Afstand tot centrale

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus

Hallo

Omdat ik een ADSL abo wou nemen, heb ik op de site van EDPnet de afstand tot de centrale berekend. De afstand op het adres waar ik ga wonen bedraagt 2494 meter en dus net voldoende voor een 6Mbit lijn. Echter wanneer ik de omliggende nummers ingeef, krijg ik andere waarden:

huisnummer 72 2494 meter
huisnummer 71 2756 meter
huisnummer 73 2756 meter
huisnummer 92 2494 meter
huisnummer 62 2494 meter

Weet iemand hoe die verschillen te verklaren zijn? Of gaat het hier om een fout?

Grtz

Salomon13
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De cijfers zijn geen echte waarden, maar gebaseerd op een of andere database volgens mij. De enige correcte waarden krijg je bij Belgacom, maar dan moet je reeds over een telefoonnummer beschikken.
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus

Dus als ik het telefoonnummer van de buren ingeef zou ik wel betrouwbare waarden moeten hebben?

Of klopt die configurator dan nog niet en moet ik zowieso naar belgacom bellen? Zo ja, op welk nummer?

Grtz
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ik zie ook dat de even nummers dezelfde afstand hebben en de oneven dezelfde, dus het lijk mij dat aan elke kan een verschillende kabel ligt (eventueel de zelfde die op het einde van de straat terug keert).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Salomon13 schreef:Weet iemand hoe die verschillen te verklaren zijn? Of gaat het hier om een fout?
Kijk eens naar de huisnummers: de even nummers 2439 meter,
de oneven nummers 2756.
De kabel gaat waarschijnlijk aan de kant van de even nummers heen, gaat aan het eind van de straat de weg over en komt aan de oneven kant terug.
Daardoor kan een afstand makkelijk een paar honderd meter schelen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Salomon13 schreef:Dus als ik het telefoonnummer van de buren ingeef zou ik wel betrouwbare waarden moeten hebben?

Of klopt die configurator dan nog niet en moet ik zowieso naar belgacom bellen? Zo ja, op welk nummer?

Grtz
Neen hoor, je mag verschillende telefoon nrs gebruiken ... de afstand blijft hetzelfde.
als je doet met huidige xdsl : geen
dan word er enkel gemeten op de afstand (km) via een straten plan die ze hebben in brussel ... maar dat mag je ook nog met een korreltje zout nemen zenne.
VB: via Maxconfig Edpnet zit ik op 4.206 meter en via Belgacom zeggen ze mij +- 3.5 km .... dus ongeveer een verschil van 700 meter
Greetz :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

en waarom zou dat niet kunnen als u lijn op rol ligt .. bv, blijkbaar hebben jullie dus nog nooit een telefoon kabel in de grond gezien.. vaak liggen die voor de woning.. op rol ingeval men een stukje meer nodig heeft !
Salomon13
Starter Plus
Starter Plus

zo had ik het nog niet bekeken dat die kabel kon terugkeren... maar dan nog zou er een verschil op de nummers moeten zitten, aangezien nummer 62 en 92 meer dan 100 meter uit elkaar liggen...

Enfin zal morgen eens met telefoonnummers proberen en de EDPnet helpdesk mailen.

groeten

Sal13
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”