zoeken naar oplossing
Ik heb eerlijk gezegd zelden zo een agressieve houding gehad van een call center...en neen ik was beleefd ..
Tom
-
- Pro Member
inderdaad een heel agressieve houding.
De eerste keer dat ik belde en we geen datum konden vinden die voor mij paste hebben ze er een ingeboekt en gezegd dat ik er maar voor moest zorgen dat de technieker binnen kan. Anders ben ik een weigeraar en wordt er een juridische procedure opgestart.
De eerste keer dat ik belde en we geen datum konden vinden die voor mij paste hebben ze er een ingeboekt en gezegd dat ik er maar voor moest zorgen dat de technieker binnen kan. Anders ben ik een weigeraar en wordt er een juridische procedure opgestart.
- heist_175
- Moderator
Het lijkt me niet onlogisch dat ze u na tig afspraken verzet te hebben gaan taggen als weigeraar.
Als je op enkele maanden nergens een dag hebt die je kan voorstellen, hoe zou Fluvius dat dan wel moeten categoriseren?
Vraag een buur, vriend, familielid, ... om de technieker binnen te laten?
Niet iedereen kan thuiswerken, maar als mijn buur zou vragen om een technieker binnen te laten, kan ik die dag ook gewoon bij hem "in de living" gaan werken?
Als je op enkele maanden nergens een dag hebt die je kan voorstellen, hoe zou Fluvius dat dan wel moeten categoriseren?
Vraag een buur, vriend, familielid, ... om de technieker binnen te laten?
Niet iedereen kan thuiswerken, maar als mijn buur zou vragen om een technieker binnen te laten, kan ik die dag ook gewoon bij hem "in de living" gaan werken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
Onnodig onbeleefd mag het bij fluvius of de onderaannemers uiteraard nooit worden.
Dat er echter "kordaat" geantwoord word nadat:
- je de initiële installatiedatum al 2x verzette - met 2/3 maanden uitstel als gevolg
- je nu een 3e verplaatsing wenst naar een onrealistische datum 5/6 maanden in de toekomst
is echter geheel correct lijkt mij.
Feitelijk is het simpel met 3 mogelijke wegen:
of -je zorgt dat de bestaande afspraak kan doorgaan
of -je belt terug en stelt een realistische datum voor (max eind mei zou ik zeggen)
of -je doet niets, installateur staat voor gesloten deur, je "trotseert" de juridische procedure. Mogelijk kan je het zo nog enkele maanden rekken - maar met uiteraard mogelijk bijkomende kosten.
Dat er echter "kordaat" geantwoord word nadat:
- je de initiële installatiedatum al 2x verzette - met 2/3 maanden uitstel als gevolg
- je nu een 3e verplaatsing wenst naar een onrealistische datum 5/6 maanden in de toekomst
is echter geheel correct lijkt mij.
Feitelijk is het simpel met 3 mogelijke wegen:
of -je zorgt dat de bestaande afspraak kan doorgaan
of -je belt terug en stelt een realistische datum voor (max eind mei zou ik zeggen)
of -je doet niets, installateur staat voor gesloten deur, je "trotseert" de juridische procedure. Mogelijk kan je het zo nog enkele maanden rekken - maar met uiteraard mogelijk bijkomende kosten.
-
- Pro Member
na 'tig' afspraken verzet te hebben? Waar staat dat?heist_175 schreef: 1 maand geleden Het lijkt me niet onlogisch dat ze u na tig afspraken verzet te hebben gaan taggen als weigeraar.
De agressieve houding was al bij mijn allereerste telefonisch contact.
Ik heb toen al gezegd dat april voor mij niet haalbaar was, maar ik moest maar zien dat ik het kon regelen of er werd een juridische procedure opgestart.
Ik heb ook gezegd dat ze morgen of gelijk welke dag al mogen komen om 18h. Maar dat gaat niet want dat is buiten hun werkuren. Begrijpelijk, maar ik moet ook werken !
- heist_175
- Moderator
Waar staat dat?
