Dat moet iedereen voor zich uitmaken.
Ik heb vrij lange tijd 100 mbps gehad met proximus maar ik ben een multitasker en soms veranderen bepaalde zaken waardoor ik aantal tijd geleden merkte dat dat problemen gaf, de snelheid was te laag waardoor bv netflix nimmer werkte.
Ook woon ik in een boerenhol, dat wil dus zeggen dat je naar fiber kan fluiten op dit moment, er is zelfs nog niet eens sprake van dus dat gaat hier nog vrij lang duren.
Dus ben ik met heel veel schrik naar telenet gegaan omdat ik jaren geleden constante problemen had met internet uitval en tv uitval , programmas die niet wilden afspelen zelfs na bv 2-3 uren soms nog niet enz... Het was verschrikkelijk toen, daarom was ik weggeaan van telenet. Dus het was een gok nu om terug naar telenet te gaan.
Maar nu werkt het systeem anders, nieuwe software en decodertje die zeer klein is nu en nieuwere modem en tot nu toe nog niet 1 keer internet uitval of wat dan ook gehad, nog geene enkele keer problemen met programmas af te spelen enz... Dusja, als dat zo blijft, zeer tevreden.
Dan de snelheid nog; ik ben toch voor de 1GBPS gegaan, ook dit was een test want op de vorige toestellen met utp kabel in en met en zonder vpn behaalde ik helemaal die 1GBPS niet. Nu wonderbaarlijk haal ik met utp kabel in 915-930mbps download, ook met vpn behaal ik veel hogere snelheid nu dan de vorige keer, mss ligt het ook aan de laptop toen die geen hogere snelheden aankon dat zou kunnen zeker? Want nu heb ik dure pc van 2j oud staan.
Zelfs op wifi behaalde ik met de S25 ultra al eens 930 mbps. Er stond wel niks anders open toen.
Het is wel raar hoe dit schommelt; ik heb nu 3 keer de speedtest gedaan en haal nu de 2de keer 270 mbps en de keer er net voor meer dan 600 mbps en de 3de keer ook iets meer dan 600mbps, pc staat ook open mss daarmee , zeer raar soms. Daarom gebruik ik altijd utp kabel in de pc/laptop, omdat de snelheid stabieler blijft dan via wifi.
En waarom hoge snelheid; als er veel openstaat natuurlijk, als je bv f.i.l.m download en vooral bij games ook, als je weet games meer en meer 120GB en groter worden, bij proximus deedk er 3 uren over, nu denk ik binnen de 20 minuten. Wie die 8GPBS behaalt en er bv 7,5 kan uithalen, die game is zo goed als meteen geinstalleerd, dat moet toch zalig zijn.

. Ja, snelheid is dus belangrijk, de upload mag wel eens verhogen, die vindk te laag.