Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

FredericV schreef: 1 maand geleden Bij een bekende self storage boer
Je wilt nooit de naam vermelden, maar als het over die met de vuurtoren gaat (welke zou het anders zijn), mijn ervaring is altijd geweest dat credits (vb reeds een eigen slot ipv hun slot te gebruiken) niet in de eerstvolgende factuurcyclus maar in de cyclus erna verrekend worden.

Ben er iig nog nooit bestolen geweest (of poging tot), tenzij je de paar cent rente rekent die ze krijgen door je geld een maand langer te houden.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Fluvius. Nieuwe groenestroommeter geïnstalleerd voor certificaten zonne-energie omdat de oude aan het smelten was :?
Dat al even geleden (2023), maar met het oog op eventueel verkopen van de woning en PV-installatie had ik toch graag alles in orde gezet (in 2023 was er denk ik ook nog geen online procedure voor).
Meter voldoet (MID, ooit gekocht rond 2010, voor andere doeleinden), dus ik hoop dat alles goed gaat.
Maar nu willen ze een factuur van de meter :bang:
Wat doet dat er toe? Ik geef het type etc. al, ook met foto's...
Dus ze hebben nu een pdf gekregen van een mail uit 2010 die ik gelukkig nog had ivm die bestelling.
Voorlopig kan ik blijkbaar ook geen certificaten meer aanvragen :|
Hopelijk gaat alles goed, want ik zou niet graag mijn certificaten verliezen door administratieve zever.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Pure nieuwsgierigheid, heeft er ooit al iemand controle gehad op die gsc-teller? Als je realistische termijn hanteert voor de aanvrag van certificaat, zie ik geen reden dat de alarmbellen zouden afgaan.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Heb eentje sinds 04/2011.
Nog nooit controle gehad. (Ik geef wel altijd correcte meterstanden door)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

Verzekeringen: ik heb ze omdat het voor sommige dingen verplicht is of omdat in geval van groot onheil ik hoop dat ik ooit toch iets van vergoeding zou krijgen. Echter: ik betaal al heel mijn leven verzekeringen zonder ooit echt iets er van terug te zien. Toegegeven, ik ben voorzichting en groot onheil bleef me bespaard. Maar het aantal kleine schadegevallen waarbij ik helemaal niets terugkreeg loopt toch wel op. Altijd vinden ze wel een reden waarom ik niet gedekt ben of waar de verzekering van de tegenpartij een manier vind om niet te moeten vergoeden. En dan zijn er nog de vrijstellingen natuurlijk...
Maar ondanks de vele verhalen van mensen die om de haverklap wel royale vergoedingen krijgen zijn er toch nog mensen die hun schade niet vergoed krijgen. In mijn straat racen ondanks de zone 30 auto's en vrachtwagens aan hoge snelheid, een éénrichtingsstraat met auto's aan beide zijden geparkeerd. Bijna wekelijks sneuvelen er zijspiegels van geparkeerde auto's of veroorzaakt een aanrijding nog meer schade. Zelf al 2 keer slachtoffer geweest, telkens met vluchtmisdrijf en dus zelf mogen betalen.
Ik ben de afgelopen jaren al enkele keren getuige geweest zo een accident. Eén keer raakte de openslaande laaddeur van een lichte vrachtwagen een auto van de buren. Ik verwittigde de buren met de nummerplaat van de veroorzaker en dat ik als getuige wil optreden.
Resultaat: veroorzaker ontkent, ik ben nooit gehoord en geen vergoeding. De schade was aanzienlijk.
Recenter: een vrachtwagen rijdt bij het indraaien om te gaan lossen een spiegel af. De chauffeur voltooit zijn manoeuvre en terwijl het zijn vrachtwagen gelost wordt komt hij foto's nemen van de schade die hij veroorzaakt heeft. Het lijkt dus alsof die man het netjes wil regelen.
Even later zie ik de eigenaar van de schade-auto verbijsterd bij de auto staan en ik verwittig haar dat de vrachtwagen even verder op de veroorzaker is en dat ik getuige ben. Ze gaat verhaal halen bij de chauffeur maar die houdt zich van de domme en ontkent.
Ze kan een foto nemen van zijn verzekeringsbewijs en de vrachtwagen rijdt weg.
Afloop: veroorzaker blijft ontkennen en slachtoffer krijgt geen vergoeding. Ik ben als getuige niet gehoord geweest.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Tja, verzekeringen... ze weten toch dat als je niet tevreden bent je gewoon naar een andere hopt, de ene hopt van verzekeringsmaatschappij a naar B en de andere van B naar A dus waarom zouden ze moeite doen...
Genoeg mensen die er financieel gebroken uitkomen of die jaren moeten wachten op een uitbetaling..
2 keer iets voor gehad, 1 keer een kortsluiting op een PC (ja brandverzekering dekt dit) er komt een expert langs, we spreken een bedrag af van 3500€ (was ivm video bewerking)... Ik moest echter nog 1 document doorsturen... Ik doe dat en zegt die pipo , ok 1800euro zullen we betalen en als je niet tevreden bent, binnen een maand of 7 kan ik nog wel is langs komen als je wilt maar dat zal niet veel veranderen...
Anderzijds, onze golf is total loss gereden door een dodge ram, daar heeft de verzekering wel netjes gehandeld...