0. begin maartEerst was de afspraak voorzien voor ergens begin maart. Ik heb dit toen online verzet naar einde maart en vervolgens gebeld en dan kon het worden verzet naar max eind april.
1. verzet naar eind maart
2. telefonisch geprobeerd te verzetten naar eind april
3. vandaag nog eens geprobeerd
Toch meermaals verzet, niet?
En dat technici niet werken na 18u vind ik ook niet zo heel gek.
Geen buren, familie of vrienden die u kunnen helpen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Simpel, aangetekende brief naar Fluvius dat ze
- ofwel direct een afspraak kunnen maken na 18u
- ofwel kunnen langs komen op xx september
- ofwel naar een gesloten deur kunnen kijken op 29/4
En u er verder niks van aan trekken.
Hier komen ze eind november, als de teruggedraaide teller netjes opgebruikt is.
Na 1 keer naar de voordeur gekeken te hebben, hebben ze gesnapt dat dit de simpelste weg was
- ofwel direct een afspraak kunnen maken na 18u
- ofwel kunnen langs komen op xx september
- ofwel naar een gesloten deur kunnen kijken op 29/4
En u er verder niks van aan trekken.
Hier komen ze eind november, als de teruggedraaide teller netjes opgebruikt is.
Na 1 keer naar de voordeur gekeken te hebben, hebben ze gesnapt dat dit de simpelste weg was

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
Eens met het voorstel van @duizend (met kopie voor TEA eventueel)
Zelf heb ik destijds (begin 2023) nooit telefonisch contact gezocht met TEA maar meermaals via de website tool bij herhaling tijdig ( > 2 à 3 weken vooraf) de installatie van de digitale meter uitgesteld via de website tool (tot het mij paste op een vrijdagnamiddag van de 1e van de maand)
Maar zijn er geen (38 urenweek) mogelijkheden om overuren te recupereren voor een eventuele afspraak met een Fluvius installateur bv. na 14h bv. op een vrijdagnamiddag de 1e van de maand (mei/juni/...)?
Ik vermoed dat indien Fluvius dit werkelijk voor de rechtbank zou (willen) brengen en u kunt aantonen dat u zich niet eerder kan vrijmaken zonder loonverlies, de rechtbank Fluvius in het ongelijk zal stellen
Zelf heb ik destijds (begin 2023) nooit telefonisch contact gezocht met TEA maar meermaals via de website tool bij herhaling tijdig ( > 2 à 3 weken vooraf) de installatie van de digitale meter uitgesteld via de website tool (tot het mij paste op een vrijdagnamiddag van de 1e van de maand)
Maar zijn er geen (38 urenweek) mogelijkheden om overuren te recupereren voor een eventuele afspraak met een Fluvius installateur bv. na 14h bv. op een vrijdagnamiddag de 1e van de maand (mei/juni/...)?
Ik vermoed dat indien Fluvius dit werkelijk voor de rechtbank zou (willen) brengen en u kunt aantonen dat u zich niet eerder kan vrijmaken zonder loonverlies, de rechtbank Fluvius in het ongelijk zal stellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Het is te hopen dat men zich voor de zitting dan wel een halve dag kan vrijmaken of de rechter zo ver kan krijgen na 18 uur te zetelen of een dag dat het gedaagde in de toekomst past en niet de dag dat het door de griffie op de rol werd ingeschreven.
En dan maar hopen dat de rechtbank je ook de verplaatsing van en naar de rechtbank en het eventuele loonverlies zal compenseren.
En dan maar hopen dat de rechtbank je ook de verplaatsing van en naar de rechtbank en het eventuele loonverlies zal compenseren.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Ik heb andere ervaring met fluvius
Ik heb zelf naar fluvius gebeld of gemaild, weet het niet meer exact, 3 maanden voor ik de digitale meter wilde plaatsen, met de melding dat ik op dag x de meter wilde laten plaatsen. Ik kreeg enige tijd later een bevestiging dat ze op mijn voorgestelde dag zouden komen en effectief die dag waren ze daar.
Dus absoluut geen klagen over de dienstverlening. Begrijp niet waarom men altijd moeilijk moet doen om moeilijk te doen.
