Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 7 keer

DarkV schreef: 3 maanden geleden Dus je zou er ook geen probleem mee hebben als Nederland/Frankrijk/Duitsland hier morgen binnen valt en alles aan flarden schiet omdat bepaalde deelregio's zich niet kunnen vinden in het Belgische model ?
Er is een groot verschil tussen ideologisch ergens niet mee akkoord gaan en als burger daadwerkelijk aan flarden geschoten te worden door het leger en milities in je eigen land.
DarkV schreef: 3 maanden geleden Mensen die in Oekraine leven zijn Oekrainers... of ze Russisch spreken of niet staat hier op zich los van (net zoals een Waal ook Belg is). Voel je je Russisch dan kan je nog altijd verhuizen naar het beloofde land. Feit is dat Rusland gewoon komen stoken is tesamen met enkele separatisten om hun eigen agenda door te drukken... of ben je ook hier weer naief te denken dat Putin wakker ligt van deze Russen die in Oekraine leven ?
gnomezor schreef:
Kijk naar een land zoals Bosnië, waar etnische en culturele banden diep geworteld zijn en feitelijke Bosniërs niet bestaan. Je bent etnisch gezien Serviër; Kroaat of Bosniak. Jouw logica houdt geen stand. Als je eeuwenlang in een regio woont en daar autochtoon bent, dan blijf je daar, ongeacht de politieke situatie. Russisch zijn in het Oosten van Oekraïne is nooit een misdrijf geweest, blijkbaar enkel sinds kort.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 1 keer

gnomezor schreef:Er is een groot verschil tussen ideologisch ergens niet mee akkoord gaan en als burger daadwerkelijk aan flarden geschoten te worden door het leger en milities in je eigen land.
Waar haal je dat Oekraine zijn eigen burgers aan flarden heeft geschoten... of bedoel je de separatisten die Rusland er geplaatst heeft ?

Ik heb de indruk dat je graag een loopje met de waarheid neemt en graag meegaat in Putin z'n propaganda.
gnomezor schreef: Russisch zijn in het Oosten van Oekraïne is nooit een misdrijf geweest, blijkbaar enkel sinds kort.
Waar haal je dat vandaan ? Zolang je wetten (zoals de officiele taal) volgt van het land waarin je woont is er geen enkel misdrijf.

Als je natuurlijk separatistische ideeen gaat uitvoeren dan ben je inderdaad bezig met een misdrijf.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

gnomezor schreef: 3 maanden geledenAls u denkt dat Zelensky alleen maar fans heeft in Europa, dan leeft u in een bubbel. Er zijn in Europa namelijk veel stemmen die stellen dat dit de meest zinloze oorlog van de 21ste eeuw is en dat de verspilling van levens en middelen voor niets is geweest. Er is geen enkele glorie voor Zelensky in het ruïneren van zijn land en het sturen van zijn eigen mensen naar de vleesmolen.
Update: Putin/Rusland is hier de agressor die Oekraïne voor de zoveelste keer binnengevallen is en van vleesmolens heeft hij geen schrik. Het feit dat hij er al een pak meer doorgejaagd heeft en je daar niet over begint, zegt al genoeg.

Had Zelensky eieren voor zijn geld gekozen en gevlucht zoals anderen zouden gedaan hebben dan bestond Oekraïne nu niet meer. Hij bleef, sloeg de Russen af en kon het grootste deel van zijn land behouden. Die mensen vechten omdat ze niet meer terug willen naar waar ze vandaan kwamen, een systeem dat niet werkt en nooit gewerkt heeft en waarvan heel wat landen zich afgescheurd hebben.
gnomezor schreef: 3 maanden geledenEn ja, Trump is inderdaad de 47ste president van de VS. Weg met Zelensky en zo snel mogelijk een einde aan deze oorlog. Met dank aan alle stokers van de EU en de globalisten van de VS, vooral binnen de Democratische Partij. Zij hebben bloed aan hun handen; de EU heeft niets te zoeken in Oekraïne.

Bovendien is het nogal arrogant om iedereen die een andere mening heeft meteen als 'trol' te bestempelen. Het uitsluiten van andere perspectieven en het vasthouden aan een 'pensée unique' is een teken van kortzichtigheid en vooral van arrogantie.
Ja, liever een veroordeelde felon die enkel zichzelf graag ziet en voluit de kaart van de oude aartsvijand trekt. Wil je een einde aan een oorlog stop dan degenen te steunen die ze telkens beginnen, het is maar een idee.

