Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Trump beschuldigt Zelensky van “gokken met Derde Wereldoorlog” tijdens gesprek in het Witte Huis

https://www.hln.be/buitenland/trump-bes ... ~a2c6d779/

Redactie 28-02-25, 17:30 Laatste update: 18:38

18:34

Gespannen sfeer

Het gesprek tussen de Amerikaanse president Donald Trump en de Oekraïense president Volodymyr Zelensky verliep gespannen. Trump beschuldigde Zelesky "te gokken met een Derde Wereldoorlog" en vindt dat hij "dankbaar" moet zijn voor de Amerikaanse steun.

Daarnaast beweerde Trump dat Zelensky "zich in een zeer slechte positie had geplaatst" en "de kaarten niet in handen heeft". Volgens de Amerikaanse president wordt het "zeer moeilijk" om te onderhandelen met zijn Oekraïense collega. "Of je sluit een deal of we laten jullie vallen", dreigde Trump, die waarschuwde dat Zelensky compromissen zal moeten sluiten met de Russen.

Trump meldde ook dat hij onlangs "verschillende keren" met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin had gebeld. De Amerikaanse vicepresident JD Vance verweet Zelensky dan weer een gebrek aan respect voor de Amerikanen.

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Wat een triestige vertoning, Zelenski die ondermeer opgestookt door gans het Westen, met de VS op kop, vecht voor zijn land, krijgt hier onder zijn voeten gelijk een schoolkind. In zijn geval had ik vriendelijk bedankt, opgestaan en aangezet. Hij ging ze kunnen kussen, president van de VS of niet. Zelfwaarde is ook nog een dingetje
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Zou het niet kunnen dat Trump zopas een derde wereldoorlog vermeden heeft ? Ze zijn allemaal klaar om te vechten. Starmer, Macron, Rutte, Vranken ronselt onze kinderen en Zelenski probeert continu ons in die dwaze oorlog te betrekken...Eerlijk, ik ben blij dat Trump zich niet laat meeslepen
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Trump is maar in 1 ding geïnteresseerd en dat is Trump. Hij wil een "deal" maar dan wel één waar hij zelf beter van wordt. Zelenski is diplomatisch geweest, hij had kunnen recht staan en met een luide F**k You buiten gaan.

Zelenski eerst een dictator noemen en dan niet meer weten dat je dat gezegd hebt..., beweren dat Oekraïne de oorlog begonnen is pffft en dan maar toeteren dat Biden een verwarde man is.

@kaarsenbril Vranken?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik hoop dat Europa nu het voortouw neemt met Zelenski, inclusief onderhandelingen met Putin. En dat de Amerikanen zelfs geen kans meer hebben op de grondstoffen. En dat Zelenski maar eens naar Moskou gaat. De kans dat hij er warmer zal ontvangen worden dan in Washington is groot.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

kaarsenbril schreef: 3 maanden geleden Zou het niet kunnen dat Trump zopas een derde wereldoorlog vermeden heeft ? Ze zijn allemaal klaar om te vechten. Starmer, Macron, Rutte, Vranken ronselt onze kinderen en Zelenski probeert continu ons in die dwaze oorlog te betrekken...Eerlijk, ik ben blij dat Trump zich niet laat meeslepen
Inderdaad, we moeten Oekraïne gewoon opgeven aan Rsuland. Dan hebben we peace for our time.

Je snapt niet dat toegeven aan Rusland de boodschap is "goe bezig manneke, doe maar zo verder" en dan gaat Putin zo verder. En dan gaat Xi Taiwan in nemen, want waarom niet. En dan heeft Trump vrijgeleide om Groenland in te nemen, want waarom niet? Dus neen, toegeven aan Putin IS richting WW3, niet toegeven aan Putin en hem fixeren in Oekraïne is het enige pad naar echte langdurige vrede. De boodschap moet zijn "je kan niet zomaar andermands land innemen" want als die boodschap niet gebracht wordt komen we inderdaad in een straatje terecht waarbij elke niet nucleaire macht een vogel voor zijn naburig grotere kat wordt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Niets van. Praten met Rusland moeten we. En ook Oekraïne daartoe bewegen. Bezorgdheden uitspreken en met wederzijds respect rekening houden met elkaar. Wie vertrouwen geeft zal vertrouwen krijgen. Op een vredevolle manier trachten conflicten vermijden ipv door verdere bewapening. En nu is ook nog maar eens duidelijk dat je beter een goeie buur hebt dan een verre vriend. En nee, ik geloof er niets van dat Rusland moet tegengehouden worden ofdat ze anders nog landen willen opslokken. Behandel ze met respect en vertrouwen en we gaan er geen miserie mee hebben
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