Ik heb zelf naar fluvius gebeld of gemaild, weet het niet meer exact, 3 maanden voor ik de digitale meter wilde plaatsen, met de melding dat ik op dag x de meter wilde laten plaatsen. Ik kreeg enige tijd later een bevestiging dat ze op mijn voorgestelde dag zouden komen en effectief die dag waren ze daar.
Dus absoluut geen klagen over de dienstverlening. Begrijp niet waarom men altijd moeilijk moet doen om moeilijk te doen.
- lacer
- Elite Poster
Is het niet zo dat Fluvius de digitale meters (E+ G eventueel ook W) meestal per straat of wijk laat vervangen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
@lacer
Neen
E
Voor huis A werd hier een dag in maand X voorgesteld en voor een nabijgelegen huis B in dezelfde straat werd een maand Y voorgesteld; ik heb beide"gelijktijdig" (dezelfde namiddag)door TEA laten vervangen in de maand Z (> Y > X)
W
Deze zijn nog niet vervangen (geen voorstel van de watergroep tot op heden ontvangen
@ivob b
Er mag aangenomen worden dat Fluvius eerst per aangetekend schrijven een ingebrekestelling stuurt en slechts indien werkelijk geen overeenkomst zou kunnen gevonden worden naar de rechtbank zal willen stappen (wanneer zou een dergelijke zaak in de regio X door de rechtbank eventueel behandeling kunnen benomen worden?)
Ik vermoed dat zoals aangehaald door @sky Fluvius eerder eieren voor zijn geld zal kiezen en zich ""redelijk zal opstellen (wat TEA telefonisch ook moge beweren)
Neen
E
Voor huis A werd hier een dag in maand X voorgesteld en voor een nabijgelegen huis B in dezelfde straat werd een maand Y voorgesteld; ik heb beide"gelijktijdig" (dezelfde namiddag)door TEA laten vervangen in de maand Z (> Y > X)
W
Deze zijn nog niet vervangen (geen voorstel van de watergroep tot op heden ontvangen
@ivob b
Er mag aangenomen worden dat Fluvius eerst per aangetekend schrijven een ingebrekestelling stuurt en slechts indien werkelijk geen overeenkomst zou kunnen gevonden worden naar de rechtbank zal willen stappen (wanneer zou een dergelijke zaak in de regio X door de rechtbank eventueel behandeling kunnen benomen worden?)
Ik vermoed dat zoals aangehaald door @sky Fluvius eerder eieren voor zijn geld zal kiezen en zich ""redelijk zal opstellen (wat TEA telefonisch ook moge beweren)
Laatst gewijzigd door M_016 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik vermoed helemaal niets.
Op basis van de beschikbare cijfers blijkt eerder dat de meerderheid van de "dwarse" klanten die op allerlei sociale media roepen hoe ze de digitale meter zo lang mogelijke proberen uit te uitstellen uiteindelijk bakzeil halen en het niet tot in de rechtbank doorzetten.
Fluvius zal het worst wezen. Zij hebben gewoon legal sowieso in vaste dienst en de weinige klanten die het toch tot voor de rechtbank hebben laten komen verliezen daar doorgaans hun zaak.
@Sky was geen dwarsligger. Integendeel. Hij is op een correcte manier in overleg gegaan met Fluvius en dan gedraagt ook de andere partij zich doorgaans correct en is een overeenkomst vlug gevonden.
Ik heb overigens dezelfde ervaring met Fluvius als Sky.
Zelf contact opgenomen met Fluvius om een DM te laten plaatsen. En beiden dan al heel vlug een datum gevonden die voor ons gepast was. En de afspraak werd vervolgens door beide partijen correct nageleefd en de installatie is correct verlopen.
Geen reden tot klagen dus.
Maar totaal ander uitgangspunt. Mijn uitgangspunt was niet de plaatsing van de DM proberen zo lang mogelijk uit te stellen en dan spelletjes beginnen te spelen door zich "onbereikbaar" op te stellen en daar allerlei doorzichtige verhaaltjes proberen rond op te hangen. En wanneer de andere partij daar niet tot het bittere einde in wil meegaan de Calimero gaan uithangen om de mondelinge steun van gelijkgezinden te kunnen verzamelen.
