https://www.hln.be/binnenland/voortaan- ... aefbe6e3d/

Waarom geen Camera's in Toiletten ?? Waarom trek jij die grens daar ?ITnetadmin schreef: 3 maanden geleden
En camera's op toiletten, dat lijkt me een absolute no-no, of ze nu opnames maken of niet.
Klopt, GDPR geldt enkel indien dataverzameling (beeldmateriaal, persoonssgegevens, ...) en dataverwerking er toe leidt dat je kan geïdentificeerd worden als uniek natuurlijk persoon. Indien je zelf toestemming geeft, degelijk geïnformeerd zijnde voor welke doeleinden deze gegevens / beelden gebruikt worden, dan wordt GDPR- conform gehandeld voor zover de bewaring/verwerking gebeurt binnen de perken van de legaliteit.ITnetadmin schreef: 3 maanden geleden Het gaat niet om "niet mogen", maar om "niet mogen zonder toestemming".
Aangezien zo'n aanwezigheidssensor geen onderscheid kan maken tussen mensen, is het moeilijk om privacy of GDPR in te roepen in deze.
Een camera kan dat wel.
Hoe bedoel je? Zonder een app die toegang moet hebben tot je contacten, locatie enz...?Sanatax schreef: 3 maanden geleden Plaats gewoon een QR-code op het fysieke rijbewijs, link dat aan de databank van de politie en je hebt als burger geen enkele applicatie of digitaal rijbewijs nodig.
Je moet dringend eens naar het stukje over privacy van Michael van Peel kijken.koenraaddeconinck schreef: 3 maanden geleden En wat is het probleem als je niet bezig bent met duistere zaken ... ?
Ik lees dat hierboven toch wel meermaals, vandaar mijn reactie.Dizzy schreef: 3 maanden geleden Dat zegt toch niemand, wel dat je beter voorzichtig bent met het gebruik en bewust van eventuele gevolgen
Aanpakken? Dat klinkt als nadelig. Wat is het nadeel? De controle? Dan moet je dat argument ook toepassen op alle andere controles. Ik vind securitychecks op luchthavens ook vervelend, stresserend en soms ook intimiderend maar ze zijn nodig. En als je de beelden van sommige voetbalmatchen ziet is het daar ook nodig.Dizzy schreef: 3 maanden geleden je pakt wel ineens ALLE voetbalsupporters aan, ook zij die nooit voor problemen zorgen, de overgrote meerderheid dus
Mijn stelling is juist dat die AI dat juist beter kan. En 2 jaar is al zeer scherp. Mensen schatten mij meestal 5 tot 10 jaar verkeerd (en ik zeg niet in welke richtingDizzy schreef: 3 maanden geleden Men kan persoonlijk inschatten of iemand mogelijk niet oud genoeg is en dan een bewijs vragen. De AI geeft gewoon aan dat het een kanshebber is. 2 jaar ernaast zitten dat kan iedereen, totaal onnodig dus.
Dat kan ook puur adhv de eID.R2D2 schreef: 3 maanden geleden - Its Me bij de voetbal dient enkel te verifëren of de fysieke persoon ook is wie heb beweert te zijn en aldus ook rechtmatige tickethouder.
Ook dit kan gewoon door de eID te vragen adhv een menselijke inschatting, geen AI cam nodig.R2D2 schreef: 3 maanden geleden - AI camera in de krantenwinkels: is ook hier het instrument om een leeftijd te checken. Het eindproduct is enkel een oordeel of de koper zijn ID moet bovenhalen om zijn leeftijd te bewijzen, wat door de wet verplicht is.
Wat als de computer verkeerdelijk "yes" zei, en de handelaar wordt betrapt en beboet?R2D2 schreef: 3 maanden geleden Mijn stelling is juist dat die AI dat juist beter kan. En 2 jaar is al zeer scherp. Mensen schatten mij meestal 5 tot 10 jaar verkeerd (en ik zeg niet in welke richting)
Ik herhaal: het vermijdt willekeur wat discussies kan voorkomen. Computer says no -> bewijzen via ID.
