Het grote opzegtopic

WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Ik en vele anderen zijn Versatel / Tele2 ondertussen meer dan beu. Het leek me daarom geen slecht idee om een topic te openen voor mensen die hun contract willen opzeggen. Gezien de vele kleine lettertjes alvast enkele dingen om rekening mee te houden:

1. Je hebt een contract van 12 maanden dat stilzwijgend verleng wordt vanaf de ingang van de 11e maand. Je dient je contract dus ten laatste 2 maanden op voorhand op te zeggen. Dit via "Mijn Tele2" op de website of via aangetekend schrijven.

Via "Mijn Tele2" wordt er nergens melding gemaakt van de 2-maanden regel. Je kan dus tot op de laatste dag je contract opzeggen (tip: neem screenshots). als je hiermee verder gaat maak je dus een redelijke kans dat je zo van je contract afraakt.

2. Volgens de algemene voorwaarden kan je opzeggen zodra de algemene voorwaarden wijzigen. In dit geval heb je één maand de tijd (nadat zij je hiervan op de hoogte gesteld hebben) om deze voorwaarden NIET te accepteren en kostenloos op te zeggen.

Versatel is net Tele2 geworden. De voorwaarden zijn of worden gewijzigd. Niemand heeft hierover reeds bericht ontvangen. Een geldig excuus dus om hen hierop te wijzen en je contract te beeïndigen.

Graag las ik hier enkele "succesverhalen" van mensen die van hun contract afgeraakt zijn tijdens de lopende periode. Het kan nuttig zijn voor anderen! Het zou ook fijn zijn als iemand wat juridisch advies kan geven. Het is namelijk zo dat Tele2 alles mag, je maanden aan het lijntje kan houden, maar alleen zij kunnen blijkbaar eenzijdig een contract kostenloos verbreken. Heeft de consument dan geen enkele slag achter de hand?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien is dit iets :

Ik heb de formule "free time". Daar staat duidelijk : * Gratis nationale oproepen van 17u tot 8u van maandag tot vrijdag, 's weekends en feestdagen, een vast bedrag van € 0,28/oproep van 8u tot 17u van maandag tot vrijdag (behalve korte, speciale en internetnummers).

Bij mijn weten is een gesprek naar Telenet noch een speciaal, noch een internetnummer. Toch rekent u mij dit aan. Om die reden kan ik de 0,5562 cent (excl BTW) die u mij aanrekent niet betalen, daar het om een gesprek gaat dat gevoerd in NA 17:00. Dat u dit aanrekent is volgens mij een contractbreuk. U houdt zich zelf niet aan uw voorwaarden. Waarom zou ik het dan moeten doen ?


uit mijn schrijven waarom ik niet kan ingaan op hun factuur.
Gebruikersavatar
rmichiels
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:15

Ik heb de Ombudsdienst Telecommunicatie en Test Aankoop ingeschakeld.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Hey Goed topic.

Gister aangetekend brief gezonden naar tele/2 versatel en vandaag even een kopie gemaild naar de klantendienst. Ik kreeg binnen 45 min een mailtje terug (Nu kan het dus wel snel, toen ik problemen had niet :| )

Ze zouden het doorgeven aan de afdeling facturatie en ze zouden mijn opzegging bevestigen. Contract loopt dus tot november dus benieuwd of ze me de "opzegboete" gaan geven :x

Ik heb ze in gebreken gesteld omdat ik al 3 weken geen internet verbinding mee heb en ik daarmee naar mijn mening niet fatsoenlijk geholpen word om het op te lossen terwijl het 99% zeker aan versatel moet liggen.

Hou jullie wel op de hoogte van de verdere afloop van de opzegging.
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

mikezwet schreef:Hey Goed topic.

Gister aangetekend brief gezonden naar tele/2 versatel en vandaag even een kopie gemaild naar de klantendienst. Ik kreeg binnen 45 min een mailtje terug (Nu kan het dus wel snel, toen ik problemen had niet :| )

Ze zouden het doorgeven aan de afdeling facturatie en ze zouden mijn opzegging bevestigen. Contract loopt dus tot november dus benieuwd of ze me de "opzegboete" gaan geven :x

Ik heb ze in gebreken gesteld omdat ik al 3 weken geen internet verbinding mee heb en ik daarmee naar mijn mening niet fatsoenlijk geholpen word om het op te lossen terwijl het 99% zeker aan versatel moet liggen.

