Aan de EV rijders ...

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Goztow schreef: 2 maanden geleden Heb je de aankoopkosten van je zonnepanelen ook in rekening gebracht?
Aankoopkosten PV?
Waar hebben wie die goeie ouwe nog gehoord? :-D

Mijn PV installatie was al meer dan afbetaald voor ik met mijn eerste EV reed.
Sterker, ze hebben, wat er nog te betalen viel na aftrek subsidies, door de aanhoudende overwinsten ook nog eens de volledige investering in mijn thuisaccu betaald. :beerchug:

En dan breng ik de extra besparingen door jarenlange afwezigheid van enige energiefactuur nog niet mee in rekening. :bdaysmile:

Mijn zelfverbruik stijgt - mede door thuisladen BEV - dit jaar boven de 90% en mijn zelfvoorzienigheidsgraad - met dank aan de thuisaccu en de V2L functionaliteit van de BEV - richting 100%. :idea:

De beste zaken doe je niet door af te wachten en vervolgens de kudde achterna te hollen maar door iedere aangeboden opportuniteit als eerste aan te grijpen en procatief te handelen ipv er over te palaveren en te blijven steken in negativisme en calimerogedrag. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Ik zou toch graag eens het gezicht gezien hebben van iemand
die niet afwachtte maar meer dan 10.000 teveel betaalde voor een bZ4X.

https://gocar.be/nl/autonieuws/elektris ... -goedkoper
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goztow schreef: 2 maanden geleden Heb je de aankoopkosten van je zonnepanelen ook in rekening gebracht?
Neen, is ook niet logisch want er lagen al een aantal jaar zonnepanelen voordat de EV gekocht is, en de installatie was niet overgedimensioneerd.

Het plan was om pas na 2030 een EV te kopen als tegen dan de batterijen een deftige “autostrade 130km/u met dakkoffer” range hebben.

Maar ja, als de praktijk uitwijst dat je in 2024 er gratis een full option SUV EV bij kan hebben. :angel:

Wat je er wel mag van aftrekken is de plaatsing van de extra 5kwp zonnepanelen na de aankoop van de PV.
Dat zal rond de 1000 euro geweest zijn.

Dan blijft het nog steeds een no brainer.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

mipa schreef: 2 maanden geleden Ik zou toch graag eens het gezicht gezien hebben van iemand
die niet afwachtte maar meer dan 10.000 teveel betaalde voor een bZ4X.
Hij had misschien beter de H2 auto van Toyota gekocht? :P
Die geven ze tegenwoordig bijna gratis weg. :angel:
OMG wie koopt er nu een BEV van een firma die daar zelf niet in gelooft en op dat vlak de boot volledig heeft gemist en jaren achterstand heeft opgelopen? :wink:

Hij betaalde ook niet "te veel".
Hij betaalde de prijs die op het ogenblik van aankoop van toepassing was.
Het is technologie die er jaarlijks nog op vooruit gaat en door opschaling jaarlijks goedkoper wordt.
Dan is het inherent dat je jaar na jaar meer krijgt voor minder geld.
Wie wil wachten tot de technologie zijn toppunt bereikt en de prijzen de bodem komt meestal nergens en is eeuwig "wachtende". Vanuit dat standpunt had je ook beter nooit een PC, laptop, GSM, smartphone,..... gekocht want een tijdje nadien vond je wel weer meer voor minder. :-DD

Maar dit gezegd zijne, technologie die zich aan dat tempo ontwikkeld en aan het opschalen is koop je in de beginfase beter ook niet met eigen geld. Dan ga je beter leasen waarbij je de grootste risico's bij de leaseMij legt en niet bij je eigen kapitaal.
Wat betreft de EV's is de beginfase al voorbij en had je met eigen geld ook al goede zaakjes kunnen doen door op het juiste ogenblik in te stappen. Er is altijd een tijdstip, en dat gaat zowel op voor PV, EV's, thuisbatterijen dat er een juiste balans is tussen eigen investering en gegeven subsidies waarna je de winsten kan maximaliseren.

Je kan uiteraard ook toetreden tot de groep van eeuwig wachtenden die daarna gezamenlijk de treurzang kunnen aanheffen dat het de schuld van alle anderen is dat ze zelf altijd de juiste boot weer hebben gemist en dat opportuniteiten niet voor iedereen gelden. Dat doen ze inderdaad niet. Doorgaans geldt dat alleen voor wie aangeboden kansen durft grijpen en er zelf iets mee doet.

