Simkaart plots niet meer gedetecteerd

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

Ik sloot een abonnement af voor mijn dochter bij de lancering van Digi, tot nu geen problemen gekend (buiten de eerste week wachten op nummeroverdracht). Maar sinds gisteren wordt haar simkaart niet meer herkend door haar smartphone. Toestel opnieuw opgestart, simkaart eruit gehaald, wat over "gefrot" en opnieuw ingestoken, simkaart eruit gehaald en in ander simslot gestoken... hebben allemaal niet gewerkt. Ik had gezien dat de facturen lange tijd niet betaald werden via domiciliëring en dacht dat het daar misschien mee kon te maken hebben, maar ik ging net kijken en nu staan ze wel als betaald. Gebeld naar Digi, zij kunnen niets zien wat erop zou wijzen dat de kaart geblokkeerd staat of een probleem zou veroorzaken. De technische dienst zou me terugbellen indien ze iets vinden.

Vervelend gezien mijn dochter nog maar 13 is, en van gisteren tot vanmiddag weg van huis was, en vandaag de rest van de dag opnieuw weg moet en ze dus niet bereikbaar is.

Iemand met gelijkaardige problemen? Enig idee voor een oplossing? Gaat die simkaart zelf stuk zijn en ga ik een andere kaart moeten aanvragen? Het toestel is te oud om updates te krijgen (dus het kan niet zijn dat er een update is doorgekomen die iets om zeep heeft geholpen), maar anderzijds niet zo oud dat het plots niet meer zou werken (Xiaomi Mi 10 Lite).
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Eerst kruistest uitvoeren om 100% zeker te zijn dat de simkaart defect is.

Is dat effectief het geval en werkt de simkaart niet in een ander toestel, maar werkt een andere simkaart wel in het toestel van uw dochter, dan mag je er vanuit gaan dat sim defect is (op voorwaarde dat de digi medewerker effectief alles nagekeken heeft) en blijft er niets anders over dan een omruiling aan te vragen en te wachten tot de nieuwe geleverd wordt.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

Fallschirmjaeger schreef: 1 maand geleden Eerst kruistest uitvoeren om 100% zeker te zijn dat de simkaart defect is.
Ja, dat was het plan wel, maar voorlopig de kans nog niet gehad om dat te doen. Wanneer ze straks thuis komt test ik dat meteen. Is gewoon geen leuke situatie omdat ze nog zo jong is en precies nu 2 dagen van huis. Ik heb het in die bijna 30 jaar dat ik een gsm heb, ook nog nooit meegemaakt dat een simkaart "defect" raakt.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb wel al meerdere simkaarten defect gehad. Paar maand terug nog eentje van Orange. Kaart was nog geen jaar oud, is bij ontvangst in toestel gestoken en klein jaar later halverwege de dag gewoon stuk. Ook bij Proximus al eens een defecte kaart gehad. Ik wissel ook niet van toestel. Gewoon pech hebben. Maar inderdaad vervelend.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”