Hou jullie wel op de hoogte van de verdere afloop van de opzegging.


Dit heb ik dan ook maar even gedaan. Brief gaat zowieso op de post vanavond. zal hem ook online plaatsen voor mensen die "inspiratie" zoeken.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Onderwerp: Opzegging contract, Versatel in gebreken

Goedendag,
Hierbij wil ik melden dat ik Versatel/tele2 per aangetekende brief in gebreken stel om de onderstaande reden:
* Op maandag 16 Jan 2006 had ik geen verbinding meer. Daarvoor was het ook steeds storing.
* Gemaild met de klantendienst, alles was in orde volgens deze klantendienst
* Geen WAN en PPP kon niet connecten.
* 2 weken lang van alles geprobeerd, veel tijd in gestoken.
* Op 28 Jan 2006 kreeg ik een WAN IP maar kon niet internetten, wel pingen met kleine pakketjes, geen grote. Upload werkte wel maar verbinding verbrak steeds en bleef lange tijd weg.
* Ik krijg ook geen factuur mee in de mailbox, en de domicilering werd niet afgeschreven voor januari.
* De technische dienst is ermee bezig volgens uw klantendienst maar ik hoor en zie niks.
* Donderdag 2 februari mail gezonden aan klantendienst dat ik versatel tot maandag 6 februari gaf om verbinding in orde te maken (lijkt mij redelijk te doen voor een dermate groot bedrijf als versatel/tele2).
* Maandag 6 februari nog steeds geen verbinding en geen bericht van versatel.

Ik zit nu 3 weken zonder internet en dat vind ik onacceptabel. Ik weet zeker dat het aan uw provider ligt aangezien ik een nieuw modem heb gekocht, de belgacom lijn het prima doet. Tevens heb ik op diverze forums verglijkbare gavallen gevonden die er nooit uit gekomen zijn met versatel.

Ik zeg het contract per direct op wegens het niet kunnen leveren van een verbinding gedurende 3 weken lang zonder positief uitzicht. Ik zet de betalingen stop en wil me uitschrijven uit bestand.

Ik vertrouw erop dat u uw fout inziet en mijn contract opzegt per 1 januari. Ik heb alle mails bewaard en heb een logboek gemaakt van het verloop van de problemen, indien er moeilijkheden mochten ontstaan.

Een kopie is verzonden naar de klantendienst waarmee ik contact heb gehad en het normale adres van tele2.

Vriendelijke Groet, Mike Zwetsloot.
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

WhiteDog schreef:
mikezwet schreef:Blaat


Dit heb ik dan ook maar even gedaan. Brief gaat zowieso op de post vanavond. zal hem ook online plaatsen voor mensen die "inspiratie" zoeken.


Zelfde probleem dan ?
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

mikezwet schreef:
WhiteDog schreef:
mikezwet schreef:Blaat


Dit heb ik dan ook maar even gedaan. Brief gaat zowieso op de post vanavond. zal hem ook online plaatsen voor mensen die "inspiratie" zoeken.


Zelfde probleem dan ?


Niet echt. ik heb always More maar ik kom al 2 maand niet meer boven de 0,5 Mbit uit. Gewoon mijn lijnprofiel dat ergens verneukt is door hun upgrades dus. Maar ik sync aan 1 Mbit en daarom word mijn ticket elke keer gesloten. Ze mogen gerust zelf komen testen (op hunne precious speedtest.nl waar ze altijd mee afkome) maar daar gaan ze ni op in. Ik betaal voor nen auto die 120 per uur gaat, geen 60 :)
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

WhiteDog schreef:Versatel is net Tele2 geworden. De voorwaarden zijn of worden gewijzigd. Niemand heeft hierover reeds bericht ontvangen. Een geldig excuus dus om hen hierop te wijzen en je contract te beeïndigen.



Welke voorwaarden worden gewijzigd?

Mvg
Tele2Tech
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Tele2Tech schreef:
WhiteDog schreef:Versatel is net Tele2 geworden. De voorwaarden zijn of worden gewijzigd. Niemand heeft hierover reeds bericht ontvangen. Een geldig excuus dus om hen hierop te wijzen en je contract te beeïndigen.



Welke voorwaarden worden gewijzigd?