Het enige wat dan nog overblijft als zelftroost is wat gaan googelen naar berichten waarbij je jezelf kan wijsmaken dat het goed is dat je nog altijd aan de kant staat te roepen.
Ieder zijn eigen keuzes (niet kiezen is ook kiezen) en vooral het dragen van de gevolgen van de eigen keuzes.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Mijn EV was 65k€, mijn vorige diesel (die tevens een pak groter was) ongeveer 45k€.
Ik begrijp niet waarom je een vergelijking maakt met een 20k duurdere EV om je gelijk te halen dat een EV niet rendabel is is t eerste wat in mijn gedachten komt

Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk

duizend
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef: 2 maanden geleden Mijn EV was 65k€, mijn vorige diesel (die tevens een pak groter was) ongeveer 45k€.
Mijn huidige full option 4 wheel drive diesel SUV gekocht aan €35.000 negen jaar geleden welteverstaan…
Mijn nieuwe EV gekocht aan netto €34.000 en die is groter, meer vermogen en nog veel beter uitgerust qua opties, maar zonder 4 wheel drive.
Een vergelijkbare diesel kostte vlotjes over de 40k.

Najaar 2024 was de perfecte storm om particulier een EV te kopen.
Hoge kortingen om onder de 40.000 te geraken
Quota verkochte EV moest gehaald worden door fabrikanten.
5000 euro subsidie
Geen BIV
Geen rijtaks
Terugleververgoeding zonnepanelen kelderde.

Vandaag kost diezelfde EV opnieuw 47.000 dus ja dan wordt de rekening al helemaal anders. :angel:
mipa
Plus Member
Plus Member

ivob schreef: 2 maanden geleden OMG wie koopt er nu een BEV van een firma die daar zelf niet in gelooft en op dat vlak de boot volledig heeft gemist en jaren achterstand heeft opgelopen?
Misschien omdat ze volgens Test Aankoop, e.a. regelmatig als betrouwbaarste merk zijn verkozen?
Waar de CEO, als het wat minder gaat, tot tranen toe zijn verontschuldigingen
aanbiedt , in plaats van een rechterarm uit te steken zoals Musk. :wink:
Een auto is veel meer dan de aandrijflijn.
ivob schreef: 2 maanden geleden Hij betaalde ook niet "te veel".
Hij betaalde de prijs die op het ogenblik van aankoop van toepassing was.
Op het verkeerde moment dus!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

bruma schreef: 2 maanden geleden
Mijn EV was 65k€, mijn vorige diesel (die tevens een pak groter was) ongeveer 45k€.
Ik begrijp niet waarom je een vergelijking maakt met een 20k duurdere EV om je gelijk te halen dat een EV niet rendabel is is t eerste wat in mijn gedachten komt
Dat is eenvoudig: ik probeer appelen met appelen te vergelijken. Ik heb een uit de kluiten gewassen SUV nodig gezien de gezinssamenstelling. Als je ze dan uitrust zodat ze overeenstemmen, dan levert me dat een prijsverschil van 20k€ op.

Ik hoop dat we niet gaan ontkennen dat een EV een pak duurder is dan een vergelijkbare diesel/benzine, toch?
ooh. shiny.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

2dehandse prijzen
- Enyaq 60 - 73K km - 2022/03 -> €27K Autoscout
- Kodiaq 2.0 - 70K km - 2022/05 -> €31K Autoscout
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

En als je meer bottom of the barrel wilt gaan. Mijn MG ZS EV (2019, 80K op de teller) heb ik gekocht voor 15k

we gaan wel zien op termijn of dat een slimme aankoop was, maar van de auto zoals hij nu is ben ik allesinds content. En ja ik had wss wel voor 5K minder een vergeljkbare brandstofwagen kunnen kopen met meer bereik etc. Maar heb je al eens opgezocht hoe betrouwbaar die zuinigere brandstofmotoren zijn? Ze hebben minder zuigerringen bvb voor minder wrijving met de cylinderbehuizing, allemaal goed en al, maar dat is dus ook meteen minder betrouwbaarheid dat er geen brandstof bij de olie komt en vice versa.

