vrijgegeven door de regisseur himself?
Amerika onder President Donald Trump: 2025–2029
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 5 keer
En geldt dat dan ook voor Amerikaanse auto's die in Canada worden gemaakt?Matt555 schreef: 2 maanden geledenTrump kondigt importheffing van 25 procent aan op auto’s gemaakt buiten VS: aandelen Toyota, Nissan, Honda en Hyundai kelderen op beurzen

De schuldige die schuld gaat bekennen?
Niet onder de ambtstermijn van Trump hé, kijk eens naar de uitleg van Mike Walz bij Laura Ingraham van Fox News.
"ik neem de volle verantwoordelijkheid door niets maar dan ook niets toe te geven"
Laatst gewijzigd door Petrikske 2 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
Er klinken anders reeds stemmen uit Polen dat ze het 14 dagen kunnen uithouden als Poetin het in z'n hoofd krijgt.
https://kyivindependent.com/poland-coul ... hief-says/
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... rp_state=1
En Duitsland moet ook nog goed en wel opstarten natuurlijk.

https://kyivindependent.com/poland-coul ... hief-says/
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... rp_state=1
En Duitsland moet ook nog goed en wel opstarten natuurlijk.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik hoop alleen maar op genoeg tijd om een ticket naar SE-Asia te kunnen kopen als het losbarst....Petrikske schreef: 2 maanden geleden Er klinken anders reeds stemmen uit Polen dat ze het 14 dagen kunnen uithouden als Poetin het in z'n hoofd krijgt.![]()

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Klopt niet echt, de meeste mensen deugen wel degelijk maar als je mensen macht geeft dan gaat het inderdaad vaak snel en grondig fout. Nu streeft ook niet ieder mens naar macht en zijn het ook niet automatisch de integersten die zich wel kandidaat stellenivob schreef: 2 maanden geledenIn tegenstelling tot wat nogal eens gemakkelijk verkondigd wordt deugen de meeste mensen niet: "Homo homini lupus".
Geef ze, op welk niveau dan ook, wat macht en zodra de kans zich voordoet zal een groot deel de kans niet onbenut laten om er hun eigen voordeel mee te doen.
Alleen het niveau waar men toegang tot heeft kan nogal verschillen.

De meeste mensen hebben weinig tot geen macht of beseffen niet welke macht ze wel hebben. Dat wordt ook bewust zo gehouden door beperkingen op onderwijs, kiessystemen en entertainment, vroeger in Rome als brood en spelen gekend. Nu is het in de vorm van pokemons en andere kattenvideo's of tiktoktrends.
Waar ik het wel mee eens ben is dat de mens als soort het erg belabberd doet. Geen enkele andere soort breekt de eigen leefomgeving op dergelijke snelheid en omvang af. Ondanks dat we vinden dat we de intelligentste soort zijn, slagen we er niet in om onze problemen op te lossen of op langere termijn te denken. Verder dan ikke ikke ikke komen we niet. De mens heeft dus veel gebreken en als je dat combineert met macht dan gaat het dus vaak fout en goed fout. Het zou al één les zijn om niet teveel macht aan een te kleine groep mensen te geven en zeker niet aan één persoon. Alle overeenkomsten met de werkelijkheid zijn puur toevallig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Tja, om even je eigen woorden aan te halen: een "belabberde" soort die zijn eigen omgeving afbreekt (altijd ten koste van een ander) en wanneer ze de kans krijgen macht gaan misbruiken, hun eigen geschapen problemen niet opgelost krijgen, zichzelf overschatten als heel intelligent, niet op langere termijn kunnen denken als "wel degelijk deugen" is toch een eigenaardig soort van inzicht.
En wat nu het grote verschil is tussen mijn woorden "zodra de kans zich voordoet zal een groot deel de kans niet onbenut laten om er hun eigen voordeel mee te doen." en jouw stelling "Verder dan ikke ikke ikke komen we niet" is nog raadselachtiger.
Kortom, je begint met te stellen dat je het feitelijk oneens bent om vervolgens een hele boom op te zetten dat er in feite op neerkomt dat ik wel degelijk een punt heb. Vergt een bijzonder talent.
