Argenta green kredietkaart wordt betalend
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
En voor de klanten die liever geen app gebruiken... Bel naar de klantendienst (moet ik nog doen).
Waarom de app voortrekken op de website: ik begrijp dat niet.
Waarom de app voortrekken op de website: ik begrijp dat niet.
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik heb die app ook niet, maar ik vrees ervoor dat de klantendienst dan wel gaat zeggen: ga naar uw kantoor om dat in orde te brengen...ik ben benieuwd
Eigenlijk heb ik dezelfde mening als u: ik snap dat dus ook niet dat ze de app voortrekken ten opzichte van de online banking via de website
Eigenlijk heb ik dezelfde mening als u: ik snap dat dus ook niet dat ze de app voortrekken ten opzichte van de online banking via de website
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik denk dat die app-opdringerigheid met 3 dingen te maken heeft:
-de beveiliging van de app kost wellicht minder geld dan beveiligen van PC-bankieren
-met de app hebben ze ook het nummer van je mobiele telefoon en kunnen ze je lastig vallen wanneer ze willen
-sturen van de geldinleg. Heb je bv. een spaarrekening met hoge rente en een met lage? Zorg er dan voor dat de betere alleen via de app kan geopend worden. De oudjes -die met het geld- hebben toch meestal geen smartphone. Als ze er niet toe komen om het spervuur-op-kantoor te ondergaan, blijven ze zitten met hun bijna-nulrentes.
De hogere Argenta-winst van vorig jaar was vooral toe te schrijven aan verhoogde inkomsten vanwege beleggingspraktijlen. Dat gaat dus over hun huisfondsen; want aandelen verhandelen bij Argenta is buitensporig duur en trackers doen ze niet. Oudjes verplichten om naar kantoor te komen en ze dan huisfondsen op te solferen, dat is hun business.
(Op een ander is het wellicht nog erger.)
-de beveiliging van de app kost wellicht minder geld dan beveiligen van PC-bankieren
-met de app hebben ze ook het nummer van je mobiele telefoon en kunnen ze je lastig vallen wanneer ze willen
-sturen van de geldinleg. Heb je bv. een spaarrekening met hoge rente en een met lage? Zorg er dan voor dat de betere alleen via de app kan geopend worden. De oudjes -die met het geld- hebben toch meestal geen smartphone. Als ze er niet toe komen om het spervuur-op-kantoor te ondergaan, blijven ze zitten met hun bijna-nulrentes.
De hogere Argenta-winst van vorig jaar was vooral toe te schrijven aan verhoogde inkomsten vanwege beleggingspraktijlen. Dat gaat dus over hun huisfondsen; want aandelen verhandelen bij Argenta is buitensporig duur en trackers doen ze niet. Oudjes verplichten om naar kantoor te komen en ze dan huisfondsen op te solferen, dat is hun business.
(Op een ander is het wellicht nog erger.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Keytrade is gratis mits 12 verrichtingen per jaar, inclusief verzekering pakket.
5 cent per verrichting op de debet card
Bye bye argenta
Thanks to the bank that pays you. Become our client now by using our admittedly fairly unoriginal promo code ‘Promo50’ and receive:
50EUR
a free current, savings and trading account
free debit cards & free credit cards
5 cent bonus per transaction
This, on the contrary, is fairly original and one of a kind, if you ask us.
5 cent per verrichting op de debet card
Bye bye argenta

Thanks to the bank that pays you. Become our client now by using our admittedly fairly unoriginal promo code ‘Promo50’ and receive:
50EUR
a free current, savings and trading account
free debit cards & free credit cards
5 cent bonus per transaction
This, on the contrary, is fairly original and one of a kind, if you ask us.
-
- Pro Member
novie schreef: 2 maanden geleden Dikke misstap van Argenta als je 't mij vraagt...kaart ook meteen opgezegd. Tijd om andere oorden op te zoeken.