Zoek maar eens op het hele PureTech debacle en de Ecoboost shenainigans. En als je dan ziet wat het allemaal inhoud om dat te onderhouden en in goede conditie te houden.
Ik ben redelijk veel vertrouwen kwijt in de betrouwbaarheid van moderne verbrandingsmotoren, dus wou ik helemaal die kant niet meer op gaan. En hybride was ook mossel noch vis. Weinig voordeel en toch nog alle nadelen van verbrandingsmotoren.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

mipa schreef: 2 maanden geleden Misschien omdat ze volgens Test Aankoop, e.a. regelmatig als betrouwbaarste merk zijn verkozen?
Welke studie is dat dan waarbij TA tot het besluit komt dat de BEV's van Totyota tot de betrouwbaarste behoren? :roll:
Ter info, de paar elektrische modellen die Toyota nu wanhopig en laattijdig richting markt probeert te duwen zijn niet eens in eigen huis ontwikkeld want daar staan ze nog nergens.
Om van het debacle van hun H2 wonderauto's nog maar te zwijgen.

Denk dat TA op dat vlak ook de boot aan het missen is en in een verleden blijft steken dat niet meer terugkomt.

Het is niet omdat je in het verleden tot de top behoorde en dan krampachtig jezelf blijft vastklampen aan "bewezen" technologie uit het verleden dat je daarom mee bent met de nieuwste ontwikkelingen.
Vraag het maar eens na bij de Kodak's en Nokia's van deze wereld. :angel:

Een auto is veel meer dan de CEO van het bedrijf.
Ik baseer het gebruik van mijn auto's doorgaans niet op wie de CEO van een bedrijf is. Heb geen flauw idee wie de CEO is van het bedrijf waar ik nu een auto van rij en al helemaal niet wat hem of haar tot tranen toe beweegt. :lol:

Wat ik wel weet is dat de EV's die ik al reed me dagelijks netto meer opbrengen dan alle auto's met verbrandingsmotoren daarvoor en als extraatje het geluidlozer, comfortabeler, soepeler en geurlozer rijdt en dat ik mijn handen niet meer moet vuil maken door af en toe een naar brandstof ruikend pistool in de vulopening te duwen.

Maar ieder zijn eigen keuze.
Wie nog verkiest jaren lang in een fossiel te blijven rondtuffen, mij niet gelaten. Het is tenslotte mijn lopende rekening niet. :-D
Sol Invictus!
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

mipa
Plus Member
Plus Member

Even aanvullen en ivob terechtwijzen:

De boordlader blijkt overigens ook geïnstalleerd te zijn in enkele modellen van Toyota. Vooral bestelauto’s zoals de Proace, die uit een samenwerking met Stellantis voortkomen, bevatten deze boordladers. Maar opvallend is wel: er komen beduidend minder klachten binnen van Toyota-rijders over de afhandeling van het probleem, zo constateert Radar.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... vergeten/?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat is ook weer een typisch Stellantis probleem, kun je denk ik ook een hele boom over opzetten, met de PureTech proberen ze ook langs alle kanten hun verantwoordelijkheid te ontlopen.

Ik zou dat hele concern vermijden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef: 2 maanden geleden Ik hoop dat we niet gaan ontkennen dat een EV een pak duurder is dan een vergelijkbare diesel/benzine, toch?
Geef eens een voorbeeld van een vergelijkbare SUV EV en diesel die 20.000 euro schelen in prijs.

Het prijsverschil dat ik zie in de categorie rond de 50.000 is ongeveer 10%
das dan 5.000 waarvan je al direct minstens 2.500 recupereert wegens nul BIV en voorlopig nul rijtaks voor de EV versie.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hmm, even rondgekeken en het is inderdaad al wat geëvolueerd (mijn wagen dateert van +1 jaar geleden) en natuurlijk best lastig om 2 verschillende modellen te vergelijken. Aan 20k€ kom ik inderdaad niet meer, maar als je bv. de Enyaq tegen de Karoq neer zet (Kodiaq vind ik wat lastig, want da's toch echt een veel grotere auto, terwijl - toegegeven - de Karoq dan weer kleiner is), dan loopt het verschil op tot bijna 15k€ in de hogere motorisaties. Naar uitrusting niet gekeken, da's bij deze meeste merken een behoorlijk puzzelwerkje.

(ik wou initieel de iX3 vs. X3 als voorbeeld nemen, maar ik zie dat ze de iX3 enkel nog als stockmodel aanbieden, facelift onderweg I presume)
ooh. shiny.
heist_175
Moderator
Moderator

cloink schreef: 2 maanden geleden de Enyaq tegen de Karoq neer zet (Kodiaq vind ik wat lastig, want da's toch echt een veel grotere auto, terwijl - toegegeven - de Karoq dan weer kleiner is)
Dat klopt dus niet.
De Enyaq is de elektrische versie van de Kodiaq, vandaar - ik verzin het niet - EN-Y-AQ <> KODI-AQ (de "e" van electric).
De Karoq wordt elektrisch dan ook de EL-ROQ (de "el" van electric).

