Mijn moeder ontving volgend bericht:
"We hebben je vraag om je Telenet-diensten aan te passen goed ontvangen."
Daaronder staat "Modem ruilen" en "Je nieuwe Modem is naar jou onderweg."
Nu heeft mijn moeder enkel digitale TV met een heel oude digicorder. Geen internet. En ze heeft heel zeker geen vraag gedaan om een modem om te ruilen.
Dus is de vraag wat hier aan de hand is.
ongevraagde aanpassing
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Ik denk aan mijn schoonouders die werden eens gebeld of ze akkoord gingen om een nieuwe box en modem te hangen, omdat deze niet meer voldeed aan hun netwerk. Paar weken later werd dan door hen (telenet) een afspraak gemaakt. Dan pas hebben wij het ook gehoord en gezien.
Wat ook kan verkeerdelijk klantennr ingevoerd en deze komt nu bij u moeder terecht.
Zoals gezegd best eens bellen
Wat ook kan verkeerdelijk klantennr ingevoerd en deze komt nu bij u moeder terecht.
Zoals gezegd best eens bellen
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Vorig jaar bij familielid (ook enkel digitale TV) brief ontvangen met melding dat modem verouderd was en voor datum x vervangen moest worden, anders zou de DTV niet meer werken.
Misschien is het dit maar dan met miscommunicatie bericht
Misschien is het dit maar dan met miscommunicatie bericht
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intussen blijkt inderdaad dat het een omwisseling van modems betreft.
Ben zonet even de modem gaan omwisselen. Het is een CH8568LG.
Man, man, wat voor onding is dat. Er zit een vrij luide ventilator in. Ik dacht die die na een tijdje wel zou stilvallen. Niet dus. De modem gaat dus permanent uitgezet worden want vermoedelijk gaat die dan ook veel te veel verbruiken als een ventilator nodig is.
Ben ik blij dat ik niet bij Telenet zit voor mijn eigen internet. Zo’n modem zou echt niet acceptabel zijn.
Bizar ik ook dat de wifi actief is en dat je er ook het internet mee op kan. Ondanks dat er geen internet abonnement is.
Ben zonet even de modem gaan omwisselen. Het is een CH8568LG.
Man, man, wat voor onding is dat. Er zit een vrij luide ventilator in. Ik dacht die die na een tijdje wel zou stilvallen. Niet dus. De modem gaat dus permanent uitgezet worden want vermoedelijk gaat die dan ook veel te veel verbruiken als een ventilator nodig is.
Ben ik blij dat ik niet bij Telenet zit voor mijn eigen internet. Zo’n modem zou echt niet acceptabel zijn.
Bizar ik ook dat de wifi actief is en dat je er ook het internet mee op kan. Ondanks dat er geen internet abonnement is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Straks rekenen ze nog internet aan ook misschien?robokat schreef: 1 maand geleden Bizar ik ook dat de wifi actief is en dat je er ook het internet mee op kan. Ondanks dat er geen internet abonnement is.
Je zou eens een speedtest kunnen doen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 12 keer
Bij heel veel Digitale tv klanten hangt nog een stokoude Docsis modem. Zo'n Motorola Surfboard 5100 of een Motorola Emta. Deze zullen bij aanpassing aan de infrastructuur niet meer werken. Een van mijn buren had ook nog zo ene en is ook ineens uit dienst gegaan, ze gaf wel toe dat ze reeds enige weken de nieuwe modem.had ontvangen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Er zijn 3 redenen waarom Telenet modems wilt wisselen:Nordic schreef: 1 maand geleden Bij heel veel Digitale tv klanten hangt nog een stokoude Docsis modem. Zo'n Motorola Surfboard 5100 of een Motorola Emta. Deze zullen bij aanpassing aan de infrastructuur niet meer werken.
- héél oude modems (vb de Motorola Surfboard 5100) die nog Docsis 2.0 zijn worden gedeactiveerd. Deze moeten vervangen worden.
- bepaalde modems, waarvan Telenet weet dat ze meestal na 10-tal jaren de geest geven (voeding?), worden ook vervangen. Dit zijn Docsis 3.0 modems, en deze zullen blijven werken (zolang D3.0 nog ondersteund wordt). Hier worden modems pro-actief vervangen om problemen te vermijden.
- last but not least worden D3.0 modems vervangen door Docsis 3.1 om de hogere snelheden toe te laten en omdat D3.1 efficienter gebruik maakt van de bandbreedte op de kabel
Deze is waarschijnlijk uit dienst gegaan, omdat de nieuwe modem geprovisioneerd werd (tenzij het nog een D2.0 modem was)Nordic schreef: 1 maand geleden Een van mijn buren had ook nog zo ene en is ook ineens uit dienst gegaan, ze gaf wel toe dat ze reeds enige weken de nieuwe modem.had ontvangen.
Waarschijnlijk heb je geen "internet", maar wordt je omgeleid naar de Telenet "self-service" pagina.robokat schreef: 1 maand geleden Ben zonet even de modem gaan omwisselen. Het is een CH8568LG.
Bizar is ook dat de wifi actief is en dat je er ook het internet mee op kan. Ondanks dat er geen internet abonnement is.
Misschien zou een CV8560E hier meer geschikt zijn (Docsis 3.1 modem zonder WiFi), gezien je in dit geval geen internet nodig hebt ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.