Mvg
Tele2Tech


Versatel is Tele2 geworden. Tele2 neemt dus een contract over dat ik heb met Versatel. Ik mag dus zelf beslissen op ik hierop inga of niet. Gezien het feit dat ik hiervan nooit officieel op de hoogte ben gesteld (en nee, de naam op de factuur veranderen telt niet) gaan ze 1. in tegen hun eigen voorwaarden 2. heb ik zelfs als ze mij op de hoogte brengen nog een maand om op te stappen.

Voorwaarden bij providers worden regelmatig gewijzigd trouwens en men brengt de klanten nooit op de hoogte. Wat vrij normaal is, waarom 50 000 brieven gaan versturen elke keer terwijl er op een jaar misschien 20 mensen deze regels aangrijpen om een contract stop te zetten.

En nu geen vragen meer stellen die al beantwoord zijn, of antwoorden geven naast de kwestie, we weten al dat je daar goed in bent ;)
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Okido, dan zal ik hier niet langer posten.
Veel succes!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

WhiteDog schreef:Versatel is Tele2 geworden. Tele2 neemt dus een contract over dat ik heb met Versatel. Ik mag dus zelf beslissen op ik hierop inga of niet. Gezien het feit dat ik hiervan nooit officieel op de hoogte ben gesteld (en nee, de naam op de factuur veranderen telt niet) gaan ze 1. in tegen hun eigen voorwaarden 2. heb ik zelfs als ze mij op de hoogte brengen nog een maand om op te stappen.

Volgens mij heb ik wel degelijk een brief en email gehad destijds van Versatel/Tele2 waarin duidelijk vermeld werd dat de voorwaarden en werkwijze gehandhaafd zouden blijven.
Gebruikersavatar
antem
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2004, 00:24
Locatie: Lochristi

Tele2Tech schreef:Okido, dan zal ik hier niet langer posten.
Veel succes!


Ik denk dat ik spreek voor velen wanneer ik zeg dat jouw bijdragen op dit forum heel erg op prijs worden gesteld. De meesten van ons beseffen maar al te goed dat jij aan de hele toestand ook niet veel kan verhelpen. Jammer genoeg uit de frustratie van vele ontevreden klanten van Tele2 zich in persoonlijke aanvallen die hier echt niet op zijn plaats zijn.
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

antem schreef:
Tele2Tech schreef:Okido, dan zal ik hier niet langer posten.
Veel succes!


Ik denk dat ik spreek voor velen wanneer ik zeg dat jouw bijdragen op dit forum heel erg op prijs worden gesteld. De meesten van ons beseffen maar al te goed dat jij aan de hele toestand ook niet veel kan verhelpen. Jammer genoeg uit de frustratie van vele ontevreden klanten van Tele2 zich in persoonlijke aanvallen die hier echt niet op zijn plaats zijn.


Mr Tech gaat en staat natuurlijk waar hij wil. Alleen is het mij en anderen al meermaals opgevallen dat zijn antwoorden meestal naast de kwestie zijn.

Dit topic is voor mensen die er vanaf willen. Een medewerker van Tele2 die hier (dit specifieke topic) dan nog wat olie op het vuur komt gooien, daar vraagt niemand om. Laten we het daarom on topic houden?
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Kheb na een week nog niets gehoord van mijn opzegging en aangetekende brief. Enkel op de e-mail naar de klantendienst dat de afdeling facturatie de opzegging zou bevestiging.

Wacht maar af :wink:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ze reageren gewoonweg niet.
Heb hen via mail (op 6 gekende adressen) en via hun webstek 7 dagen geleden laten weten waarom ik niet kan ingaan op hun factuur.
Stond duidelijk in dat indien ze binnen de 7 dagen niet reageerden ze alles aanvaarden.
NOPPES.
Dus ga ik er van uit dat ik de box niet moet betalen.

Trouwnes heeft er iemand al een reactie gehad van de ombudsdienst voor telecommunicatie (buiten dat ze iets gingen doen).
Dat is nu ook al meer dan een maand geleden dat ik van hen nog iets vernomen heb.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

't Is nogal een boterham, maar ik sta op het punt deze brief te verzenden
zie annex
Enige commentaar is meer dan welkom

Ook vraag ik me af of een petitie van veel klanten tegen de huidige stand van zaken effect zou hebben.
En hoe zouden we dan zoveel mogelijk Tele2-klanten kunnen bereiken en bvb een xls sheet met hun username laten invullen ofzo...
Bijlagen
Tele2klachtbis.doc
(30 KiB) 291 keer gedownload
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