Mijn dochter is vorig jaar in onze wagen aangereden door een vrachtwagen terwijl ze stil stond... bumper krassen op, die chauffeur heeft haar uitgescholden voor rotte vis en afgedreigd, aangifte gedaan bij de politie, dashcambeelden getoond, heeft niks opgebracht...De omnium kwam niet tussen omdat het maar 500€ was...
Toch vreemd dat als een verzekering moet betalen de offerte voor herstelling laag is, moet je het zelf ophoesten draaien ze je een arm uit...

Tom
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

telt in zo'n geval niet die situatie dat ze zeggen "het is een van je buren, dus je kent die, dus je kan niet als onpartijdig getuige erkend worden" ?
(net zoals een bijzitter in de wagen meestal ook niet geldig is als getuige bij een ongeval, ook al is die er dan wel bij betrokken, opnieuw omwille van de aanname dat je niet onpartijdig kan zijn)

of het ok is, is natuurlijk een andere zaak.... maar ik ken genoeg gelijkaardige situaties met ethias, bijvoorbeeld. (en ja, ik vind dat je "die verzekering" mag benoemen.
het is niet dat er puur gal gespuwd is of dat het laster is, het zijn ervaringen, en ervaringen mag je, vind ik, toch wel degelijk met naam delen want anders heeft het eigenlijk geen zin dat je het deelt natuurlijk (want dan kan je anderen er niet voor waarschuwen/behoeden)

dat dan nog gezegd zijnde, veel verzekeringen zullen wel hetzelfde zijn op dat vlak... ze gaan niet betalen als ze een uitweg kunnen vinden, en daar zullen ze toch wel een dedicated team op zetten terwijl jij dan 1 dossierbeheerder krijgt die overwerkt is.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Mijn wagen einde lease die ik moet binnen brengen.. Ik heb de indruk dat die een nieuwe wagen verwachten als ik zie waar die overal foto's van neemt...is niet echt frustratie, die mens doet ook maar zijn job....eerder stress moment...

Tom
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Er wordt wel rekening gehouden met afschrijvingskost op alles wat ze vinden.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

tom35 schreef: 1 maand geleden Mijn wagen einde lease die ik moet binnen brengen.. Ik heb de indruk dat die een nieuwe wagen verwachten als ik zie waar die overal foto's van neemt...is niet echt frustratie, die mens doet ook maar zijn job
Ik ben heel "zuinig" op mijn leasewagens, ik lever die altijd "in nieuwstaat" af.
En toch maken die mannen altijd een factuur van > €1K op.
Als je ziet hoe weinig een leasewagen kost... ik reken dat mee als leasekost. Zelfs inclusief die belachelijk hoge kosten, is het véél goedkoper dan een privé-auto.