Hier kan je al het gratis aanbod even bekijken:
https://www.spaargids.be/sparen/krediet ... view=cards
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Nee hoor, zullen ze wel becijferd hebben. Klanten die meer afnemen zullen niet zomaar gaan lopen, klanten die alleen maar daar zijn voor de gratis stuff raken ze kwijt...novie schreef: 2 maanden geleden Dikke misstap van Argenta als je 't mij vraagt...kaart ook meteen opgezegd. Tijd om andere oorden op te zoeken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Je moet ook helemaal niet gaan lopen met de rest, gewoon je creditcard opzeggen kan ook.
Jammer dat de Belg graag betaalt, als een groot deel van de klagers effectief zijn creditcard zou opzeggen gaat argenta dit niet kunnen negeren.
Anders wordt de volgende stap zichtrekening betalend.
Jammer dat de Belg graag betaalt, als een groot deel van de klagers effectief zijn creditcard zou opzeggen gaat argenta dit niet kunnen negeren.
Anders wordt de volgende stap zichtrekening betalend.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 46 keer
Hier een Beobank kredietkaart, kost 5 EUR per jaar, maar via cashbacks kan je tot 100 EUR per jaar recupereren. In werkelijkheid brengt de kaart me dus jaarlijks 95 EUR op.
Ik betaal zoveel mogelijk met die kredietkaart om de cashback te maximaliseren. Terugbetaling van het openstaande saldo doe ik vie domiciliëring steeds het volledige bedrag, dus geen extra kosten aan verbonden.
Nadelen zijn dat je de transacties maar pas enkele dagen later in de app ziet verschijnen en geen Google Pay.
Beide nadelen kan je omzeilen om een Curve-account te openen en daar je Beobank kredietkaart aan te koppelen. Dan kan je wel via Google Pay betalen en krijg je instant een melding als er transacties zijn gebeurd met de kaart. Cashback werkt ook nog steeds via curve.
Het is een algemene tendens om uiteindelijk ook zichtrekeningen betalend te maken. Kijk maar naar de grootbanken die dit de laatste jaren hebben ingevoerd, ook voor de rekeningen die vroeger gratis waren. En ik vrees dat er niet zoveel mensen zijn vertrokken met hun zichtrekening. Doorgaans zit je ook nog met andere producten bij de bank, (verzekeringen, beleggingen, pensioensparen, hypothecair krediet, ...) en niet iedereen heeft zin om voor elke dienstverlening beroep te doen op een andere bank.
Voor transacties buiten de euro-zone gebruik ik Revolut (en deels Curve)
Ik betaal zoveel mogelijk met die kredietkaart om de cashback te maximaliseren. Terugbetaling van het openstaande saldo doe ik vie domiciliëring steeds het volledige bedrag, dus geen extra kosten aan verbonden.
Nadelen zijn dat je de transacties maar pas enkele dagen later in de app ziet verschijnen en geen Google Pay.
Beide nadelen kan je omzeilen om een Curve-account te openen en daar je Beobank kredietkaart aan te koppelen. Dan kan je wel via Google Pay betalen en krijg je instant een melding als er transacties zijn gebeurd met de kaart. Cashback werkt ook nog steeds via curve.
Het is een algemene tendens om uiteindelijk ook zichtrekeningen betalend te maken. Kijk maar naar de grootbanken die dit de laatste jaren hebben ingevoerd, ook voor de rekeningen die vroeger gratis waren. En ik vrees dat er niet zoveel mensen zijn vertrokken met hun zichtrekening. Doorgaans zit je ook nog met andere producten bij de bank, (verzekeringen, beleggingen, pensioensparen, hypothecair krediet, ...) en niet iedereen heeft zin om voor elke dienstverlening beroep te doen op een andere bank.
Voor transacties buiten de euro-zone gebruik ik Revolut (en deels Curve)
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
De Belg is honkvast, dus die gaat niet zomaar lopen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Net bericht gekregen hier, bij mij is het 1 juli.Dizzy schreef: 2 maanden geleden Vandaag bericht ontvangen dat kredietkaarten gekoppeld aan de gratis green rekening betalend worden vanaf april.