Ik heb het eventjes nagelezen, en wat je allemaal verteld is meer dan waar, enkel zou ik niet in die brief vermelden, dat je negatieve reclame voor TELE2 gaat maken, ze kunnen hier een klacht voor indienen, als ze echt willen,

het is maar een raad die ik je geef,

en voor de rest, goeie standpunten,

mag ik die kopieren :-D

groeten





Sinvraal schreef:'t Is nogal een boterham, maar ik sta op het punt deze brief te verzenden
zie annex
Enige commentaar is meer dan welkom

Ook vraag ik me af of een petitie van veel klanten tegen de huidige stand van zaken effect zou hebben.
En hoe zouden we dan zoveel mogelijk Tele2-klanten kunnen bereiken en bvb een xls sheet met hun username laten invullen ofzo...
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

be my guest 8)

Denk je trouwens dat ik hiermee van dat contract afgeraak?

En dat petitie idee? We zouden dringend eens de klachten bundelen want naar wat ik lees wordt er maar weinig gereageerd op individuele klachten.
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

Ben je nieuwe TELE2 ALLIN klant of was je voorheen versatel gebruiker ?


Sinvraal schreef:be my guest 8)

Denk je trouwens dat ik hiermee van dat contract afgeraak?

En dat petitie idee? We zouden dringend eens de klachten bundelen want naar wat ik lees wordt er maar weinig gereageerd op individuele klachten.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Je mag als particulier zoveel negatieve reclame voor een bedrijf maken als je wil, zo lang je geen leugens verspreidt.

Anders is het met concurrentie. Die zijn wel gebonden aan regels.

Maar eerlijk gezegd : ik denk dat dit weinig indruk zal maken.
Klacht indienen wel.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

[quote="digitalservice"]Ben je nieuwe TELE2 ALLIN klant of was je voorheen versatel gebruiker ?

Ik was al langer dan 1 jaar Versatel Always gebruiker (jaja, the light one)
Ben sinds 18/12/05 helaas overgeschakeld naar Allin.

Pasop, die overschakeling gebeurde wel correct en snel, niks op aan te merken (alleen kon die tech. me tenminste de handleiding en diene CD gegeven hebben, en ook zijn 30m kabel. Maja, vrouwtje was alleen thuis :roll:
Gebruikersavatar
rmichiels
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:15

Laat aan iedereen een petitie ondertekenen en die opsturen naar Tele2. Ik denk dat dit de beste oplossing is om gelijk te krijgen...
(Zeer goed voorstel trouwens, al weet ik niet meer weet van wie dit komt)

Eendracht maakt macht!
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

@sinvraal: Ik heb eens vluchtig door je brief gelezen en heb een paar kleine opmerkingen (waar je om vroeg hé):
1) een bedrijf is vrouwelijk, dus het is "tele2 haar" ipv "tele2 zijn".
2) Je geeft ze nog twee maanden om verbeteringen aan te brengen. Als je echt van het contract afwil, dan zou ik het zo niet spelen en gewoon zeggen dat het contract beëindigd wordt, omdat zij hun eigen voorwaarden niet nakomen.

Dit is kort samengevat hoe het bij mij gegaan is.

