Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd
-
- Plus Member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Vanaf dat ik klant werd heb ik aangegeven dat ik een bestendige betaal opdracht wil
Op my DIGI staat men factuur nog onbetaald
De bank zegt mij dat de opdracht perfect is gegeven maar dat er niets is aangeboden door DIGI
Dit moest al 9 dagen gebeurd zijn
Kent nog iemand dit probleem
Op my DIGI staat men factuur nog onbetaald
De bank zegt mij dat de opdracht perfect is gegeven maar dat er niets is aangeboden door DIGI
Dit moest al 9 dagen gebeurd zijn
Kent nog iemand dit probleem
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
Hier ook domiciliering maar niets afgehaald van rekening.
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
Yep, enkel als digi zelf vraagt om toch manueel de betaling uit te voeren kan je hier op ingaan, nu zou ik gewoon afwachten. Zij moeten hun boeltje op orde krijgen!
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Amai zeg, wat een shitshow als ze niet eens hun domicilieringen op orde hebben... Die cashflow moet vlotter gaan.
Dat zijn toch allemaal zaken die je eerst in orde brengt vooraleer je zelf maar live gaat, toch?
Als ik het op m'n eentje wel kan met m'n klanten...
Dat zijn toch allemaal zaken die je eerst in orde brengt vooraleer je zelf maar live gaat, toch?
Als ik het op m'n eentje wel kan met m'n klanten...
-
- Elite Poster
- Berichten: 9535
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Voor een operator met het formaat van DIGI (te veel klanten om manueel te registeren - te weinig klanten (en te goedkoop) om er een dure gespecialiseerde firma achter te zetten) zijn domiciliëringen wel degelijk een complexe opgave dacht ik. Ik meen dat er hier in recente jaren nog topics geweest zijn over bedragen die niet afgehaald werden van gelijkaardige operatoren qua formaat (o.a. EDPnet dacht ik, en er was zeker nog ene), evenzeer door de administratieve malaise die voorkomt bij domiciliëringen.
Wat eigenlijk veel makkelijker zou zijn is om gewoon betaalkaarten/kredietkaarten automatisch te debiteren, zeker met de algemene uitgifte van Visa Debit/Debit Mastercard moet dit vlot kunnen. Maarja, aanpassen duurt altijd lang.
Wat eigenlijk veel makkelijker zou zijn is om gewoon betaalkaarten/kredietkaarten automatisch te debiteren, zeker met de algemene uitgifte van Visa Debit/Debit Mastercard moet dit vlot kunnen. Maarja, aanpassen duurt altijd lang.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Het probleem bij EDPnet zat elders, dat staat in het EDP sub-forum uitgelegd.
Mogelijk krijgt DIGI geen toelating om domiciliëringen aan te maken omdat er schuldeisers zijn en dat eerst moet uitgeklaard worden.
Mogelijk krijgt DIGI geen toelating om domiciliëringen aan te maken omdat er schuldeisers zijn en dat eerst moet uitgeklaard worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Bwa, zelfs mijn VZW die relatief klein is, kan domiciliëringen aanmaken.
Zelfde module in het banksysteem die we gebruiken om SEPA betalingen automatisch uit te voeren.
Eenvoudig is het niet: je bestanden moeten wel heel correct aangeleverd worden.
En anders heb je nog een integrator, zoals Mollie, die het voor jou kan doen (tegen een klein bedrag).
Zelfde module in het banksysteem die we gebruiken om SEPA betalingen automatisch uit te voeren.
Eenvoudig is het niet: je bestanden moeten wel heel correct aangeleverd worden.
En anders heb je nog een integrator, zoals Mollie, die het voor jou kan doen (tegen een klein bedrag).
-
- Elite Poster
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat zal mogelijk ook afhangen hoeveel je wil vorderen. Bij paypal wordt bijvoorbeeld bij grote bedrijven een deel van de te goeden geblokkeerd als waarborg, bij andere banken is dit waarschijnlijk ook zo.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Bij mij is het er ook niet afgegaan, en het staat ook op "Niet betaald" bij my-digi.
Ik heb er ook voor gebeld, en ze zeiden dat ik niets hoefde te doen, je vraagt je af hoe ze kunnen overleven als ze zo slordig zijn met betalingen.
Ik heb er ook voor gebeld, en ze zeiden dat ik niets hoefde te doen, je vraagt je af hoe ze kunnen overleven als ze zo slordig zijn met betalingen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Een SEPA domiciliëring is ook veel goedkoper dan Visa/Mastercard Debit, laat staan kredietkaarten.CCatalyst schreef: 3 maanden geledenWat eigenlijk veel makkelijker zou zijn is om gewoon betaalkaarten/kredietkaarten automatisch te debiteren, zeker met de algemene uitgifte van Visa Debit/Debit Mastercard moet dit vlot kunnen. Maarja, aanpassen duurt altijd lang.
Een XML domiciliëringsbestand uit boekhoudsoftware (Odoo in m'n geval) exporteren, en importeren bij een bank zoals bv. KBC of Crelan, kost me in totaal maar 5min tijd)...
De dag erop of binnen de 48u, zijn de betalingen geïnd naargelang de bank van de klant of ze worden pas geïnd naargelang de factuur vervaldatum.
Ook allen automatisch afgepunt op de klant z'n account...
Wellicht hebben ze de domiciliëringsmandaten gewoonweg nog niet volledig noch automatisch kunnen verwerken en wachten ze dit af om alles in één keer door te sturen naar hun bank... Of hun schuldeiseridentificatienummer is nog niet aangemaakt door hun bank...
Allemaal zaken die je toch op voorhand in orde brengt lijkt me... Heb goesting om daar de boel te gaan oplossen hahahaha.