Oordeel zelf:
https://www.carsized.com/en/cars/compar ... -2016-suv/
Kodiaq is 5cm langer en 6cm hoger dan de Enyaq

https://www.carsized.com/en/cars/compar ... -2021-suv/
Karoq is 26cm korter en 1cm lager
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

boran_blok schreef: 2 maanden geledenEn als je meer bottom of the barrel wilt gaan. Mijn MG ZS EV (2019, 80K op de teller) heb ik gekocht voor 15k
Ik betaalde op 03/01/2025 welgeteld 15.299€ voor een nieuwe kleine stads EV.
Oh ja.. van dat bedrag moet de premie van de Vlaame overheid nog vanaf, ik hoop die 1 dezer weken te mogen ontvangen. (3 maanden)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, dat is de Dacia Spring zeker? Dat was een beetje te klein voor onze noden, zelfs onze 2e wagen moet toch wel vlotjes electrische gitaar, versterker etc van de zoon kunnen vervoeren zonder de zetels te moeten gaan platleggen etc.

Maar dat weet je hé 2e hands krijg je voor hetzelfde geld meer auto dan nieuw, maar loop je het risico op slijtage/kat in zak etc.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Inderdaad, achterbank is groot genoeg voor de viervoeter en de koffer is ook groot genoeg voor de wekelijkse boodschappen en meer moet dat niet zijn.
Voor volwassenen en grote kinderen is die achterbank inderdaad te klein, maar voor 3x/week 20km. (woon/werk) hebben we echt geen auto van 2000kg nodig.
Ik heb eens rond gekeken op de 2é hands markt en als ik ging vergelijken ook de premie indachtig ben ik toch maar voor nieuw gegaan.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Petrikske schreef: 2 maanden geleden Oh ja.. van dat bedrag moet de premie van de Vlaame overheid nog vanaf, ik hoop die 1 dezer weken te mogen ontvangen. (3 maanden)
Ik heb mijn premie gisteren ontvangen.
Hier ook de Spring als 2e autotje. Maar... de grote staat nu al 9 dagen stil.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 2 maanden geledenDat klopt dus niet.
Ik wil hier geen welles-nietes spelletje spelen, want twee verschillende modellen die je - zoals ik al zei - niet echt kan vergelijken. Maar ik heb 5 jaar met een Kodiaq rondgereden, ik ken de auto dus wel wat. Hij is echt veel ruimer dan een Enyaq. Neem nu bv. koffervolume:

- Kodiaq: 835 L
- Karoq: 588 L
- Enyaq: 585 L

't Is dus maar hoe je het bekijkt, alle marketingpraatjes en benamlingen ten spijt.
ooh. shiny.
heist_175
Moderator
Moderator

cloink schreef: 2 maanden geledenkoffervolume
Tja, dan zit je in het EV-segment verkeerd.
EV betekent sowieso een kleinere koffer, dat pakket batterijen steekt ergens hé :).

Om het lijstje compleet te maken:
- Kodiaq: 835
- Enyaq: 585
- Karoq: 521
- Elroq: 470

Als je een Kodiaq elektrisch zoekt, dan zal je toch eerder bij een Enyaq uitkomen :).
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

ivob schreef: 2 maanden geleden
mipa schreef: 2 maanden geleden Misschien omdat ze volgens Test Aankoop, e.a. regelmatig als betrouwbaarste merk zijn verkozen?

Maar ieder zijn eigen keuze.
Wie nog verkiest jaren lang in een fossiel te blijven rondtuffen, mij niet gelaten. Het is tenslotte mijn lopende rekening niet. :-D
Mijn fossiel wordt betaald door m'n werkgever dus ik kan nog jaren rondtuffen.
(ik heb m'n VW ID4 terug gegeven)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Je werkgever mag dan wel je fossiel betalen maar jij betaalt wel al die jaren de hogere VAA.
Dat je een elektrisch aangedreven VW teruggeeft begrijp ik dan weer wel. :angel:
Sol Invictus!
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Leg uit?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator

Nog een tip, mocht iemand in België elektrisch rijden willen stimuleren :).

