Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
De oorlog is al lang bezig. Dit zijn gewoon aanvallen door de agressor. Misschien is het goed dat er omgekeerd ook ens wat kapot gaat, die Russen verstaan niets anders.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Er zouden al maanden gesprekken aan de gang zijn tussen Amerika en Rusland, plaats vh gebeuren.. Zwitserland.
De levering vh eerste deel van de 30 Belgische F-16's is uitgesteld met een jaar (eind 2025) en dit omdat de levering van de F-35's aan België ook is vertraagd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
“Oekraïne kan in recordtempo NAVO-lid worden als Rusland vredesakkoord schendt”
Terwijl de wereld toekijkt hoe vredesonderhandelingen tussen de VS en Rusland zich ontvouwen, wordt achter de schermen een baanbrekend plan besproken: Oekraïne zou in recordtempo kunnen toetreden tot de NAVO als Moskou het vredesakkoord schendt. Dit zou een krachtig signaal zijn aan Vladimir Poetin.
KVE 21-02-25, 14:03 Laatste update: 14:54 Bron: NBC News, Kyiv Post, The Telegraph
meer...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Als er geen F-35 naar belgie,En andere EU landen komen door toedoen van de politieke situatie vink ik dat het moet mogelijk zijn om een Europees alternatief op tafel te leggen, denk eraan het meeste van de ingredienten voor het toestel onzichtbaar te maken voor de radar komen van Solvay. Fcas is zoiets : Future Combat Air System is een samenwerking van Duitsland-Frakrijk en Spanje.Ook Tempest is er Samenwerking tussen de UK -Italie- en Japan beide zaken zouden een goed alternatief kunnen zijn ik denk als het duidelijk word dat men niet wil leveren dat meerdere landen zich kunnen aansluiten bij een van de twee.
“Zo snel mogelijk een luchtafweersysteem”, zo sprak legerbaas Frederik Vansina over één van de absolute prioriteiten voor Defensie, waarbij hij ook het catastrofale scenario schetste dat ons land vandaag ongehinderd ten prooi valt aan Russische raketten. Hoe moet dat luchtafweersysteem eruitzien en hoe werkt het? Hoeveel miljarden gaat het ons kosten? En de belangrijkste vraag: wanneer zal ons land niet meer weerloos zijn tegen luchtaanvallen? Kolonel Roger Housen legt uit.
Steven Swinnen 21-02-25, 15:25 Laatste update: 15:45
Bijlagen
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Matt555 schreef: 4 maanden geleden“Oekraïne kan in recordtempo NAVO-lid worden als Rusland vredesakkoord schendt”
Als, als, als de maan en de sterren in lijn staan en andere quatch.
Rusland zal nooit het vredesverdrag schenden, net zoals...
Rusland nooit burgers zal viseren
Rusland nooit hospitalen zal bombarderen
Rusland nooit electriciteitscentrales zal aanvallen.
Rusland nooit Oekraïne zal...binnen vallen!
Het is nu dat Poetin een duidelijk antwoord moet krijgen.
Poetin is een oorlogsmisdadiger en hij diend te verschijnen voor het oorlogstribunaal van Den Haag.
En als Trumpski rond de tafel gaat zitten met Putler dan maakt hem dat medeplichtig en mag hij naast hem gaan staan in Den Haag wat mij betreft.
Iets met 'Aiding and abetting a fugitive'
Matt555 schreef: 4 maanden geledenVoor diegenen die graag oorlogje spelen ....hou rekening dat het nodige oorlogspeelgoed niet vlug beschikbaar is , levertijd ....jaaaren !
Oei ...! en ik die dacht dat dit ev. goed nieuws zou zijn .... , blijkbaar zijn de haviken aan zet , tja misschien goed nieuws gekregen van de steengroeven zeker ..... genoeg stenen om te gooien waarschijnlijk voor onze strijdmacht
oorlog promoten ipv vredesgesprekken , tja dat is blijkbaar alleen mogelijk bij de Belgicae
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
De Amerikanen hebben dit systeem reeds lang vervangen door hun Patriots.
Ik dacht nu toch echt dat je zou weten dat HLN ( HLN ... jeweet wel ....) gemakkelijkshalve ergens een raket fotootje uit hun archief heeft gehaald als decoratie v. artikel ... niet dus , maar ja ik heb dat al meer gezien dat er op details gespeeld wordt in sommige van je posts zodat de echte boodschat op de achtergrond geraakt , of ben je niet goed gezind omdat artikel OOK door een Oekrainse media gepost is ( zie in oorspronkelijke post ...) een slechte DUVEL laten staan ....!!! niet drinken ! kan al eens gebeuren met die hergisting op de fles .....bekomt niet goed , wegkappen ook al is het een "duur fleske" ...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Gelieve je niet aangevallen te voelen hoor schattebol, wat m'n tenen deed krullen was eerder de ongefundeerde uitspraak van Housen, '7 jaar wachten', komop seg!
Schilderen ze die wapensystemen met een oorstokje misschien?
Ik krijg het op m'n heupen van goed betaalde journalisten van MSM die totaal niet aan fact checking doen terwijl onafhankelijke mensen met niet meer dan een patriot of 'buy me a coffee' account wel goede en to the point info kunnen afleveren.
However, soaring demand is creating problems for Patriot manufacturers.
“It takes us 12 months to build a Patriot radar, but it takes us 24 months to get all the parts,” Laliberty said, citing the difficulty of rapidly ramping up production.