-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Hun bank moet ook nog domiciliëringen toestaanKen schreef: 3 maanden geleden Wellicht hebben ze de domiciliëringsmandaten gewoonweg nog niet volledig noch automatisch kunnen verwerken en wachten ze dit af om alles in één keer door te sturen naar hun bank... Of hun schuldeiseridentificatienummer is nog niet aangemaakt door hun bank...

Er is een groot verschil tussen een bestendige opdracht en een domiciliëring:telemans schreef: 3 maanden geleden Vanaf dat ik klant werd heb ik aangegeven dat ik een bestendige betaal opdracht wil
- bij een bestendige opdracht geef jij de opdracht aan jouw bank om maandelijks 5€ over te schrijven.
- bij een domiciliëring geef jij de toestemming aan DIGI om maandelijks het geld van jouw rekening af te halen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Administratieve complexiteit langs de kant van de bank kan geen reden zijn, een simpele upload van een XML-bestand (typisch geëxporteerd uit het boekhoudpakket) is voldoende. De rapportering van de resultaten van die SDDs gaat ook automatisch, met importeren van CODA of iets dergelijks.
Dat ze directieleden ontslaan verbaast me dan ook niet: ondertussen hebben mijn gezinsleden al ruim 2 maanden mobiel internet etc, zonder te betalen. Als moedermaatschappij zou je voor minder uw directieleden eens flind de mantel uitvegen.
Facturatie, geld binnen harken, is toch een essentieel punt van uw activiteiten?
Dat ze directieleden ontslaan verbaast me dan ook niet: ondertussen hebben mijn gezinsleden al ruim 2 maanden mobiel internet etc, zonder te betalen. Als moedermaatschappij zou je voor minder uw directieleden eens flind de mantel uitvegen.
Facturatie, geld binnen harken, is toch een essentieel punt van uw activiteiten?
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Ik heb het niet over de administratieve complexiteit van de bank, maar over het risico.heist_175 schreef: 3 maanden geleden Administratieve complexiteit langs de kant van de bank kan geen reden zijn, een simpele upload van een XML-bestand (typisch geëxporteerd uit het boekhoudpakket) is voldoende.
Na enkele faillisementen de laatste jaren, waarbij klanten massaal hun betalingen van de laatste 2 maanden terugvorderen (denk bijvoorbeeld aan de VEL), zijn banken misschien wat voorzichtigere geworden ...
In het geval van de VEL was hun huisbank (KBC?) de dupe, want - conform de SEPA regels - moesten ze alle teruggevorderde gelden gewoon terugstorten (en werd de put groter) ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Voor een bedrijf waarvan de moedergroep in 2024 nog 400mio winst scoorde, zou het niet al te moeilijk moeten zijn om een SDD-mandaat te krijgen van een bank.
https://be.marketscreener.com/koers/aan ... -36805788/