kaarsenbril schreef: 3 maanden geleden Zou het niet kunnen dat Trump zopas een derde wereldoorlog vermeden heeft ? Ze zijn allemaal klaar om te vechten. Starmer, Macron, Rutte, Vranken ronselt onze kinderen en Zelenski probeert continu ons in die dwaze oorlog te betrekken...Eerlijk, ik ben blij dat Trump zich niet laat meeslepen
WTF. Trumpyboy en Zetelneuker Vance hebben het totaal verneukt. Zij zitten in de hol van Putin.
Wat weet Putin van Trump dat het licht niet mag zien ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vind dit eigenlijk de best mogelijk uitkomst. Het geeft een heel duidelijk signaal aan beide partijen. Dat wij als Europa nu nog meer een tandje gaan moeten bij steken dat staat in de sterren geschreven. MAar het is dudielijk dat Trump echt een ruziestoker is.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

kaarsenbril schreef: 3 maanden geleden Ze zijn allemaal klaar om te vechten. Starmer, Macron, Rutte, Vranken ronselt onze kinderen en Zelenski probeert continu ons in die dwaze oorlog te betrekken.
Er is maar één iemand die klaar staat om te VECHTEN en dat is Putin... Oekraine (en het Westen) VERDEDIGEN zich louter tegen deze agressie !

Er is dus ook maar één iemand die dit VECHTEN kan stoppen en dat is Putin... als hij terug gaat naar z'n eigen land stopt dit alles meteen.

Je mist dus de essentie en gaat mee in het verhaal dat Oekraine verantwoordelijk is voor deze oorlog en hem verder zet... driest, heel driest :bang:

In ieder geval zijn er Amerikanen die hun mond durven opendoen over hun President en dan nog wel uit Republikeinse hoek.

https://edition.cnn.com/2025/02/28/poli ... sky-digvid

Toegevoegd na 1 minuut 35 seconden:
woutervh schreef: 3 maanden geleden En nee, ik geloof er niets van dat Rusland moet tegengehouden worden ofdat ze anders nog landen willen opslokken. Behandel ze met respect en vertrouwen en we gaan er geen miserie mee hebben
Dus als iemand je huis binnenvalt, alles stuk slaat, je vrouw verkracht en je kinderen vermoord dan is jou antwoord... behandel ze met respect en je gaat er geen miserie mee hebben ?
Modbreak:
geen aanvallen
Wat een lafaard en schijtlaars ben jij :bang:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Waarom toch altijd die vergelijkingen met verkrachtende en moordende buren... Ik dacht dat we die fase intussen toch wel al gepasseerd waren. En als je dan persé wil vergelijken.
Stel ik wil aan mijn perceelsgrens een kippenren maken, 6 kippen + haan. Langs de andere kant van de grens staat mijn buur zijn huis met slaapkamer aan mijn zijde. Mijn buur wil absoluut niet hebben dat ik daar een kippenren neerpoot, maar ik lach al zijn argumenten weg en dreig toch gewoon door te zetten op de aangegeven plaats. De buur tracht alle instanties aan te spreken om dat te verhinderen, maar wordt overal weggewuifd. Uiteindelijk neemt hij zelf het initiatief, steekt de perceelsgrens over en maakt mijn ren in aanbouw met de grond gelijk. En om te zorgen dat er zeker geen nieuwe ren komt, palmt hij het stuk grond in. Intussen tracht ik zijn tuinhuis in te trappen etc...
Wie is de schuldige? En hadden mijn buur en ik niet beter veel eerder tot een vergelijk gekomen zonder dat het zover moest komen?
Dit is hoe ik er al van in het begin van het conflict tegen aan kijk. Dit maakt me daarom geen Ruslandlover, lafaard of schijtlaars. In wat vandaag gebeurd is heb ik zelfs het diepste respect voor Zelenski. Ik hoop alleen dat wij slimmer zijn, en Rusland niet gewoon als "de vijand" zien.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Geloof je nu nog altijd in dat verhaaltje dat Rusland Oekraine is binnen gevallen omdat ze lid wilden worden van de NATO (wat in de verste verte nog niet aan de orde was voor de komende tientalle jaren !) ? De NATO die trouwens al een grens van ettelijke duizenden kilometers met Rusland heeft (en er met Finland nog een veel groter stuk geeft bijgekregen).