Ik zeg die op op 30juni.cadsite schreef: Ik heb men cc bij argenta opgezegd.
Ik hoop dat er velen mogen volgen.
Zoekend naar een alternatief tegen dan.
Toegevoegd na 11 minuten 9 seconden:
duizend schreef: 2 maanden geleden Keytrade is gratis mits 12 verrichtingen per jaar, inclusief verzekering pakket.
Interresante opties, telt dit ook als je betaald met je CC via paypal? Online doe ik dit liever dan rechtsreeks met de CC betalen.jorisx schreef: 2 maanden geleden Hier een Beobank kredietkaart, kost 5 EUR per jaar, maar via cashbacks kan je tot 100 EUR per jaar recupereren. In werkelijkheid brengt de kaart me dus jaarlijks 95 EUR op.
Toegevoegd na 7 minuten 21 seconden:
Onmogelijk aan te vragen zonder itsme?yezzer schreef: 2 maanden geleden De Carrefour Visa BASIC kaart is ook nog een GRATIS alternatief!
https://www.carrefourfinance.be/nl/carr ... visa-kaart

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Bij carrefour staat eerste jaar geen jaarlijkse bijdrage. Nadien dus wel.
Er is nog Europabank, gratis kredietkaart en ook als je er geen rekening neemt.
Keytrade is een andere optie.
Belgen zijn inderdaad honkvast en de meeste betalen graag. Toch is dit een fail van Argenta want zij hebben net veel klanten die bij hen zitten omdat het gratis is. Dat zijn dus mensen die sneller handelen en vergelijken zoals we hier op UB nu ook merken. Je krijgt voor die extra kost ook niets extra als klant buiten de rekening.
Zelf heb ik mijn woonlening bij hen maar die loopt af dus dan zal ik ook kijken of ik nog blijf. Door geen Apple pay zit ik nu al bij Hello.
Er is nog Europabank, gratis kredietkaart en ook als je er geen rekening neemt.
Keytrade is een andere optie.
Belgen zijn inderdaad honkvast en de meeste betalen graag. Toch is dit een fail van Argenta want zij hebben net veel klanten die bij hen zitten omdat het gratis is. Dat zijn dus mensen die sneller handelen en vergelijken zoals we hier op UB nu ook merken. Je krijgt voor die extra kost ook niets extra als klant buiten de rekening.
Zelf heb ik mijn woonlening bij hen maar die loopt af dus dan zal ik ook kijken of ik nog blijf. Door geen Apple pay zit ik nu al bij Hello.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
Waar heeft u dat eigenlijk gelezen beste Dizzy?
Ik zou u aanraden, check eens de site en haal er de kaarten vergelijker eens bij, dan zult u dit zien zoals ik hierboven gezet heb.
Dat ze tegenwoordig onmogelijk aan te vragen is via Itsme, dat wist ik niet beste Mat, en dat is uiteraard heel jammer.
Indertijd was dat niet noodzakelijk. Dat is hier zeker een terechte opmerking.
Trouwens, ook bij Digi heb ik dat al gelezen dat je Itsme moet hebben.
Btw er is ook nog N26 nietwaar, daar kun je ook een gratis online kredietkaart hebben.
Nadeel, een buitenlandse rekening aangeven bij NBB én jaarlijks vermelden op uw belastingbrief.
Maar ook daarmee heb ik nog nooit een probleem ondervonden.
En uiteraard vliegt mijn Argenta kredietkaart hier ook buiten. En als ze de green toestanden ooit betalend maken, dan zal Argenta volledig buiten vliegen.
Dat de Belg honkvast is werd hier enkele berichten hoger geschreven door Devilkin: tja....dat kan zijn, vooral bij de oudere generatie vermoed ik.
