Europese domain hosters

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hoi,

Ik was even aan het rondkijken nu een aantal van m'n domeinen op renewal komen om ze te verhuizen naar een domain host in Europa. De prijzen zijn nogal .. inventief met momenten. Momenteel zijn het een aantal .org's.

goedkoopste die ik tegenkwam voor renewals was https://www.inwx.de (14€), duurste was dacht ik combell (46€?).

Hebben er mensen nog aanraders? Gaat puur over domains, niet DNS of web-hosting.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

je kan altijd hier eens tussen snuffelen: https://european-alternatives.eu/catego ... -registrar
(als je dat nog niet gedaan had)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Ik zit al jaren bij TransIP.
Niet de goedkoopste, maar ze waren 1 van de eerste die alles deden wat ik nodig had (bijvoorbeeld DNSSEC en een API).
Volledig Nederlands, tegenwoordig gefusioneerd met Combell (Belgisch) en Register Group (Italiaans).
Europeser kan je het niet hebben volgens mij.
freggy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 23 keer

Misschien vind je hier wat inspiratie: https://jan.wildeboer.net/2024/04/Big-Transfer/
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

OVH ?
Mijn.host ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 63 keer
Provider

Ik gebruik al lang https://domainname.shop/ en ben daar tevreden over.
CyberThijs
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

+1 voor OVH . Is een grote en stabiele partij, dus je moet er niet mee in zitten dat team.blue de boel komt opkopen om vervolgens de marges te gaan opdrijven.

Lijkt me trouwens ook veruit te goedkoopste, met verlengingen aan 11.72 EUR/jaar (incl. BTW).
https://www.ovhcloud.com/nl/domains/tld/org/
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

Biedt OVH ook webforwarding aan als deel van domain registration/dns management?

Niet elke hoster doet dat.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

"web forwarding" is noch "domain registration" noch "dns management", web forwarding is al meer een deel "web hosting",
want je komt op de hoster hun webserver terecht die je dan gewoon gaat doorsturen.

handig als je thuis op een dynamisch IP zit met je website, maar zelfs dan nog niet echt imho
(want dan zou je een dyndns service kunnen gebruiken dewelke je dns records kan updaten bv)

(en je kan je natuurlijk ook afvragen of thuis hosten tegenwoordig nog de moeite is met vpsjes voor minder dan 5 euro / maand)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

charlez schreef: 2 maanden geleden Biedt OVH ook webforwarding aan als deel van domain registration/dns management?
Ik gebruik de free tier van redirect.pizza . Het plan was om in de free tier van Oracle Cloud een VM te nemen die dit vervangt maar het is er nog niet van gekomen. In ieder geval, mogelijkheden voor vervanging genoeg en het staat los van domeinhosting of DNS.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

charlez schreef: 2 maanden geleden Biedt OVH ook webforwarding aan als deel van domain registration/dns management?

Niet elke hoster doet dat.
Ja, maar moest dat niet zo zijn kan je dat wel perfect doen met de gratis UB hosting natuurlijk :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

OVH it is ;) zelfs goedkoper dan ik dacht.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hou er rekening mee dat van die 11.72 EUR per jaar voor een .org bij OVH, er
- 9.93 USD/jaar naar de Public Interest Registry gaat (Virginia, US) waarvan een deel nog naar de technische beheerder, Identity Digital Inc. (Washington (staat), US).
- 0.18 USD/jaar naar ICANN gaat (California, US).

Dus van je 11.72 EUR vloeit er 9.42 EUR naar de Verenigde Staten, 2.30 EUR blijft in Europese handen. Bovendien kan en mag de Amerikaanse overheid je .org domeinnaam seizen.

Ik mag dus hopen dat het "verhuizen naar een domain host in Europa" vooral om het principe gaat dan, want economisch maakt het geen verschil, je steunt nog steeds vooral de VS met je aankoop/verlenging bij OVH. Mocht je Combell gekozen hebben was het iets anders natuurlijk.