Uiteraard hebben niet alle mensen macht. Maar dat was dan ook niet het punt.
Omdat ze in de grond niet deugen zullen ze, zoals je zelf aanhaalt, wanneer ze de kans krijgen macht te verwerven deze meestal gaan misbruiken ten voordeel van ikke, ikke ikke (om het wat bevattelijker te maken gebruik ik maar even je eigen terminologie).
En wat nu het grote verschil is tussen mijn woorden "zodra de kans zich voordoet zal een groot deel de kans niet onbenut laten om er hun eigen voordeel mee te doen." en jouw stelling "Verder dan ikke ikke ikke komen we niet" is nog raadselachtiger.
Kortom, je begint met te stellen dat je het feitelijk oneens bent om vervolgens een hele boom op te zetten dat er in feite op neerkomt dat ik wel degelijk een punt heb. Vergt een bijzonder talent.
Uiteraard hebben niet alle mensen macht. Maar dat was dan ook niet het punt.
Omdat ze in de grond niet deugen zullen ze, zoals je zelf aanhaalt, wanneer ze de kans krijgen macht te verwerven deze meestal gaan misbruiken ten voordeel van ikke, ikke ikke (om het wat bevattelijker te maken gebruik ik maar even je eigen terminologie).
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
"Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men, even when they exercise influence and not authority: still more when you superadd the tendency or the certainty of corruption by authority." (quote)
Meteen de reden waarom termijnlimieten noodzakelijk zijn. Helaas hebben wij die nog minder dan in de VS. Mochten onze wetten in de VS gelden, zou Trump aan de macht kunnen blijven tot z'n dood.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
En moest mijn tante een cremekarre zijn had ze wielekes.
Naïef van jou om te denken dat de wetten in VS nog gelden. We zien ze dagelijks blatant overtreden worden zonder enige repercussies. Wetten zijn maar woorden, als niemand ze afdwingt bestaan ze niet.
Naïef van jou om te denken dat de wetten in VS nog gelden. We zien ze dagelijks blatant overtreden worden zonder enige repercussies. Wetten zijn maar woorden, als niemand ze afdwingt bestaan ze niet.
-
- Elite Poster
Ik weet nochtans 1 ding 100% zeker: ten laatste op 20 januari 2029, 12u 's middags lokale tijd, zit er een andere man of vrouw in het Witte Huis. Ergo de reden voor de titel van deze thread.
Wij daarentegen zullen dan nog steeds dezelfde ministers hebben als vandaag (onze PM zit al 20 jaar aan de macht, tegen dan al 25 jaar), en ons staatshoofd zal ook nog steeds dezelfde (onverkozen) familie zijn. Dus ik denk niet dat we moreel enig recht van spreken hebben eigenlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Hey,
We kunnen alleen maar hopen dat je gelijk hebt de schade dat deze kerel al aangericht heeft op iets meer dan 2 maanden is niet meer te overzien...
Wat betreft onze democratie..alle 4 of 5j mogen we gaan kiezen, staan de lijsten u niet aan mag je zelf ook eentje indienen natuurlijk.
Wat betreft het 'staatshoofd' zoveel heeft die niet meer te zeggen , hij mag wel een formateur aanstellen maar doet dit altijd nadat hij de partijvoorzitter heeft gesproken maw die wordt sowieso gestuurd...
En ja die kosten ons veel geld maar alles kost geld tegenwoordig en het zal het begrotingstekort van 28miljard niet oplossen
Tom
We kunnen alleen maar hopen dat je gelijk hebt de schade dat deze kerel al aangericht heeft op iets meer dan 2 maanden is niet meer te overzien...
Wat betreft onze democratie..alle 4 of 5j mogen we gaan kiezen, staan de lijsten u niet aan mag je zelf ook eentje indienen natuurlijk.
Wat betreft het 'staatshoofd' zoveel heeft die niet meer te zeggen , hij mag wel een formateur aanstellen maar doet dit altijd nadat hij de partijvoorzitter heeft gesproken maw die wordt sowieso gestuurd...