De EU heeft er niets te zoeken maar de VS zou er wel de waardevolle grondstoffen gaan inpikken? Misschien laten we de Oekraïners zelf beslissen waar ze willen zijn? De Russische bevolking mag per direct naar hun geliefde Rusland, ik denk dat Zelensky zelfs een busdienst zou inleggen.

En dat je een trol genoemd wordt is enkel omdat je je opstelt als een trol. Uw mening is niets anders dan het Russische propagandaverhaaltje dat al tig keer doorprikt is en meer lijkt op een versleten vergiet. Wil Rusland vrede, dat ze stoppen met oorlogen beginnen en naar huis keren. Wie houdt hun tegen?

En dat riedeltje van het beschermen van minderheden, ze hebben een pak meer bommen op hun kop gekregen door deze speciale operatie dan tijdens hun helse bestaan daarvoor. Hele het gebied is aan flarden geschoten maar dat is voor hun goed uiteraard.

Als afsluiter nog iets over pensée unique, heb je dat niet in Rusland dan kan je snel een open raam ontmoeten of een bruine streep in uw onderbroek.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 7 keer

Dizzy schreef: 3 maanden geleden En dat je een trol genoemd wordt is enkel omdat je je opstelt als een trol. Uw mening is niets anders dan het Russische propagandaverhaaltje dat al tig keer doorprikt is en meer lijkt op een versleten vergiet. Wil Rusland vrede, dat ze stoppen met oorlogen beginnen en naar huis keren. Wie houdt hun tegen?
Hierbij nog eens de definitie van een trol: Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken, zoals woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen – ook wel flames genoemd in internetjargon – opzettelijk verkeerde informatie verspreidt of zich doelbewust anders voordoet.

Mijn posts zijn mijn eerlijke en open mening, zoals dat in een democratie toegestaan is. Het feit dat ik mijn mening onderbouw, bewijst bovendien dat ik gewoon aan de discussie wil participeren en niet bepaalde reacties wil uitlokken.

Als mensen mij beschuldigen van trolgedrag of mij vergelijken met Trump of Poetin (is dat trouwens een belediging?) en niet inhoudelijk over het onderwerp kunnen discussiëren, zegt dat meer over hen dan over mij. Ik ben zelf een volwassen mens en kan zelf een genuanceerde mening vormen op basis van mijn visie, feiten en argumenten.
Dizzy schreef: 3 maanden geleden Update: Putin/Rusland is hier de agressor die Oekraïne voor de zoveelste keer binnengevallen is en van vleesmolens heeft hij geen schrik. Het feit dat hij er al een pak meer doorgejaagd heeft en je daar niet over begint, zegt al genoeg.
Dizzy schreef: 3 maanden geleden Uw mening is niets anders dan het Russische propagandaverhaaltje dat al tig keer doorprikt
Bon, ik heb eerder vandaag al een onderbouwing gegeven waarom ik denk dat de situatie in Oekraïne is zoals ze nu is en dat het land afstevent op een nederlaag (waarbij talloze doden en onmenselijk leed voorkomen hadden kunnen worden). Ze dreigen alles te verliezen waarvoor ze al zo lang vechten. Als mijn mening al ‘tig keer doorprikt’ is, terwijl de laatste actualiteiten juist lijken te bevestigen wat Oekraïne te wachten staat, hoe waardeloos is die dan? Laten we het er dan maar op houden dat we van mening verschillen.

Toch raar dat mensen tegenwoordig geen open discussies meer kunnen voeren en andere mensen hun mening kunnen aanvaarden zonder bij het minste op hun tenen getrapt te zijn. In deze topic lijkt elke mening die afwijkt van de mainstream meteen aanleiding te zijn voor persoonlijke aanvallen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

