Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Px vaste lijn (niet de mijne) gaan opzeggen in de Px shop... medewerker typt alles in en zegt dat het in orde is, ik vraag of we daar een bevestiging van krijgen op papier.. nee dus...
Vandaag getest en het nummer is niet meer in gebruik dus all is well that ends well. Ik vraag mij af wat er gebeurt als er iets mis loopt. Nu wachten op de creditnota..
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

zo erg is de opvoeding nu ook weer niet in de soep gedraaid.
Gelukkig maar.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Toen ik 30 jaar geleden mijn eerste belgacomlijn ging aanvragen in de shop zei de medewerker letterlijk:
"En als het na het weekend nog niet werkt, belt u maar naar dit nummer" ...
Lol. Er is nog niet veel veranderd...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

De Nederlandse webshop die me i.p.v. een nieuwe een tweedehands router toegestuurd had!
Tweedehands halen, nieuw betalen?
Onmiddellijk een klacht opgesteld en ja, retouren werd me per kerende zonder probleem toegestaan.

Geen vuiltje aan de lucht zou je denken, maar de retourkosten waren wel voor mij.
Neen, niet akkoord daarmee.
Gelukkig gaven ze uiteindelijk hun fiat om ook dat terug te betalen (bpost 18,5 €).

Nog even vermelden dat de tweedehands die ik gekregen had in een doos vol vetvlekken zat, helemaal uit de beschermende verpakking gehaald en volledig gemonteerd geweest was.

Eigenlijk compleet tegen hun retourvoorwaarden in want die bepalen dat het product niet mag gebruikt zijn.
Het is aan hen om strenger te controleren en eventueel een minwaarde toe te passen.
In alle geval, ik wilde de miserie van een ander niet.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

sandbert schreef: 2 maanden geleden De Nederlandse webshop die me i.p.v. een nieuwe een tweedehands router toegestuurd had!
Voel u niet geremd om de naam van de webshop te delen.
Als ik Tweakers wat volg, is er veel kans dat het Megekko is.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Klopt idd.
Ik wist niet dat ze daarvoor gekend zijn.
In het vervolg zal ik een andere webshop kiezen want zoiets brengt toch altijd enige frustratie teweeg.
heist_175
Moderator
Moderator

sandbert schreef: 2 maanden geleden Ik wist niet dat ze daarvoor gekend zijn.
Check maar eens in de kooptopics, oa ook de nieuwe grafische kaarten enzo.
Mij zien ze daar niet meer :).
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Ik heb zowel negatieve als positieve ervaringen met die webshop. Leveringstermijn klopt ook vaak niet met wat op de website staat. Gebruikte producten heb ik nog niet ontvangen, wel al defecte producten moeten terugsturen en de afhandeling daarvan duurt vaak zeer lang. Er zijn andere, betrouwbaardere alternatieven.

Een webshop die wel al gebruikte producten heeft opgestuurd naar me en er ook voor bekend staat is Bol.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Met Bol hier ook al schaamteloos gebruikte artikelen ontvangen. Gelukkig wel nog nooit problemen gehad om die te retourneren. Bij Amazon ook al gehad en ook telkens retour en ok. Bij Coolblue ook eens gehad en ook lang aangesleept eer ze meewerkten, was ook de laatste keer dat ik daar kocht.
Om duur weet je niet meer waar te kopen. Ik heb al het geluk gehad te kopen net voor het faillissement van MyCom, een grote Hollandse pcwinkel (naam kwijt) en geld uiteraard kwijt. Maar ook een Fnac, Mediamarkt, ... is een drama om mee te handelen.
Vroeger had ik een Tones in Sint Martens Latem, maar die bestaan ook niet meer.
Gereedschap heeft gelukkig wel nog enkele shops waar in alleen maar goede ervaringen heb.
heist_175
Moderator
Moderator