Sommige mensen geloven hun eigen fantasie vrees ik... trouwens NIETS geeft je het recht om bij je buur de dingen kapot te slaan omdat je niet akkoord bent !
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Matt555 schreef: 3 maanden geledenTrump beschuldigt Zelensky van “gokken met Derde Wereldoorlog” tijdens gesprek in het Witte Huis
Ik probeer te kijken maar ik moet die clip na 2 minuten uitzetten, helemaal gedegouteerd.
Het is 300% duidelijk dat Trump/Vance totaal geen clou hebben van de geschiedenis van Oekraïne.
Langs 1 kant is het aantonen van hun stupiditeit nog niet zo'n slechte zaak, niet alleen word er in de US reeds veel schande gesproken omdat ze vele jaren bilaterale belangen door het putje zien gaan.
Ook word het alsmaar duidelijker dat de Russen meer dan een stevige poot tussen de deur hebben in Washington.
Maar hierover ruzie maken heeft totaal geen zin, het is nu aan Amerika om een Amerikaans probleem op te lossen.
Oekraïne word vanaf nu een Europees probleem.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

A Trump's update on Zelensky meeting

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 3 maanden geleden In zijn geval had ik vriendelijk bedankt, opgestaan en aangezet. Hij ging ze kunnen kussen, president van de VS of niet. Zelfwaarde is ook nog een dingetje
Misschien hadden Trump/Vance hierop gehoopt omdat ze dan hadden kunnen uitpakken met.."Zelensky is niet bereid om te praten dus hier stopt onze steun"
Maar een leider van een land reeds 3 jaar in oorlog is sterker dan een veroordeelde crimineel en dienstplichtontduiker.

Toegevoegd na 2 minuten 16 seconden:
kaarsenbril schreef: 3 maanden geledenZou het niet kunnen dat Trump zopas een derde wereldoorlog vermeden heeft ?
Integendeel, hij heeft dictators net een incentive gegeven om hun wilde plannen ten uitvoer te brengen.

"Elke oorlog heeft zijn prijs en met Trump kan je dealen"
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 3 maanden geleden
Matt555 schreef: 3 maanden geledenTrump beschuldigt Zelensky van “gokken met Derde Wereldoorlog” tijdens gesprek in het Witte Huis
Ik probeer te kijken maar ik moet die clip na 2 minuten uitzetten, helemaal gedegouteerd.

Oekraïne word vanaf nu een Europees probleem.
Ik kan goed begrijpen dat je gedegouteerd bent .......Trump ten voeten uit :lol:
maar probeer toch maar eens volledig te kijken ev. met beetje hulp van "the Devill on your side " :wink: want het was me wel een vertoning hoor ....hij kreeg zijn zin niet en dan is hij onhebbelijk , maar hij heeft wel degelijk een punt als hij zegt dat Zelensky geen goede kaart heeft ....triest genoeg voor Zelensky
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

kaarsenbril schreef: 3 maanden geledenZe zijn allemaal klaar om te vechten. Starmer, Macron, Rutte
Vechten? Ze zijn bereid om onder voorwaarden vredestroepen te sturen.
Wil dus zeggen dat ze erop moeten toezien dat Poetin niet opnieuw met het zoveelste ondertekende verdrag z'n kont gaat afvegen.
Subtiel verschil....
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Matt555 schreef: 3 maanden geleden A Trump's update on Zelensky meeting

Wel beetje tenenkrullend dat hij maar blijft stellen dat Zelenski moet stoppen met vechten om Oekraïense en Russische levens te sparen. Ze zijn met 2 partijen aan het vechten hé, hopelijk is hij ook zo stellig tegen de andere partij... Onderhandelen is wat ze moeten doen.
En dan over de vestimentaire keuze. Zelenski wordt gevraagd waarom hij geen pak draagt, maar dendezen staat hier met een gigantische pet op zijn hoofd
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 3 maanden geledenmaar probeer toch maar eens volledig te kijken ev. met beetje hulp van "the Devill on your side " :wink: want het was me wel een vertoning hoor ....
Kan ik best geloven maar als 600 US TV kanalen vuur beginnen spuwen heb ik veel Duvel nodig vrees ik.
Dus misschien braaf eens naar een heruitzending van Ter Zake en de Afspraak loeren om te beginnen.
De Amerikanen gaan nogal door het dak en dat op dit late uur. 🫣
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

kaarsenbril schreef: 3 maanden geledenZe zijn allemaal klaar om te vechten. Starmer, Macron, Rutte
Vechten? Ze zijn bereid om onder voorwaarden vredestroepen te sturen.
Wil dus zeggen dat ze erop moeten toezien dat Poetin niet opnieuw met het zoveelste ondertekende verdrag z'n kont gaat afvegen.
Subtiel verschil....
"subtiel verschil " :roll:

En dat bedoeld kaarsenbril hoogstwaarschijnlijk dat er uiteindelijk toch oorlog mee komt omdat Poetin zijn stuk Oekraine terug wil (zijn woorden niet de mijne hoor ! )

En dan zitten wij ermee en zonder de VS :bang:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Matt555 schreef: 3 maanden geledenA Trump's update on Zelensky meeting
Wat een debiel die Trump, wie zit al weken te janken dat Zelensky z'n handtekening moet zetten?
Om dan nu te komen zeveren dat Zelensky een handtekening van Trump wil hahaha...hoezo Biden dement???