Het verwondert mij dat Tazmanian er nog niet aan gedacht heeft om voor te stellen dat men de digitale meter op een zondagvoormiddag om tien uur en alleen wanneer de wind uit het zuidoosten blaast komt installeren. En meegaand als hij is dan voor de rechtbank zijn beklag komt doen omdat de andere partij moeilijk doet.
Op basis van de beschikbare cijfers blijkt eerder dat de meerderheid van de "dwarse" klanten die op allerlei sociale media roepen hoe ze de digitale meter zo lang mogelijke proberen uit te uitstellen uiteindelijk bakzeil halen en het niet tot in de rechtbank doorzetten.
Fluvius zal het worst wezen. Zij hebben gewoon legal sowieso in vaste dienst en de weinige klanten die het toch tot voor de rechtbank hebben laten komen verliezen daar doorgaans hun zaak.
@Sky was geen dwarsligger. Integendeel. Hij is op een correcte manier in overleg gegaan met Fluvius en dan gedraagt ook de andere partij zich doorgaans correct en is een overeenkomst vlug gevonden.
Ik heb overigens dezelfde ervaring met Fluvius als Sky.
Zelf contact opgenomen met Fluvius om een DM te laten plaatsen. En beiden dan al heel vlug een datum gevonden die voor ons gepast was. En de afspraak werd vervolgens door beide partijen correct nageleefd en de installatie is correct verlopen.
Geen reden tot klagen dus.
Maar totaal ander uitgangspunt. Mijn uitgangspunt was niet de plaatsing van de DM proberen zo lang mogelijk uit te stellen en dan spelletjes beginnen te spelen door zich "onbereikbaar" op te stellen en daar allerlei doorzichtige verhaaltjes proberen rond op te hangen. En wanneer de andere partij daar niet tot het bittere einde in wil meegaan de Calimero gaan uithangen om de mondelinge steun van gelijkgezinden te kunnen verzamelen.
Het verwondert mij dat Tazmanian er nog niet aan gedacht heeft om voor te stellen dat men de digitale meter op een zondagvoormiddag om tien uur en alleen wanneer de wind uit het zuidoosten blaast komt installeren. En meegaand als hij is dan voor de rechtbank zijn beklag komt doen omdat de andere partij moeilijk doet.
Sol Invictus!
-
- Pro Member
Dat is misschien een goed idee. Zondagvoormiddag maar ik ga anders voorstellen op 30 februari, dat gaat nog beter zijn.
Laat maar ik ben een weigeraar.
Zoals ik al zei bij mijn allereerste telefonisch contact met TeaPlus hebben ze gezegd dat het voor eind april moet. En dat ik maar moet zien dat er iemand thuis is.
Ik zei dat in april niet kon, en dan heeft men gezegdg kijk zorg dat er 29/04 iemand thuis is. Als de technieker voor een gesloten deur staat wordt er een juridische procedure opgestart.
Ik wil gerust kijken naar een datum die voor mij en teaplus kan. Maar nu zegt teaplus van dan moet het gebeuren en als het niet gebeurd zijn er juridische gevolgen.
Op hun brief staat letterlijk "kies een moment dat jou het beste past en maak een afspraak met onze aannemer".
Daar gaat het mij om. DIrect beginnen dreigen met allerlei zaken.
Vriendelijkheid is 0,0 !
Laat maar ik ben een weigeraar.
Zoals ik al zei bij mijn allereerste telefonisch contact met TeaPlus hebben ze gezegd dat het voor eind april moet. En dat ik maar moet zien dat er iemand thuis is.
Ik zei dat in april niet kon, en dan heeft men gezegdg kijk zorg dat er 29/04 iemand thuis is. Als de technieker voor een gesloten deur staat wordt er een juridische procedure opgestart.
Ik wil gerust kijken naar een datum die voor mij en teaplus kan. Maar nu zegt teaplus van dan moet het gebeuren en als het niet gebeurd zijn er juridische gevolgen.