https://be.marketscreener.com/koers/aan ... -36805788/

-
- Pro Member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 29 keer
Zo vanzelfsprekend is dat niet.
Ten eerste is DIGI Communications NV weliswaar meerderheidsaandeelhouder (51%) maar dat staat los van de operationele verplichtingen van DIGI Communications Belgium NV.
Maar ten tweede: onder het lijntje van de nettowinst staat de nettoschuld, 1.34 miljard. Deze cijfers zijn ook voor 2024 nog schattingen. 2024 zou ook nog maar het eerste jaar met een positieve kasstroom zijn. Lijken me normale cijfers voor een jong groeiend bedrijf, maar niet direct de partij die goeie garanties kan geven zou ik denken. En dan moet je ook nog eens rekening houden met het wisselrisico van de Roemeense Lei.
Blijft wel een feit dat, naast het operationeel starten van hun service, het innen van de abonnementsgelden eigenlijk al op punt moest staan.
Nu, aan de andere kant lees ik dat ze ook niet snel zijn om hun facturen te betalen. Op zich ook niet zo speciaal, bij veel overheidsdiensten is dat redelijk standaard, en zelfs bij veel bedrijven.
Ten eerste is DIGI Communications NV weliswaar meerderheidsaandeelhouder (51%) maar dat staat los van de operationele verplichtingen van DIGI Communications Belgium NV.
Maar ten tweede: onder het lijntje van de nettowinst staat de nettoschuld, 1.34 miljard. Deze cijfers zijn ook voor 2024 nog schattingen. 2024 zou ook nog maar het eerste jaar met een positieve kasstroom zijn. Lijken me normale cijfers voor een jong groeiend bedrijf, maar niet direct de partij die goeie garanties kan geven zou ik denken. En dan moet je ook nog eens rekening houden met het wisselrisico van de Roemeense Lei.
Blijft wel een feit dat, naast het operationeel starten van hun service, het innen van de abonnementsgelden eigenlijk al op punt moest staan.
Nu, aan de andere kant lees ik dat ze ook niet snel zijn om hun facturen te betalen. Op zich ook niet zo speciaal, bij veel overheidsdiensten is dat redelijk standaard, en zelfs bij veel bedrijven.
-
- Pro Member
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 19 aug 2024, 17:29
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 19 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik ben geen econoom, maar meer schulden hebben dan winst is niet echt een goeie teken.heist_175 schreef: 3 maanden geleden Voor een bedrijf waarvan de moedergroep in 2024 nog 400mio winst scoorde, zou het niet al te moeilijk moeten zijn om een SDD-mandaat te krijgen van een bank.
https://be.marketscreener.com/koers/aan ... -36805788/
![]()
ISP+TV: TN
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15063
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Het is volkomen normaal dat je schulden een veelvoud zijn van je winst. Schulden worden namelijk terugbetaald over meerdere jaren terwijl winst wordt uitgedrukt op jaarbasis.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Inderdaad, en het kunnen nog eens schulden zijn ten aanzien van het moederbedrijf, andere bedrijven of rechtstreeks naar bestuurders of andere entiteiten, banken e.d.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het dure duopolie doet het op dat vlak ook een pak slechter:


En ook de steriele derde in telecomland heeft een pak meer schulden

In alle gevallen is de verhouding schulden vs (recente) nettowinst toch slechter dan bij het moederbedrijf van DIGI BE.