Toegevoegd na 3 minuten 15 seconden:
woutervh schreef: 3 maanden geledenIk hoop dat Europa nu het voortouw neemt met Zelenski
Mijn buikgevoel?
Die oorlog blijft verder kabbelen.
En Trump kan nu weigeren om US wapens/munitie aan Europa te verkopen wat erop zal duiden hoe diep hij onder de invloedssfeer van de Russen zit.

Toegevoegd na 2 minuten :
woutervh schreef: 3 maanden geledenEn dat Zelenski maar eens naar Moskou gaat.
Die zal daar nooit nog levend vertrekken, moet je echt geen chemie voor gestudeerd hebben.

Toegevoegd na 3 minuten 22 seconden:
boran_blok schreef: 3 maanden geledenDe boodschap moet zijn "je kan niet zomaar andermands land innemen" want als die boodschap niet gebracht wordt komen we inderdaad in een straatje terecht waarbij elke niet nucleaire macht een vogel voor zijn naburig grotere kat wordt.
Een keiharde en glasheldere maar ik vrees ook hele dure waarheid.
Vraag is..hebben we genoeg wortelschijven om het te bekostigen.

Toegevoegd na :
boran_blok schreef: 3 maanden geledenDe boodschap moet zijn "je kan niet zomaar andermands land innemen" want als die boodschap niet gebracht wordt komen we inderdaad in een straatje terecht waarbij elke niet nucleaire macht een vogel voor zijn naburig grotere kat wordt.
Een keiharde en glasheldere maar ik vrees ook hele dure waarheid.
Vraag is..hebben we genoeg wortelschijven om het te bekostigen.
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

technieker schreef: 3 maanden geleden
WTF. Trumpyboy en Zetelneuker Vance hebben het totaal verneukt. Zij zitten in de hol van Putin.
Wat weet Putin van Trump dat het licht niet mag zien ?
Ooit gehoord van de "golden shower tapes"? Niet bewezen maar wel plausibel...

Los daarvan, ook de duck-test: "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck"

Vervang nu "duck" door "idiot"...

Als Trump morgen in zijn broek sch**t, zijn er hier wsl die gaan zeggen dat er daar zeker een strategie achter zit. :-(
Laatst gewijzigd door bvhaute 3 maanden geleden, in totaal 9 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 3 maanden geledenNiets van. Praten met Rusland moeten we.
Het is niet dat dit nog niet werd gedaan hé, gesprekken destijds brachten niet de minste zoden aan de dijk net zoals de urenlange telefoongesprekken met Macron en consoorten.
En ondertussen zijn de Russen in een opperste staat van Walhalla en dat door kameraad Trumpski.
Wees maar zeker dat er met Poetin geen rechte voor te ploegen valt.
woutervh schreef: 3 maanden geledenBehandel ze met respect en vertrouwen en we gaan er geen miserie mee hebben
Een hele naieve gedachte en ik houd me nog op de vlakte..
technieker schreef: 3 maanden geledenWat weet Putin van Trump dat het licht niet mag zien ?
Dat zijn misschien eerder zaken voor Pornhub?
boonpwnz schreef: 3 maanden geledenIk vind dit eigenlijk de best mogelijk uitkomst. Het geeft een heel duidelijk signaal aan beide partijen. Dat wij als Europa nu nog meer een tandje gaan moeten bij steken
Zeker weten, maar wat als Trump de wapenkraan zal dicht draaien.
Wat ik verwacht dat hij zal doen.
Geen idee of Europa genoeg kan procuderen om Oekraïne te voorzien.
DarkV schreef: 3 maanden geledenEr is maar één iemand die klaar staat om te VECHTEN en dat is Putin... Oekraine (en het Westen) VERDEDIGEN zich louter tegen deze agressie !
Straf hé een souverein land binnen vallen en er nog mee weg komen ook, niet te begrijpen.
woutervh schreef: 3 maanden geledenWel beetje tenenkrullend dat hij maar blijft stellen dat Zelenski moet stoppen met vechten om Oekraïense en Russische levens te sparen.
Dus Zelensky moet een genocide maar door de vingers zien?
Matt555 schreef: 3 maanden geledenEn dat bedoeld kaarsenbril hoogstwaarschijnlijk dat er uiteindelijk toch oorlog mee komt omdat Poetin zijn stuk Oekraine terug wil (zijn woorden niet de mijne hoor
Kijk eens naar een kaart van de USSR, dus als Poetin dat allemaal terug wil gaan we het aan hem geven?