gnomezor schreef:Hierbij nog eens de definitie van een trol: Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken, zoals woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen – ook wel flames genoemd in internetjargon – opzettelijk verkeerde informatie verspreidt of zich doelbewust anders voordoet.
Check dus :!:
gnomezor schreef:Mijn posts zijn mijn eerlijke en open mening, zoals dat in een democratie toegestaan is. Het feit dat ik mijn mening onderbouw, bewijst bovendien dat ik gewoon aan de discussie wil participeren en niet bepaalde reacties wil uitlokken.
Als dat een copie is van de klassieke Russische propaganda dan bevestig je alleen punt 1.
gnomezor schreef:Bon, ik heb daarstraks een onderbouwing gegeven waarom ik denk dat de situatie in Oekraïne vandaag is zoals ze is en dat Oekraïne afstevent op een nederlaag (waar talloze doden en onmenselijk leed had kunnen voorkomen worden) en ze alles gaan verliezen waar ze al zo lang voor aan het vechten zijn. Agree to disagree dan.
Dat het er niet goed uitziet voor Oekraine zal niemand ontkennen maar dat staat los van de schuldvraag... het is nog altijd Rusland die deze oorlog is begonnen en ook nog ieder moment kan stoppen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Net zoals bij een verkrachting is er geen enkele wettelijke of morele reden om een land aan te vallen en burgers neer te schieten. Als je van dat feit vertrekt blijft er niks over van enige retoriek in het voordeel van Rusland.

Meer nog, dit is geen fabeltje maar de actuele toestand. Is het dan zo raar dat we Oekraïne als slachtoffer willen steunen ? Of heeft Oekraïne het misschien zelf gezocht ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Als de polls een grote daling v/d populariteit van Trump bevestigen en de beurzen zetten de daling verder zal het niet lang duren of hijzelf gaat naar Ukraine op de koffie om de zaken recht te trekken zo is die Trump/
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

gnomezor schreef: 3 maanden geledenik denk dat de situatie in Oekraïne is zoals ze nu is en dat het land afstevent op een nederlaag (waarbij talloze doden en onmenselijk leed voorkomen hadden kunnen worden). Ze dreigen alles te verliezen waarvoor ze al zo lang vechten. Als mijn mening al ‘tig keer doorprikt’ is, terwijl de laatste actualiteiten juist lijken te bevestigen wat Oekraïne te wachten staat, hoe waardeloos is die dan? Laten we het er dan maar op houden dat we van mening verschillen.
Ik weiger mee te gaan in persoonlijke aanvallen maar wil wel reageren op deze.
Ik wil je zelfs gelijk geven in de gedachte dat Oekraïne richting de afgrond aan het gaan is, na het Trump/Vance debacle met Zelensky.
Maar wie is de schuldige hieraan?
Wie legt zijn focus op het uitmoorden van de burgerbevolking?
Wie houd zich bezig met martelpraktijken van diezelfde burgerbevolking?
Wie ontvoerd kinderen bij de duizenden naar Rusland?
Wie verkoopt vastgoed uit Oekraïne aan Russen aan spotprijzen om nadien te kunnen declameren dat het Russische gezinde mensen zijn die in Oekraïne wonen?

Een soeverein land dat word aangevallen heeft het recht om zich te verdedigen, het feit dat Zelensky nog steeds heel populair is onder de burgerbevolking is het bewijs dat hij de wil van het volk blijft respecteren en uitvoeren.

Enig idee hoe laag de populariteitscijfers van Trump ondertussen zijn gezakt?

Ik blijf hopen dat Oekraïne kan blijven bestaan en zelfs mag zegevieren over Rusland, zoniet wie weet is Moldavie of Polen de volgende die moet gezuiverd worden van het nazisme.

Lees zich eens in wat de droom van Poetin is, lees zich in wat hij wil bereiken in zijn leven.
Het is veelbetekenend dat een land als Polen richting 5% aan het gaan is, een cijfer dat zelfs de Amerikanen niet halen.

Waarom, waarom, waarom toch..
fluppie schreef: 3 maanden geledenAls de polls een grote daling v/d populariteit van Trump bevestigen
Die daling net zoals de bevestiging die is er reeds, geen enkele US president ooit zakte zo snel zo laag in de polls zoals Trump nu.
@fluppie denk dat het Jake Broe was die de cijfers deelde in 1 van z'n laatste bijdrages.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ja ik denk het ook maar jake heeft sinds de gebeurtenissen van gisteren nog geen nieuwe video gepost, als het juist is gaan we straks spreken van een Nose dive.

