Configuratie PC en LAPTOP voor draadloos netwerk.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Blade
Member
Member

Hallo allemaal,

Ik ben een leek op gebied van netwerken, weet iemand wat ik nodig heb om mijn EDPnet ADSL verbinding te hebben op zowel PC als op een laptop in huis.
Allebei draadloos. Kan ik naast mijn bestaande LAN kaart nog een wireless netwerkkaart installeren?

Welk merk van modem (liefst al klaar voor ADSL2+). Heb ik een router nodig? Of een switchbox, wat is het beste, zonder te veel snelheidsverlies, als je met twee computers aan het surfen bent.

Alvast bedankt voor jullie deskundige uitleg.

Mvg groeten,

Jan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je hebt net de Philips wireless router gemist in promotie voor 39 euro bij BGC. Voor ADSL2 is de keuze nog beperkt, maar EDPnet verkoopt zelf ook hardware, dus ga je daar misschien eens kijken.

Voor je wireless kaartjes (hier speelt ADSL2+ geen rol... da's louter tot aan je modem/router) ben je best af dat je hetzelfde merk neemt als je router (alhowel... bij Philips ????).

Je kan ook nog altijd modem en WIFI router apart kopen zodat je de modem kan vervangen zonder dat je een nieuwe WIFI router moet kopen.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Belkin Etech Linksys netgear USrobotics

Is maar een greep uit het assortiment van mijn vaste winkel en bovenstaande merken hebben allemaal ADSL2+ modems in het assortiment. Dus om nu te zeggen dat de keus beperkt is.

Iets duurder maar ook zeker niet slecht Draytek.

Slechte ervaring heb ik zelf met 3com draadloze verbindingen, bedrade verbinding is 3com in mijn ervaring weer wel zeer goed.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”