U.S. Senator Adam Schiff remarked,
"Today, the Oval Office saw a hero and a coward. The hero will return to Ukraine."

Trump heeft zich te kakken gezet voor eigen volk, hij zocht een reden om de Russen terwille te zijn en hij heeft die gevonden.
Die kleine Zelensky had immers de ballen om Trump te wijzen op al z'n leugens.

Vance was Vance en dat is niet meer dan een...

Ik laat het over aan CPEX..

Wel benieuwd hoe Amerika de komende dagen gaat reageren op deze shitshow.
Een impeachment nog maar eens?
gnomezor
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 7 keer

We zijn weer een stap dichter bij het einde van de oorlog, mede door de naderende exit van Zelensky. Zijn positie wordt steeds onhoudbaarder. Met de staart tussen de benen en lege handen naar huis. Als Amerika zijn steun volledig intrekt, stort alles in als een kaartenhuis. Dank u, Trump, Mr. President :beerchug:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 3 maanden geledenNiets van. Praten met Rusland moeten we.
Het is niet dat dit nog niet werd gedaan hé, gesprekken destijds brachten niet de minste zoden aan de dijk net zoals de urenlange telefoongesprekken met Macron en consoorten.
Een belerend vingertje van 'je mag niet, Oekraïne is een vrij land en mag doen wat het wil' en daarbij alle grieven van Rusland naast zich neerleggen zijn geen gesprekken hé. Onderhandelen doe je met wederzijds respect, luisteren naar elkaars bezorgdheden en proberen een overeenkomst te vinden.

Ben ik naïef? Waarschijnlijk wel. Maar ik zou pas naar wapens grijpen wanneer diplomatie is uitgeput. En ik vind echt niet dat we in het geval Rusland ook maar enigszins diplomatie geprobeerd hebben. Sinds 1990 beschouwen we hen én als verliezer, én als volgend te duchten groot gevaar die onze bewapening blijft rechtvaardigen na de koude oorlog.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Lol Zelensky moet zich niet schamen of verontschuldigen, hij heeft niets mis gezegd en is altijd al dankbaar geweest. Hij is er sterker uit gekomen. Wel zal het er allemaal niet makkelijker op worden voor hem en Europa. Maar kom, beter zo denk ik dan, dan met zo’n figuur een ‘deal’ te sluiten. Trump is geen businessman meer die in zit met zijn ‘klanten’, maar een gevoelloze profiteur.
Ik ben er ook zeker van dat als ooit alles toch nog goed komt en er vrede komt, dat hij ook die verwezenlijking zichzelf zal toe-eigenen als zijnde altijd zijn grote achterliggende plan geweest zijnde…
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Zelensky is hier sterker uitgekomen als je alle commentaren mag geloven.
Trump heeft gewoon naar een exit gezocht en die ook gevonden.
Dus ik vermoed dat de kraan nu wel volledig dicht zal gaan, Oekraïne is nu vermoedelijk een vogel voor de kat en wat gaan dan de gevolgen zijn voor andere landen?
Als alle hulp van Europa moet komen zie ik het somber in.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Even opletten, er zijn er hier die denken als de US zijn steun volledig intrekt en Putin de zaak over neemt alles gedaan is, dit is helemaal niet waar, als Putin de zaak over neemt zal hij de mensen van Ukraine gebruiken in een meatwave tegen andere ex Sovjet landen.
Dat weet men in Ukraine het is trouwens al zo met de inwoners van Mariopol die nu Russisch is.
Daardoor zal er bij zo een verhaal een stroom van miljoenen mensen van Ukraine ontstaan,geen enkel Europees land zal zoiets aankunnen.

De EU landen moeten ook eens duidelijk zijn tegen hun bewoners, hoe en op welke manier word de wapen produktie nu naar een hoger level gebracht, men moet ervan uitgaan dat het echt nu of nooit is voor Europa.Ik stel alvast voor om de Audi fabriek te gebruiken om drones samente stellen.

Mijn volgende vraag is, hoe gaan de mensen in de US reageren op wat gebeurd is, kiest men de kant van Trump en vance of Zelenski?? dat kan op zich ook een effect hebben op de polls, en de beurs en beiden zijn heel belangrijk voor Trump.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef: 3 maanden geledenMijn volgende vraag is, hoe gaan de mensen in de US reageren op wat gebeurd is,
Heb ik ook al aan gedacht, de genomen beslissing zou best wel eens in Trump z'n gezicht kunnen ontploffen omdat er toch heel wat Republikeinen Pro Oekraïne zijn.
Ook afwachten naar de reacties van de modale Amerikaan, hoelang zal die alle alle onzin van het MAGA circus blijven slikken?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Denken jullie echt dat John with the Hat ook maar enigszins wakker ligt van wat er in Oekraïne of bij uitbreiding de EU gebeurt? Het enige wat die horen dat er geen geld meer naar buiten vloeit en in America first zal worden gebruikt
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Wakker liggen is een groot woord, maar er zomaar vrede mee nemen dat hun president voor de Russen werkt gaat de tongen toch los maken.
En dit zou toch gevolgen kunnen hebben voor de midterms.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

@boran_blok maakte enkele sterke punten.