Op hun brief staat letterlijk "kies een moment dat jou het beste past en maak een afspraak met onze aannemer".
Daar gaat het mij om. DIrect beginnen dreigen met allerlei zaken.
Vriendelijkheid is 0,0 !
-
- Elite Poster
Groot gelijk.
Stuur een aangetekend schrijven naar Fluvius met in bijlage de uitnodiging voor een datum die voor jou past.
Meldt dat alleen na 18 uur voor jou past.
Wanneer Fluvius daar niet op wil ingaan trek je het voor de rechtbank.
Laat je daar door een goede advocaat vertegenwoordigen (uiteraard want zelf zal je geen halve vrije dag vinden om er zelf naar toe te gaan en rechtbanken zetelen niet wanneer het jou past noch na 18:00 uur).
Je wint je zaak met de vingers in de neus en opgelost.
Volgende zaak.
ps. Niemand zegt dat je een weigeraar bent. Je bent een uitsteller en we horen hier, zoals de gewoonte is op sociale media, alleen maar één kant van het verhaal.
Leg je zaak dan ook voor aan een rechtbank die beide partijen zal horen.
De uitslag lezen we dan wel in de media.
Hier je "zaak" bepleiten gaat je niet vooruit helpen.
Stuur een aangetekend schrijven naar Fluvius met in bijlage de uitnodiging voor een datum die voor jou past.
Meldt dat alleen na 18 uur voor jou past.
Wanneer Fluvius daar niet op wil ingaan trek je het voor de rechtbank.
Laat je daar door een goede advocaat vertegenwoordigen (uiteraard want zelf zal je geen halve vrije dag vinden om er zelf naar toe te gaan en rechtbanken zetelen niet wanneer het jou past noch na 18:00 uur).
Je wint je zaak met de vingers in de neus en opgelost.
Volgende zaak.
ps. Niemand zegt dat je een weigeraar bent. Je bent een uitsteller en we horen hier, zoals de gewoonte is op sociale media, alleen maar één kant van het verhaal.
Leg je zaak dan ook voor aan een rechtbank die beide partijen zal horen.
De uitslag lezen we dan wel in de media.
Hier je "zaak" bepleiten gaat je niet vooruit helpen.
Sol Invictus!
-
- Pro Member
ik heb ook niet gevraagd om mijn zaak hier te bepleiten. Ik heb initieel gevraagd = "Wie heeft er hier ervaring mee of tips?".
Niet meer of minder. Soit, ik laat het hierbij.
Niet meer of minder. Soit, ik laat het hierbij.
-
- Elite Poster
Je vraag "wie heeft er hier ervaring mee of tips" kwam pas na een hele litanie van eigen eisen.
Tips kreeg je genoeg (plan een dag binnen de normale werkuren, neem een paar uur vrij, werk een dagje van thuis uit, wanneer dat allemaal teveel gevraagd is laat vrienden, buren, kennissen,.... het dan even overnemen.
Mogelijkheden genoeg voor wie niet al te moeilijk wil doen.
Maar neen, de "tips" moeten blijkbaar allen voldoen aan jouw passende voorwaarde:
Is je goed recht maar dan ook niet verbaasd zijn dat de andere partij op een bepaald ogenblik zijn buik er dan ook vol van heeft en de bal terugkaatst.
"Andere ervaringen" helpen je eigen zaak niet vooruit. Of het zou zijn dat het je even oplucht om on line medestanders in de eigen frustraties te vinden.
Maar ik vrees dat Fluvius & Co daar weinig rekening mee gaan houden.
Je hebt proberen te spelen en nu speelt men met jou.
Je kan nu kiezen het er bij te laten en de voorstellen van de andere partij vroeg of laat in te willigen of te volharden in je "not" en hopen dat de rechtbank daar in meegaat.
Tips kreeg je genoeg (plan een dag binnen de normale werkuren, neem een paar uur vrij, werk een dagje van thuis uit, wanneer dat allemaal teveel gevraagd is laat vrienden, buren, kennissen,.... het dan even overnemen.
