Erbarmelijke staat van dienstverlening

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

Is het toegelaten om te ranten samen met jullie? Ik vermoed dat er nog gedupeerden zijn onder ons.

Na jaren tevreden VDSL klant te zijn bij EDPnet en Proximus ben ik recentelijk onder lichte dwang klant geworden bij Orange. Het pand waar ik sinds januari woon heeft immers enkel kabel ter beschikking, de keuze was beperkt tot Telenet of Orange. Van beide bedrijven loop ik niet warm omwille van eerdere ervaringen, maar goed dat was alweer enkele jaren geleden dus ik hoopte dat het beter zou zijn ondertussen ...

In december bestelde ik een Connected Business pakket, een combinatie van Connected Internet Boost met 4G backup en een mobiel abonnement met nummeroverdracht. Als je vragen hebt over het contract dan is het blijkbaar onmogelijk om de oorspronkelijke verkoper aan de lijn te krijgen, je krijgt steeds iemand anders van business support en niemand geeft hetzelfde antwoord op een vraag ... Communicatie via mail beantwoorden ze weken later per telefoon, en als je die mist moet je weer een poos wachten op antwoord.

Bij het initieel contact werd alvast een technieker gereserveerd voor de installatie. Die reservatie was verlopen omdat het contract niet getekend was binnen de 3 dagen. Als het contract dan getekend werd moest ik zelf een reminder sturen en meermaals bellen om een nieuwe technieker in te plannen.

Uiteindelijk 3 weken later komt de technieker, doet de installatie maar heeft de 4G modem (Airbox) niet bij. De technieker zei dat ik moest bellen naar de klantendienst om een nieuwe technieker in te plannen. Het heeft mij uiteindelijk 2 weken, 3+ uur aan de lijn en ontelbare keren worden doorgeschakeld gekost om dat te kunnen verwezenlijken. Omdat het een 4G backup betreft botste het tussen de klantendiensten van de vaste en mobiele diensten. Allemaal maakten ze of vulden ze steeds een dossier aan voor de achterliggende diensten, wat volgens mij vakjargon is voor verticaal klasseren. Uiteindelijk was er één iemand die zei dat er gewoon een technieker moest worden ingepland en dat zo gepiept had voor de dag erop, 30 januari.

De technieker ter plaatse hing dan 2u aan de lijn om de simkaart te activeren, die ook continue heen en weer werd doorgeschakeld tussen de partner support voor vaste en mobiele diensten. Uiteindelijk kreeg hij het aan de praat en kunnen we verder met het leven, althans dat is wat ik dacht.

In parallel had ik ook nog meermaals contact met de klantendienst voor de nummeroverdracht, daar was tot aan de eerste technieker geen woord meer over gerept. Na vele telefoontjes bleek dat de overdracht geannuleerd te zijn omwille van de internetlijn nog niet werd opgeleverd. Ondertussen werden er 3 dossiers geopend voor de achterliggende diensten om dit recht te zetten, maar op geen enkele heb ik ooit een reactie gekregen, ook niet als ik dat expliciet vraag aan de klantendienst.

Een iemand van de klantendienst zei me dat ik zelf simkaarten moet bestellen en een nummeroverdracht moet initiëren in de klantenzone.
Het vorige adres stond in mijn profiel en kon het zelf niet aanpassen, dat moest via een formulier. Bij het versturen van het formulier kreeg ik een mail met de melding dat de achterliggende inbox vol zat ... Dat adres werd dan telefonisch recht gezet (dan toch iets waar ze geen dossier voor de achterliggende diensten moeten openen :wink: ) maar ook dan kan ik nog steeds geen simkaarten bestellen. Het laat mij simpelweg niet toe om op bestellen te klikken. Dat blijkt dan te zijn omdat de eerste simkaart door de verkoper moet worden besteld, die onmogelijk aan de lijn te krijgen is.

Dat mobiel abonnement heb ik gewoon opgegeven, ik heb het ermee gehad.