Men begint met Times Radio

woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

gnomezor schreef: 3 maanden geleden Bon, ik heb eerder vandaag al een onderbouwing gegeven waarom ik denk dat de situatie in Oekraïne is zoals ze nu is en dat het land afstevent op een nederlaag (waarbij talloze doden en onmenselijk leed voorkomen hadden kunnen worden). Ze dreigen alles te verliezen waarvoor ze al zo lang vechten. Als mijn mening al ‘tig keer doorprikt’ is, terwijl de laatste actualiteiten juist lijken te bevestigen wat Oekraïne te wachten staat, hoe waardeloos is die dan? Laten we het er dan maar op houden dat we van mening verschillen.

Toch raar dat mensen tegenwoordig geen open discussies meer kunnen voeren en andere mensen hun mening kunnen aanvaarden zonder bij het minste op hun tenen getrapt te zijn. In deze topic lijkt elke mening die afwijkt van de mainstream meteen aanleiding te zijn voor persoonlijke aanvallen.
Het heeft hier geen zin om uw mening te onderbouwen. Je wordt gewoon weggezet als trol in het Putin-kamp als je ook maar een iets andere mening durft te geven. Jammer maar helaas... fwiw, ik ben grotendeels akkoord met uw betoog :beerchug:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 3 maanden geledenik ben grotendeels akkoord met uw betoog
Er zijn gelukkig ook nog goede Russen.

Of is dit een slechte Rus?

Net zoals deze man waarschijnlijk een slechte Rus is...

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

https://edition.cnn.com/2025/02/28/poli ... index.html

Vond ik ook een mooie versus wat er tijdens het historische persmoment beweerd werd door Trump en co.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Zelensky on Fox news about the meeting with Trump

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Knap hé, 1 miljoen doden en de eerste vraag van Brett Baier is, "moet je zich niet gaan verontschuldigen bij Trump?"
Ik zou binnen een nanoseconde geantwoord hebben met de vraag "waarvoor"?
Hij had ook kunnen vragen of Zelenski geen kostuum had maar er was een andere ***** die deze vraag reeds had gesteld.
Ik heb nog steeds het gevoel dat ze daar in Amerika niet goed beseffen wat er gebeurd in Oekraïne, al krijg ik dat gevoel hier soms ook.

In ierder geval kan Zelenski goed z'n streng trekken in een taal die hij amper machtig is.
En dat voor een acteur van het 7é knoopsgat.
Ik hoop dat de GOP bij de volgende verkiezingen een antwoord om na te denken zal krijgen.
Laatst gewijzigd door Petrikske 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@Petrikse Hier ga je weer ..... hij heeft gevraagd OF Zelensky vind dat hij een verontschuldiging moet geven aan Trump

Dat is heel anders dan zeggen (insinueren) dat hij zich moet verontschuldigen..!! Als zelfs Fox Zelensky een kans geven op zijn mening moet de "Anti Trump sekte" :-D het weer uit zijn context trekken :roll:

Ik vond dat Fox Zelensky een goede kans gaf op zijn versie van gebeurde
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 3 maanden geledenhij heeft gevraagd OF Zelensky vind dat hij een verontschuldiging moet geven aan Trump
Petrikske schreef: 3 maanden geleden "moet je zich niet gaan verontschuldigen bij Trump?"
Zoek de 7 verschillen? :roll:
Matt555 schreef: 3 maanden geledenIk vond dat Fox Zelensky een goede kans gaf op zijn versie van gebeurde
Ze probeerden vooral om Zelensky erin te luizen.(luister naar de vraagstelling)
En dat mislukte grandioos.

Het valt verder wel op dat de Pro Trump en Pro Poetin vazallen het alsmaar meer moeten hebben van persoonlijke aanvallen.
Geen constructieve punten meer in het arsenaal?
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik heb dit aan u Petrikske gericht omdat ik niet kon quoten ....en waarom is dat een persoonlijke aanval ? ik merk alleen op dat de zinsbouw betreffende die verondschuldiging niet klopte .
Heeft niks te maken met een persoonlijke aanval , alleen een antwoord aan de poster