    Ik was reeds tele2 adsl klant, alvorens hun all in-formule op de markt kwam. Ik telefoneerde eveneens reeds met geactiveerde tele2-preselect.
    Ik heb me vrij snel ingeschreven op all in
    Ik kreeg een (niet aangetekende) bevestigingsbrief en had nog 7 dagen om kosteloos te annuleren (is een wettelijke verplichting om klanten die termijn te geven). In die brief stond dat men eerst mijn lijn ging overschakelen en dat ik van zodra ik niet meer met mijn oude gebruikersnaam en -wachtwoord op internet kon, de bijgevoegde inloggegevens moest gebruiken. Verder moest ik niets wijzigen.
    Van zodra ik niet meer op internet kon, heb ik dus die gegevens geprobeerd, zonder resultaat.
    Ik zit ongeveer 10 dagen zonder internet, omdat zij er niet in slagen mijn lijn om te schakelen. Ik heb ettelijke malen naar hun dure helpdesk gebeld om het probleem te verhelpen, maar telkens kreeg ik te horen dat ik nog een dag moest wachten. Men sprak elkaar tegen op de helpdesk.
    Na die tien dagen zijn ze er eindelijk uit geraakt welke settings ik exact moest aanpassen in mijn router (dus niet enkel naam en wachtwoord, maar nog vele andere dingen ook) en kan ik terug op internet.
    Intussen had ik op dit forum gelezen dat het wachtwoord van de tele2box niet wordt gegeven en dat de snelheid dik tegenvalt.
    Ik bel naar de installatiedienst en vraag garantie dat ze dit wachtwoord wel meebrengen bij de installatie. Die garantie krijg ik.
    Technieker komt op afspraak en heeft wachtwoord van tele2box niet bij.
    Ik laat de technieker niet binnen en onderteken papier dat ik niet akkoord ben met 'de diensten' (of zoiets)
    Dezelfde dag verstuur ik een aangetekende opzegbrief naar tele2, waarin ik hen in gebreke stel voor schending van een aantal artikels (met citaten) van hun algemene voorwaarden. Hierdoor kan ik het contract met hen kosteloos en met onmiddellijke ingang opzeggen. In de brief stond eveneens vermeld dat indien er na 7 dagen nog geen gevolg werd gegeven aan mijn aangetekend schrijven, dat dit dan als stilzwijgend goedgekeurd aanschouwd wordt. (Dan geef je ze even veel tijd dan dat zij u geven). En ook: ik dien de telefoongesprekken naar jullie dure helpdesk niet te betalen, aangezien de fout volledig bij jullie ligt en ook het adsl-abonnement voor de maand december betaal ik niet, aangezien de dienst niet was zoals ze in de voorwaarden staat.
    Ik bel hen diezelfde dag op om te zeggen dat ik mijn abonnement opzeg en dat de aangetekende brief onderweg is.
    Op 12 januari ontvang ik mijn eerste factuur. Hierop zijn de telefoongesprekken naar hun helpdesk aangerekend (12 euro) en ook het deel van mijn adsl-abo van vóór ze de lijn hebben omgeschakeld (goed voor 10 euro)
    Ik bel onmiddellijk hun gratis nummer (voor testaankoop klanten) en eis een creditnota voor deze bedragen. Men belooft mij deze binnen enkele dagen te versturen.
    Ik mail hen een korte samenvatting van het telefoongesprek en zet er bij dat ik tot ik die creditnota gekregen heb niets moet betalen en als ze willen weten waarom dit zo is, dat ze dan mijn aangetekende zending van 21/12/2005 nog maar eens moeten nalezen.
    Eind januari krijg ik een standaard reactie op die mail met daarin: Uw dossier is in behandeling.
    Ik verwacht één dezer dagen ofwel een aanmaning tot betaling, ofwel een nieuwe factuur in mijn bus. Als op deze nieuwe factuur ook het adsl-abo wordt aangerekend, dan zal ik dus verdere stappen moeten ondernemen, want ik betaal geen cent meer. Om goed te zijn, zou ik dus eerst die creditnota moeten ontvangen.
    Ik kan nog steeds op hun ADSL-netwerk met de gebruikersnaam van hun all in formule. Ze moeten dus niet afkomen dat dit terug werd overgeschakeld naar tele2-adsl gewoon, want dan zouden ze eerst mijn lijn terug moeten omschakelen.


Voila, ik heb mijn deel gedaan en betaal dus geen cent meer voor hun adsl-dienst, maar kan er wel nog gebruik van maken. Als zij geen gevolg geven aan mijn aangetekend schrijven, is dat hun probleem en niet het mijne... :-D
Gebruikersavatar
mikezwet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jan 2006, 19:03
Locatie: Poppel (Ravels)
Contacteer:

Sinvraal schreef:'t Is nogal een boterham, maar ik sta op het punt deze brief te verzenden
zie annex
Enige commentaar is meer dan welkom

Ook vraag ik me af of een petitie van veel klanten tegen de huidige stand van zaken effect zou hebben.
En hoe zouden we dan zoveel mogelijk Tele2-klanten kunnen bereiken en bvb een xls sheet met hun username laten invullen ofzo...
'

Ik ben toevallig met iets gelijks bezig tegen HP, het bedraft een Pocket pc waar veel mensen problemen mee hebben. Ik heb nu een aantal mensen bij elkaar zodat we gezamelijk een klacht kunnen indienen.

Het bebreft hier bij alleen 1 en hetzelfde probleem. Met ADSL is dat wat moeilijker denk omdat veel mensen veel verschillende problemen hebben.