Ik heb dat eigenlijk nog nooit voorgehad, noch bij Amazon, noch bij bol.
De afhandeling van "cases" bij Amazon gaat supersnel, bij Coolblue ben je weken aan het palaveren eer ze u eindelijk geven waar je recht op hebt (geld terug ipv één of andere louche voucher).
Ik heb ook al besteld bij Megekko, vooral omdat ze enorm veel hebben.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Het is logisch dat men materiaal terug verkoopt door het vele terugsturen MAAR ze moeten daar wel helder over zijn en aangeven dat het om geretourneerde spullen gaat. Een korting lijkt me dan ook logisch.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Bij bol ooit is parfum voor madam besteld, bij levering was het echter een reep chocolade die id verpakking zat (i kid you not) ..Contact opgenomen met bol, heb hen een foto gestuurd vd verpakking en dir reep, gelukkig pastte die fles parfum niet id verpakking.
Uiteindelijk heb ik die reep moeten terug sturen ( serieus) en hebben ze het geld terug gestort..Twee weken later stond er een nieuw pakketje met dat flesje parfum alhoewel ik geen nieuwe bestelling had geplaatst..

Tom
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Na haar eerst les met de rijschool heb ik mijn dochter eens mee genomen om met mijn auto wat rond te rijden op zondag.
Ongelooflijk hoeveel kl**tzakken er rond rijden!
Aan het kruispunt op 20cm van ons komen staan en toeteren als ze niet onmiddellijk vertrekt. Die "L" hangt daar niet voor de show hé.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Die L trekt een pak assholes aan vrees ik...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Gegarandeerd! (Toen ik mijn ex leerde rijden, zo'n 18 jaar geleden, heb ik dat ook sterk gemerkt)
Ik blijf er nu mee rondrijden. :angel:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

pfft, blijkbaar onaangekondigde maintenance op scarlet servers... ook impact op mailservers zo te zien.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Kan hier ook niet inloggen op mail via Thunderbird.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Skynet-mailbox bij mij: verzenden gaat prima, ontvangen = verkeerde login en paswoord.
Via webmail geraak 'k ook niet binnen :(
Ik heb zelfs geen mailboxen meer:

https://postimg.cc/CRbVy62Z
Laatst gewijzigd door mipa 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Bij Scarlet staat de AudioDescription voor de BBC zenders standaard aan, en dat spel onthoudt het niet als ik dit afzet voor BBC1 (door Engels in te stellen als taal). Iedere keer opnieuw moeten instellen als je even wegzapt is erg vervelend.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De problemen bij TVV ivm het telkens opnieuw moeten inloggen op de app voor Apple TV worden erger ipv beter. Nu is het bij elke start van de app prijs.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 2 maanden geleden pfft, blijkbaar onaangekondigde maintenance op scarlet servers... ook impact op mailservers zo te zien.

J.
Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Update van Zonealarm... i.p.v. de vertrouwde popup wanneer een programma dat nog nooit eerder op internet ging wordt alles nu op de achtergrond geregeld. Geen mogelijkheid meer om eenmalig toelating te geven, wel op lokaal netwerk maar niet op internet enz.. Na zo vele jaren deze FW gebruikt te hebben kan de zoektocht naar iets anders beginnen.
Bye, Maurice
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Kleine/Grote frustratie ... domme Synology software ...
Volume Resize: From 11.12TB to 11.6 TB ==> .... klote Syno ziet dit als een "Shrink" operation ... hopelijk komt het goed, want tijdens de operatie zijn de shares/disken offline ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Schoonbroer heeft epc waarde van zijn rijwoning gekregen van de jaren 30 vorige eeuw... muren niet geïsoleerd, ramen die minstens 25j oud zijn weliswaar met oud dubbel glas, dak matig geïsoleerd en een veranda met radiator en een polycarbonaat platen van 20j geleden, geen vloerisolatie...een b met 145w...ik heb 5j geleden mijn appartement laten doen,nieuwe ramen overal 3dubbel ultra isolerend glas muren evenmin geïsoleerd, zit op een 5de van 10 verdiepingen...en had 208w maw net een C ...daar zie je maar wat voor een farce dat hele epc gebeuren is...
Ben benieuwd wat dat vd zoon gaat zijn na de renovatie, ook een rijwoning vd jaren 30, 10cm vloerisolatie gestoken, vloerverwarming, 3dubbel glas, 25cm in het dak en de muren geïsoleerd met 10cm pur... geen zonnepanelen en geen ventilatie dus een a zal ik al kunnen vergeten....
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer
Recent bedankt: 1 keer