Als je het bij Cloudflare zou kopen - wat blijkbaar niet goed genoeg meer is als registrar, maar wel nog goed genoeg om de DNS van Userbase waar te nemen - zou je overigens gewoon 10.11 USD (9.93 USD + 0.18 USD) betalen, wat evenveel is als wat OVH zal betalen aan PIR/ICANN. Je had de VS er niets rijker mee gemaakt, maar jij had wel nog 2.30 EUR bespaard. Maarja, het principe he.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ik heb een paar domeins staan bij https://www.nomeo.be , zeker niet duur om te parkeren, maar heb nog geen gebruik gemaakt van hun services.
Combell is idd pokkeduur (ben erbij terecht gekomen toen ze Priorweb overnamen).
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 2 maanden geleden Hou er rekening mee dat van die 11.72 EUR per jaar voor een .org bij OVH, er
- 9.93 USD/jaar naar de Public Interest Registry gaat (Virginia, US) waarvan een deel nog naar de technische beheerder, Identity Digital Inc. (Washington (staat), US).
- 0.18 USD/jaar naar ICANN gaat (California, US).

Dus van je 11.72 EUR vloeit er 9.42 EUR naar de Verenigde Staten, 2.30 EUR blijft in Europese handen. Bovendien kan en mag de Amerikaanse overheid je .org domeinnaam seizen.
Hiervan ben ik mij bewust ja. En nee, effe een aantal domeinen gewoon 'veranderen' naar een andere naam is geen eenvoudige zaak.
CCatalyst schreef: 2 maanden geleden Ik mag dus hopen dat het "verhuizen naar een domain host in Europa" vooral om het principe gaat dan, want economisch maakt het geen verschil, je steunt nog steeds vooral de VS met je aankoop/verlenging bij OVH. Mocht je Combell gekozen hebben was het iets anders natuurlijk.

Als je het bij Cloudflare zou kopen - wat blijkbaar niet goed genoeg meer is als registrar, maar wel nog goed genoeg om de DNS van Userbase waar te nemen - zou je overigens gewoon 10.11 USD (9.93 USD + 0.18 USD) betalen, wat evenveel is als wat OVH zal betalen aan PIR/ICANN. Je had de VS er niets rijker mee gemaakt, maar jij had wel nog 2.30 EUR bespaard. Maarja, het principe he.
Gelieve het belerende vingertje van je (wat je wel vaker gebruikt) achterwege te laten.
Ik heb in dit topic eenvoudig een vraag gesteld, en je hebt niet 1/10 van de context mee. Ik spreek in dit topic van "m'n domeinen", maar zijn dat prive domeinen, zijn dat domeinen die ik in beheer heb voor andere partijen... tsjah.

De vraag was niet gerelateerd aan Userbase - blijkbaar hebben wel meerdere personen hier problemen met het onderscheid tussen een vraag die ik stel/een opmerking die ik maak en het feit dat ik admin ben op de server.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Recent bedankt: 2 keer

devilkin schreef: 2 maanden geleden En nee, effe een aantal domeinen gewoon 'veranderen' naar een andere naam is geen eenvoudige zaak.
Dat weet ik ook.
devilkin schreef: 2 maanden geleden Gelieve het belerende vingertje van je (wat je wel vaker gebruikt) achterwege te laten.
Nee, het is mij gewoon niet duidelijk wat de specifieke reden is van de "verhuis naar Europa". Misschien dacht je dat de domeinnaam daarmee verhuisde naar Europa (aka politieke redenen zoals blijkt uit de eerste reply op je post), maar zoals je nu juist bevestigd hebt wist je al dat dat niet zo was.

Misschien wou je de Europese economie steunen, maar zoals je ook bevestigd hebt weet je dat dat niet het geval is, toch zeker niet als je kiest voor OVH (bij Combell had je dat gezien de margin wel kunnen verantwoorden).

Voor support zal het ook wel niet zijn veronderstel ik, je skills liggen hoog genoeg dat domeinnamen triviaal zouden moeten zijn.

Dus ja, dat maakt het dan moeilijk om een antwoord te formuleren, want dat verschilt grondig naargelang de drijfveer economisch, politiek, support of iets anders is, en dat kon ik niet uit je initiele post afleiden.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik heb dit ook niet vermeld specifiek om de reden: ik wil gewoon input over domain hosters. De rest is interne winkel. Eventueel onderzoek over hun manieren van werken doe ik zelf wel.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 18 keer
Provider
Te Koop forum

mijn . eu staat bij netim

dit was ooit 10 jaar een .eu voor echt geen geld

hun huidige prijzen ken ik wel niet

https://icannwiki.org/NETIM
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb alles bij https://www.openprovider.com/
Deze is interessant vanaf het ogenblik dat je een aantal domein onder uw beheer hebt. Je kan dan een membership afsluiten waarbij je de domeinnamen kan vernieuwen aan kostprijs. Basis S kost 50 euro en je krijgt dan tot 100 domeinen aan kostprijs
Plaats reactie

Terug naar “Development”