Maar mensen die tegenwoordig alles online doen en ook met de smartphone werken (en dus ook ooit wel eens op de spaargids site terecht komen) en dus "mee" zijn in de digitalisering, daar geloof ik die stelling niet echt. De tijd zal het wel uitwijzen, en ieder maakt inderdaad de beslissing voor zichzelf nietwaar.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Je kunt zonder Itsme (helaas) niet online bestellen, maar wel nog steeds:MaT schreef: 2 maanden geledenOnmogelijk aan te vragen zonder itsme?yezzer schreef: 2 maanden geleden De Carrefour Visa BASIC kaart is ook nog een GRATIS alternatief!
https://www.carrefourfinance.be/nl/carr ... visa-kaart![]()
- in de winkel (Hypermarkten)
- telefonisch via Carrefour Finance
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Mobiel: Neibo Mix Budget
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 7 keer
JaMaT schreef: 2 maanden geleden Toegevoegd na 11 minuten 9 seconden:duizend schreef: 2 maanden geleden Keytrade is gratis mits 12 verrichtingen per jaar, inclusief verzekering pakket.Interresante opties, telt dit ook als je betaald met je CC via paypal? Online doe ik dit liever dan rechtsreeks met de CC betalen.jorisx schreef: 2 maanden geleden Hier een Beobank kredietkaart, kost 5 EUR per jaar, maar via cashbacks kan je tot 100 EUR per jaar recupereren. In werkelijkheid brengt de kaart me dus jaarlijks 95 EUR op.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
N26 is een debetkaart, en nu alle banken banken gestopt zijn met Maestro, is de noodzaak hiervoor verminderd.yezzer schreef: 2 maanden geleden
Btw er is ook nog N26 nietwaar, daar kun je ook een gratis online kredietkaart hebben.
Nadeel, een buitenlandse rekening aangeven bij NBB én jaarlijks vermelden op uw belastingbrief.
Maar ook daarmee heb ik nog nooit een probleem ondervonden.
Wat wel een nadeel is aan de meeste gratis alternatieven(Carrefour, Beobank, buyway), is dat ze feitelijk allemaal kredietkaarten zijn met gespreid betalen, waardoor je mogelijk in de verleiding kan komen om meer uit geven dan je kan dragen en zelfs al heb je de discipline om alles in 1 keer terug te betalen, dan is dit nog altijd een lening die gelogd wordt bij de nationale bank, wat nadelig kan zijn als je nog eens een lening nodig hebt(bv. hypotheek). Het enigste gratis alternatief zonder gespreid betalen is Keytrade(maar daarbij heb je dan weer een zeer slechte app).
- Dizzy
- Elite Poster
Ik heb de link hierboven gebruikt en 1 keer doorgeklikt naar: https://www.carrefourfinance.be/nl/carr ... visa-kaart
Daar staat als onderste punt: 1ste jaar geen jaarlijkse bijdrage
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
thanks @nerph de Classic kost 24 EUR na 1 jaar gratis, dat is hetzelfde als de kosten voor de Argenta green. De Basic is blijkbaar gratis.
-
- Elite Poster
Geen idee wat er zeer slecht is aan de keytrade app.Stroper schreef: 2 maanden geleden Het enigste gratis alternatief zonder gespreid betalen is Keytrade(maar daarbij heb je dan weer een zeer slechte app).
Mijn Platinum kaart is in aanvraag, 3 keer klikken in de app.
Net bericht gekregen dat ze vanaf nu ook apple pay ondersteunen.
- Dizzy
- Elite Poster
Dat is wel interessant als er Apple pay bij zit.
https://www.keytradebank.be/nl/applepay
De app moet niet veel kunnen, de rekeningstand/uitgaven weergeven volstaat. Misschien nog de gebruikte regio aanpassen. Ik veronderstel dat dat wel basic genoeg is, ook voor keytrade.
Momenteel ook actie waarbij je 50 EUR op rekening krijgt, daarmee zou je 2 jaar de green kunnen betalen
https://www.keytradebank.be/nl/bankieren/keypack
De app moet niet veel kunnen, de rekeningstand/uitgaven weergeven volstaat. Misschien nog de gebruikte regio aanpassen. Ik veronderstel dat dat wel basic genoeg is, ook voor keytrade.