En ja die kosten ons veel geld maar alles kost geld tegenwoordig en het zal het begrotingstekort van 28miljard niet oplossen
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
Onze PM zit er sinds 3-2-2025, je bent weer taal aan het misbruiken en bewust macht/positie door elkaar aan het wisselen om een valse vergelijking te maken. Als we alle functies en postjes gaan optellen hebben veel machthebbers in Amerika ook al decennia macht.
-
- Elite Poster
Ik had het over hoelang hij aan de macht zit, of het nu in een stad, regionaal of federaal is. Dat is al veel langer dan Trump hoor.
Velen hebben het geprobeerd, waaronder mensen die veel capabeler zijn dan mij. Toch is het geen enkele gelukt. Zijn ze allemaal stom, of zijn het de huidige politici die er alles aan doen om hun macht en die van hun partij in stand te houden?tom35 schreef: 2 maanden geleden staan de lijsten u niet aan mag je zelf ook eentje indienen natuurlijk.
Voorstel: waarom niet zoals in de VS een voorverkiezing houden? Dat betekent: partijvoorzitters bepalen niet langer de kieslijsten, maar: alle leden van de partij mogen kandideren, en alle leden van de partij kiezen wie er op hun kieslijst komt te staan. Zou dat al niet wat democratischer zijn dan een voorverkiezing door 1 persoon?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Dizzy
- Elite Poster
Ach ivob, je probeert weer wat onrust te veroorzaken maar het is niet onmogelijk om het deels met je eens te zijn EN toch op bepaalde punten volledig van idee te verschillen.
Het punt waar ik het niet eens ben met jouw post was dit "In tegenstelling tot wat nogal eens gemakkelijk verkondigd wordt deugen de meeste mensen niet"
Voor de rest volg ik inderdaad grotendeels uw beweringen, dat mag hopelijk nog
Je hebt dus wel degelijk een punt maar ik volg niet elk punt. Ik volg bvb ook niet je conclusie dat iedereen (individueel) macht zal misbruiken maar wel dat de kans toeneemt naarmate de macht en de duur dat men deze macht heeft, toeneemt. Niet elke politicus of agent is corrupt maar niemand hoeft lang na te denken om er enkele op te noemen. Misbruiken komen ook vaker voor als men minder alert is, controles gebrekkig zijn, en er enige normvervaging is. Misbruik wordt niet meer gezien als misbruik maar als de gewone gang van zaken. Mensen die met de beste bedoelingen begonnen kunnen zo toch als corrupt eindigen.
Het is de reden waarom er termijnen zijn op ambten en waarom zo goed als elke dictator net aan die regel zijn ... veegt.
Ik ben trouwens niet zo zeker dat onze oranje clown zijn zo dierbare macht zal afstaan na zijn termijn. Dat wou hij al niet bij de eerste termijn en het ziet er niet naar uit dat de man fel van gedacht is veranderd. De aanval en afbreuk van net die beveiligingen die dit moeten voorkomen voorspelt ook niet veel goeds.
Het punt waar ik het niet eens ben met jouw post was dit "In tegenstelling tot wat nogal eens gemakkelijk verkondigd wordt deugen de meeste mensen niet"
Voor de rest volg ik inderdaad grotendeels uw beweringen, dat mag hopelijk nog

Je hebt dus wel degelijk een punt maar ik volg niet elk punt. Ik volg bvb ook niet je conclusie dat iedereen (individueel) macht zal misbruiken maar wel dat de kans toeneemt naarmate de macht en de duur dat men deze macht heeft, toeneemt. Niet elke politicus of agent is corrupt maar niemand hoeft lang na te denken om er enkele op te noemen. Misbruiken komen ook vaker voor als men minder alert is, controles gebrekkig zijn, en er enige normvervaging is. Misbruik wordt niet meer gezien als misbruik maar als de gewone gang van zaken. Mensen die met de beste bedoelingen begonnen kunnen zo toch als corrupt eindigen.
Het is de reden waarom er termijnen zijn op ambten en waarom zo goed als elke dictator net aan die regel zijn ... veegt.