Dat je negatieve reclame gaat maken is vanzelf sprekend, moet je niet vermelden omdat het niet relevant is op het probleem.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het zou ook al helpen moesten de ISP's een soort "lijntest module" op hun website zetten, waarmee verschillende parameters zoals: speedtests, traceroutes, pings worden afgenomen, zodat de klant effectief kan bewijzen dat hij een probleem heeft ipv een mail te sturen met snelheidsproblemen dat de helpdesk toch 9 kansen op 10 afwimpelt !

Is mss een goeie tip voor userbase? Gegevens van een betrouwbare bron doet toch veel meer dan wat screenshots ...
Gebruikersavatar
rmichiels
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:15

Zie attachment voor uw leesplezier :evil:
Bijlagen
Opzegbrief Tele2.doc
(12 KiB) 213 keer gedownload
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

rmichiels schreef:Zie attachment voor uw leesplezier :evil:


Laat ons zeker weten hoe ze hierop reageren, want er zijn er veel die u nog gaan volgen :twisted:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb versatel opgezegd in "mijn versatel" dus ergens in april zou ik van versatel af moeten zijn, wordt dan de domiciliëring automatisch stopgezet ?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

AnD schreef:Ik heb versatel opgezegd in "mijn versatel" dus ergens in april zou ik van versatel af moeten zijn, wordt dan de domiciliëring automatisch stopgezet ?


Ik zou toch voor de zekerheid even langs u bank gaan !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ofloo schreef:
AnD schreef:Ik heb versatel opgezegd in "mijn versatel" dus ergens in april zou ik van versatel af moeten zijn, wordt dan de domiciliëring automatisch stopgezet ?


Ik zou toch voor de zekerheid even langs u bank gaan !


ABSOLUUT ! Bij om het even welke stopgezette dienst ben je best af met zelf je bank hiervan op de hoogte te brengen.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

AnD schreef:Ik heb versatel opgezegd in "mijn versatel" dus ergens in april zou ik van versatel af moeten zijn, wordt dan de domiciliëring automatisch stopgezet ?


Heb je de All-in formule? M.a.w. dus een opzeg voor het einde van het contract? En heb je ze dan ook in gebreke gesteld???
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Sinvraal schreef:
AnD schreef:Ik heb versatel opgezegd in "mijn versatel" dus ergens in april zou ik van versatel af moeten zijn, wordt dan de domiciliëring automatisch stopgezet ?


Heb je de All-in formule? M.a.w. dus een opzeg voor het einde van het contract? En heb je ze dan ook in gebreke gesteld???

Ik heb versatel always more
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Voor diegene die zouden opzeggen: ik heb eens met BGC helpdesk gebeld ivm Discovery lijn @ 6,5€/mnd
Aangezien ik graag Tele2 NIX-IN buiten wil en Discovery + Edpnet + Sipdiscount in de plaats zou willen, wou ik er zeker van zijn dat een eventuele overschakeling van BGC Discovery naar BGC gewoon abo. altijd kan: ja dus, en 't is ook gratis! (wel weer 1 jaar vast contract )
Dat kan belangrijk zijn want stel dat telefoneren via Sipdiscount niet goed gaat gaan, dan zal bellen via de Discoverylijn u veel geld kosten!

Trouwens, als je terug keert naar BGC (ook Discovery) kan je je oude telefoonnummer behouden mits invullen van een document.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Heb zojuist een mailtje van Tele2 Helpdesk ontvangen i.v.m. mijn klachtenbrief die ik in dit topic al heb gepost.
Dit stond onderandere hierin:
4.De dienst Telefonie: sinds het begin van mijn overschakeling heb ik dikwijls zeer slechte telefoonverbindingen (ernstige vervormingen, vertragingen, ruis) of zelfs helemaal geen verbinding! Wellicht is er een verband met mijn klacht uit punt 3. In uw algemene voorwaarden spreekt u echter niet over een permanent beschikbare verbinding betreffende telefonie, hoewel dat als topprioriteit mag worden beschouwd. (Art 3.3 schrijft enkel over “internet”). Ik stel voor dat u mij, als compensatie tot dat deze dienst weer 100% werkt, iedere maand het “Belgacom abo” terugbetaald, zijnde 17,15€/mnd; want dat is toch uw verkoopsargument! In ieder geval is Tele2 Allin verrevan een besparing, want onze GSM kosten gaan stevig de hoogte in! (Art 7.3 TELE2 kan enkel aansprakelijk worden gesteld voor de directe schade die de klant ondergaat en waarvoor hij kan aantonen dat foutieve gedragingen van TELE2 hem op een rechtstreekse wijze nadeel hebben berokkend)