Momenteel ook actie waarbij je 50 EUR op rekening krijgt, daarmee zou je 2 jaar de green kunnen betalen

https://www.keytradebank.be/nl/bankieren/keypack
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 16 keer
Op dit moment kan je ook intekenen om corporant te worden (via Argen-co), zo kan je nog een beetje meegenieten via het jaarlijks dividend.Dizzy schreef: 2 maanden geleden Gisteren was er dit nieuws dat ze wel verspreiden: Argenta maakte vorig jaar 327 miljoen euro nettowinst, een toename met 5,5% in vergelijking met 2023.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik had deze Argenta kaart altijd om een aantal online diensten af te nemen. Ik overweeg nu Keytrade rekening te openen en een visa gold te nemen. Is er een reden om voor Visa classic te kiezen als je sowieso toch 12 transacties hebt?MaT schreef: 2 maanden geleden Interresante opties, telt dit ook als je betaald met je CC via paypal? Online doe ik dit liever dan rechtsreeks met de CC betalen.
Vraag me ook af of alle transacties mee tellen. Ik heb bijvoorbeeld af en toe transacties van enkele eurocenten.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Het is geen garantie dat je die gold krijgt.
Ik had ook een gold aangevraagd, maar kreeg een classic wegens "mijn profiel".
Dat mijn loon er niet toekomt en ik er enkel maar een paar €100/maand opzet voor mijn dagelijkse uitgaven zal er geen goed aan gedaan hebben.
edit, aanvulling:
Of transacties van een paar cent tellen weet ik niet, maar transacties van aan paar € alvast wel. Ik gebruik de cc soms om eten via too good to go mee te betalen. Dat gaat dan over betalingen van €4 tot €8.
Ik heb ook de indruk dat je verder kan opsparen dan een jaar:

En vergeet ook deze niet:

In plaats van te betalen, krijg je.
Ik had ook een gold aangevraagd, maar kreeg een classic wegens "mijn profiel".
Dat mijn loon er niet toekomt en ik er enkel maar een paar €100/maand opzet voor mijn dagelijkse uitgaven zal er geen goed aan gedaan hebben.
edit, aanvulling:
Of transacties van een paar cent tellen weet ik niet, maar transacties van aan paar € alvast wel. Ik gebruik de cc soms om eten via too good to go mee te betalen. Dat gaat dan over betalingen van €4 tot €8.
Ik heb ook de indruk dat je verder kan opsparen dan een jaar:

En vergeet ook deze niet:

In plaats van te betalen, krijg je.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
De limiet kan zelfs permanent verhoogd worden op aanvraag.proximusboyke schreef: 2 maanden geleden Bij mijn weten is europabank nog altijd volledig gratis zonder voorwaarden.
En kredietkaart 2500 euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Hopelijk Google Wallet ook binnenkort. (dan hebben ze toch serieuze inhaalbeweging gemaakt op vele vlakken)Dizzy schreef: 2 maanden geleden Dat is wel interessant als er Apple pay bij zit.

Voordeel van Curve, je kan via Google Wallet (Wear Os) betalingen doen. Nu de overstap van Maestro naar Mastercard/VISA Debit bij de meeste banken en ook winkels.
Ook kan je vb. Beobank er onder herbergen, en ook Keytrade.
Hun valutawissel is zeer voordelig. Als ik op Aliexpress bestel, kies ik altijd USD, via Curve, gekoppeld aan Beobank. En dan toch een 5 € op 150 € voordeel. en nog 1% cashback bij Beobank. (15-20 jaar terug was dat 3% 'levenslang'!)
Wel zie ik nu....
dus 0,86 € fee op 85,5 €
0,45 € op 15.56 €
Dus geen logica in de fee.
Soit, binnen 2 dagen terug 0. En nu uitzonderlijk op Ali besteld met een actie daar.