Al is het telkens vloeken als de rekening toekomt.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Het zal wel overal wat anders lopen maar bij onze zoon was het zo dat hij zijn nieuwe wagen ging halen, de "oude" op de parking liet staan er er niets meer van gehoord heeft. Er waren twee kleine putjes te zien (wss van het openen van deuren op parkings). In zijn contract stond ook een bedrag "per paneel" met beschadiging.
Hebben ze dat niet gezien of werd de rekening stilzwijgend verrekend met zijn werkgever, who knows.. in elk geval niets betaald.
Ik vind het wel raar dat ze voor een amper zichtbaar krasje of putje kosten zouden rekenen maar dat er niets moest betaald worden bij de twee keer dat er tegen de auto werd gereden (met vluchtmisdrijf), de eerste keer door een vrachtwagen met een gat in de bumper tot gevolg, de tweede keer enkele krassen op de bumper die iemand achtergelaten had bij het verlaten van de parkeerplaats.
In elk geval worden de lease auto's hier ook "als nieuw" teruggegeven.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

De bumpers worden standaard herverfd. Dus dat is sowieso al 700 €.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

Laatste lease die binnenging was 0€ aangerekende schade. Ze hadden schade gezien (die er ook was), maar allemaal superlichte schade en werd vermeld als 'acceptable'.

Mijn ervaring: groot verschil tussen leasemaatschappijen onderling. Bijna altijd KBC's gehad en nooit te klagen gehad. Van de collega's met leaseplan en arval hoor ik andere verhalen.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Hier was het Arval.
Bye, Maurice
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Om 5u30 al wakker en niet meer kunnen slapen, opstaan dan maar.

Sinds 1u34 afgelopen nacht geen internet meer achter mijn bridge (telenet) volgens de uptime robot.
"Grmbl, die *** van telenet hebben het weer kapot gedaan.."
Direct achter de telenet router wel internet, hmmm... niet de eerste keer
=> fabrieksinstellingen lost het meestal op, same issue

Ping naar 9.9.9.9 werkt voor IPv4 -> OK
DNS resolving werkt -> OK
Sommige sites bereikbaar, sommige niet

"Heh? Zowel IPv4 (ping) als IPv6 lijken up and running"

Zoeken .. resetten .. maar geen oorzaak te vinden.
OK, back to basics, het moet wel achter de bridge zitten want ervoor werkt alles..

IPv6 uitgezet, bridge eruit gegooid bij telenet zodat mijn eigen router terug een private IP krijgt.

Geen enkele website bereikbaar, ping naar 9.9.9.9 werkt wel
"heh?"

Verder googlen, route tabel bekeken in OPNsense
Geen default route voor IPv4
Wel een route voor 9.9.9.9 omdat deze ingesteld staat als DNS op de WAN interface

"Aaaaaaaaaaaaaaaaah, getting close"

=> Van de week een interface bij aangemaakt op OPNsense en "This interface does not require an intermediate system to act as a gateway" aangevinkt met de idee dat er geen gateway moet zijn voor die interface
=> OPNsense maakt dan echter wel een gateway aan voor die interface. Deze nacht een onderbreking geweest van telenet en de gateway op deze interface actief gekomen met het spooky resultaat als gevolg :D
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

het is mss wat onfortuinlijk benoemd, want de naam is wel gewoon "dynamic gateway policy" en ook de lange uitleg als je die aanklikt is vrij duidelijk, maar de short description maakt het inderdaad wat onduidelijk.

voor mijn pppoe heb ik die optie aanstaan, maar voor mijn coax verbinding niet
de redenering erachter is:
- als de pppoe up is, is de lijn up, dus geen intermediary (modem heeft geen dsl, dan zal de pppoe ook nooit up zijn)
- als de coax "up" is, wil dat niet zeggen dat de modem "up" is, dus is de modem eigenlijk een intermediary (als de modem niet op de coax aangesloten is, zal die nog altijd "up" zijn aan de zijde van de opnsense)
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb er inderdaad te snel over gelezen bij het opzetten van de interface.