En ook de steriele derde in telecomland heeft een pak meer schulden

In alle gevallen is de verhouding schulden vs (recente) nettowinst toch slechter dan bij het moederbedrijf van DIGI BE.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Vergeet nooit het rechtsprincipe "schulden zijn haalbaar en niet draagbaar" ... of het is niet aan de klant om in dit geval Digi aan de mouw te trekken over de betaling. Vertikt Digi het om gebruik te maken van de domiciliëring, dan kan de klant niets verweten worden.
-
- Official
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 3 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 23 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bedankt voor jullie geduld en voor het kiezen van domiciliëring als betaalmethode.
Zo worden je facturen altijd op tijd betaald en kun je de betalingen aan DIGI eenvoudig opvolgen via je bankafschriften.
De betaling wordt automatisch verwerkt in de loop van deze week, waarschijnlijk vandaag of morgen.
Zo worden je facturen altijd op tijd betaald en kun je de betalingen aan DIGI eenvoudig opvolgen via je bankafschriften.
De betaling wordt automatisch verwerkt in de loop van deze week, waarschijnlijk vandaag of morgen.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 5 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Beste DIGI,
Ik had hierover contact opgenomen en moest mijn factuur niet zelf overschrijven, maar in een mail wel dus ik hoop wel dat het bedrag nu niet opnieuw via domiciliëring van mijn rekening gaat gaan. Spannend
Ik had hierover contact opgenomen en moest mijn factuur niet zelf overschrijven, maar in een mail wel dus ik hoop wel dat het bedrag nu niet opnieuw via domiciliëring van mijn rekening gaat gaan. Spannend
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Uw bericht dateert van 13/03/2025 13u.
Dus de SDD zou dan op 13/3 of 14/3 afgeboekt moeten worden.
Aangezien SDD Core een minimum aanbiedingstermijn heeft van 1 dag (1 dag voor due date aanbieden, D-1), is het betrekkelijk zeker dat wat u zegt niet gaat gebeuren?
Het is nu 14/3/2025 8u en ik heb nog niets van SDD Core gezien op mijn zichtrekening. Hoewel een SDD dus al op D-1 zichtbaar moet zijn.
@telemans, bij mij hetzelfde hoor, geen email en geen betaling, voorlopig kost DIGI mij dus 0 EUR 
Ik heb zelf ook geen contact opgenomen met DIGI om te horen hoe het zit, is niet mijn taak in deze situatie. Ik wacht geduldig af en zie wel hoe het verder loopt, vroeg of laat zal de betaling wel in orde komen vermoed ik.

Ik heb zelf ook geen contact opgenomen met DIGI om te horen hoe het zit, is niet mijn taak in deze situatie. Ik wacht geduldig af en zie wel hoe het verder loopt, vroeg of laat zal de betaling wel in orde komen vermoed ik.
Geduld is een schone deugd.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 9 keer
17/03/2025 08u00
Noch een aankondiging op mijn zichtrekening, noch de aanmaak van een debtor-mandaat-referentie.
Heeft elke klant dan "1 jaar gratis" gewonnen zonder het te weten?
-
- Official
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 3 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 23 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@heist_175 jammer genoeg niet!
Voor klanten die gebruikmaken van automatische domiciliering, wordt het bedrag van de vorige factuur waarschijnlijk op donderdag van hun bankrekening afgeschreven (dit kan variëren afhankelijk van de bank).
De betaling voor de factuur van maart wordt volgende week afgeschreven.
Bedankt voor jullie geduld.
Voor klanten die gebruikmaken van automatische domiciliering, wordt het bedrag van de vorige factuur waarschijnlijk op donderdag van hun bankrekening afgeschreven (dit kan variëren afhankelijk van de bank).
De betaling voor de factuur van maart wordt volgende week afgeschreven.
Bedankt voor jullie geduld.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 2 maanden geleden
Deze ochtend is er een poging tot domiciliëring geweest blijkbaar, voor de maanden dec t/m feb twv 15€
Maar is blijkbaar niet doorgevoerd/gelukt
Status: De invordering is geweigerd
Reden: Gegevens van het domiciliëringscontract ontbreken of zijn niet correct