Access to fee-free FX rates (additional fees may apply) Up to €250 per calendar month
https://www.curve.com/en/plans
https://www.revolut.com/nl-BE/a-radical ... r-account/
https://n26.com/en-be/plans
ik zit er al 20 jaar bij. en elk jaar rekenen ze 20 € aan, en crediteren ze terug direct. 20 jaar terug had je 3% cashback. Plots was dat gedaan. Want ik had 2 beobanken speciaal daarvoor aangevraagd (omdat ik met 100 eur niet toekwam)heist_175 schreef: 2 maanden geleden Beobank kost €20, maar je krijgt een cashback die - als je wat aankopen doet - groter is dan die €20
Ik werk via domiciliëring bij Beobank. Betaal alles netjes na 1 maand terug.Stroper schreef: 2 maanden geleden Wat wel een nadeel is aan de meeste gratis alternatieven(Carrefour, Beobank, buyway), is dat ze feitelijk allemaal kredietkaarten zijn met gespreid betalen, waardoor je mogelijk in de verleiding kan komen om meer uit geven dan je kan dragen en zelfs al heb je de discipline om alles in 1 keer terug te betalen, dan is dit nog altijd een lening die gelogd wordt bij de nationale bank, wat nadelig kan zijn als je nog eens een lening nodig hebt(bv. hypotheek). Het enigste gratis alternatief zonder gespreid betalen is Keytrade(maar daarbij heb je dan weer een zeer slechte app).
Indertijd had je 4% basisrente op spaarrekeningen. Toen belde ik 2x om mijn kredietlijn op mijn rekening gestort te krijgen (ken je de juiste term niet meer): 2 X 3000 €. En bij de afrekening, stortte ik dat geld netjes terug....gratis. (dus makkelijk 10-5 € verdiend/maand)
Kan bij andere banken ook
https://www.beobank.be/sites/default/fi ... pening.pdf
https://www.keytradebank.be/nl/hulp/kre ... rtlimieten
Platinum versie:
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Volgens mij betaalde ik die €5 (en nu dus €20) wél, maar de cashback compenseert dat meer dan.satsurfer schreef: 2 maanden geleden ik zit er al 20 jaar bij. en elk jaar rekenen ze 20 € aan, en crediteren ze terug direct.
De 3% was gedurende de eerste 3 maanden, nadien 1% voor bedragen <€100 en 0,5% voor bedragen >€100.20 jaar terug had je 3% cashback. Plots was dat gedaan.
-
- Plus Member
Dit weet ik ook wel maar m.i. heeft europabank een uniek aanbod. Het is eigenlijk meer een chargekaart zonder verzekeringen dan een kredietkaart, simpel in gebruik met hoge limiet en met maandelijkse domiciliëring (enkel voor het volledige bedrag, dus geen kosten mogelijk) naar een tegenrekening bij een andere bank. De kaart wordt ook overal aanvaard wat met mijn vorige kaarten van (groot)banken niet altijfd het geval was. Voor mij is dit de ideale cashreserve.satsurfer schreef: 2 maanden geledenKan bij andere banken ook
https://www.beobank.be/sites/default/fi ... pening.pdf
https://www.keytradebank.be/nl/hulp/kre ... rtlimieten
-
- Elite Poster
"Het is eigenlijk meer een chargekaart zonder verzekeringen dan een kredietkaart"
ik begrijp die zin niet.
Beobank biedt ook maandelijks een domiciliëring aan (bij mijn KT zichtrekening), dus geen kosten of krediet. En nog 1% cashback bij online aankopen. (tot 100 €/jaar)
ik begrijp die zin niet.
Beobank biedt ook maandelijks een domiciliëring aan (bij mijn KT zichtrekening), dus geen kosten of krediet. En nog 1% cashback bij online aankopen. (tot 100 €/jaar)
-
- Plus Member
"ik begrijp die zin niet."
Het is gewoon niet mogelijk om in stukjes (met interest) terug te betalen zoals bij een traditionale kredietkaart. Als je het volledig saldo niet in 1 keer kan terugbetalen, volgt er een herinnering en daarna waarschijnlijk een loonbeslag ofzo. Daarom noem ik het een chargekaart.
"Beobank..."
En er bestaan nog meer aanbieders zoals cofidis met hun specifieke voor- en nadelen. Voor jou lijkt beobank de beste oplossing en voor mij is dat europabank.