Het is duidelijk voor wie het nog niet begrepen had, de VS is nu een deelstaat van Rusland al hebben veel Amerikanen dat zelf nog niet door.

Trump zijn dealmaking skills zijn toch niet je dat. Een deal heeft nl voordelen voor elke kant en dat was hier niet het geval, logisch dat iemand die 3 jaar gevochten heeft voor het voortbestaan van een land datzelfde land niet gaat uitverkopen zonder enige garantie. Het voorstel van Trump kwam neer op het terugbetalen van de "hulp", een verlies van een deel van het land, een inmenging in de belangrijkste grondstoffen en dat tegenover... niets van garanties dat het nadien gewoon opnieuw begint. Oh ja, men moest ook nog nadrukkelijk kruipen en merci zeggen voor al dit moois :)

Voor Europa en Oekraïne is er dus weinig keuze. De oorlog gaat verder en zal geld/levens blijven kosten, we moeten dus meer doen om de agressor af te houden. Een pauze zou hen enkel versterken en de miserie op LT groter maken. Een deal met Oekraïne lijkt dus logisch en ook een kans voor Europa om toegang tot grondstoffen te hebben die belangrijk zijn in de toekomst. De nucleaire dreiging is dan ook weer wederzijds en ook het VK kan een rol spelen, uiteindelijk liggen ze ook in Europa en zijn ze dus even bedreigd als de rest. Merk op dat de oorlog eigenlijk al lang bezig is want de agressor voerde al meerdere aanvallen uit op onze kritieke infrastructuur.

De oorlog kan alleen gestopt worden door degene die hem begonnen is. Als Rusland morgen stopt, is de oorlog voorbij als Oekraïne stopt is Oekraïne voorbij en nadien de volgende en de volgende. Iemand die net een deel gekregen heeft van wat hij wou zal niet stoppen, zeker als de VS zich niet bemoeit en eigenlijk toestemt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik wil de US polls zien, omdat dit ook het gedrag van Trump zal beinvloeden, samen met de prestaties van de beurzen in de US en we zien dat die laatste zeer slecht reageert dat is alvast iets waar Trump zeer veel last zal van ondervinden en eventueel alles zal moeten aanpassen Trump is bang om zijn aangang te verliezen vergeet niet in zijn vorige termijn kon hij met trots zeggen dat de beurzen hoge toppen scheerden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 3 maanden geleden Ben ik naïef? Waarschijnlijk wel. Maar ik zou pas naar wapens grijpen wanneer diplomatie is uitgeput.
Je vergeet duidelijk weer wie de wapens heeft opgenomen en Oekraine is binnen gevallen... er was trouwens helemaal geen acuut "gevaar" dat Oekraine lid zou worden van de NAVO, laat staan dat er een directe rede was op een oorlog te starten. Rusland start trouwens geen oorlog vanwege de NAVO maar vanwege het feit dat landen democratisch worden en van hun vrijheid genieten... iets wat niet past in het beeld van Putin.
woutervh schreef: 3 maanden geleden Sinds 1990 beschouwen we hen én als verliezer, én als volgend te duchten groot gevaar die onze bewapening blijft rechtvaardigen na de koude oorlog.
Je kan moeilijk beweren dat we in Europa een strategie van bewapening hebben... reeds sinds jaar en dag bouwen we die net af (getuige het niet halen van de NAVO norm in verschillende landen). Europa leeft al jaren in een relatieve vrijheid met Rusland die enkel geschonden wordt door de continue expansie drang en dictatuur die Putin wil opleggen aan z'n buurlanden.

Toegevoegd na 10 minuten 49 seconden:
fluppie schreef: 3 maanden geleden Ik wil de US polls zien, omdat dit ook het gedrag van Trump zal beinvloeden
Ik vraag me vooral af hoe de gemiddelde Amerikaan denkt welke rol z'n land nog zal spelen op het wereldtoneel. Ik had het idee wat ze patriotistisch en fier waren een wereldmacht te zijn maar ik lijk me hierin precies stevig te vergissen.

