Smartphone met data abonnement 2° hands verkopen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beste mede-UB'ers,

Ik heb sedert december 2023 een smartphone (GALAXY S23 Plus) met data-abonnement bij Proximus. Hij werkt nog volledig en er is geen schrammetje te bespeuren (scherm perfect beschermd met Panzer Glass).

In het kader van permanentie-opdrachten, krijgen we nu van de werkgever een Galaxy A56. Het mobiel abbonement moeten we zelf betalen.

Een collega van mij wil mijn S23plus graag 2° hands overnemen.

Ik zou dus mijn Proximus sim-kaart gebruiken in de A56 en mijn lopende data-abonnement gekoppeld aan de S23 Plus, verder betalen tot december aanstaande (het moment waarop het stopt). Nadien blijf ik verder klant blijven bij PX voor mobiele telefonie.

Is die 23+ met data-abonnement mijn eigendom of kan ik door de verkoop 2° hands in de problemen komen. Nogmaals, ik zou mijn maandelijkse betalingen aan PX voor het data-abo gewoon verder zetten tot het contract afloopt.

Dank voor jullie reacties
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

als het goed is kan je in je proximus profiel vinden hoeveel je proximus nog moet betalen als je nu stopt met afbetalen.
Dus neen, hij is niet van u.

(Als hij stuk is, natuurlijk wel, je denkt toch niet dat Proximus zal meebetalen aan de reparatie van 'hun' telefoon :) )

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
levi1700
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Mijn inziens is het toestel uw eigendom, de factuur staat namelijk ook op uw naam. Zolang u uw abonnement + optie dataphone betaalt is er geen probleem. Zodra u het abonnement stop zet, zal u een vergoeding moeten betalen, namelijk de restwaarde vh toestel volgens contract.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Het is geenszins mijn intenetie om het data-abonnement stop te zetten.

Normaliter moet ik nog 313€ betalen als ik het abo nu stopzet maar nogmaals, dit is niet de bedoeling.

Vraag me ook af als ik mijn SIM-kaart in een ander toestel steek en de S23+ gewoon zou laten liggen, wat dan het verschi is ...?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Normaal is het abbonement gelinkt aan je contract maar niet aan het smartphone contract.

Wat ik ermee bedoel is dat je vrij bent om te doen met die simkaart. Het mag zelfs in een ander toestel.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor jullie reacties ! Dus zo lang ik het data-abonnement blijf betalen en dat is het geval, is er geen probleem ...

Trouwens de sim-kaart is afzonderlijk gekomen na overdracht van mijn telenet abo naar PX
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Let wel even op als je er een verzekering bij hebt genomen, want dan moet de simkaart van Proximus wél in die telefoon zitten op het moment er iets mee is.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”