https://topgear.nl/autonieuws/maximumsn ... che-autos/
In Oostenrijk kennen ze al bijna 20 jaar de zogenoemde Immissionsgesetz-Luft, afgekort IG-L. Dit is een maatregel waarbij de snelheid op de snelweg omlaag gaat om de luchtkwaliteit te verbeteren. Op sommige stukken snelweg geldt er een permanente maximumsnelheid van 100 km/u vanwege de IG-L en op andere stukken wordt de snelheid omlaag gebracht op momenten dat dit nodig is.
Sinds 2019 is er een uitzondering voor bestuurders die een elektrische auto of een waterstofauto rijden. Deze mogen de borden met ‘100’ negeren als er ‘IG-L’ onder staat en gewoon 130 km/u rijden. Deze auto’s stoten lokaal immers niets uit, en zullen op die specifieke plek geen CO2 uitstoten.
Stel u voor :).

PS: de maatregel wordt in Oostenrijk uitgefaseerd
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Luchtvervuiling in deze gaat niet over CO2... wat een "journalist". :?
heist_175
Moderator
Moderator

TopgearNL is NYT niet natuurlijk :).
Maar verder in het artikel refereren ze wel naar fijnstof van +/- 2ton wegende EV's met een enorm koppel.
Verdenk TopGearNL niet van het voortrekken van EV's, het zijn daar nog "echte" petrolheads.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

@ivob
ivob schreef: 2 maanden geleden Dat je een elektrisch aangedreven VW teruggeeft begrijp ik dan weer wel. :angel:
on4bam schreef: 2 maanden geledenLeg uit?
Ben benieuwd...
Bye, Maurice
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

Ik rij zelf met een id4, nu is VW niet echt goed met software en batterij pre heating dingen, maar verder rijd de auto prima.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

on4bam schreef: 2 maanden geleden Ben benieuwd...
Alweer gebakken lucht dus.. Maar ik had niet anders verwacht.
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

De uitbaters van sneloplaadpalen Atlante, Electra, Fastned en IONITY hebben zich verenigd en Spark Alliance opgericht.
Vanaf volgende zomer worden meer dan 1.700 stations in 25 landen met meer dan 11.000 oplaadpunten allemaal toegankelijk voor elke Spark Alliance klant met één app.
Vanaf komende zomer kan men een laadsessie bij ieder station van de Spark Alliance starten vanaf de MyAtlante, Fastned, Electra of IONITY app - met eenvoudige en transparante prijzen, ongeacht het merk EV dat men rijdt.
https://sparkalliance.com/
Laatst gewijzigd door on4bam 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: tracking verwijderd
Sol Invictus!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Helaas stel ik vast dat ik thuis mijn nieuwe ev niet kan laden aan de tesla wall connector (gen2)en het zou kunnen te maken hebben met het feit dat ik thuis een aarding heb van het type IT. De vorige wagen. een model 3, kon ik thuis wel laden.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Niet om te bashen, maar wat is/was de hele hype rond slechte software in de VW groep. Zelf een tijdje met een Enyaq gereden, dat was toch gewoon goed? Is dat dan echt dat plots het dashboard ofzo bevriest, ontgrendelen laadkabel, of bluetooth problemen of hebben ze het over de app?

In 2022 reed ik een met een model 3. Toen hadden die zelfs geen apple carplay of mirrorlink ofzo.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Heb eens gehad dat het geluid niet meer goed werkte, als je de pinker aan zette dan begon dat steeds gekkere geluiden te geven. Was bij een Peugeot e2008. De software is werkelijk om te huilen en het toppunt, ze willen er nog geld voor ook!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Hier een id.3 uit 2022 en de software is nu gewoon ok.
heist_175
Moderator
Moderator

Enyaq 85
Ik kan niet speciaal klagen.
Het enige probleem is soms met Android Auto/Waze, maar of dat AA/Waze/Enyaq/GSM is, is moeilijk uit te klaren.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

ID4 van Q4 2024 is ook OK. App als 2e chauffeur laat nu ook al wat functies toe (in de eerste versie zag ik enkel de range, nu kan voorverwarmen/koelen ook).
Bye, Maurice
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer

Ik heb bij MG Cyberster dat als ik auto start ik geen radio heb. Pas bij het vooruitgaan naar volgend station start die dan. Helaas 1 station terug brengt me niet bij de juiste zender.

Moet eens bellen met MG of ze dit kennen. Maar aangezien ze me zeiden dat ik geen ongelukken mocht doen want dat er wellicht geen maanden wisselstukken zouden zijn, hoop ik dat het software is
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”