Skynet problemen....

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Regnum
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2006, 09:33

Goedemorgen,

Tis m'n eerste post hier dus ff voorstellen maar. Ben Christophe uit den Liiiimburg. Voila, das ook gebeurd. M'n eerste post hier en ik val gelijk met een probleem in de deur. ;)

Heb sinds een dikke 3 jaar een SkyNet ADSL Go abonnement. Nooit geen problemen gehad tot voor een twee maanden geleden. Toen had ik ongeveer 1x per week problemen, meestal in het weekend. Als ik een tijdje aan het surfen was (30min - 1uur), hield het gewoon een keer op. Geen enkele website was nog bereikbaar. Andere services zoals mail, messenger...etc. werkten nog normaal. Precies alsof een DNS niet meer functioneerde. De laatste twee weken is dit echter dagelijkse kost. Tweemaal of driemaal per dag is geen uitzondering. Meestal moet ik een half uur tot een uur wachten voordat alles weer normaal functioneert.

Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?

Thx.

Groeten,

- Christophe
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Wat is je setup? hiermee bedoel ik welke modem, zit je op een netwerk, welke instellingen gebruik je als dns? firewall?

Groetn
Gimic
Regnum
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2006, 09:33

Hier ff de details van m'n setup...

Modem: Alcatel Speedtouch Home
Router: D-Link DI-604 (vertakt naar 4 pc's).
Firewall: Nope, staat normaal disabled.
DNS instellingen:

Primary DNS server: 195.238.2.21
Secondary DNS server: 195.238.2.22

Voor verdere instellingen zal ik straks thuis moeten kijken.

Groeten

Christophe
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Regnum schreef:Hier ff de details van m'n setup...

Modem: Alcatel Speedtouch Home
Router: D-Link DI-604 (vertakt naar 4 pc's).
Firewall: Nope, staat normaal disabled.
DNS instellingen:

Primary DNS server: 195.238.2.21
Secondary DNS server: 195.238.2.22

Voor verdere instellingen zal ik straks thuis moeten kijken.

Groeten

Christophe


Heb hier hetzelfde probleem gehad met dezelfde setup ( modem bridged met de d-link di-604 ). Ik heb die d-link uiteindelijk buitengeflikkert & een linksys geplaatst, sindsdien nooit meer problemen gehad (was trouwens ook op skynet.)
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

heb geen ervaring met d-link, maar zou eens zien of je de laaste firmware staan hebt, als je als dns op je netwerk kaart die staan hebt van skynet of die van je router.

btw, heb je dit op alle pc's?

Gimic
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Das misschien Bgc die u ambeteert omdat ge met een Go 4 pc'kes hebt aangesloten :???: :-) :-)
viking1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2005, 09:15
Locatie: Hasselt

Regnum schreef:
Heb sinds een dikke 3 jaar een SkyNet ADSL Go abonnement. Nooit geen problemen gehad tot voor een twee maanden geleden. Toen had ik ongeveer 1x per week problemen, meestal in het weekend. Als ik een tijdje aan het surfen was (30min - 1uur), hield het gewoon een keer op. Geen enkele website was nog bereikbaar. Andere services zoals mail, messenger...etc. werkten nog normaal. Precies alsof een DNS niet meer functioneerde. De laatste twee weken is dit echter dagelijkse kost. Tweemaal of driemaal per dag is geen uitzondering. Meestal moet ik een half uur tot een uur wachten voordat alles weer normaal functioneert.



Heb hier VDSL met een Linksys 8-poort router. Na minder dan 2 dagen lijkt het ook alsof DNS niet meer werkt: alles is nog via IP nummer te bereiken, maar niet langer via de naam. Een reset (uit en terug aanzetten eigenlijk) van de Linksys lost het probleem weer voor ongeveer 2 dagen op... "Leen" eens een andere router en controleer of het probleem daarmee opgelost is.

-Eric-
Regnum
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2006, 09:33

Ff antwoorden op de vorige replies...

De D-Link router heeft idd de laatste firmware. Deze router staat er trouwens al enkele jaren. Heeft nog nooit problemen gegeven. Er zijn dan wel 4 pc's op aangesloten, meestal worden er maar 2 van gebruikt...en ja ze hebben allemaal die problemen.