Merci voor de dsl/coax redenering mee te geven!
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

M'n kat die vlooien heeft!

En ondanks het pipetje dat ik maandagavond tussen het beestje haar schouderbladen leegkneep vond ik gistermiddag nog altijd levende vlooien op haar.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Al een week spam die door de filters van de mailserver geraakt. Veel gestuurd vanop Hetzner servers waar ze wel snel verdwijnen maar waar nieuwe opgezet worden.
Het valt wel op dat het overdag rustig blijft, de spam vanaf 17u begint en rond middernacht of iets later weer stopt. Waarschijnlijk telkens verwijderd bij Hetzner.
De meeste spam wordt wel gefilterd en wat doorkomt heeft meestal "BAD HEADER".
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

sandbert schreef: 1 maand geleden En ondanks het pipetje dat ik maandagavond tussen het beestje haar schouderbladen leegkneep vond ik gistermiddag nog altijd levende vlooien op haar.
Welk product gebruik je?

Advantage geeft m.i. de beste resultaten. Nog liever "Advantage II" eigenlijk dat nog sneller werkt, maar is helaas enkel beschikbaar via import uit de VS (ondanks het feit dat het in Duitsland geproduceerd wordt), dus als je dat nu nog moet bestellen is het te laat. Van budgetmerken zou ik wegblijven, die werken niet altijd even goed.

Daarnaast lijmvalletjes zetten en dan ben je meestal vrij snel van die rotvlooien verlost.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Ik gebruik Frontline Comboline - cat, aangekocht bij de dierenarts.

Om de effectiviteit ervan te beoordelen is het nu nog wat vroeg, maar snelwerkend blijkt het dus zeker niet te zijn.
Heb gisteren wel heel grondig gestofzuigd en gedweild en de wasmachine maar eens extra in gang gestoken.

Uw tip i.v.m. Advantage en de lijmvalletjes neem ik met graagte aan, beide staan al op de boodschappenlijst, dank daarvoor.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Het is mooi weer, daar zijn de grasmachines...

Bij wet een minimale hoeveelheid nuttig groen voor natuur en insecten moeten planten zou toch welkom zijn. Minder groene woestijnen. Dingen die helpen bij de waterhuishouding.

Maar jah, "mijne peloeze!"
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Troost u, de buurman hier maait zonder pardon elke zondag, ongeacht wat er in het lokale politiereglement staat...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

devilkin schreef: 1 maand geleden Bij wet een minimale hoeveelheid nuttig groen voor natuur en insecten moeten planten zou toch welkom zijn. Minder groene woestijnen. Dingen die helpen bij de waterhuishouding.
ik heb hier jarenlang een "verwilderde" (voor)tuin gehad - (tot zo'n 2-3j terug) letterlijk "verwilderd",
gezien deze onthard werd en er toen de volgende jaren geen tijd/zin/geld was om die terug mooi aan te leggen, en dus heb ik die toen met opzet laten verwilderen.
(beetje als een experiment om te kijken wat de natuur met een 20+ jaar lang verharde ondergrond zou doen als je die gewoon zou teruggeven aan de natuur)
dus ook helemaal niets aan gedaan buiten wat zand erbij gegooid om gaten wat op te vullen (en dan nog een hoopje laten liggen dat eigenlijk teveel was)

het resultaat was na ongeveer een jaar een tuin met eigenlijk verdomd veel variatie aan planten (dus verre van enkel onkruid), vergezeld van bijtjes,
vlinders, een ton sprinkhanen/krekels, ....
hoewel dat dus "niet zo mooi" oogde in tijden van mooi aangelegde perkjes en steentuinen, was dat eigenlijk een heel erg aangename tuin qua tuinleven.
en, natuurlijk, gezien het een actief verwilderde tuin was (omringd door beton) was er dus ook 0,0 onderhoud aan, wat ik ook wel een plus vond :)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Nu, ik ben misschien verkeerd. Maar ik had vernomen dat voor een optimaal microclimaat voor insecten er toch best 2x per jaar gemaaid zou worden. Maar dat is maar iets wat ik ergens vaag opgevangen heb.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