Het is dan ook nadelig want zoals je zelf zegt "vervelend" terwijl de meeste mensen totaal geen probleem vormen. In het voetbal is dat erg duidelijk te zien. op verplaatsing gaan is erg moeilijk geworden en vaak wordt je opgesloten in een miserabel kot en moet je begeleid naar het stadion, ook als je totaal ergens anders woont. Dat heeft ervoor gezorgd dat veel minder mensen nu een wedstrijd op verplaatsing bijwonen terwijl zij niets verkeerds gedaan hebben. Daarnaast zijn er nog altijd problemen met hooligans. Dus de gewone brave supporter is gekloot en de miseriemannen zijn er gewoon nog altijd.R2D2 schreef: 3 maanden geledenAanpakken? Dat klinkt als nadelig. Wat is het nadeel? De controle? Dan moet je dat argument ook toepassen op alle andere controles. Ik vind securitychecks op luchthavens ook vervelend, stresserend en soms ook intimiderend maar ze zijn nodig. En als je de beelden van sommige voetbalmatchen ziet is het daar ook nodig.Dizzy schreef: 3 maanden geleden je pakt wel ineens ALLE voetbalsupporters aan, ook zij die nooit voor problemen zorgen, de overgrote meerderheid dus
Je haalt het echte probleem aan maar komt met een fake oplossing die ook nog eens een stevige foutmarge heeft. Het is de bedoeling dat de verkopers niet aan minderjarigen verkopen. Sommigen trekken zich daar niets van aan, dat heeft niets met leeftijd te maken maar met hun instelling. Nu wordt er weer een extra beveiliging opgezet die niets zal veranderen aan de houding van betrokken verkopers maar hen wel een manier geeft om zich achter te verschuilen. Zelfs bij mensen bij wie ze weten dat ze minderjarig zijn kunnen ze nu doen of hun neus bloedt als de AI de mist in gaat en ondertussen verdient er weer een deel aan de AI detectie.R2D2 schreef: 3 maanden geledenMijn stelling is juist dat die AI dat juist beter kan. En 2 jaar is al zeer scherp. Mensen schatten mij meestal 5 tot 10 jaar verkeerd (en ik zeg niet in welke richtingDizzy schreef: 3 maanden geledenMen kan persoonlijk inschatten of iemand mogelijk niet oud genoeg is en dan een bewijs vragen. De AI geeft gewoon aan dat het een kanshebber is. 2 jaar ernaast zitten dat kan iedereen, totaal onnodig dus.) U stelt veel vertrouwen in de sigarettenverkopers!
Ik herhaal: het vermijdt willekeur wat discussies kan voorkomen. Computer says no -> bewijzen via ID.
Is het nodig hier? Neen maar het is wel nuttig.
Dat is toch geen verschil met een vergissing van de handelaar? A.I. zal sowieso betere scoren dan de gemiddelde winkelier.ITnetadmin schreef: 3 maanden geleden Wat als de computer verkeerdelijk "yes" zei, en de handelaar wordt betrapt en beboet?
Niet fake en de foutmarge is net kleiner.Dizzy schreef: 3 maanden geleden Je haalt het echte probleem aan maar komt met een fake oplossing die ook nog eens een stevige foutmarge heeft.
Het gaat niet om het ID vragen want dat moet je met en zonder AI ook doen. Het gaat over het oordeel "wel of niet ID tonen" en dat kan met een AI camera net beter gebeuren.Dizzy schreef: 3 maanden geleden Het is ook onnodig want je kan nu ook al een ID vragen, daar is AI niet voor nodig.
In het geval van voetbal zijn kosten en lasten nu ook voor iedereen worden mensen als beesten in kooien gehouden omdat er wel eens hooligans tussen kunnen zitten.Dizzy schreef: 3 maanden geleden Personen die geen probleem vormen krijgen een probleem en zij die wel een probleem vormen omzeilen het en doen gewoon verder. De kosten/lasten zijn voor iedereen.