Ik ben trouwens niet zo zeker dat onze oranje clown zijn zo dierbare macht zal afstaan na zijn termijn. Dat wou hij al niet bij de eerste termijn en het ziet er niet naar uit dat de man fel van gedacht is veranderd. De aanval en afbreuk van net die beveiligingen die dit moeten voorkomen voorspelt ook niet veel goeds.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Ik wel. Ik zeg niet dat de volgende persoon in het Witte Huis geen spirituele opvolger van Trump zou kunnen zijn, de Amerikaanse kiezer zal dat beslissen. Ik zeg wel dat het niet Trump zelf zal zijn. Trump kan vanaf 20 januari 2029, 12u absoluut niets meer geldig tekenen als President. Ook niet als er geen opvolger verkozen is. In dat geval gaat de bevoegdheid provisoir naar de Speaker of the House. Als die grondwettelijk geen President kan zijn (twee mandaten gehad, niet geboren in de VS, etc) dan naar de President Pro Tempore van de Senaat en zo is er een ganse lijst van opvolgers.Dizzy schreef: 2 maanden geleden Ik ben trouwens niet zo zeker dat onze oranje clown zijn zo dierbare macht zal afstaan na zijn termijn
Toen kon hij niet op tegen de Grondwet. En nu kan hij dat nog steeds niet.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Aangezien Trump al in 1979 politiek actief was door donaties aan de Democraten, behoort hij volgens dezelfde logica al 46 tot de politieke kaste en met politieke macht.
Dan zijn we met BDW - hoe'n kwiet het ook is - toch nog niet zo slecht af. In 1979 was BDW een broekventje van 9 jaar.
Dan zijn we met BDW - hoe'n kwiet het ook is - toch nog niet zo slecht af. In 1979 was BDW een broekventje van 9 jaar.
- Petrikske
- Elite Poster
Ik vind anders dat @ivob een heel goed punt maakt en ik deel zijn punt ook volmondig, als simpele arbeider heb ik het veel te vaak zien gebeuren.
Enkele voorbeelden.. zet mannen en vrouwen bij elkaar en je hebt binnen de kortste keren heibel.
Gebruik een divide-and-conquer strategie op de werkvloer = heibel.
Heb het allemaal mogen ervaren, en jullie weten dat ik reeds lang bij de Lijn werk en verder houd ik me het zwijgen ertoe.
Net weer 25km in de bossen kunnen stappen samen met de viervoeter, bijna geen 'mens' tegen gekomen. (het opperste genot) hahaha... (ik overdrijf een beetje om m'n punt over te brengen)

Had beter alles eerst gelezen vooraleer ik begon te reageren, deel heb ik dus maar snel weer geknipt.
Zou me niet verbazen als hij tegen die tijd z'n dochter zal voordragen.Dizzy schreef: 2 maanden geledenIk ben trouwens niet zo zeker dat onze oranje clown zijn zo dierbare macht zal afstaan na zijn termijn
Zingen kan ze niet zonder autotune dus dan maar verder met de afbraak..
@wied Der Spiegel heeft de volledige uitleg gedaan hoe ze aan alle nummers en paswoorden zijn geraakt.
Ik geef deze video die net werd geupload.
- Dizzy
- Elite Poster
Tja, het is moeilijk heibel maken met jezelf tenzij bij een ernstige aandoeningPetrikske schreef: 2 maanden geledenEnkele voorbeelden.. zet mannen en vrouwen bij elkaar en je hebt binnen de kortste keren heibel.
Gebruik een divide-and-conquer strategie op de werkvloer = heibel.

Omdat mensen andere meningen hebben over zaken betekent nog niet dat ze slecht zijn. Wie is dan de slechte/goede en wie heeft altijd gelijk?
Ik baseer mijn stelling ook op eigen ervaringen over de hele wereld. Overal heb je goede mensen maar ook mensen met slechte bedoelingen. Na 30 jaar kan ik enkel zeggen dat het aantal goede veel talrijker zijn en dat de problemen gedurende die periode erg beperkt waren. De meeste mensen zullen je wel degelijk helpen of bedoelen het goed, wat niet verhindert dat we ook nog allemaal fouten kunnen maken.