Mogelijkheden genoeg voor wie niet al te moeilijk wil doen.
Maar neen, de "tips" moeten blijkbaar allen voldoen aan jouw passende voorwaarde:
"Not" dus.Tazmanian79 schreef: 1 maand geleden Ja tuurlijk .... ik zal een dag onbetaald verlof nemen om een digitale meter te laten plaatsen "op een momentl dat mij het beste past" .... not.
Is je goed recht maar dan ook niet verbaasd zijn dat de andere partij op een bepaald ogenblik zijn buik er dan ook vol van heeft en de bal terugkaatst.
"Andere ervaringen" helpen je eigen zaak niet vooruit. Of het zou zijn dat het je even oplucht om on line medestanders in de eigen frustraties te vinden.
Maar ik vrees dat Fluvius & Co daar weinig rekening mee gaan houden.
Je hebt proberen te spelen en nu speelt men met jou.
Je kan nu kiezen het er bij te laten en de voorstellen van de andere partij vroeg of laat in te willigen of te volharden in je "not" en hopen dat de rechtbank daar in meegaat.
Laatst gewijzigd door ivob 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
- Didymus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 96 keer
TEA heeft mijn ouders meermaals telefonisch afgeblaft omwille van een afspraak die zogenaamd niet verder in de toekomst kon worden verplaatst. Technieker is uiteindelijk geweest binnen het tijdsframe van TEA en is na 5 minuten vertrokken zonder een nieuwe meter te installeren omdat hij het nodige materiaal niet bij had. Resultaat was een ingebrekestelling met een heleboel dreigementen omdat mijn ouders zogenaamd de installatie weigerden.Tazmanian79 schreef: 1 maand geleden Ik heb initieel gevraagd = "Wie heeft er hier ervaring mee of tips?".
Laat u niet te snel intimideren en communiceer via aangetekend schrijven. TEA communiceert zelf zeer agressief en antwoordt niet schriftelijk op aangetekende zendingen.
Het is niet normaal dat je als uitschot wordt behandeld omdat je een afspraak probeert te verplaatsen. Over de werkwijze van genoemd bedrijf is ondertussen al veel inkt gevloeid, het ligt heus niet alleen aan de eisen van @Tazmanian79.ivob schreef: 1 maand geleden Is je goed recht maar dan ook niet verbaasd zijn dat de andere partij op een bepaald ogenblik zijn buik er dan ook vol van heeft en de bal terugkaatst.
-
- Elite Poster
Er zijn uiteraard altijd minstens twee kanten aan ieder verhaal.Didymus schreef: 1 maand geleden Het is niet normaal dat je als uitschot wordt behandeld omdat je een afspraak probeert te verplaatsen. Over de werkwijze van genoemd bedrijf is ondertussen al veel inkt gevloeid, het ligt heus niet alleen aan de eisen van @Tazmanian79.
En wie zijn verhaal zonder tegenspraak vertelt is doorgaans ook niet objectief want zelf onderdeel van het verhaal.
Tazmanian is inderdaad niet alleen met zijn of haar klachten.
Over zowat alles heb je steeds een heel grote groep die daarbij geen of nauwelijks problemen ondervindt en bij een probleem dat doorgaans na overleg krijgt opgelost. Je hebt dan, ongeacht het onderwerp, ook altijd een die hard minderheid die vindt dat alles rond hen draait en er alleen een oplossing mogelijk is wanneer die volledig overeenkomt zoals het henzelf uitkomt. Zoniet is het een duidelijke "not".
Doorgaans roepen die ook het hardst en herhalen ze dat nog eens overal. Deze laatste groep valt dan uiteraard harder op dan de instemmende en zwijgende meerderheid.
Dat geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Je hebt op dit forum zelfs een topic alleen maar toegewijd aan persoonlijke frustraties.
Je ziet daar ook met de regelmaat van de klok dezelfde personen opduiken met weer een nieuwe frustratie.