2de factuur van 5€ staat ook net online, ook als niet betaald
Maar is blijkbaar niet doorgevoerd/gelukt
Status: De invordering is geweigerd
Reden: Gegevens van het domiciliëringscontract ontbreken of zijn niet correct

2de factuur van 5€ staat ook net online, ook als niet betaald
Laatst gewijzigd door driftpanda 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 06 jun 2023, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 27 keer
We zullen het zien, ik heb hem gewoon opnieuw met de hand betaald. Hun betaal-systemen staan dus gewoon nog niet op het punt.
Zal wel goedkomen.
RTT-Belgacom-Proximus en Telenet zijn ook niet in 1 dag gebouwd, die zijn al meer dan een kwart eeuw bezig en nog maken die er regelmatig een knoeiboel van.
De eerste keer dat ik bij de RTT aankwam voor een telefoonlijn kreeg ik te horen, de kabel zit vol, probeer het over een paar jaar nog maar eens!
Nieuwe kabel bijleggen? Was te duur, begonnen ze niet aan. Heb van ellende ATF2 moeten nemen om mijn zaak te kunnen starten.
Geweldige service de RTT maar zijn zijn nooit verbeterd, behalve als je nu je abbo opzegt, dan schieten ze (nu Proximus) in actie met kortingen....
Zal wel goedkomen.
RTT-Belgacom-Proximus en Telenet zijn ook niet in 1 dag gebouwd, die zijn al meer dan een kwart eeuw bezig en nog maken die er regelmatig een knoeiboel van.
De eerste keer dat ik bij de RTT aankwam voor een telefoonlijn kreeg ik te horen, de kabel zit vol, probeer het over een paar jaar nog maar eens!
Nieuwe kabel bijleggen? Was te duur, begonnen ze niet aan. Heb van ellende ATF2 moeten nemen om mijn zaak te kunnen starten.
Geweldige service de RTT maar zijn zijn nooit verbeterd, behalve als je nu je abbo opzegt, dan schieten ze (nu Proximus) in actie met kortingen....
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
-
- Plus Member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 06 jun 2023, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 27 keer
Wacht even, toen JIJ begon was je inkomen ook maar een operationele omzet van zo'n 30000 euro, maar je kocht een huis van 200000 euro, waardoor je schuld veel groter is dan je inkomen. Trekken we alle kosten als eten, afbetaling lening, kinderen en verzekeringen er af, dan maak je meestal nog een beetje winst (spaargeld).Taaner242 schreef: 3 maanden geleden Zo vanzelfsprekend is dat niet.
Ten eerste is DIGI Communications NV weliswaar meerderheidsaandeelhouder (51%) maar dat staat los van de operationele verplichtingen van DIGI Communications Belgium NV.
Maar ten tweede: onder het lijntje van de nettowinst staat de nettoschuld, 1.34 miljard. Deze cijfers zijn ook voor 2024 nog schattingen. 2024 zou ook nog maar het eerste jaar met een positieve kasstroom zijn. Lijken me normale cijfers voor een jong groeiend bedrijf, maar niet direct de partij die goeie garanties kan geven zou ik denken. En dan moet je ook nog eens rekening houden met het wisselrisico van de Roemeense Lei.
Blijft wel een feit dat, naast het operationeel starten van hun service, het innen van de abonnementsgelden eigenlijk al op punt moest staan.
Nu, aan de andere kant lees ik dat ze ook niet snel zijn om hun facturen te betalen. Op zich ook niet zo speciaal, bij veel overheidsdiensten is dat redelijk standaard, en zelfs bij veel bedrijven.
Echter, als jij het doet dan is het normaal dat je dit in 20 jaar doet, sommige hypotheken zelfs 30 jaar als je je best doet. Dus ben je pas NA die tijd schulden vrij en zijn hopelijk de koters ook het huis uit