Daarbij komt ook nog dat zelfs mensen die slechte bedoelingen hebben ook in staat zijn om goede dingen te doen. Niemand schat zichzelf als slecht in wat wijst op de instelling dat iedereen goed probeert te doen naargelang zijn eigen situatie en positie. Wrijvingen komen er pas als er harde conflicten zijn tussen belangen, als win/win niet mogelijk is. Meestal zullen mensen kiezen om conflicten te vermijden en gaan voor een win/win of tussenoplossing waar iedereen zich in kan vinden. Het is pas bij grotere macht dat men het eigen standpunt of belang kan opdringen. Hoe extremer die macht hoe verleidelijker om ze ook te gebruiken. De meeste mensen hebben die macht niet.
Om terug te keren naar de topic is dat exact wat we nu zien bij oa Trump. Die gebruikt zijn macht en positie om eigen belangen en overtuigingen door te drukken, als dat ten nadele van anderen is maakt voor hem niet uit. Hij zoekt ook conflicten op en misbruikt ze voor eigen ideologie. Hij heeft lak aan rechten of wetten en probeert steeds meer macht te verwerven om de democratische principes verder uit te hollen. De man is ook getekend door vele kleine kanten die een mens kan hebben, alleen heeft hij de macht om die minpunten te gebruiken tegen anderen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Het is iets genuanceerder... zet twee vrouwen bij elkaar en je hebt heibelPetrikske schreef: 2 maanden geleden Enkele voorbeelden.. zet mannen en vrouwen bij elkaar en je hebt binnen de kortste keren heibel.

- Petrikske
- Elite Poster
Wanneer het laagje satin vernis alsmaar meer begint los te laten..
-
- Elite Poster
Die gelijkenissen zijn er altijd al geweest.
Het zijn beide imperialistische mogendheden die als basis uitgangspunt hebben dat het recht van de sterkste overal waar het hen uitkomt van toepassing is.
Niet moeilijk want beide staten worden geleid door mensen en niets menselijks is hen vreemd.
Alleen de dikte van het laagje vernis wil nogal eens verschillen zodat de ene kant al wat langer sommige mensen voor de gek kan houden dan de andere kant.
Wanneer het er echt op aan komt - en dat is zowel van toepassing op landen als individuen - verdwijnt dat laagje vernis doorgaans als sneeuw voor de zon en is het uiteindelijk ieder voor zich.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat er sommige mensen wat langer in de ontkenningsfase blijven steken dan de andere.
Doorgaans afhankelijk in welke bevoorrechte bubbel ze zelf zijn blijven hangen.
On topic, D. Trump blijft gewoon D. Trump en handelt niet anders dat hij heel zijn leven al deed.
Wie daar voor gekozen heeft, tot tweemaal toe, de tweede keer nog meer dan de eerste, deed dat wetens en willens en krijgt gewoon waar hij of zij voor koos.
En vervolgens, life goes on.
Het zijn beide imperialistische mogendheden die als basis uitgangspunt hebben dat het recht van de sterkste overal waar het hen uitkomt van toepassing is.
Niet moeilijk want beide staten worden geleid door mensen en niets menselijks is hen vreemd.
Alleen de dikte van het laagje vernis wil nogal eens verschillen zodat de ene kant al wat langer sommige mensen voor de gek kan houden dan de andere kant.
Wanneer het er echt op aan komt - en dat is zowel van toepassing op landen als individuen - verdwijnt dat laagje vernis doorgaans als sneeuw voor de zon en is het uiteindelijk ieder voor zich.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat er sommige mensen wat langer in de ontkenningsfase blijven steken dan de andere.
Doorgaans afhankelijk in welke bevoorrechte bubbel ze zelf zijn blijven hangen.
On topic, D. Trump blijft gewoon D. Trump en handelt niet anders dat hij heel zijn leven al deed.
Wie daar voor gekozen heeft, tot tweemaal toe, de tweede keer nog meer dan de eerste, deed dat wetens en willens en krijgt gewoon waar hij of zij voor koos.
En vervolgens, life goes on.
Sol Invictus!
- Petrikske
- Elite Poster
Ondertussen krijgen grote buitenlandse bedrijven (ook Belgische blijkbaar) een dreigbrief dat als ze zaken willen blijven doen met de US dat ze dan hun inclusie beleid moeten aanpassen.