devilkin schreef: 1 maand geleden daar zijn de grasmachines
Met een grasrobot is de vervuiling (naft) en geluid alvast weg. Ik ben niet overtuigd dat "ruig gras" overal nuttig is.
Wat niet wegneemt dat graswoestijnen 0 waarde hebben. Als er al overheidsinterventie nodig is, zou ik dat eerder op bomen & struiken richten.
In mijn regio is er al jaren (zeker 15 jaar) een bomenplantactie: https://www.iok.be/compost-tuin/behaag-onze-kempen
Aangezien intercommunales eigenlijk overheidsbedrijven zijn, kan je dit "overheid" noemen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Pfft, mijn Ado e-bike heeft het begeven, ze zijn daar vriendelijk en sturen spare parts op, maar we komen er niet uit, het ding start niet meer op en we weten niet waarom. Nu raden ze me aan om een lokale fietshersteller te raadplegen, maar war kan je terecht met zo'n internetding he...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Hoe oud was je e-bike, als ik vragen mag ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Iets minder dan 2 jaar ofzo. Het is allemaal begonnen met het installeren van een extra accessoire van de fabrikant zelf. 'k Was er beter afgebleven...

J.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

Vandaag weer in het nieuws: consumptie eieren van eigen kippen wordt afgeraden wat bevatten te veel PFAS. Dat is al zo sinds 2022.
En er is niet echt een oplossing voor want: forever chemicals. Het advies is dus nu: eieren uit de winkel zijn veiliger dan die van eigen scharrelkippen.
Ongelooflijk dat het zover is kunnen komen. En dat de veroorzakers vrijuit gaan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Niet alleen vrijuit, het gaat gewoon verder want het moet allemaal haalbaar en betaalbaar blijven :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
NuKeM
Administrator
Administrator

En informatieplicht is er blijkbaar ook niet. We hadden bijna een bod gedaan op een woning toen we er toch nog achter kwamen dat dit in een PFAS no regret zone lag (je zou er van verschieten hoeveel er zijn in Vlaanderen, los van de mega zone rond Antwerpen).
https://www.geopunt.be/?service=https%3 ... ret_huidig

Makelaar wimpelde het wat af. ‘Grap’ is ook dat land van de populaire bio groenteboer van het dorp ook voor een stuk in die zone ligt… daar gaan we dus ook niet meer.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 120 keer

Hoe zou jij die "informatieplicht" zien?

Het overgrote deel dat in je lichaam terechtkomt, komt uit de voeding.
Ook die van "de winkel". Waar ze die voeding ook gehaald mogen hebben...

Een label "PFAS vrij" kan men vergeten.
Het zit overal.

Accumulatie in je lichaam is een feit.
Er is een distributie "van het soort PFAS" in je lichaam. :wink:

Een studie van 2013 in toch een vooraanstaand tijdschrift hé.

Accumulation of perfluoroalkyl substances in human tissues
Abstract

Perfluoroalkyl substances (PFASs) are environmental pollutants with an important bioaccumulation potential. However, their metabolism and distribution in humans are not well studied. In this study, the concentrations of 21 PFASs were analyzed in 99 samples of autopsy tissues (brain, liver, lung, bone, and kidney) from subjects who had been living in Tarragona (Catalonia, Spain). The samples were analyzed by solvent extraction and online purification by turbulent flow and liquid chromatography coupled to tandem mass spectrometry. The occurrence of PFASs was confirmed in all human tissues. Although PFASs accumulation followed particular trends depending on the specific tissue, some similarities were found. In kidney and lung, perfluorobutanoic acid was the most frequent compound, and at highest concentrations (median values: 263 and 807 ng/g in kidney and lung, respectively). In liver and brain, perfluorohexanoic acid showed the maximum levels (median: 68.3 and 141 ng/g, respectively), while perfluorooctanoic acid was the most contributively in bone (median: 20.9 ng/g). Lung tissues accumulated the highest concentration of PFASs. However, perfluorooctane sulfonic acid and perfluorooctanoic acid were more prevalent in liver and bone, respectively. To the best of our knowledge, the accumulation of different PFASs in samples of various human tissues from the same subjects is here reported for the very first time. The current results may be of high importance for the validation of physiologically based pharmacokinetic models, which are being developed for humans. However, further studies on the distribution of the same compounds in the human body are still required.
Bron: ScienceDirect

