Heb destijds aangegeven dat ik interesse had om als eerste fiberklaar fiber te krijgen. Een paar jaar geleden heeft men nadat overal in de straat kabels gelegd waren bij mij thuis de installatie afgewerkt, tot het punt dat er een doos aan de muur hangt met een rj45 aansluiting.
Ondertussen zijn we meer dan 2 3 jaar verder. Dat er hogerop eerst nog zaken moeten gebeuren begrijp ik, maar dit duurt wel erg lang. Ondertussen is proximus ook al langsgeweest om hun eigen fiber er naast te leggen (???) en heeft men op bepaalde plaatsen de stoep opnieuw moeten openbreken omdat er kabels een eeuwigheid zijn blijven blootliggen en gevandaliseerd zijn.
Ik vul om de paar maanden de fibertests in op websites van verschillende providers, maar die blijven aangeven dat er enkel vdsl beschikbaar is, maar dat fiber "zeer binnenkort" beschikbaar zal zijn. ("zeer binnenkort" betekent waarschijnlijk "dit decennium").
Wat is er hier aan de hand? Hoe kan ik meer info verkrijgen?
Fiber ligt reeds 2 jaar volledig afgewerkt, nog steeds geen abo mogelijk
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
Hier liggen de kabels ook al 2 jaar in de grond. Nog geen installaties in huis. Bij de overburen hebben pas een jaar later de buizen gelegd en die zijn al aansluitbaar. Je kunt eens kijken op de site van het BIPT daar zie je welke verbindingen je kunt hebben op je adres: https://www.bipt-data.be/nl/projects/at ... .488164136
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Fiberklaar monteert geen "doos met een RJ45 aansluiting", wel een ONTP (deze heeft geen RJ45 aansluiting, maar een fiber aansluiting).jimmyvh schreef: 3 maanden geledenEen paar jaar geleden heeft men nadat overal in de straat kabels gelegd waren bij mij thuis de installatie afgewerkt, tot het punt dat er een doos aan de muur hangt met een rj45 aansluiting.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.