Enfin ik heb gisteren naar Belgacom / Skynet gebeld. Na eerst 5 minuten bezig geweest te zijn om door hun menu's te komen en nadat ik een automatische boodschap te horen kreeg dat Belgacom TV problemen had, mocht ik 45 minuten lang luisteren naar hun uitgebreide muziek catalogus van 3 irritante muziekjes. Uiteindelijk had ik iemand aan de lijn die het volgende zei:

"Er is idd een probleem met de lijn. Capaciteit is 88%, decibel is 5...er is minstens 6 nodig anders kan de modem niet onderscheiden wat ruis en wat signaal is.". Hij heeft dit dan naar eigen zeggen verandert naar 67% capaciteit en 15 decibel. Geen idee wat dat nu juist allemaal betekent, maar ik heb geen problemen meer gehad gisteren avond.

Eens benieuwd of het blijft duren. Het is wel toevallig dat ik 3 jaar geen problemen heb gehad en nu even nadat ze me 3 maanden gratis internet aansmeren als ik 1 jaar m'n abo verleng, dat de problemen opduiken.

Groeten

- Christophe
Gebruikersavatar
FeesLess
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2006, 08:18
Locatie: Heist O/D Berg

Regnum, hieronder vind je wat info terug :-D


http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest

Ik vraag me wel af hoe die Noise Margin zo kan fluctueren ?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Regnum schreef:Ff antwoorden op de vorige replies...

De D-Link router heeft idd de laatste firmware. Deze router staat er trouwens al enkele jaren. Heeft nog nooit problemen gegeven. Er zijn dan wel 4 pc's op aangesloten, meestal worden er maar 2 van gebruikt...en ja ze hebben allemaal die problemen.

Enfin ik heb gisteren naar Belgacom / Skynet gebeld. Na eerst 5 minuten bezig geweest te zijn om door hun menu's te komen en nadat ik een automatische boodschap te horen kreeg dat Belgacom TV problemen had, mocht ik 45 minuten lang luisteren naar hun uitgebreide muziek catalogus van 3 irritante muziekjes. Uiteindelijk had ik iemand aan de lijn die het volgende zei:

"Er is idd een probleem met de lijn. Capaciteit is 88%, decibel is 5...er is minstens 6 nodig anders kan de modem niet onderscheiden wat ruis en wat signaal is.". Hij heeft dit dan naar eigen zeggen verandert naar 67% capaciteit en 15 decibel. Geen idee wat dat nu juist allemaal betekent, maar ik heb geen problemen meer gehad gisteren avond.

Eens benieuwd of het blijft duren. Het is wel toevallig dat ik 3 jaar geen problemen heb gehad en nu even nadat ze me 3 maanden gratis internet aansmeren als ik 1 jaar m'n abo verleng, dat de problemen opduiken.

Groeten

- Christophe


Ze hebben u waarschijnlijk op een lagere sync vastgezet ipv de 4,6 Mbit.
Regnum
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2006, 09:33

De vreugde was helaas van korte duur. Gisterenavond had ik alweer 2x een half uur tot een uur geen internet. Op de helpdesk kwam ik er ook niet door. Alweer standaard de melding dat Belgacom TV niet naar behoren werkte en dan "Er zijn verhoogde wachttijden...". Bah :(

Vandaag dan maar weer es bellen.
Regnum
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2006, 09:33

Update

Na tal van downtime vorige week vrijdag nog maar eens gebeld. De noice margin zat toen op 8 Decibel. Ze hebben me teruggeschakeld naar 2.2 mbit. Sinds toen echter geen problemen meer gehad. Hopelijk blijft het zo.

Groeten,

- Christophe
Regnum
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2006, 09:33

Update

Sinds eergisteren al terug miserie. Gisteren nog maar eens gebeld, deze morgen hebben ze een technieker langs gestuurd. Deze heeft 2 meetingen uitgevoerd. Onder in de kelder waar de lijn binnen komt (12 decibel noice margin) en vervolgens plugde ie zijn modem in, in plaats van de mijne. Dit gaf dan ineens 17 decibel.

Vervolgens lulde ie zich zo rap mogelijk naar buiten en zei dat het probleem mijn router was en dat ik maar eens rechtstreeks moest proberen. Morgen zou ie dan terugbellen.

Zever in pakjes, wat ik em ook zei. Morgen kan ie waarschijnlijk dan maar weer eens opdraven. Bij Belgacom zullen ze me voor geen enkele dienst meer terugzien.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Regnum schreef:Ze hebben me teruggeschakeld naar 2.2 mbit. Sinds toen echter geen problemen meer gehad. Hopelijk blijft het zo.

Dat vind ik geen oplossing. Je neemt geen ADSL om langzaam (maar zeker) weer naar een 56-K verbinding te gaan. :x
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”