Dat is al stevig als de inmenging wereldwijde proporties gaat aannemen...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241105_92977239
- Dizzy
- Elite Poster
Het probleem is dat dit Amerikaans probleem dat ze inderdaad zelf gekozen hebben niet binnen de VS blijft. Het laagje vernis is er al lang af.
Het blijkt trouwens geen vernis te zijn:

Het blijkt trouwens geen vernis te zijn:

-
- Elite Poster
Je bent toch niet verplicht daar op in te gaan?Petrikske schreef: 2 maanden geleden Ondertussen krijgen grote buitenlandse bedrijven (ook Belgische blijkbaar) een dreigbrief dat als ze zaken willen blijven doen met de US dat ze dan hun inclusie beleid moeten aanpassen.
Een bedrijf waar ik nauwe contacten mee heb (10000 werknemers) heeft al vlak na de uitslag van de laatste verkiezing in de US daaruit de nodige conclusies getrokken.
Dit topic gaat trouwens over "Amerika onder DT" en niet de "Wereld onder DT".
Grote delen van de wereld ervaren al veel langer dan vandaag het de negatieve invloedsfeer van de USofA.
Wanneer men er plots binnen de eigen bubbel dreigt te ervaren wordt het plots wel een gespreksonderwerp.
Nogmaals een bewijs dat wanneer men aan het eigen belang dreigt te gaan raken het er plots wel toe doet en wanneer het een ver van het eigen bed show blijft het zelfs goede bondgenoten zouden zijn.

Wie zich afhankelijk opstelt van wie dan ook moet daar ook de gevolgen van durven ondergaan. Zowel de positieve als de negatieve.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Voor elk bedrijf zijn de gevolgen wel verschillend dus zomaar afwimpelen is niet altijd mogelijk.
De invloed van grote landen was er inderdaad altijd al maar gelukkig zat er maar af en toe zo'n oranje clown aan het roer. Er is ook veel verschil in het beïnvloeden voor commercieel belang en landen afdreigen of gewoon territorium opeisen.
Het is logisch dat mensen eerder bezig zijn met zaken die hen aanbelangen. De VS kiest hun eigen leider maar als de gevolgen ook bij anderen voelbaar worden dan is het niet meer dan normaal dat ze zich daar ook naar gedragen. Uiteindelijk heeft iedereen een soort van zelfbescherming en dus egoïsme in zich, dat is een natuurlijke bescherming tegen gevaar.
Het klopt ook dat men best niet te afhankelijk wordt van anderen want de situatie kan veranderen. We kunnen deze situatie dus beter gebruiken om deze afhankelijkheid te verminderen.
De invloed van grote landen was er inderdaad altijd al maar gelukkig zat er maar af en toe zo'n oranje clown aan het roer. Er is ook veel verschil in het beïnvloeden voor commercieel belang en landen afdreigen of gewoon territorium opeisen.
Het is logisch dat mensen eerder bezig zijn met zaken die hen aanbelangen. De VS kiest hun eigen leider maar als de gevolgen ook bij anderen voelbaar worden dan is het niet meer dan normaal dat ze zich daar ook naar gedragen. Uiteindelijk heeft iedereen een soort van zelfbescherming en dus egoïsme in zich, dat is een natuurlijke bescherming tegen gevaar.
Het klopt ook dat men best niet te afhankelijk wordt van anderen want de situatie kan veranderen. We kunnen deze situatie dus beter gebruiken om deze afhankelijkheid te verminderen.
- Petrikske
- Elite Poster
Is het niet zo dat 'buitenland' beslissingen genomen door Trump invloed hebben op Amerika?ivob schreef: 2 maanden geledenDit topic gaat trouwens over "Amerika onder DT" en niet de "Wereld onder DT".
Ik zou denken van wel
Dreigementen nu aan het adres van Poetin om de olie met 25% extra te belasten kunnen opnieuw een reactie teweeg brengen.
"Amerika onder DT" maar de ganse wereld mag ondervinden wat dit mag betekenen.
