Tijd om te formateren?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Sinds een paar weken zijn er 2 toepassingen van Windows die ik niet meer zoals normaal kan uitvoeren

1) Schijfdefragmentatie: Had ik onlangs een paar keer laten draaien en sindsdien, telkens ik weer wil defragmenteren, dan analyseert hij wel, maar dan stopt hij na 1% en wil hij ni verder. Ik laat hem dan een tijdje gaan want weet uit ondervinding da de eerste % soms wat tijd vergt, maar het gaat echt niet vooruit

2) Autoaanvullen ledigen: vaak ledig ik alles was met Internet te maken heeft. Tijdelijke internetbestanden om de diskspace te vrijwaren en daarnaast ook de geschiedenis en het autoaanvullen. Ik vind het vervelend om bij deze laatste altijd de laatste opzoekingen tevoorschijnkomen na verloop van tijd (oa eindwerk e.d ...) De bestanden en geschiedenis verwijderen lukt, maar het autoaanvullen niet meer. Telkens ik daarop klik, dan krijg ik de zandloper die precies eeuwig blijft gaan. Als ik dan switch naar een ander venster en dan terugkom, dan krijg ik bovenaan links van dat venster een klein icoontje dat aangeeft dat het programma niet reageert. Enige oplossing dus is gewoon het venster te sluiten maar al mijn formulieren staan er dan ook nog ...

Is het tijd om te formateren? :lol: Of is er een andere mogelijkheid om die autoaanvullen te deleten? Over het defragmenteren heb ik eerlijk gezegd weinig hoop
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Gebruik je windows XP?

Zo ja, dan kan ik misschien met de defragmentatie helpen :)

probeer eens in een command prompt (start/run/"cmd")

Code: Selecteer alles

defrag -f c:

te tippen, de -f voor een force (vb als er minder dan 15% vrije ruimte is), dit is natuurlijk voor de c-schijf te defragmenteren.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Windows XP ja. Kzal het straks es proberen :-) Maar kheb nog wel 54% vrij, da doet er toch ni toe zeker?
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

1. Heb je al eens een defrag een safe mode geprobeerd?
2. AutoAanvullen wis je toch via Extra (Tools) > Internet Opties (Internet Options) > Inhoud (Content) > Persoonlijke Informatie (Personal Information) hé?

Installeer anders eens Crap Cleaner: http://www.ccleaner.com > Vind ik persoonlijk zeer handig om grote schoonmaak te houden.
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

d-fens schreef:1. Heb je al eens een defrag een safe mode geprobeerd?
2. AutoAanvullen wis je toch via Extra (Tools) > Internet Opties (Internet Options) > Inhoud (Content) > Persoonlijke Informatie (Personal Information) hé?

Installeer anders eens Crap Cleaner: http://www.ccleaner.com > Vind ik persoonlijk zeer handig om grote schoonmaak te houden.


Ja dat autoaanvullen is zo

Safe starten is toch F8 indrukken bij de start zeker? Ik doe da namelijk amper dus kweet da nemeer :oops: :lol:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Inderdaad, op F8 beginnen rammen bij het booten :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Frigobox schreef:
Sub Zero schreef:Inderdaad, op F8 beginnen rammen bij het booten :)


Dan krijg ik een "keyboard failure" op het scherm :?


Iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Berichten: 280
Lid geworden op: 12 jan 2004, 13:41
Contacteer:

Is er een andere mogelijkheid om die autoaanvullen te ledigen? Telkens ik het via de normale manier doe, blokkeert mijn IE :?
Budtske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 nov 2004, 10:44

Ik denk niet dat je snel een zinnig antwoord hierover zult krijgen sinds de meeste mensen op dit forum toch geen IE gebruiken.

d-fens schreef:
2. AutoAanvullen wis je toch via Extra (Tools) > Internet Opties (Internet Options) > Inhoud (Content) > Persoonlijke Informatie (Personal Information) hé?


ik vind dat toch via Extra (Tools) > Internet Opties (Internet Options) > Inhoud (Content) > Autoaanvullen

maar dat zal probebly wel een IE service pack zijn...

de makkelijkste oplossing (die neem ik dan toch altijd :p ) lijkt me een andere browser te gebruiken of een nieuwere versie van IE te installen

voor een andere oplossing: utfg
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik gebruik http://www.ccleaner.com/ om alles te verwijderen wat ik op internet heb gedownload. Hij verwijdert ook de gegevens van 'autoaanvullen', dat tooltje is ook gratis!

Cleans the following:
Internet Explorer
Temporary files, URL history, cookies, Autocomplete form history, index.dat.

Firefox
Temporary files, URL history, cookies, download history.
Windows
Recycle Bin, Recent Documents, Temporary files and Log files.

Registry cleaner
Advanced features to remove unused and old entries, including File Extensions, ActiveX Controls, ClassIDs, ProgIDs, Uninstallers, Shared DLLs, Fonts, Help Files, Application Paths, Icons, Invalid Shortcuts and more... also comes with a comprehensive backup feature.

Third-party applications
Removes temp files and recent file lists (MRUs) from many apps including Opera, Media Player, eMule, Kazaa, Google Toolbar, Netscape, MS Office, Nero, Adobe Acrobat, WinRAR, WinAce, WinZip and many more...

100% Spyware FREE
This software does NOT contain any Spyware, Adware or Viruses.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

SeNsEi Ze0n schreef:probeer eens in een command prompt (start/run/"cmd")

Code: Selecteer alles

defrag -f c:

te tippen, de -f voor een force (vb als er minder dan 15% vrije ruimte is), dit is natuurlijk voor de c-schijf te defragmenteren.


en wat is de code voor Win2k?

thx
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Windows 2000 heeft dat niet standaard :(
Je kan wel proberen om contig van www.sysinternals.com te downloaden en dan:

Code: Selecteer alles

contig -s *.*

uit te voeren.[/code]
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”