Selfhosted web proxy.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Om sommige mensen eenvoudig toegang te geven tot bepaalde site's zoek ik een webproxy die ik zelf kan hosten (in docker).

Op het internet kan je web proxy's vinden waar je naartoe surft, een url ingeeft endan surf je in de site via een proxy naar de opgegeven url.
Ik wil iets gelijkaardigs maar zo transparant mogelijk waarbij ze gewoon naar mijn domein gaan en ze automatisch via mijn proxy op de site terecht komen.

Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

euh, dus je weet op voorhand de domeinen waar naartoe gegaan moet worden, of ?

als het een "gewone" reverse proxy moet zijn (iemand geeft www.eendomeinnaam.tld in, en dat gaat achterliggend naar een bepaalde docker container bv) dan kan je daar vrij eenvoudig caddy voor gebruiken.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Inderdaad de domeinen zijn bekend. Idealiter is het zo transparant mogelijk voor het gebruiksgemak (ze gaan gewoon via mijn url ipv rechtstreeks).

Ik draai al traefik als reverse proxy en heb snel eens geprobeerd maar ik krijg op zowat elke site een fout. Er moet nog iets extra geconfigureerd worden maar momenteel geen idee wat.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je niet gewoon in de webportal van jouw domeinnaam hoster, in de DNS records, een redirect instellen?
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Een simpele redirect is niet wat ik nodig heb, dat zou ik via traefik ook kunnen regelen. Bedoeling is dat de connectie via mijn proxy loopt.
Bron
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

LoL ... wat je wil doen is waarvoor 'HSTS' net is ontworpen om tegen te gaan :-) Je probeert met jouw proxy een 'man in the middle' te zijn, terwijl het HTTPS protocol er net op gemaakt is om SSL encryptie/decryptie te doen tussen client en server.

Wat je 'kan' doen, is SSL decryptie toepassen, daar heb je dan een 'forward' proxy voor nodig met een certificaat dat vertrouwd wordt tussen jou en de client. Maar dan nog, de meeste sites laten zulke praktijken, terecht, niet meer toe.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”