Ondertussen hebben we al meerdere avonden achter de rug dat er bijna geen bits doorheen de lijn te krijgen zijn, de bandbreedte keldert volledig tijdens de avonduren. Als ik de 4G backup inschakel kan ik nog een beetje verder met 5/0,5 Mbits. Ow ja, de 4G backup die enkel manueel kan overschakelen ... :lol:

Ik heb al ongelofelijk veel zin gehad om alles gewoon vast te pakken en buiten te gooien :roll:

De vraag is alleen, aan welk alternatief ga ik mij wagen?
VDSL was altijd top, maar ik zit nu op de boerenbuiten helemaal achterin een woonwijk uit de jaren 70. Als ik de lijn laat aanleggen heb ik er geen goede hoop op qua bandbreedte, hoewel 70/20 al voldoende zou zijn. Over fiber wordt hier nog niet gesproken.
Starlink lijkt me gezien de huidige politieke toestanden niet de beste keuze, Elon draait en keert met de wind. Een embargo op Starlink zou me niet verbazen.

Als voorlopig betrouwbaar en bewezen alternatief heb ik (opnieuw) een Proximus Unlimited besteld om in mijn 4G modem te plaatsen. Alvorens de Orange lijn actief was had ik een uplink op die manier, die ook feilloos werkte.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je kan toch steeds een VDSL-lijn laten aanleggen puur om te testen? (Via https://www.proximus.be/internetsnelheid kan je nagaan welke snelheid je kan verwachten)
Je bestelt een Scarlet internet Loco voor 34 euro/maand die steeds opzegbaar is.

Wat riskeer je? Alleen dat je 34 euro armer bent.
Laatst gewijzigd door raf1 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6909
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Tegenwoordig kan je ook Hey en Base afnemen op coax.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5866
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

als OP al slechte ervaringen heeft met de orange helpdesk, gaat hey -de half vergeten orange dochter- zeker geen alternatief zijn denk ik :lol:
thmj
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

exop schreef: 2 maanden geleden Is het toegelaten om te ranten samen met jullie? Ik vermoed dat er nog gedupeerden zijn onder ons.


Ik heb al ongelofelijk veel zin gehad om alles gewoon vast te pakken en buiten te gooien :roll:

Op 29 december 2024 aanvraag online gedaan voor switch Proximus naar Orange voor gsm abbo 300 Gb.
Tussen 29 december en 31 januari met alle ongelovige Thomassen die alleen aan verkopen dachten 6 contracten ontvangen met telkens andere prijs per maand.
Tussen die periode is er een issue gemaakt van probleem. (ook bij ombudsdienst)
Op 4 februari naar Orange shop en alles stopgezet.(moest ter plaatse in de winkel via chat)
Op 6 februari telefoon u gaat een nieuwe sim ontvangen .....
Op 7 februari een telefoontje alles is stopgezet.
Naar Base gestapt overdracht lukte ook daar niet.
Uiteindelijk naar Proximus shop en nieuwe simkaart gevraagd wegens zogezegde problemen (activatie mislukte)
Dus klacht bij Proximus na een week ga maar een nieuwe sim halen en activatie op paar seconden in orde.
Terug naar Base en nu ook activatie op een paar minuten. abbo 29 € i.p.v 49 € + data overdracht.
Na het abbo verhaal het prepaid verhaal van Mobile Viking naar Orange prepaid overdracht zelfs geen beweging in pc bij Orange.
Dus maar een een nieuw tel nummer genomen via Orange Prepaid.

Waar het probleem bij Proximus ????
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

raf1 schreef: 2 maanden geleden Je kan toch steeds een VDSL-lijn laten aanleggen puur om te testen? (Via https://www.proximus.be/internetsnelheid kan je nagaan welke snelheid je kan verwachten)
Je bestelt een Scarlet internet Loco voor 34 euro/maand die steeds opzegbaar is.

Wat riskeer je? Alleen dat je 34 euro armer bent.
Dit gaan ze echt niet meer doen.
De dochter heeft pas gebouwd en wilde internet via Proximus.
Vele keren online besteld, maar nooit een bevestiging gekregen.
Uiteindelijk maar gebeld en na een uurtje hadden ze eindelijk door dat er aan die kant van de weg geen telefoon kabel lag.
Vanaf de andere weg 50 meter verder ligt wel een kabel, maar ze wilden geen kabel meer trekken, omdat vroeg, maar waarschijnlijk laat er toch glasvezel gaat komen.

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”