De laatste dagen zie ik weer diverse berichten waarin Trump zegt/denkt dat hij de beste maatjes is met Putin, Kim Jong Un en Xi Jinping en dat ze voor zijn mooie ogen zullen afzien van hun dictatoriale plannen... echter volgens mij gaat hij daar een stevige terugslag van krijgen in de nabije toekomst.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

gnomezor schreef: 3 maanden geleden We zijn weer een stap dichter bij het einde van de oorlog, mede door de naderende exit van Zelensky. Zijn positie wordt steeds onhoudbaarder. Met de staart tussen de benen en lege handen naar huis. Als Amerika zijn steun volledig intrekt, stort alles in als een kaartenhuis. Dank u, Trump, Mr. President :beerchug:
Ik veronderstel dat u een Trol bent?

De echte man is toch wel Zelensky die dit toch maar heeft moeten doorstaan. En dit was allemaal op voorhand in mekaar gestoken door Trumpyboy en zijn kornuiten.
Deze vertoning was ronduit verschrikkelijk om te zien. Er zijn blijkbaar toch idioten die hierin trappen. Ook hier op dit forum.

Trump is geen President, trump is simpelweg ne gangster en zeer makkelijk beinvloedbaar.
gnomezor
Member
Member

technieker schreef: 3 maanden geleden Ik veronderstel dat u een Trol bent?

De echte man is toch wel Zelensky die dit toch maar heeft moeten doorstaan. En dit was allemaal op voorhand in mekaar gestoken door Trumpyboy en zijn kornuiten.
Deze vertoning was ronduit verschrikkelijk om te zien. Er zijn blijkbaar toch idioten die hierin trappen. Ook hier op dit forum.

Trump is geen President, trump is simpelweg ne gangster en zeer makkelijk beinvloedbaar
Als u denkt dat Zelensky alleen maar fans heeft in Europa, dan leeft u in een bubbel. Er zijn in Europa namelijk veel stemmen die stellen dat dit de meest zinloze oorlog van de 21ste eeuw is en dat de verspilling van levens en middelen voor niets is geweest. Er is geen enkele glorie voor Zelensky in het ruïneren van zijn land en het sturen van zijn eigen mensen naar de vleesmolen.

En ja, Trump is inderdaad de 47ste president van de VS. Weg met Zelensky en zo snel mogelijk een einde aan deze oorlog. Met dank aan alle stokers van de EU en de globalisten van de VS, vooral binnen de Democratische Partij. Zij hebben bloed aan hun handen; de EU heeft niets te zoeken in Oekraïne.

Bovendien is het nogal arrogant om iedereen die een andere mening heeft meteen als 'trol' te bestempelen. Het uitsluiten van andere perspectieven en het vasthouden aan een 'pensée unique' is een teken van kortzichtigheid en vooral van arrogantie.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

gnomezor schreef: Er zijn in Europa namelijk veel stemmen die stellen dat dit de meest zinloze oorlog van de 21ste eeuw is en dat de verspilling van levens en middelen voor niets is geweest.
Zinloos en voor niets?
In het slechtste geval is hij 25% van zijn land kwijt, als er geen verzet geweest was was dat 100%.
gnomezor schreef: ..de EU heeft niets te zoeken in Oekraïne.
Het land heeft als bijnaam 'de graanschuur van de wereld' en zit verder vol waardevolle grondstoffen. Hoezo is dat niet interessant voor Europa?

gnomezor schreef: Bovendien is het nogal arrogant om iedereen die een andere mening heeft meteen als 'trol' te bestempelen.
Tjah, als je van mening bent dat Zelensky met een zinloze oorlog bezig is en zijn mensen naar de vleesmolen stuurt, maar geen kwaad woord over Poetin zegt, dan komt je mening nogal over als napraten van Russische propaganda.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Dat er mensen zijn die blijven vasthouden aan de fantasie dat de oorlog de ‘fout’ is van Oekraïne … wauw … dat is ondertussen al hetzelfde als zeggen dat de holocaust nooit gebeurd is :o … dus ja … dat noem ik ook wel trollen :-(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
gnomezor
Member
Member

MaT schreef: 3 maanden geleden Zinloos en voor niets?
In het slechtste geval is hij 25% van zijn land kwijt, als er geen verzet geweest was was dat 100%.
Kijk eens goed naar de demografische verdeling van Oekraïne. Oekraïne is in feite een land zoals België, waar regionaal grote demografische verschillen bestaan. In het oosten en zuiden wonen overwegend Russischsprekenden, terwijl het westen en midden zich meer op Europa oriënteren.

Afbeelding
Afbeelding

Bron: https://www.forbes.com/sites/danielmitc ... secession/

Hoe zou jij reageren als jij je beschouwde als de beschermer van jouw volk en jouw eigen etnische groep werd aangevallen door buitenlandse invloeden die zich met jouw achtertuin bemoeien?

