Hallo,
ik ben bezig met de bestelling op de EDPnet site, en ik zie dat ik een modem moet hebben, ja... duh .
Ik heb reeds een wifi-router zonder ingebouwde adsl-modem.
ik wil natuurlijk een modem met ethernet uitgang om deze aan mijn router te koppelen...
Neem ik dan de voorgestelde "ZyXEL 660R-61 ADSL2/2+ modem/router PSTN" van 69€ of is er een goedkopere oplossing?
en is die ZyXEL modem ook router misschien (want er staat 'router' in z'n naam)?
alvast bedankt,
Sam
een simpele modem met ethernet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je toch moet investeren in een nieuwe modem, zorg dan dat hij ADSL2+ aankan. (dacht wel dat dat bij die Zxyell in orde was).
Rommel is iets van alle tijden . (proud owner of Eicon USB modem ).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Proud owner van een groene pad!!!The_Borg schreef:Rommel is iets van alle tijden . (proud owner of Eicon USB modem ).
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
Ik denk niet dat je nog veel "pure" ADSL modems gaat vinden (buiten USB rommel bestaat zoiets trouwens niet denk ik)... al is dat geen probleem want je kan ze perfect in bridge mode zetten.crock schreef:maar toch voor alle duidelijkheid, die ZyXEL is toch een modem en geen router?, want ik wil geen 2 routers na mekaar...
Dit bestaat zeer zeker, alleen heb je voor die prijs al (bijna) een router.r2504 schreef:Ik denk niet dat je nog veel "pure" ADSL modems gaat vinden (buiten USB rommel bestaat zoiets trouwens niet denk ik)... al is dat geen probleem want je kan ze perfect in bridge mode zetten.crock schreef:maar toch voor alle duidelijkheid, die ZyXEL is toch een modem en geen router?, want ik wil geen 2 routers na mekaar...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Wat is eigenlijk technisch de meerwaarde van een ethernetmodem tegenover een usb-modem?
Ik werk hier persoonlijk met een Topcom Webracer 852 pstn (usb-modem), en dat ding doet perfect zijn job om probleemloos te kunnen surfen zonder toeters en bellen.
Ik werk hier persoonlijk met een Topcom Webracer 852 pstn (usb-modem), en dat ding doet perfect zijn job om probleemloos te kunnen surfen zonder toeters en bellen.
-
- Deel van't meubilair
USB is niet gemaakt voor netwerken... met als gevolg dat je specifieke drivers (vaak met de nodige problemen in) moet hebben die de nodige CPU vragen en uiteindelijk geen optimaal gebruik van je verbinding garanderen.skipper schreef:Wat is eigenlijk technisch de meerwaarde van een ethernetmodem tegenover een usb-modem?
Het is dus veel beter de conversie van ADSL naar ethernet te doen in een extern toestel dat hier specifiek voor ontworpen is. Op die manier ontlast je je PC ervan, en heb je een echte netwerkverbinding.
-
- Administrator
- Contacteer:
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ben hier ook benieuwd naar, zijn er nog ADSL modems met Ethernet die zo goed zijn als de Alcatel Speedtouch Home toestellen ? Want die waren qua snelheid, betrouwbaarheid en degelijkheid toch de beste in hun klasse.