Ik vind nog steeds dat het een fair interview van Fox was , en mogelijk een poging om Zelensky een verontschuldiging te ontlokken (mogelijk op verzoek van Trump , dat kan ) , heel anders dan erinluizen
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Tegen Maandag avond gaan we wel wat wijzer worden, dan zijn de fin. markten open, we gaan direkt zien wat er aan de hand is, en zullen de eerste polls gestart zijn die de dag later dan gaan uitkomen.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zeker en vast gaan die reageren .....hoofdzakelijk op een mogelijke oorlogsdreiging in Europa , want zelfs Rutten (NAVO ) heft al aangegeven dat het zonder VS steun bijna onmogelijk gaat zijn om krachtdadig op te treden , zelfs Belgie houd de beloofde F 16 voorlopig maar hier ( blijven ze intact in Belgie ....tegenover in Oekraine in huidig politiek klimaat .....?)
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Macron hoopt dat de landen van de Europese Unie snel zullen overgaan tot een "grote en gemeenschappelijke financiering" van "honderden miljarden euro's" om een gezamenlijke defensie uit te bouwen. De 27 EU-landen komen donderdag samen voor een bijzondere top. "We zullen de Europese Commissie het mandaat geven om de capaciteitsnoden te bepalen om een gezamenlijke defensie te bouwen."
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Stel dure grote aankopen of investeringen maar uit mensen wat het gaat ONS geld kosten , met ONS bedoel ik de gewone mens
Europa geeft uit en wij betalen de prijs

Even alles "on hold"zetten is best

Hoe ver staan we van WOIII? Onze experts beantwoorden uw vragen: “We zitten in een nieuw tijdperk”

https://www.hln.be/buitenland/hoe-ver-s ... ~a50dcd02/

Hoe ver staan we van een Derde Wereldoorlog na de ongeziene ruzie in het Witte Huis? En hoe moet het verder met de NAVO nu Trump steeds meer kant van Poetin lijkt te kiezen? Professor internationale politiek David Criekemans (UAntwerpen) en oorlogscorrespondent Robin Ramaekers (VTM NIEUWS) beantwoorden jullie lezersvragen.
Redactie 01-03-25, 20:59 Laatste update: 21:31

Hoe ver staan we van een Derde Wereldoorlog?

Criekemans: “We zitten daar niet in, maar wel in een nieuw tijdperk waarbij het partnerschap met de VS onder grote druk staat. De uitspraken van de Amerikaanse president Donald Trump zinderen na in alle Europese hoofdsteden, ook bij de militairen. In dit nieuwe tijdperk zullen we zelf de lead (het voortouw, red.) moeten nemen als het gaat over de veiligheid van ons eigen continent.”

Ramaekers: “We zijn plots in totale onzekerheid beland nu Amerika helemaal is weggevallen als degene die klaarstond om Oekraïne te steunen tegen mogelijk vergaande Russische agressie. We moeten ons nu de vraag stellen hoe we ons moeten herpositioneren in een wereld die fundamenteel aan het veranderen is zonder na te denken over een scenario van een Derde Wereldoorlog.”

meer...
Laatst gewijzigd door Matt555 3 maanden geleden, in totaal 4 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Dat is buiten de mol gerekend.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Tot nu toe waren de benelux landen de enige die direkt kunnen reageren op schending van hun luchtruim 24/24h moet u niet zeggen hoeveel werk er dan wel op de plank ligt .
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

fluppie schreef: 3 maanden geleden Tot nu toe waren de benelux landen de enige die direkt kunnen reageren op schending van hun luchtruim 24/24h
Het is ook omdat eigenlijk de Benelux een soort extra Europa binnen Europa is. Op vlak van samenwerking is de Benelux veel intensiever dan de Europese Unie.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef: 3 maanden geleden Tegen Maandag avond gaan we wel wat wijzer worden, dan zijn de fin. markten open, we gaan direkt zien wat er aan de hand is, en zullen de eerste polls gestart zijn die de dag later dan gaan uitkomen.
Daar hoef je niet op te wachten, sinds Trump z'n kruiwagen heeft gekeerd zijn de US aandelen aan het zakken en de Russische zijn aan het stijgen.
Dit zal zich maandag gewoon verder zetten.
boonpwnz schreef: 3 maanden geledenMacron hoopt dat de landen van de Europese Unie snel zullen overgaan tot een "grote en gemeenschappelijke financiering" van "honderden miljarden euro's" om een gezamenlijke defensie uit te bouwen. De 27 EU-landen komen donderdag samen voor een bijzondere top. "We zullen de Europese Commissie het mandaat geven om de capaciteitsnoden te bepalen om een gezamenlijke defensie te bouwen."
Hopelijk kan er zoveel mogelijk Europees gekocht worden, Amerika is immers te mijden.
Hopelijk zal België een 2e bestelling F-35 ook niet laten doorgaan en kiezen voor misschien Franse toestellen.
boran_blok schreef: 3 maanden geledenDat is buiten de mol gerekend.
Tot de geldkraan weer dicht gaat voor die veldmuis.
Zal je zien hoe snel hij opnieuw van gedacht kan veranderen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 3 maanden geleden Hopelijk zal België een 2e bestelling F-35 ook niet laten doorgaan en kiezen voor misschien Franse toestellen.
Ik hoop dat ook. Ofwel bestellen we Dassault Rafale ofwel Eurofighters maar we moeten echt Europees gaan inzetten.
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Het grootste probleem voor de F-35 is niet dat het Amerikaans is, maar dat het zeer kostelijk en arbeidsintensief is om in de lucht te houden. Een tweede soort toestel dat goedkoop is in de lucht te houden zou wenselijk zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