Indien Jan Modaal wist wat hij nu niet weet... :lol: :lol:

Een vraag die men zou kunnen stellen is "hoe giftig" chemicaliën zijn die toch niet willen reageren.

Goei vragen voor ChatGPT en consoorten:
Hoe giftig zijn PFAS?
Over welk soort giftigheid spreken we dan? Acuut, chronisch, etc
In welke klasses vallen PFAS uiteen en welke zijn de verschillen naar toxiciteit?
Ben ik iets vergeten vragen dat ook belangrijk is?
Veel leesplezier. :-)
NuKeM
Administrator
Administrator

Met informatieplicht doel ik op bv. vermelding op het bodemattest. Als ik het goed begrepen heb is dat attest toch meestal maar iets administratief, kunnen ze direct die no regret zones meenemen in de query voor dat attest. Dan weet iedereen die interesse heeft tenminste of men er zelf kippen op kan houden, groenten kan kweken of grondwater kan gebruiken.
Maar het is waar. Veel zegt dit nu ook weer niet, is gewoon een cirkel rond een punt. 5m daarbuiten zou er dan weer geen risico zijn. Er zijn vast nog wel ergere punten waar men gewoon niet eens van weet. Maar kom. Wat men weet mag/moet geweten zijn imo :)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Klopt.
Er zijn nog wel wat zaken die niet "op het bodemattest" terug te vinden zijn.
Straks krijgen we ganse volksverhuizingen binnen België.

Ieder stukje grond "door én door" laten analyseren is ook geen haalbare kaart natuurlijk.

Op eigen kosten kan je bij de Bodemkundige Dienst van België:
  • een Oriënterend bodemonderzoek
  • én Beschrijvend bodemonderzoek
laten doen. Liefst erg uitgebreid (en dus kostelijk) wil je wat weten.

Dan weet je dat toch al.
De vraag is of de verkoper happig is om dit toe te laten.
Want stel "dat men iets vindt"... :lol: :lol:

Indien alle Belgen dat gaan aanvragen, weet je onmiddellijk waar de flessenhals zich zal vormen.

Bovendien moet je dit zelf ook wat interpreteren: "historische verontreinigen" zonder dat er gesaneerd moet worden.
Wat doe je daar mee?
Dat kunnen erg grote gebieden zijn...
Laatst gewijzigd door Ordon 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Joe de Mannen schreef: 1 maand geledenTroost u, de buurman hier maait zonder pardon elke zondag, ongeacht wat er in het lokale politiereglement staat...
Zonder pardon de Politie bellen, heb ik zondag ook nog gedaan. (Palmzondag)
Tegenover het WZC gans de dag vloertegels op straat snijden. Heb de 0800 van dispatching Politie op speed dial.
Respect 0,0 tegenwoordig..
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Bwa, ge kunt op zondag altijd "met de buurvrouw" wat gaan tetteren.
Als ze nuchter is toch. Anders zit er een risico aan. :lol: :lol:
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Mensen die nen hond op hun erf hebben en vervolgens dat erf niet afsluiten. Was nen "leutige" wandeling met mijn hond vandaag, 2x oog in oog komen te staan met honden die blafend en agressief afkomen en één die ook effectief ons ook achterna kwam.

Leutig is anders. Langs daar wandel ik dus niet meer.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

In het verleden ook paar keer door een hond gebeten geweest op die manier, simpelweg door met de fiets door de straat te rijden. Niet plezant inderdaad :x
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer