Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Kafka bij de belastingen:
Mijn hoogbejaarde vader kreeg een brief van de belastingen dat hij zijn aangifte niet gedaan heeft. Dat was wel zo. Hij heeft eigenhandig zijn papieren aangifte in de postbus aan het postkantoor gestoken.
Daarop heb ik voor hem een brief geschreven naar de belastingen dat de aangifte wel degelijk verstuurd is op die bepaalde datum en bij die brief een kopie van de aangifte bijgevoegd. (hij neemt kopieën van al zijn administratie).
Nu kreeg hij opnieuw een brief dat hij een boete krijgt omdat ze geen aangifte ontvangen hebben.
Dus gebeld naar het telefoonnummer en daar heeft een vriendelijke ambtenaar het uitgezocht:
- ze hebben wel degelijk beide zendingen ontvangen
- maar ze hebben ontdekt dat mijn vader een fout gemaakt heeft en ergens een bedrag van het jaar voordien ingevuld had.
In plaats van dat te melden stuurden ze het bericht dat ze geen aangifte ontvangen hadden, tot 2 maal toe en nu dus ook een boete.
De ambtenaar ziet ook het probleem maar de boete is onvermijdelijk en moet betaald worden.
En... nu komt het. We moeten de aangifte met het juiste bedrag niet meer sturen want zijn hebben alle info al.
Dus waarom dan die slechte communicatie en die boete? Ze hebben alle info, maar toch de burger pesten en daar nog tijd in steken ook.
Mijn hoogbejaarde vader kreeg een brief van de belastingen dat hij zijn aangifte niet gedaan heeft. Dat was wel zo. Hij heeft eigenhandig zijn papieren aangifte in de postbus aan het postkantoor gestoken.
Daarop heb ik voor hem een brief geschreven naar de belastingen dat de aangifte wel degelijk verstuurd is op die bepaalde datum en bij die brief een kopie van de aangifte bijgevoegd. (hij neemt kopieën van al zijn administratie).
Nu kreeg hij opnieuw een brief dat hij een boete krijgt omdat ze geen aangifte ontvangen hebben.
Dus gebeld naar het telefoonnummer en daar heeft een vriendelijke ambtenaar het uitgezocht:
- ze hebben wel degelijk beide zendingen ontvangen
- maar ze hebben ontdekt dat mijn vader een fout gemaakt heeft en ergens een bedrag van het jaar voordien ingevuld had.
In plaats van dat te melden stuurden ze het bericht dat ze geen aangifte ontvangen hadden, tot 2 maal toe en nu dus ook een boete.
De ambtenaar ziet ook het probleem maar de boete is onvermijdelijk en moet betaald worden.
En... nu komt het. We moeten de aangifte met het juiste bedrag niet meer sturen want zijn hebben alle info al.
Dus waarom dan die slechte communicatie en die boete? Ze hebben alle info, maar toch de burger pesten en daar nog tijd in steken ook.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Gek verhaal maar waarschijnlijk het gevolg van automatisering die zelf niet 100% is en bij fouten in de mist gaat.
Ik zou een geschreven bevestiging vragen dat ze de aangifte wel degelijk ontvangen hebben en dat je de zaak probeerde op te lossen (te goeder trouw).
Dat kan je dan gebruiken om de zaak proberen te regulariseren via de ombudsdienst eventueel.
Ze zijn ook verplicht om bij problemen de oorzaak te geven en transparant te zijn. Dat waren ze niet want de reden van de problemen klopte al niet. Ze mogen ook niet achter info vragen die ze al hebben, ook hier dus in de fout.
Ik denk dat je goede kans maakt om de regularisatie alsnog te bekomen. Veel succes!
Na edit: er zijn daar net niet teveel ambtenaren waardoor zaken geautomatiseerd worden met deze problemen tot gevolg. Belastingen is net een dienst waar er steevast weinig in geïnvesteerd wordt omdat de controles niet te goed mogen verlopen
Ik zou een geschreven bevestiging vragen dat ze de aangifte wel degelijk ontvangen hebben en dat je de zaak probeerde op te lossen (te goeder trouw).
Dat kan je dan gebruiken om de zaak proberen te regulariseren via de ombudsdienst eventueel.
Ze zijn ook verplicht om bij problemen de oorzaak te geven en transparant te zijn. Dat waren ze niet want de reden van de problemen klopte al niet. Ze mogen ook niet achter info vragen die ze al hebben, ook hier dus in de fout.
Ik denk dat je goede kans maakt om de regularisatie alsnog te bekomen. Veel succes!
Na edit: er zijn daar net niet teveel ambtenaren waardoor zaken geautomatiseerd worden met deze problemen tot gevolg. Belastingen is net een dienst waar er steevast weinig in geïnvesteerd wordt omdat de controles niet te goed mogen verlopen

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 12 keer
Maandag 3u in de garage gezeten voor onderhoud en klaarmaken keuring.
Dinsdag 2u30min in Autoglass clinic voor vervanging voorruit na steenslag + s middags nog 1u want ze hadden stukken niet terug gemonteerd en riemvloeistof reservoir lag los in motorruimte aan leiding te bengelen, onderdeel waaraan dit gemonteerd moest zitten lag nog met wat bouten en stukken op hun werkbank... Zelf moeten vaststellen na foutmeldingen niveau riemvloeistof bij maken van bochten.
Woensdag om 7u10 beginnen aanschuiven keuring om iets na 10u afgekeurd te zijn voor de regeling van de verlichting vooraan.
Kan dus terug naar de garage en opnieuw gaan aanschuiven bij de keuring.
Dinsdag 2u30min in Autoglass clinic voor vervanging voorruit na steenslag + s middags nog 1u want ze hadden stukken niet terug gemonteerd en riemvloeistof reservoir lag los in motorruimte aan leiding te bengelen, onderdeel waaraan dit gemonteerd moest zitten lag nog met wat bouten en stukken op hun werkbank... Zelf moeten vaststellen na foutmeldingen niveau riemvloeistof bij maken van bochten.
Woensdag om 7u10 beginnen aanschuiven keuring om iets na 10u afgekeurd te zijn voor de regeling van de verlichting vooraan.
Kan dus terug naar de garage en opnieuw gaan aanschuiven bij de keuring.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Als je echt 'klaarmaken voor keuring' gevraagd en betaald hebt in de garage zou ik het niet zo laten, jij moet extra kosten doen omdat zij hun werk niet tegoei gedaan hebben...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik had een afspraak (St-Niklaas want Dendermonde was meer dan 2 maanden op voorhand al volgeboekt). 10u30 afspraak, 10u20 aan de juiste poort met 1 auto voor mij, 10u30 binnen, 10u45 de parking van het koopcentrum opgereden.Nordic schreef: 3 maanden geleden Woensdag om 7u10 beginnen aanschuiven keuring om iets na 10u afgekeurd te zijn
Als het kan ben je beter af met een afspraak (tijdig doen, niet wachten tot je een kaartje krijgt). Als ik de lange rijen zag die stonden te wachten zonder afspraak (2 lijnen) en de 4 lijnen met telkens 2-3 auto's op afspraak, is de keuze vlug gemaakt.
Ik zou in elk geval ook de garage er op aanspreken. Ze zullen misschien zeggen dat het door "trillingen" mogelijk is dat de lichten niet meer goed stonden, de tijd dat je afgekeurd werd voor de lichten om dan zonder meer opnieuw aan te schuiven en goedgekeurd te worden ligt gelukkig achter ons (zelf voor gehad).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Er worden trouwens sinds heel die lichten heisa foto's bijgehouden van de metingen.
Als het door trillingen is, hebben ze ofwel alles te nipt afgesteld, of scheelt er wat met de regeling en hadden ze dat ook moeten zien en oplossen.
J.
Als het door trillingen is, hebben ze ofwel alles te nipt afgesteld, of scheelt er wat met de regeling en hadden ze dat ook moeten zien en oplossen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
Ja staat zelfs op de factuur van de garage. Volgens de receptioniste bij de garage is dat normaal. Komt van de drempels en putten zegt ze.
Morgen dus laten bij regelen en dan vrijdag nog een poging.
Hier in Oost Vlaanderen is de keuring bij SBAT. Van alle stations kan je maar bij 2 een afspraak boeken, maar gelijk wanneer je inlogt is er geen enkel slot, ook niet maanden verder. Het gaat trouwens over een lichte vracht keuring in het station in Nazareth.
Hier in Oost Vlaanderen is de keuring bij SBAT. Van alle stations kan je maar bij 2 een afspraak boeken, maar gelijk wanneer je inlogt is er geen enkel slot, ook niet maanden verder. Het gaat trouwens over een lichte vracht keuring in het station in Nazareth.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik ga altijd eerst naar de keuring en nadien naar de garage, tip vorige week nog aan de dochter gegeven.Nordic schreef: 3 maanden geledenKan dus terug naar de garage en opnieuw gaan aanschuiven bij de keuring
Haar voertuig werd ook afgekeurd nadat de garagist een nazicht had gedaan.
Voor vertrek even piepen via de webcam?Nordic schreef: 3 maanden geledenHet gaat trouwens over een lichte vracht keuring in het station in Nazareth.
https://www.sbat.be/autokeuring/centra/nazareth
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dat zou haar beste dag niet zijn moest ze dat tegen mij zeggen. Werk opnieuw doen en creditnota ter waarde van een keuring. Dat is het minste.Nordic schreef: 3 maanden geleden ...Volgens de receptioniste bij de garage is dat normaal. Komt van de drempels en putten zegt ze....
J.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik denk dat die idd geen afspraak kunnen maken. Ik weet van iemand met een motorhome dat die dat ook niet kan en dus moet aanschuiven. In St-Niklaas stonden ook enkel personenauto's aan de 4 afspraaklijnen. Landrovers, motorhomes en vracht stonden in andere rijen.
Als het van drempels en putten komt zou er niemand door de keuring geraken... nog eens reclameren en niet laten afschepen met uitvluchten. Ze moeten maar goed afregelen EN vastzetten.
Bye, Maurice
- Joe de Mannen
- Elite Poster
in Rotselaar kan dat wel.
J.
J.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dat ze niet door de grond zakt van schaamte!Nordic schreef: 3 maanden geleden Ja staat zelfs op de factuur van de garage. Volgens de receptioniste bij de garage is dat normaal. Komt van de drempels en putten zegt ze.

Mijn auto is 6 jaar oud, er heeft nog geen vinger mijn lichten aangeraakt en de afstelling is nog altijd goed.
Zij beweert dat het na een paar km al om zeep is? Ofwel is het rommel, ofwel is het slecht gedaan.
In beide gevallen ligt de verantwoordelijkheid bij hen.
Bij KM (West-Vlaanderen) kan je perfect een afspraak maken voor auto, lichte vracht of caravan. Alle 3 al zelf gedaan.
Toegevoegd na 1 uur 54 minuten 6 seconden:
Why????

- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
er zal vast iets mis zijn, maar ik zie niet dadelijk wat?
Toegevoegd na 17 minuten 16 seconden:
fortis die nog altijd een manier kan vinden om zo min mogelijk instantoverschrijvingen te laten uitvoeren.
gelukkig dat mijn moeder elke maand 7 euro aan fortis mag betalen voor hun geweldige dienstverlening
Toegevoegd na 17 minuten 16 seconden:
fortis die nog altijd een manier kan vinden om zo min mogelijk instantoverschrijvingen te laten uitvoeren.
gelukkig dat mijn moeder elke maand 7 euro aan fortis mag betalen voor hun geweldige dienstverlening

- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Gisteren toevallig ook tegen aangelopen tegen die idiote Itsme-verplichting om instant te kunnen overschrijven.
Trouwens: is die €7 niet gigantisch veel?
Toen ze bank van de Post (of hoe heette die alweer?) overnamen, stelden ze ook een nieuw maandtarief voor. Ik heb dat niet aanvaard en betaal in de praktijk nu minder dan vroeger. Je moet natuurlijk uitkijken welke diensten je allemaal nodig hebt (ik bij BNP louter een zichtrekening en twee betaalkaarten).
Op den duur betaal je meer aan bankkosten dan wat je aan intrest hebt... (oeps: dat ís al zo
)
Trouwens: is die €7 niet gigantisch veel?
Toen ze bank van de Post (of hoe heette die alweer?) overnamen, stelden ze ook een nieuw maandtarief voor. Ik heb dat niet aanvaard en betaal in de praktijk nu minder dan vroeger. Je moet natuurlijk uitkijken welke diensten je allemaal nodig hebt (ik bij BNP louter een zichtrekening en twee betaalkaarten).
Op den duur betaal je meer aan bankkosten dan wat je aan intrest hebt... (oeps: dat ís al zo

Computer(k)nul
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Via de website dan? In de app kan ik die gewoon aanvinken.
Blijft wel belachelijk dat het niet standaard aan staat.
Blijft wel belachelijk dat het niet standaard aan staat.
- Dizzy
- Elite Poster
Fortis heeft toch ook een gratis rekening. Ik heb die genomen om Applepay te kunnen gebruiken op AppleWatch.
Mensen klagen over cash of instant betalingen maar ze gaan wel betalen voor een bank, dat is blijkbaar wel modern
Mensen klagen over cash of instant betalingen maar ze gaan wel betalen voor een bank, dat is blijkbaar wel modern

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Hello Bank, wel zorgen dat bij aanvraag je handtekening goed overeenkomt met die van je ID of je word geweigerd zonder opgave van reden.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
De knop "Annuleren".
1: waarom is dat daar?
2: als dat er is, is dat meestal de eerste.
Ik duwde in de rapte (zonder deftig te kijken) op de annuleren, dus kon het grote formulier opnieuw invullen.
- Splitter
- Elite Poster
jep, heb haar ocharme nog niet kunnen overtuigen om weg te gaan bij fortis "want wat als dat misloopt" enzo,
anders was dat al lang ook naar argenta.
want die "diensten" die inbegrepen zijn gebruikt ze niet, de "dienstverlening" is non-existant tegenwoordig, en voor klant te blijven "omdat je er al zo lang zit" is ook maar een belachelijke reden. maargoed, als ze niet wil, her choice hé
met die caveat dat je daar maar 1 betaalkaart op kan hebben, en omdat ik ook vaak zaken voor mijn moeder regel,
heb ik een aparte kaart zodat ik die van haar niet telkens moet gebruiken.
en die kan je niet openen via web banking (alleen via de app....) én ik geloof dat je een bestaande rekening niet naar dat hello pack kan overzetten (maar daar ben ik niet zeker van)
mijn moeder doet dat dus al 20+ jaar en ik krijg ze helaas al evenlang niet overtuigd daarmee te stoppen.
mag je rekenen, 7*12*20... mens heeft al een maandloon gespendeerd alleen maar om haar geld op een rekening te mogen hebben,
en dat is dan zonder de jaarlijkse "afrekening" die haar ook nog eens geld kost als ik me niet vergis.
Toegevoegd na 3 minuten 17 seconden:
je antwoord op vraag 1 is dus: om jou te hebben liggencadsite schreef: 3 maanden geleden De knop "Annuleren".
Ik duwde in de rapte (zonder deftig te kijken) op de annuleren, dus kon het grote formulier opnieuw invullen.

dat links/rechts is iets dat je altijd moet in de gaten houden, er zijn genoeg die dat verwisselen, dus dat vind ik niet echt een foute keuze
(en is good practice om altijd op te letten, dan klik je ook iets minder vaak op die cookie-spam)
waarom er een annuleer knop is terwijl je de browser ook kan dichtgooien, sja... ze hopen misschien dat iemand dat gebruikt om het formulier niet inte vullen,
zodat ze daar ook stats op hebben ofzo zeker?
- Petrikske
- Elite Poster
@Splitter Ben je zeker dat je bij Hello maar 1 debetkaart krijgt?
Ik dacht toch echt dat je bij aanvraag 2 kaarten kon kiezen.
https://www.hellobank.be/our-offer/acco ... 0(max%202).
- Dizzy
- Elite Poster
Het zijn nog altijd dezelfde schelmen 
Toen ik er destijds vertrok konden ze zogezegd het geld niet overschrijven naar Argenta en moest ik dus met al mijn spaargeld over straat lopen en moest dat dus 2 keer geteld worden. Ik heb hen er direct bij gezegd dat dit gewoon een bevestiging was waarom ik vertrok.
Je kan hun spelletje ook spelen en alles opzeggen en het geld elders gratis plaatsen. Daarna open je een Hello rekening en zet je er geld op als je nog goesting hebt. Ik denk niet dat uw moeder applepay gebruikt

Toen ik er destijds vertrok konden ze zogezegd het geld niet overschrijven naar Argenta en moest ik dus met al mijn spaargeld over straat lopen en moest dat dus 2 keer geteld worden. Ik heb hen er direct bij gezegd dat dit gewoon een bevestiging was waarom ik vertrok.
Je kan hun spelletje ook spelen en alles opzeggen en het geld elders gratis plaatsen. Daarna open je een Hello rekening en zet je er geld op als je nog goesting hebt. Ik denk niet dat uw moeder applepay gebruikt

- Splitter
- Elite Poster
nee, maar ik had het over fortis hun "hello pack" dat op de fortis site staat, misschien niet hetzelfde?Petrikske schreef: 3 maanden geleden @Splitter Ben je zeker dat je bij Hello maar 1 debetkaart krijgt?
als ik ze van bank kan laten wisselen, dan is het niet naar hello, dan is het naar argenta

- Petrikske
- Elite Poster
Ouch.. die kende ik nog niet, ze maken het dan ook niet echt gemakkelijk.
Dat "Hello pack" blijkt inderdaad een pakket te zijn van Fortis.
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/publ ... 20rekening(en&text=De%20Rekeningverzekering%20is%20een%20collectieve,precieze%20omvang%20van%20de%20waarborgen.
Maar Hello BANK is de 'gratis' bank van Fortis, en daar kan je dus kiezen voor 2 debetkaarten.
Dat "Hello pack" blijkt inderdaad een pakket te zijn van Fortis.
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/publ ... 20rekening(en&text=De%20Rekeningverzekering%20is%20een%20collectieve,precieze%20omvang%20van%20de%20waarborgen.
Maar Hello BANK is de 'gratis' bank van Fortis, en daar kan je dus kiezen voor 2 debetkaarten.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
Mijn BNP Fortis zichtrekening heb ik online laten omzetten naar Hello bank en dit zonder één handtekening te moeten zetten.
Voor kantoorbezoek moet ik wel naar de Post beetje verder, maar via afspraak kan ik nog steeds in mijn huidige Fortis bank terecht.
Voor de rest gebeurt alles online via de Easy Banking webpagina.
Voor kantoorbezoek moet ik wel naar de Post beetje verder, maar via afspraak kan ik nog steeds in mijn huidige Fortis bank terecht.
Voor de rest gebeurt alles online via de Easy Banking webpagina.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- Petrikske
- Elite Poster
Omdat je zich kan registreren als nieuwe klant of als bestaande Fortis klant je rekening te laten omzetten zoals jij gedaan hebt.lacer schreef: 3 maanden geledenMijn BNP Fortis zichtrekening heb ik online laten omzetten naar Hello bank en dit zonder één handtekening te moeten zetten.
2 Verschillende manieren om klant te worden met elk hun eigen procedure dus.
-
- Plus Member
Wij (vriendin en ik), zijn al jaren Hello bank klant en hebben een gemeenschappelijke rekening met elk een kaart. Zij heeft ook nog een aparte rekening daar en ook zonder kosten. Onze hypothecaire lening zit ook bij Fortis en de autoverzekering, brand en familiale ook. Op zich tevreden. Om de paar jaar bellen ze eens voor een gesprek of alles nog naar onze noden is, maar eigenlijk nooit pushen ofzo voor iets aan te bieden of upsellen naar betaalde rekeningen. Bij KBC ervoor was dat wel zo. Ook wanneer de hello bank kaartlezer leeg was, gewoon in het Fortis kantoor een nieuwe kunnen gaan halen.Petrikske schreef: 3 maanden geleden @Splitter Ben je zeker dat je bij Hello maar 1 debetkaart krijgt?
Toegevoegd na 9 minuten 15 seconden:
Het zijn hier in Nazareth allesinds nieuwe toestellen t.o.v. vorig jaar die de lichten controleren.Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden Er worden trouwens sinds heel die lichten heisa foto's bijgehouden van de metingen.
J.
Vandaag in de garage geweest.
Eerst gingen ze het op de firma steken die de dag na de lichten + onderhoud mijn voorruit heeft vervangen.
Daar hebben ze inderdaad veel gedemonteerd maar enkel aan de bovenzijde (rand onder ruit, ruitenwissers, ...) maar niets thv bumper/ lichten.
Dan dat ik sinds het afstellen al 370km gereden had en dat het aan mijn rijstijl zou liggen.
Ik rijd met een camionette met 700kg materiaal en een zere rug. Ik probeer elke put te ontwijken en drempels neem ik langzamer dan de meeste voor mijn rug.
Ze zijn uiteindelijk opnieuw bijgeregeld en de fleet manager is op de hoogte. Blijkbaar zijn er vele van deze generatie transits die afgekeurd worden zelfs na afstellen. Fleet manager gaf ook aan dat de meeste collega's nu de garage laten gaan naar de keuring, maar dan moet je ook weer een dag verlof nemen om dat geregeld te krijgen.
Morgen nog eens de rij trotseren aan de keuring.
-
- Elite Poster
De algemene trend (ik merk het overal) om het altijd met minder personeel te doen. Als dat in productie gebeurt en automatisatie en technologie verhoogt de productiviteit dan is dat nog te verdedigen.
Maar als het rechtstreeks te maken heeft met klantendienst en de klant blijft in de kou staan, dan is dat meer en meer wraakroepend.
Managers met kruideniersmentaliteit vinden altijd dat het met minder kan maar de bodem is nu wel bereikt.
Winkels waar geen personeel meer te bespeuren is en als je iemand vindt dan is die niet beschikbaar of niet op de hoogte.
Klantendiensten met zeer lange wachttijden aan de telefoon of met auto-reply mails dat ze je binnen de 14-28 werkdagen zullen antwoorden. Soms heb je helemaal die tijd niet.
Maar als het rechtstreeks te maken heeft met klantendienst en de klant blijft in de kou staan, dan is dat meer en meer wraakroepend.
Managers met kruideniersmentaliteit vinden altijd dat het met minder kan maar de bodem is nu wel bereikt.
Winkels waar geen personeel meer te bespeuren is en als je iemand vindt dan is die niet beschikbaar of niet op de hoogte.
Klantendiensten met zeer lange wachttijden aan de telefoon of met auto-reply mails dat ze je binnen de 14-28 werkdagen zullen antwoorden. Soms heb je helemaal die tijd niet.
-
- Plus Member
Dat is eigen aan veel managers dat het altijd met minder kan, want die beloven elk jaar betere cijfers. Helaas worden die vaak nog eens gesteund door een gestoorde HR manager die enkel voor idiote ideeën te vinden is. Ik heb ook als Productiechef onder zo'n manager gezeten. Een manager die ze ergens anders buitengegooid hadden omdat hij heel de boel verziekte, kwam hier de boel verzieken samen met de door hem mee binnen gehaalde nieuwe HR manager. En al wie op de werkvloer zat leed er rechtstreeks onder.
Ondertussen zijn mijn lichten goedgekeurd en de dag erna op de snelweg nieuwe steen in de ruit toen er ene op de uitrit het ruime gat dat ik op mijn voorligger hield nog moest dichtrijden.
Ondertussen zijn mijn lichten goedgekeurd en de dag erna op de snelweg nieuwe steen in de ruit toen er ene op de uitrit het ruime gat dat ik op mijn voorligger hield nog moest dichtrijden.
-
- Elite Poster
Idd. Zeer herkenbaar. Onbegrijpelijk hoe HR selecteert en de slechtst mogelijke kandidaten er kan uit kiezen. Ondersteund door dure selectiebureaus en assessments...Nordic schreef: 3 maanden geleden Een manager die ze ergens anders buitengegooid hadden omdat hij heel de boel verziekte, kwam hier de boel verzieken samen met de door hem mee binnen gehaalde nieuwe HR manager.
Vanuit het standpunt van de eigenaars/aandeelhouders begrijpbaar als dat het rendement zou verhogen, maar zoveel voorbeelden waar net het omgekeerde gebeurt.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Disclaimer: Ik had er zelf aan moeten denken op voorhand ...
tijdje terug via vavato.com een iPad aangekocht voor de ouders, mooi prijsje voor nagenoeg nieuw toestel ... Echter ... toestel uit faling was nog devicelocked op de AppleID van de vorige gebruiker, Vavato vermeld geen IMEI nummer op hun factuur en Apple Support (speciale dienst voor activation lock issues) zegt uiteraard F/U omdat ik niet kan bewijzen dat dit specifieke toestel mijn eigendom (nu) is.
En Vavato ... die zwijgen in alle talen ... (in dezelfde veiling zaten +10 ipads en iphones, allemaal verkocht aan toch redelijke bedragen ...)
Moest er iemand nog een idee hebben ... want denk dat dit een dure les gaat zijn
Toegevoegd na 2 minuten 22 seconden:
tijdje terug via vavato.com een iPad aangekocht voor de ouders, mooi prijsje voor nagenoeg nieuw toestel ... Echter ... toestel uit faling was nog devicelocked op de AppleID van de vorige gebruiker, Vavato vermeld geen IMEI nummer op hun factuur en Apple Support (speciale dienst voor activation lock issues) zegt uiteraard F/U omdat ik niet kan bewijzen dat dit specifieke toestel mijn eigendom (nu) is.
En Vavato ... die zwijgen in alle talen ... (in dezelfde veiling zaten +10 ipads en iphones, allemaal verkocht aan toch redelijke bedragen ...)
Moest er iemand nog een idee hebben ... want denk dat dit een dure les gaat zijn

Toegevoegd na 2 minuten 22 seconden:
Zo heb ik eens moeten discussieren met een HR kip dat '12 uiteenlopende management functies op 9 jaar tijd' NIET aantoont dat de kandidaat in kwestie een brede ervaring met zich meebrengt ...R2D2 schreef: 3 maanden geleden Idd. Zeer herkenbaar. Onbegrijpelijk hoe HR selecteert en de slechtst mogelijke kandidaten er kan uit kiezen. Ondersteund door dure selectiebureaus en assessments...
Vanuit het standpunt van de eigenaars/aandeelhouders begrijpbaar als dat het rendement zou verhogen, maar zoveel voorbeelden waar net het omgekeerde gebeurt.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Zonder oorspronkelijke factuur of account/naam van degene die de Apple account erop gezet heeft, ga je niets kunnen doen, vrees ik. Een tijdje geleden eens op gezocht voor een oudere iPad van een buur en 't was tevergeefs. Een zogezegde workaround bleek een man-in-the-middle server te zijn die het iPad systeem nabootste, en Linux had ook (nog) geen oplossing voor dat model.
Zou dit niet als verborgen gebrek gerecupereerd kunnen worden via vrederechter?
Zou dit niet als verborgen gebrek gerecupereerd kunnen worden via vrederechter?
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Dan is er toch nog een kans via de Apple helpdesk, neem ik aan. Of 12345 als paswoord proberen, hé
(EDIT :: paswoord is grapje want stel dat je paswoord pogingen op zijn
)

(EDIT :: paswoord is grapje want stel dat je paswoord pogingen op zijn

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Al geprobeerd via die e-mail in contact te komen met de vorige eigenaar en te vragen of die hem kan helpen unlocken? Of is die e-mail iets specifiek voor dat toestel? Ik ben zelf niet bekend met de systemen van Apple.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Het mail adres bestaat niet meer, want het bedrijf is failliet ... vandaar dat de inboedel via vavato werd verkocht
Maar heb de mevrouw op LinkedIn aangesproken ... als ze het wachtwoord of haar PIN nog kent geraak ik normaal ook al verder, op voorwaarde dat ze wil helpen ...