Antwoord van Tele2:
Beste klant,

Wij hebben uw vraag goed ontvangen.
Hierbij kunnen wij u bevestigen dat wij u een commerciële geste toekennen van
17,15 euro incl.btw.
Deze commerciële geste zal in mindering worden gebracht op uw factuur van maart.
Indien je nog verdere vragen hebt, blablabla...
Met vriendelijke groeten,

Télé2/Mieke
Versatel Klantendienst

je ziet maar, klagen helpt :twisted:
Neemt niet weg dat ik die boel toch buiten ga gooien volgende week!
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Sinvraal schreef:Heb zojuist een mailtje van Tele2 Helpdesk ontvangen i.v.m. mijn klachtenbrief die ik in dit topic al heb gepost.
Dit stond onderandere hierin:
4.De dienst Telefonie: sinds het begin van mijn overschakeling heb ik dikwijls zeer slechte telefoonverbindingen (ernstige vervormingen, vertragingen, ruis) of zelfs helemaal geen verbinding! Wellicht is er een verband met mijn klacht uit punt 3. In uw algemene voorwaarden spreekt u echter niet over een permanent beschikbare verbinding betreffende telefonie, hoewel dat als topprioriteit mag worden beschouwd. (Art 3.3 schrijft enkel over “internet”). Ik stel voor dat u mij, als compensatie tot dat deze dienst weer 100% werkt, iedere maand het “Belgacom abo” terugbetaald, zijnde 17,15€/mnd; want dat is toch uw verkoopsargument! In ieder geval is Tele2 Allin verrevan een besparing, want onze GSM kosten gaan stevig de hoogte in! (Art 7.3 TELE2 kan enkel aansprakelijk worden gesteld voor de directe schade die de klant ondergaat en waarvoor hij kan aantonen dat foutieve gedragingen van TELE2 hem op een rechtstreekse wijze nadeel hebben berokkend)

Antwoord van Tele2:
Beste klant,

Wij hebben uw vraag goed ontvangen.
Hierbij kunnen wij u bevestigen dat wij u een commerciële geste toekennen van
17,15 euro incl.btw.
Deze commerciële geste zal in mindering worden gebracht op uw factuur van maart.
Indien je nog verdere vragen hebt, blablabla...
Met vriendelijke groeten,

Télé2/Mieke
Versatel Klantendienst

je ziet maar, klagen helpt :twisted:
Neemt niet weg dat ik die boel toch buiten ga gooien volgende week!

hehe :)
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Ziezo, mijn opzegbrief is onderweg. Nu maar hopen dat ze dat tenminste professioneel en vlot afhandelen. Ik zal laten weten hoe het afloopt.
Heeft iemand daar ervaringen mee?

Ook handig voor diegene die willen opzeggen: Tele2helpdesk heeft me laten weten dat er een speciaal gratis Taxipost nummer is om die "Tele2box" terug te sturen, als je er vanaf wil( nr° VIL0006), gewoon naar het postkantoor gaan met de router...
Je moet dan wel zeker zijn dat ze die gaan terugbetalen hè. Of doe zoals ik: betaal je laatste facturen alvast niet in afwachting van de terugbetaling...
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

rmichiels schreef:Zie attachment voor uw leesplezier :evil:


En, al nieuws over uw opzeg?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb 1 maand geleden Versatel ingeruild voor Dommel, en heb daar nog steeds geen spijt van... Integendeel zelfs. De 50GB van Dommel is voor mij VEEL beter dan de unlimited die Versatel me gaf aan een snelheid van 512Kbps down.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Het is dat TELE2waarschijnlijk de voorwaarden na een jaar zal veranderen en een limiet zal instellen, want er is toch al wat verbetering vast te stellen.
Ik haal tegenwoordig de snelheden van een 3M lijn.
Maar ik wil geen euro/gig bij betalen (zit nu aan ong 50 a 60 gig/maand)
Mijn enige probleem is nog dat ik die BOX niet wil betalen, tenzij ik er zeker kan van zijn dat ik die later nog bij een andere provider kan gebruiken. Weet iemand daar iets meer van ???

EDIT 6/3 : was blij met dode mus : zie topic telefoon die 'snacht belt.
:evil:
Laatst gewijzigd door dietervanb 06 maa 2006, 14:11, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”