ADSL synchronisatie valt ongeveer elk uur weg!

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik was een blijde Always More gebruiker. Tevens heb ik me op 16 november ingeschreven voor All-in, maar tot dusver is daar nog niets van in huis gekomen, ondanks mijn herhaaldelijk bellen. (Minstens elke week.)

Nu, ik kan wachten, geen probleem. Mijn Always More deed het vooralsnog zoals gewoon. Tot een paar dagen geleden. Mijn lijn ligt altijd open, ik heb een ADSL router, waar een tweetal computers mee verbonden zijn. Nu, om het uur, soms om de twee uur, verliest de modem synchronisatie op de lijn. Ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verhelpen: nieuwe telefoonkabel, nieuwe ADSL splitter (zonder ADSL splitter, wat normaal gezien evengoed werkt, aangezien ik geen telefoon heb) en een tweetal nieuwe modems. De resultaten zijn altijd hetzelfde: een uurtje of twee goed, 3 a 4 minuten geen synchronisatie en er dan terug op.

De mensen van Versatel zijn al op de hoogte. Ik heb zondag de eerste keer gebeld, maar de indisch-klinkende "technieker" vroeg meteen of ik al een controle op spyware en virussen had gedaan. Als ze bij mij met zoiets af komen, weet ik meteen wat voor vlees ik in de kuip heb. Virussen of niet (uiteraard niet), de software op je pc staat niet in voor de ADSL synchronisatie op je adsl router, dewelke ook netjes de verbinding verliest als er geen pc's aan hangen.

Maandag leek het iets beter, tot ik een uurtje of wat aan het everquesten was. Poef, weer gedaan. Weer gebeld. Dit keer kreeg ik Sallah aan de lijn (dewelke zijn achternaam niet wilde zeggen, aangezien er toch maar één Sallah werkte). Deze heeft vanop afstand mijn lijn nagekeken en een "dossier aangemaakt", waarvan hij het nummer aanvankelijk niet wilde vernoemen. Hij wist me tevens te zeggen dat mijn bestelling van All-in op 4/5 gereed stond. Ook hij begon met de vraag of ik mijn Windows wel had bijgewerkt. Na verloop van tijd heeft hij me verteld dat men vanaf nu mijn lijn in de gaten ging houden, en dat ik zeker maar eens terug moest bellen. Op de vraag waarom zij mij niet wilde bellen heb ik geen antwoord gekregen.

Dit was gisteren. Ik zit momenteel dus al een goeie week met een onstabiele lijn, iets wat duidelijk naar boven komt als ik het aantal sessies bekijk in m'n verbruik. Ik ga van 1 a 2 (zelden 2 eigenlijk), naar 8 a 10 per dag, zonder iets aan mijn configuratie te hebben veranderd.

Ik weet dat er weinig is dat jullie hier kunnen doen. Het spel ligt volledig in hun handen en met een beetje pech sleuren ze er Belgacom ook nog bij, want de lijn is tenslotte nog steeds van hen. Mocht er iemand toch een gouden tip hebben, laat het in godsnaam weten, want ik kan geen raids meer aanvatten en m'n guild gaat ervan kapot.
grox
Plus Member
Plus Member

verander es je dns gegevens, bij mij werkte het
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Excuseer? Wat hebben de (automatisch verkregen) DNS instellingen van de provider te maken met de synchronisatie op de telefoonlijn?
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Toen ik 2 weken geleden ook nog Versatel klant was, had ik net hetzelfde voor, maar dan nog erger... Soms 30x op een dag disconnects... :evil:

Ik ben blij dat ik er vanaf ben, en ik steek ALLE schuld van die miserie op TELE2, want ik die 2 jaar dat ik klant was van Versatel, kan ik me geen één probleem herinneren...

Dat is toch mijn gedacht erover, ik kan fout zijn, maar dan valt het toch op dat alle problemen begonnen toen Tele2 met de scepter begon te zwaaien in Wemmel.
KaiZas
Pro Member
Pro Member

In mijn ogen heb je gelijk, hoor.

Het vervelende aan de zaak is dat ik nu alle nadelen heb van Tele2, tegen de normale Always More snelheid :(
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Zowaar, ik heb een email gekregen van de technische dienst:
Beste klant,

Probleem: verbinding die steeds verbreekt

Gelieve pc te scannen op virussen en spyware aub

Indien je nog verdere vragen hebt, kan je ons steeds contacteren.
Voor meer informatie over onze producten kan je terecht op www.versatel.be of op het nummer 02 60 80 800 (werkdagen van 8u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u).
Voor technische ondersteuning staat onze Klantendienst steeds klaar op 02 60 80 100 (werkdagen van 9u tot 20u).
Heb je administratieve vragen, contacteer ons dan op 02 60 80 300 (werkdagen van 8u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u).

Met vriendelijke groeten,

Tom

Versatel Klantendienst

Ongeloofelijk. Ze steken het nog steeds op de virussen en de spyware. Ongeloofelijk.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”