Ergo, schulden lijken erg, maar je moet wel weten hoe lang die lopen en of ze door de inkomsten gedekt zijn. Zelfde als voor jou. Je mag schulden van een bedrijf niet zomaar als schuld zien, het is gewoonlijk een lening. Zolang die gedekt is, is er niets aan de hand.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 6909
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Een betalingopdracht aanbieden lijkt een behoorlijk probleem voor Digi - geeft alleen maar een slechte indruk.
Je kan nog zo pro zijn als je wilt - het is prutswerk.
Je kan nog zo pro zijn als je wilt - het is prutswerk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Juist hetzelfde hier....driftpanda schreef: 2 maanden geleden Status: De invordering is geweigerd
Reden: Gegevens van het domiciliëringscontract ontbreken of zijn niet correct.

-
- Plus Member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 68 keer
Hier werd de eerste factuur gisteren via domiciliëring betaald (Keytrade bank), de 2e staat al klaar voor volgende week, exact 5 euro. Ik ben wel benieuwd bij welke bank(en) de domiciliëringen mislukken: is dat één bepaalde bank, of is het een breder probleem.
Off-topic bedenkingen:
Ideaal is het allemaal niet, maar als het DIGI avontuur vroegtijdig ten einde zou komen, dan gaan we hier weer allemaal komen klagen over de 'goeie oude tijd dat je voor 5 euro 15 gig en onbeperkt bellen kreeg', zeker? Want Hey! steekt nu al zijn '5 euro abonnement' goed weg op hun website, hoe lang gaat dat nog aangeboden worden?
Zijn ze te vroeg gestart? Heel zeker. Is er ruimte voor verbetering? Opnieuw heel duidelijk: jazeker. Maar ik was één van de eerste klanten van 'Orange' (nu Base) rond de eeuwwisseling, dat liep toen ook allesbehalve vlot. Er waren meer plekken waar je niet kon bellen dan wel, dan is het nu zo slecht nog niet
Off-topic bedenkingen:
Ideaal is het allemaal niet, maar als het DIGI avontuur vroegtijdig ten einde zou komen, dan gaan we hier weer allemaal komen klagen over de 'goeie oude tijd dat je voor 5 euro 15 gig en onbeperkt bellen kreeg', zeker? Want Hey! steekt nu al zijn '5 euro abonnement' goed weg op hun website, hoe lang gaat dat nog aangeboden worden?
Zijn ze te vroeg gestart? Heel zeker. Is er ruimte voor verbetering? Opnieuw heel duidelijk: jazeker. Maar ik was één van de eerste klanten van 'Orange' (nu Base) rond de eeuwwisseling, dat liep toen ook allesbehalve vlot. Er waren meer plekken waar je niet kon bellen dan wel, dan is het nu zo slecht nog niet

- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15063
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik ben het eens met je @Steven_09 . Orange heeft de prijs van Hey verlaagt en tegelijkertijd de prijs van Orange verhoogt. Netto is het voor hen waarschijnlijk nog steeds positief gezien het aantal Orange klanten vs hey klanten. Digi probeert de markt open te breken en daarvoor blijf ik zeker nog een tijd klant bij hen. Ze moeten we hun problemen van kwaliteit van dienstverlening asap oplossen, in het bijzonder de apn-problemen in het buitenland en de slechte kwaliteit die sommigen hebben met Samsung. Ik hoop dat dat op de agenda staat @DIGI Belgium