Wegens dat Jwouters een vaste vriendin heeft, heeft hij niet veel tijd meer voor userbase. En dat moedigen wij uiteraard allemaal aan!
Vandaar dat ik me even ben gaan informeren bij RealDSL. En heb volgende info te pakken gekregen.
De voorbereidingen zijn zo goe als rond.
Nu de migratie gebeurt in samenspraak met Telenet Solutions.
Hier is telenet mede verantwoordelijk voor (Zoals je weet is het huidige netwerk in beheer van Telenet)
De gesprekken met telenet starten volgende week en vanaf dan zal er systematisch een migratie gebeuren.
in eerste instantie gaan volgende zones aan de beurt komen:
011 012 013 014 015 016 en 089(?)
De rest van het land gaat volgen, maar eerst de die !
QoS wordt normaalgezien uitgeschakel voor de gebruikers die gemigreerd zijn.
Voor de mensen die intresse hebben wat dat niewe netwerk nu net inhoud even een resume:
Neem eerst een kijkje op
www.prodata.be/realdsl
daar zie je 'Telenet Solutions ATM netwerk'
Dit gaat er van tussen. In de Belgacom Interconnect heeft RealDSL een ATM switch staan die een stm1 levert. Die stm1 gaat in een shd van Colt Belgium. Die sdh gaat tot het Datacenter van RealDSL waar terug een stm1 uitkomt en die gaat in de ATM switch daar.
Het probleem met Telenet Solutions was blijkbaar niet dat de trafiek van de interconnect naar realdsl center te weinig was maar wel hoeveel Mbps zij commiten naar een DSLAM. Dit wou telenet niet upgraden zonder belachelijk grote kost. Nu kan RealDSL zelf beslissen hoeveel ze commiten naar een DSLAM.
De theorie luid dat het de bedoeling is dat er 1Mbps gegarandeerde snelheid zal zijn per gebruiker. Dit is het standpunt en is veeel beter dan het huidige. Maar het idee is toch wel dat er 3,3 Mbps haalbaar moet zijn.
Het zal wel nog een poos duren voor iedere klant is gemigreerd naar het nieuwe netwerk.
Veel mooie punten als je het mij vraag, mss voor de mensen zoals r2504 er is wel degelijk vooruitgang, Zo weet ik heel erg zeker dat er nieuwe contracten zijn met Colt !
Ook de IP ranges gaan mee omdat die aangekocht zijn van Ripe rechtstreeks.
Voor de mensen die op het oude netwerk zitten (doordat ze later pas gemigreerd worden) blijft de QoS wel actief...
Een einddatum kon RealDSL me niet geven tegen wanneer iedereen is overgezet. Dit hangt zoals eerder gezegt totaal af van Belgacom en Telenet Solutions.
Ik hoop heel wat informatie gegeven te hebben.
Deze info komt van Thevoke - netwerk tech. bij RealDSL.
Waarvoor men oprechte dank !
Moet iemand nog vragen hebben ! shoot, ik zal men best doen !