We kunnen zowel Frans, Zweeds als Europees gaan.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Hopla, na de shitshow van gisteren geen brandstoffen meer voor 'de Amerikaan' (US army) in Noorwegen.
https://ukdefencejournal.org.uk/norwegi ... r-ukraine/

Het is maar de vraag of dit enig effect zal hebben, maar stel dat andere bedrijven besluiten solidair te zijn, zet je wel iets in beweging.

Professor Dr. Timothy Snyder (Yale university)
Five failures in the Oval Office.
https://open.substack.com/pub/snyder/p/ ... dium=email

Dus wie is er over de schreef gegaan?

En er zijn nog mensen die goed beseffen wat er gebeurd is in de Oval Office.
In deze video geen korte clips maar de 7 volle minuten, seeing is believing..

Oekraïne gaat hiervan gevolgen dragen? Zeer zeker wel.
Gaat Amerika hiervan gevolgen dragen? daar kan je donder op zeggen.

Het straffe is dat er daar enkele mensen in de sofa zitten die nog niet zo lang geleden kwamen
verkondigen dat Trump America's next Hitler kon worden.

We hebben gisteren die potentiële nieuwe Hitler en een Joseph Goebbels aan het werk gezien.

En ondertussen zijn er al dreigementen om militaire actie te ondernemen tegen Mexico.
Het 'speeltje' Oekraïne is Trumpski moe, tijd om met een ander land te 'spelen'.

NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Wat denken jullie van deze?
Ik heb helaas niet de tijd om het helemaal in detail te luisteren, maar hij leekt wel een goed 'verhaal' te hebben.
Als ik het goed begrijp wijst hij vooral naar de US en Israel en minder naar Putin als de (historische) aanstoker (wat ook wel kan kloppen, waarmee ik de recente acties van Putin natuurlijk niet goedkeur/spreek).
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Later eens luisteren, nu eerst de 7e dag.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Europese leiders komen aan in Londen voor top over einde van oorlog

https://www.hln.be/buitenland/europese- ... ~a2c6d779/

Redactie 02-03-25, 10:50 Laatste update: 15:27

13:30

VTM NIEUWS-anker Birgit Herteleer in Londen: "Ze zijn heel realistisch: het kan niet zonder Amerika"

Momenteel ontvangt De Britse premier Keir Starmer een vijftiental leiders van overwegend Europese landen voor overleg over veiligheid en Oekraïne.

"Men gaat het nog niet hebben over toegevingen men kan doen, of afstaan van grondgebied. :!: Dit gaat over het bepalen wat er belangrijk is voor hen: de westerse bondgenoten die hier samenkomen :!: zo zegt VTM NIEUWS-anker Birgit Herteleer, live vanuit Londen.

"Ze zijn ook heel realistisch", vertelt ze. "Het kan niet zonder Amerika. Dit plan gaat ook aan hen voorgelegd worden."