Ik blijf de vrees houden dat vandaag of morgen het boeltje springt, het is afwachten waar eerst..
Het gezond verstand lijkt immers bij de groten der aardkloot niet langer te bestaan of voor rede vatbaar te zijn.
Maar ik hoop dat ik fout ben.
-
- Elite Poster
Angst is een slechte raadgever.Petrikske schreef: 2 maanden geleden Ik blijf de vrees houden dat vandaag of morgen het boeltje springt, het is afwachten waar eerst..
En er zijn geen "groten der aarde".
Gewoon mensen die niet deugen en zich meer macht toe-eigenen dan gezond is en ondeugende mensen die te angstig zijn om er mee om te gaan en alles dan maar ondergaan.
De rest zweeft er een beetje tussen in.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Dit kan hier wel tellen :
President Donald Trump heeft zondag het idee om een derde termijn in het Witte Huis na te streven niet afgewezen, ondanks het feit dat het 22e amendement van de grondwet dit verbiedt, en beweerde dat "er methoden zijn" om dit te bereiken en benadrukte dat hij "geen grapje" maakte.
"Veel mensen willen dat ik het doe. Maar... Ik denk dat we nog een lange weg te gaan hebben. Ik ben gefocust op de stroom", zei Trump zondag in een telefonisch interview met Kristen Welker van NBC News.
Oligarchs
Volgens Constantain is er in Rusland een verandering, Putin zou namelijk ook Oligarchs aan het arresteren zijn dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor.
President Donald Trump heeft zondag het idee om een derde termijn in het Witte Huis na te streven niet afgewezen, ondanks het feit dat het 22e amendement van de grondwet dit verbiedt, en beweerde dat "er methoden zijn" om dit te bereiken en benadrukte dat hij "geen grapje" maakte.
"Veel mensen willen dat ik het doe. Maar... Ik denk dat we nog een lange weg te gaan hebben. Ik ben gefocust op de stroom", zei Trump zondag in een telefonisch interview met Kristen Welker van NBC News.
Oligarchs
Volgens Constantain is er in Rusland een verandering, Putin zou namelijk ook Oligarchs aan het arresteren zijn dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor.
Laatst gewijzigd door fluppie 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Petrikske
- Elite Poster
Ja hij ziet een constructie dat Vance president word die dan z'n plaats zal afstaan aan Trump.
Vraag is of kampioen flip-flop bereid zal zijn om plaats te maken voor Trump.
Vraag is of kampioen flip-flop bereid zal zijn om plaats te maken voor Trump.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik vermoed dat het eerst spaak zal lopen met Trump en Iran, stel je maar eens voor dat de US dat land zwaar zou aanvallen, en volgens mij niet onmogelijk waar gaat Putin dan zijn drones gaan halen??
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Vance is de meest achterlijke, domme, apathische mens dat ik ooit al heb gezien in zo'n functie. Hij is de grootse debiel dat er bestaat. Ik dacht dat die f oranje clown de grootste idioot was. De mensen hebben gekozen voor dit beleid. Laat ze. Al vaak gelezen dan we het kind niet mogen weggooien met het badwater. Maar in deze.... nogmaals een pleidooi om alles vanaf nu zelf te doen. Zelfs Microsoft droppen en zelf iets te ontwikkelen op linux/bsd. Maar ook voor sociale media een aletrnatief maken/opbouwen. Alternatieven voor Netflix op eigen bodem. En op zovele sectoren. Onafhankelijk worden van de VS. Zal jobs opleveren en onze economie stimuleren.Avenger 2.0 schreef: 2 maanden geleden De vraag is of Trump zelf nog wel zolang mee gaat. Vance daarentegen is geen haar beter, dus maakt weinig uit.
- Dizzy
- Elite Poster
Vance is de Ben Weyts van Amerika, erg grappig tot je beseft dat die kerel helaas verantwoordelijk is voor ernstige zaken.
Ik zei onlangs nog dat Trump niet zomaar afstand zal nemen van zijn postje en het is al van dat. Soit de man wordt er ook niet jonger op. Mocht Vance zijn vervanger zijn dan zijn we niet veel beter af, iets minder oranje maar meer oogschaduw. De inhoud is hetzelfde, zo goed als geen. Musk komt gelukkig niet in aanmerking want die zijn verstand zit al lang op Mars of heeft hij zijn implantaten bij zichzelf getest?