De TS (@Dizzy) vroeg "Zijn er nog gratis kredietkaarten met betere voorwaarden?" en ik deel gewoon mijn ervaring.
Het is gewoon niet mogelijk om in stukjes (met interest) terug te betalen zoals bij een traditionale kredietkaart. Als je het volledig saldo niet in 1 keer kan terugbetalen, volgt er een herinnering en daarna waarschijnlijk een loonbeslag ofzo. Daarom noem ik het een chargekaart.
"Beobank..."
En er bestaan nog meer aanbieders zoals cofidis met hun specifieke voor- en nadelen. Voor jou lijkt beobank de beste oplossing en voor mij is dat europabank.
De TS (@Dizzy) vroeg "Zijn er nog gratis kredietkaarten met betere voorwaarden?" en ik deel gewoon mijn ervaring.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
't Zal wel aan mij liggen zeker?
Maar als je niet in 1 keer kan betalen, dan gebruik je een CC beter niet. Dat is uitstel van executie met grote kosten er bovenop.
Voor je 't weet geraak je op die manier in een sukkelstraatje waar je nog amper uit geraakt.
Maar als je niet in 1 keer kan betalen, dan gebruik je een CC beter niet. Dat is uitstel van executie met grote kosten er bovenop.
Voor je 't weet geraak je op die manier in een sukkelstraatje waar je nog amper uit geraakt.
-
- Elite Poster
Wel Beobank is geen 'CHARGE'kaart, maandelijks betaal ik alle uitgaves netjes terug (als je dit zo instelt). En nog 1% extra cashback. Dus ik zie niet echt de meerwaarde van Europabank 'charge'kaart t.o.v. andere gratis visakaarten.
bezit:
Lees bovenstaande. Alles wordt direct/maand afgerekend, en betaal geen euro extra. Zit niet in de schulden of schuldbemiddeling.
heel voordelige valutawissels, en bij beobank 1% cashback of bij KT allerlei gratis verzekeringen erbij?..
Enkel voordelen. Veroordeel mensen niet die met CC betalen, want je weet niet waarover je spreekt.
bezit:
- Beobank
- Keytrade Platinum
- Curve Mastercard
- N24 "
- Revolut "
Mss. graag met enige kennis van zaken spreken.cadsite schreef: 2 maanden geleden Maar als je niet in 1 keer kan betalen, dan gebruik je een CC beter niet. Dat is uitstel van executie met grote kosten er bovenop.

heel voordelige valutawissels, en bij beobank 1% cashback of bij KT allerlei gratis verzekeringen erbij?..
Enkel voordelen. Veroordeel mensen niet die met CC betalen, want je weet niet waarover je spreekt.
-
- Plus Member
100% mee eenscadsite schreef: 2 maanden geleden als je niet in 1 keer kan betalen, dan gebruik je een CC beter niet
@satsurfer Mijn kaart biedt me wat ik nodig heb, een geldreserve die ik overal, éénvoudig en zonder kosten kan gebruiken. Ik ben niet op zoek naar 'meerwaarde' die ik niet nodig heb.
-
- Elite Poster
Tot je eens in USD of Pound gaat kopen. Dan ben ik blij bij Revolut/Curve/N24 te zitten. No Panic....geen 'charge'kaart. Ofwel gekoppeld aan Beobank, ofwel debiteren ze van mijn bankrekening. Die aankopen zou ik eveneens doen met gewone kaart. Dingen die ik nodig heb.
Tja. Dan kies je wss. eveneens een bank die je massa geld 'chargeert', omdat je geen 'meerwaarde' van een Keytrade ziet. Of Telenet, omdat de 'meerwaarde' van een goedkope telco je niet boeit. If it makes you happy.
Tja. Dan kies je wss. eveneens een bank die je massa geld 'chargeert', omdat je geen 'meerwaarde' van een Keytrade ziet. Of Telenet, omdat de 'meerwaarde' van een goedkope telco je niet boeit. If it makes you happy.