Personen die zich keer op keer ergeren aan een nieuw onderwerp, instelling, dienstverlening, whatever. Ze stellen daarbij uiteraard zichzelf nooit de vraag of ze dan niet zelf een deel van het probleem zijn. Uiteraard niet, het is altijd de schuld van een ander.
Uiteraard zijn er wel terechte klachten. En daar heb je dan ook de geijkte kanalen voor om tot een oplossing te komen.
Sociale media leiden zelden tot een oplossing. Of het zou moeten zijn dat men alleen op zoek is naar gratis psychologische troost waarbij gedeelde smart halve smart is?
Het verhaal van T. is zijn of haar kant van het verhaal. En zelfs dan kan je uit dat verhaal al afleiden dat de storing deels aan die zijde te zoeken is. Kan je nagaan wanneer je het hele verhaal zou kennen.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
En dan zijn er natuurlijk leden van het forum die over de heilige digitale meter en fluvius geen verkeerd woord willen horen of er moeten hele epistels van geschreven worden...
Ook bij mijn ouders en hun buren is t unit langs geweest om een afspraak te maken , hun bedoeling was een hele straat in ene keer....De leugens dat dat heerschap daar verkocht heeft was gewoon degoutant...Ze moesten de datum accepteren die hij voorstelde want als ze dan niet zouden doen zouden ze alles zelf moeten betalen bv... De buren van mijn ouders zijn ook zo belogen geweest en hadden dan maar toegegeven tot ik ze netjes verteld heb dat ze bedrogen waren. Daarnaast hebben die zonnepanelen liggen en was dat alleen al een reden om die meter te weigeren....
Maar goed het zal waarschijnlijk allemaal weer niet waar zijn want zoals altijd zal er ene het weer beter weten ...
Tom
Ook bij mijn ouders en hun buren is t unit langs geweest om een afspraak te maken , hun bedoeling was een hele straat in ene keer....De leugens dat dat heerschap daar verkocht heeft was gewoon degoutant...Ze moesten de datum accepteren die hij voorstelde want als ze dan niet zouden doen zouden ze alles zelf moeten betalen bv... De buren van mijn ouders zijn ook zo belogen geweest en hadden dan maar toegegeven tot ik ze netjes verteld heb dat ze bedrogen waren. Daarnaast hebben die zonnepanelen liggen en was dat alleen al een reden om die meter te weigeren....
Maar goed het zal waarschijnlijk allemaal weer niet waar zijn want zoals altijd zal er ene het weer beter weten ...
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 120 keer
Vier keer gefilmd hoe ze mijn oprit opgereden kwamen, niet eens uitstapten en terug wegreden.
Ene deed dat zelfs zonder te stoppen, in één vlotte beweging.
Maar "op papier" waren ze wél langsgekomen.
't Ja,...
Uiteindelijk werd er dan toch zo'n nieuwe digitale meter geïnstalleerd.
Dat was een héél vriendelijke, jonge man.
Fijne babbel en alles netjes afgewerkt ook.
Ne mens moet soms wat geluk hebben wie je treft.
En heb ik die binnenkant ook eens goed kunnen bekijken van zo'n digitale meter.

Ene deed dat zelfs zonder te stoppen, in één vlotte beweging.

Maar "op papier" waren ze wél langsgekomen.
't Ja,...
Uiteindelijk werd er dan toch zo'n nieuwe digitale meter geïnstalleerd.
Dat was een héél vriendelijke, jonge man.
Fijne babbel en alles netjes afgewerkt ook.
Ne mens moet soms wat geluk hebben wie je treft.
En heb ik die binnenkant ook eens goed kunnen bekijken van zo'n digitale meter.

Laat me raden. Een hele uitleg in een lang schreeuwerig bericht?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Er zijn geen “kanten” aan dit verhaal.
Er wordt gevraagd aan Fluvius om ofwel na 18u, ofwel in september 2025 te komen.
Totaal geen onredelijke vraag.
Ze zullen immers nog heeeeel lang na september 2025 digitale meters installeren.
Wat maakt het hen uit dat huis X in september is?
Elk fatsoenlijk bedrijf plant dit gewoon in en de kous is af.