Ik zei onlangs nog dat Trump niet zomaar afstand zal nemen van zijn postje en het is al van dat. Soit de man wordt er ook niet jonger op. Mocht Vance zijn vervanger zijn dan zijn we niet veel beter af, iets minder oranje maar meer oogschaduw. De inhoud is hetzelfde, zo goed als geen. Musk komt gelukkig niet in aanmerking want die zijn verstand zit al lang op Mars of heeft hij zijn implantaten bij zichzelf getest?

- Dizzy
- Elite Poster
Van de afgang naar de uitgang dus.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 9 keer
That ship has sailed denk ik. De verkoop in Europa is serieus ingestort en BYD springt maar al te graag in de vrijgekomen ruimte.fluppie schreef: 2 maanden geleden Tesla en zijn aandeelhouders, als hij wil dat alles daar mss. nog goed komt, dan moet hij nu ingrijpen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
Iedere ondernemer weet dat je zaken en politiek niet moet mengen. Zelfs als hij stopt met dat idiote gedoe bij oa Doge zal dit aan hem blijven plakken. Je kan niet van "nazi" ineens weer naar nice guy gaan.
Tweede punt is dat de man met zoveel zaken tegelijk bezig is dat dit wel invloed moet hebben. Niemand kan zoveel bordjes tegelijk in de lucht houden en zijn falen bewijst dit nogmaals. Dat de aandeelhouders dit nog zo lang gepikt hebben verbaasd meer. Hij berokkent ernstige schade aan het merk dat hij zorgvuldig had opgebouwd.
Een derde punt is dat hij begon als een fris iemand met ideeën maar dat hij ze ook kon verwezenlijken. Hij enthousiasmeerde mensen, nu is het een ordinaire sloper die mensen hun job en leven kapot maakt voor eigen gewin, niemand vindt dat leuk, zelfs aan de rechterzijde zijn er veel mensen die hem niet kunnen luchten.
Dus resultaat lekker de eigen ruiten ingegooid voor wat egotripperij.
Maar ik wil positief eindigen, de man heeft wel een grote verdienste, dankzij hem zal er waarschijnlijk wel wat bewegen om herhalingen van dit fiasco te vermijden in de toekomst. Bedankt Elon en Felon
Tweede punt is dat de man met zoveel zaken tegelijk bezig is dat dit wel invloed moet hebben. Niemand kan zoveel bordjes tegelijk in de lucht houden en zijn falen bewijst dit nogmaals. Dat de aandeelhouders dit nog zo lang gepikt hebben verbaasd meer. Hij berokkent ernstige schade aan het merk dat hij zorgvuldig had opgebouwd.
Een derde punt is dat hij begon als een fris iemand met ideeën maar dat hij ze ook kon verwezenlijken. Hij enthousiasmeerde mensen, nu is het een ordinaire sloper die mensen hun job en leven kapot maakt voor eigen gewin, niemand vindt dat leuk, zelfs aan de rechterzijde zijn er veel mensen die hem niet kunnen luchten.
Dus resultaat lekker de eigen ruiten ingegooid voor wat egotripperij.
Maar ik wil positief eindigen, de man heeft wel een grote verdienste, dankzij hem zal er waarschijnlijk wel wat bewegen om herhalingen van dit fiasco te vermijden in de toekomst. Bedankt Elon en Felon

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik vraag me af of het met de reputatie van het merk tesla ooit nog goedkomt...Een vriend is verleden week nog uitgescholden voor nazi omdat hij op een parking van een evenementenhall in zijn tesla in stapte... Helaas is dit ook weer verzand in links vs rechts believers vs haters...
Neemt niet weg dat het goed is dat die een stap opzij zetten...de vraag is wie neemt er over want het kan vd kant id gracht zijn natuurlijk
Tom
Neemt niet weg dat het goed is dat die een stap opzij zetten...de vraag is wie neemt er over want het kan vd kant id gracht zijn natuurlijk
Tom