tom35 schreef:Schoonbroer heeft epc waarde van zijn rijwoning gekregen van de jaren 30 vorige eeuw... muren niet geïsoleerd, ramen die minstens 25j oud zijn weliswaar met oud dubbel glas, dak matig geïsoleerd en een veranda met radiator en een polycarbonaat platen van 20j geleden, geen vloerisolatie...een b met 145w...ik heb 5j geleden mijn appartement laten doen,nieuwe ramen overal 3dubbel ultra isolerend glas muren evenmin geïsoleerd, zit op een 5de van 10 verdiepingen...en had 208w maw net een C ...daar zie je maar wat voor een farce dat hele epc gebeuren is...
Ben benieuwd wat dat vd zoon gaat zijn na de renovatie, ook een rijwoning vd jaren 30, 10cm vloerisolatie gestoken, vloerverwarming, 3dubbel glas, 25cm in het dak en de muren geïsoleerd met 10cm pur... geen zonnepanelen en geen ventilatie dus een a zal ik al kunnen vergeten....
Pur en geen Ventilatie. Dus dan gaat je zoon in een plastiek zak wonen. Gezellig.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

EPC zegt eignlk niets.
Slechte isolatie maar wel een pak zonnepanelen, je EPC gaat gunstig zijn... Logica.

Interessant om deze nog is te delen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/21 ... van-energ/
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
heist_175
Moderator
Moderator

TheCeet schreef: 1 maand geleden EPC zegt eignlk niets.
De gevolgen zijn anders niet min: zowel voor financiering als verplichting tot renovatie indien hoger dan C.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

liegebeestig schreef: 1 maand geleden
tom35 schreef:Schoonbroer heeft epc waarde van zijn rijwoning gekregen van de jaren 30 vorige eeuw... muren niet geïsoleerd, ramen die minstens 25j oud zijn weliswaar met oud dubbel glas, dak matig geïsoleerd en een veranda met radiator en een polycarbonaat platen van 20j geleden, geen vloerisolatie...een b met 145w...ik heb 5j geleden mijn appartement laten doen,nieuwe ramen overal 3dubbel ultra isolerend glas muren evenmin geïsoleerd, zit op een 5de van 10 verdiepingen...en had 208w maw net een C ...daar zie je maar wat voor een farce dat hele epc gebeuren is...
Pur en geen Ventilatie. Dus dan gaat je zoon in een plastiek zak wonen. Gezellig.
De pur is langs buiten gestoken op de achtergevels, in dak en muren binnen heb ik gebruik gemaakt van rockwoll en co..
Daarnaast is en blijft het een oud huis dus sowieso potdicht maken is een illusie.. Er is nog ventilatie door de woning maar de verliezen zijn sowieso een pak lager dan vroeger..
Ergens moet je grenzen trekken, er zit nu door een nieuw puntdak, plat dak achteraan dat niet was voorzien, die ramen en dergelijke voor 100K renovatiebudget in...
De vorige eigenaars hadden gemeld dat ze bv een neiuw plat dak gestoken hadden maar bij de renovatie werd duidelijk dat dit opgelapt was..
De ventilatie had nog eens een 5K gekost en gaf ons structureel ook nog een hoop problemen, daarom gekozen om dit niet te doen...
Het huis is gekocht tijdens covid, het is helaas niet meer zoals 20j geleden dat je alles 20 keer kan gaan bekijken, onderzoeken en dan nog afpingelen ...
HEt is terug een beetje aan het shiften maar we zaten toen in een verkopersmarkt..

Tom
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer

Afspraak willen maken voor de autokeuring. Eerste beschikbare datum 29 mei. :eek:
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Afspraak vastleggen, maandagochtend nog eens opnieuw kijken en verleggen als er een betere beschikbaar is.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer

Ja,ik zal wel moeten
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ander centrum proberen. Ik kon meer dan 2 maand op voorhand ook niet meer op tijd vastleggen in de buurt, in St-Niklaas lukte het wel nog met veel vrije slots.
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik houd altijd de webcam in de smiezen, maar ik heb dan ook veel vrije tijd waardoor ik snel kan gaan op kalme momenten.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Dizzy schreef: 2 maanden geleden De problemen bij TVV ivm het telkens opnieuw moeten inloggen op de app voor Apple TV worden erger ipv beter. Nu is het bij elke start van de app prijs.
Idem bij CANAL+, de Nederlandse variant van TVV.. (zusterbedrijf) Precies dezelfde app, maar gebruik CANAL+ voor de Eredivisie (Nederlands voetbal). Echt vervelend!
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

frodo schreef: 1 maand geleden Afspraak willen maken voor de autokeuring. Eerste beschikbare datum 29 mei. :eek:
Afspraak willen maken bij mijn oogarts. Eerste beschikbare datum 29 februari... Ik had het zelfs niet direct door... :eek:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

frodo schreef: 1 maand geleden Afspraak willen maken voor de autokeuring. Eerste beschikbare datum 29 mei. :eek:
Ik ben vanochtend geweest. Mijn auto moet nu weer 2 jaar niet gekeurd worden.
Er staat op 2/01/2027 in mijn agenda: "Keuring inplannen".
Zo doe ik het altijd en zo heb je er geen problemen mee.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

MaT schreef: 1 maand geleden Afspraak vastleggen, maandagochtend nog eens opnieuw kijken en verleggen als er een betere beschikbaar is.
Ja, en als je een betere datum gevonden en gereserveerd hebt, zeker niet vergeten de oude reservatie te verwijderen.
Bepaalde garagisten doen dit soms, elke week reservaties maken, zelfs als het niet nodig is. Maar deze annuleren ... ?
Heb dit uit goede bron (een SBAT stations chef).
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Eerder een frustratie van de week.

Mijn moeder is vorige week woensdag overleden. De eerste dag van de laatste groet (vorige maandag) hebben anderen alle tijd ingenomen zodat er voor mij geen meer over was. De tweede dag van de laatste groet werd mijn moment onderbroken door een oudere halfnonkel van me, die altijd alle touwtjes in handen wil hebben, ondanks dat hij niets tot de uitvaart heeft bijgedragen behalve enkel - juist ja - haar halfbroer te zijn die 2 keer op bezoek is geweest in de laatste 2 jaar. Hij had dan nog het lef, toen ik al jankend smeekte om alstublieft de ruimte te verlaten, om me dingen naar het hoofd te slingeren al mompelen.

Vermits ik al conflicten had met anderen in mijn beperkte familie (telkens door respectloos behandeld te worden of gebakken lucht te zijn, tenzij ik iets heb wat zij willen) heb ik besloten om met beide families definitief te breken.

Frustratie, misschien niet echt. Eerder een lijdensweg die nooit lijkt te stoppen. Ik ben helemaal kapot vanbinnen en niemand heeft er oren naar. Dat doet pijn.
To download or not to download, that's the question.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 39 keer
Provider
Te Koop forum

@Fireblade mijn medeleven voor je verlies. Je verdriet is nu uiteraard alomwezig en je verontwaardiging is geheel terecht. Toch zou ik je aanraden om nu geen harde acties of beslissingen te nemen in de emotie. Het is nu tijd voor rouw en verwerking, het afhandelen van conflicten doe je misschien best later.
opnieuw al mijn medeleven voor jou en veel sterkte.
FredericV
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Bij een bekende self storage boer verhuizen we van een grotere box, naar een kleine ruimte. Ze zijn er als de kippen bij om dit te faciliteren.

Omdat je altijd één maand ruim om voorhand moet betalen, maken ze tijdens de lopende periode een creditnota, met waarde van ongeveer 60 euro.
Als je dan vraagt hoe deze wordt terugbetaald, dan zeggen ze dat dit verrekend wordt met de volgende factuur.

Bij de volgende factuur rekenen ze de volle pot, en is er van het tegoed op de creditnota plots geen sprake meer.
De betaallink is terug de volle pot voor de nieuwe maand, maar dan het lager bedrag van de kleinere unit.

Ook in de mails draaien ze rond de pot. Als ik dan expliciet vraag hoe ik het saldo kan betalen, rekening houdende met de creditnota, dan pas sturen ze me een correcte betaallink.

Hoeveel mensen trappen hier in, omdat ze vergeten dat ze nog het bedrag op de creditnota te goed hebben?

Ik vind dit misleidend. Wat me ook nog stoort is dat er een rekeningnr op hun facturen staat, maar je altijd via een link moet betalen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”