Opvallend: België is voor de tweede keer niet uitgenodigd, maar andere 'kleine' spelers (zoals Spanje en Nederland) wel. Ons standpunt zou wel ook verdedigd worden door de Nederlandse premier Dick Schoof.

meer...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 3 maanden geledenOpvallend: België is voor de tweede keer niet uitgenodigd,
Dat is toch de normaalste zaak van de wereld?
We staan helemaal achteraan wat de hulp betreft, we kondigen nu met veel bombarie aan dat we 120.000 brieven gaan versturen naar alle 18-jarigen.
Tot je dan moet horen dat ze 500 mensen zoeken. 🫣😂🤣

Het is duidelijk dat Starmer de landen heeft uitgezocht die de grootste bijdrage hebben gedaan, niet qua BNP want dan hadden er enkele andere landen moeten bijzitten maar wel qua totale grootte van bijdrage.

De smeekbede aan het adres van Amerika is te begrijpen maar, ik zou het houden op elementaire beleefdheid en verder toch proberen om Europa 'great' te maken aangezien er de komende 4 jaar (of misschien 2) met Amerika waarschijnlijk geen land te bezeilen zal vallen.
Dus aan Europa handen uit de mouwen.

Desnoods met een "Coalition of the Willing" ,dus zonder rotte appels en Pro Poetin vazallen wiens doel het is om alles te saboteren en verder niets.
https://www.bruegel.org/analysis/europe ... ns-willing
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

:!: Dit gaat over het bepalen wat er belangrijk is voor HEN ....., de westerse bondgenoten die hier samenkomen :!:

dat regeltje kan je dubbelziinig lezen , dat ze eigenlijk meer bezorgd zijn voor hen zelf , meer dan enkel Oekraine ..... hun interesten ,hun economie zonder de USA een doordenkertje vond ik , (misschien ik alleen , dat is mogelijk ....)
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 3 maanden geleden

Desnoods met een "Coalition of the Willing" ,
https://www.bruegel.org/analysis/europe ... ns-willing
De vier stappen omvatten de blijvende militaire hulp aan Oekraïne en meer economische druk op Rusland. Daarnaast moet er een coalitie van bereidwilligen komen om Oekraïne te verdedigen en vrede te garanderen. Een duurzame vrede moet de soevereiniteit en veiligheid van Oekraïne garanderen en Kiev moet betrokken zijn bij vredesgesprekken. In het geval van een vredesakkoord, zullen de Europese leiders een toekomstige invasie van Rusland moeten afschrikken, aldus Starmer.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het vermoeden dat men Trump wil vastzetten, ik weet dat de Russen geen Europese troepen willen zien, trump is daar niet van overtuigd, maar zal op een bepaald moment dan klem komen te zitten als Putin Neen zegt.

Vance is met zijn family gaan skieen in Vermont, waar hij werd opgewacht door Amerikaanse inwoners die protesteren met Ukrainse vlaggen en slogans het zou kunnen dat dit pas het begin is.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Wel ik hoop dat hij zich verongelukt daar. Wat een compleet gestoorde idioot. Als Trump zijn ambstermijn niet haalt zitten we met deze idioot opgezadeld. Dit zou echt wel crazy zijn. Dan vraag ik per direct een spuitje bij mijn dokter. Genoeg gezeik gehad in mijn leven. Godverdomme. Wat in welke f*** compleet gestoorde wereld zijn we aan het terecht komen?

En dan zie ik maar één echte constante. Het gebrek aan empathie, inlevingsvermogen of geweten. Wel f*** you, ik hoop dat jullie branden in de hel.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

NuKeM schreef: 3 maanden geleden
Wat denken jullie van deze?
Lap, nog een Putin-lover :angel:
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Deze video werd 10h geleden reeds gepost.
Ben ze nog aan ´t bekijken, 1h39 is lang
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef: 3 maanden geledenIk heb het vermoeden dat men Trump wil vastzetten,
Dat Europa Trump wil vast zetten?
Misschien met een fluwelen handschoen wie zal het zeggen.
Ik denk eerder dat ze hemel en aarde zullen bewegen om Trump aan boord te houden maar achter zijn rug toch verbindingen zullen gaan leggen met andere landen.
Er valt immers nauwelijks nog een rechte voor te ploegen met Amerika.
fluppie schreef: 3 maanden geledenVance is met zijn family gaan skieen in Vermont, waar hij werd opgewacht door Amerikaanse inwoners die protesteren met Ukrainse vlaggen en slogans het zou kunnen dat dit pas het begin is.
Het waren veel mensen en de slogans waren stevig. 😱
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”