De aanloop naar deze oorlog was niet zo zwart-wit als sommige mensen willen doen geloven. Enkele feiten:
- De Maidan-revolutie in 2014 werd actief gesteund door Westerse landen, wat leidde tot de val van de pro-Russische regering.
- De Krim werd kort daarna geannexeerd door Rusland, deels omdat de meerderheid daar Russisch was en zich bedreigd voelde.
- De oorlog in de Donbas begon toen Kiev hard optrad tegen separatisten die onafhankelijkheid wilden, iets wat in zekere mate te vergelijken is met andere etnische conflicten wereldwijd.
- De Oekraïens-Orthodoxe Kerk (die loyaal was aan het Patriarchaat van Moskou) werd systematisch vervolgd, terwijl een nieuwe, door de staat gesteunde schismatische kerk werd opgericht om de traditionele kerk te vervangen. Priesters werden gearresteerd, kloosters onteigend, en kerken overgenomen – puur vanwege hun verbondenheid met Moskou.

De Orthodoxe Kerk werkt op basis van canonieke jurisdictie: een land heeft normaal één erkende kerk onder een patriarchaat, en die kerk staat in gemeenschap met de andere Orthodoxe Kerken wereldwijd. Het creëren van een "nieuwe" kerkstructuur, zoals in Oekraïne is gebeurd, is een politieke zet die tegen de orthodoxe tradities ingaat. Dit heeft voor diepe verdeeldheid gezorgd, niet alleen binnen Oekraïne, maar ook in de bredere orthodoxe wereld.

Als Zelensky vanaf het begin de verliezen had beperkt en de oostelijke regio’s, waar voornamelijk Russen wonen, had opgegeven, dan was de oorlog snel voorbij geweest. Uiteindelijk zal het waarschijnlijk toch tot zo’n oplossing komen, maar tegen welke prijs? Hoeveel levens zijn er intussen verspild voor niets?

Ik praat niet alles goed en de situatie is heel spijtig, maar hadden alle stokers met hun handen ervan afgebleven, dan had het graan zonder bloed kunnen worden verhandeld als Europa echt zoveel graan nodig had.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

gnomezor schreef: 3 maanden geleden Er is geen enkele glorie voor Zelensky in het ruïneren van zijn land en het sturen van zijn eigen mensen naar de vleesmolen.
... dus moet je je volk gewoon overleveren aan een dicatator ?

Zouden ze in Wit-Rusland zoveel meer tevreden zijn ?

Nu ja, de Amerikanen (en de rest van de vrije wereld) hadden hier destijds ook niets te zoeken maar het is wel dankzij hun dat je nu vrij bent dergelijke onzin te posten. Misschien moet je dus eens twee keer nadenken voor je iets zinloos en verspilling van levens noemt of zelfs gewoon zinloos.
gnomezor schreef: 3 maanden geleden Weg met Zelensky en zo snel mogelijk een einde aan deze oorlog.
En een Russische marionet in de plaats zoals we er eentje hebben in Wit-Rusland, en dan vooral hop naar het volgende land (dat oorlog nutteloos en zinloos vindt).

Toegevoegd na 25 minuten 4 seconden:
gnomezor schreef: 3 maanden geleden Kijk eens goed naar de demografische verdeling van Oekraïne. Oekraïne is in feite een land zoals België, waar regionaal grote demografische verschillen bestaan. In het oosten en zuiden wonen overwegend Russischsprekenden, terwijl het westen en midden zich meer op Europa oriënteren.
Dus je zou er ook geen probleem mee hebben als Nederland/Frankrijk/Duitsland hier morgen binnen valt en alles aan flarden schiet omdat bepaalde deelregio's zich niet kunnen vinden in het Belgische model ?
gnomezor schreef: 3 maanden geleden Hoe zou jij reageren als jij je beschouwde als de beschermer van jouw volk en jouw eigen etnische groep werd aangevallen door buitenlandse invloeden die zich met jouw achtertuin bemoeien?
Mensen die in Oekraine leven zijn Oekrainers... of ze Russisch spreken of niet staat hier op zich los van (net zoals een Waal ook Belg is). Voel je je Russisch dan kan je nog altijd verhuizen naar het beloofde land. Feit is dat Rusland gewoon komen stoken is tesamen met enkele separatisten om hun eigen agenda door te drukken... of ben je ook hier weer naief te denken dat Putin wakker ligt van deze Russen die in Oekraine leven ?
gnomezor schreef: 3 maanden geleden Ik praat niet alles goed en de situatie is heel spijtig, maar hadden alle stokers met hun handen ervan afgebleven, dan had het graan zonder bloed kunnen worden verhandeld als Europa echt zoveel graan nodig had.
Je klinkt als Trump... laat het Oekraiense volk stikken en ik zal wel met de agressor een deal uitwerken waar ik goed van word en we boerden gewoon verder :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”