Het 'Patriot' systeem heeft z'n degelijkheid dan ook overmatig bewezen in Oekraïne en ja gans de wereld kijkt toe and takes notice en de bestellingen lopen binnen.
Het radarsysteem waarover jij spreekt is dan ook heel complex en zal inderdaad z'n tijd vragen om te assembleren.
Maar weet dat 1 zo'n radarsysteem heel wat lanceerinstallaties kan bedienen en die mogen zelfs best ver uit elkaar staan.
Als je dan ook nog weet dat het bereik van de Patriot veel verder reikt dan de Hawk en ook dat 1 launcher van een Patriot systeem 16 raketten kan bevatten terwijl de Hawk er slechts 3 heeft om dan volledig droog te staan dan weet je wel naar welk systeem de voorkeur uitgaat.
En wees maar zeker dat ze in de US dag en nacht werken om iedereen te voorzien (time is money)
Dus dat Trump dit tegen zou houden geloof ik eigenlijk niet, waar zou hij staan met z'n motto van Make America Great Again?
Info: Nederland heeft Patriot systemen en ze gaven die zelfs al heel vroeg in de oorlog aan Oekraïne, degene die mij komt vertellen dat NL gierig is mag iets verwachten.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
@Petrikske denk zelfs dat Trump blij zou zijn als we een met Europa zeg maar 50 patriots bestellen. Kan die niet meer roeptoeteren dat er een handelstekort is
Veel beter zou zijn als Europa zelf zo'n dingen kon maken.
Als jou handelspartner immers niet langer betrouwbaar lijkt dien je elders te kijken.
Toegevoegd na 27 minuten 15 seconden:
Ik deel dit bericht niet omdat in deze video een Republikein de waarheid komt te vertellen, nee ik deel dit omdat ik een dierenvriend ben.
Ik heb jaren geleden een hond uit het asiel in Portugal gehaald en met een vliegtuig laten overkomen naar Rotterdam.
En die hond is mij zo dankbaar die wijkt geen meter van mijn zijde, echte dankbaarheid en liefde in deze tijd van oorlog en what not more.
Nee ik deel deze video omdat ik gelijk de gedeelde foto's herken en dat omdat ik in het begin van de oorlog alle foto's waarin dieren voorkwamen bewaarde. (ik heb misschien wel een paar duizend foto's met honden en katten van Oekraïne)
De 2e foto herken ik ook en als ik me niet vergis is dat een foto van 1 van de vele massagraven van Bucha.
Ik volg deze oorlog al vanaf het samen troepen van de Russen aan de grens met Oekraïne, enkel tijdens de verkiezingen in Amerika had ik m'n focus even naar het witte huis en aanverwanten verplaatst in de hoop dat het recht mocht zegevieren in plaats daarvan kregen we een duivel die de wereld zal herschapen in god weet hoeveel ellende.
Maar wat er verder ook moet gebeuren, ik blijf hopen dat de aanvaller blijft lijden ipv onschuldige kinderen, broers, zusters, ouders en.. huisdieren.
Sorry voor deze post, het zien zitten van die hond op de linkse foto naast z'n baasje die door de Russen voor de fun of it van z'n fiets werd geschoten doet me nog altijd iets.
Ik ben ook maar een mens...
21
Toegevoegd na 16 minuten 57 seconden:
Trump zal dus de 9 mei parade bijwonen in Moskou, ik hoop verdomme dat hij door tocht uit een openstaand raam mag vliegen de blaasbalg!
Toegevoegd na 3 minuten 2 seconden:
Frankrijk is aan het bekijken of ze hun militaire uitgaven kunnen optrekken van 2.1 naar 5%
Toegevoegd na 11 minuten 28 seconden:
Italië zou in het geheim een groot aantal B1 Centauro tanks aan het verplaatsen zijn naar Oekraïne.
Dit voertuig is een licht gepantserde tankjager op wielen.
Max speed: 108km./u. (heb foto's vh transport gezien dus het kan kloppen)
Toegevoegd na 2 uren 17 minuten 22 seconden:
Wow..dus nu pas word de Leopard 1 A5 in grote aantallen aan Oekraïne geleverd, beter laat dan nooit maar zolang wachten miljaar...
Veel succes zou ik zeggen met de tank uit m'n diensttijd.
Wij artilleristen (6A) zaten in dezelfde kazerne als de tankisten van 4L in Soest (Duitsland)
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken heeft VN-lidstaten opgeroepen een nieuwe Amerikaanse resolutie goed te keuren over de oorlog in Oekraïne. In het voorstel wordt Rusland volgens persbureau dpa niet expliciet aangemerkt als de agressor en wordt ook niet geëist dat Russische troepen worden teruggetrokken uit Oekraïne. Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio sprak over een "simpele, historische" resolutie. In de tekst wordt opgeroepen tot een einde van de oorlog.
De resolutie, die nauwelijks 65 woorden telt, "dringt aan op een snel einde van het conflict en roept op tot een duurzame vrede tussen Oekraïne en Rusland". Die formulering gaat heel wat minder ver dan de eerdere teksten in de Algemene Vergadering van VN, die een steun voor Oekraïne uitspreken.
"Zo'n minimalistische tekst waarin de Russische agressie niet wordt veroordeeld en waarin niet expliciet wordt verwezen naar de territoriale integriteit van Oekraïne, lijkt op verraad aan Kiev", reageert Richard Gowan van de vredesorganisatie International Crisis Group. De tekst "toont ook minachting voor de principes die de kern vormen van het internationaal recht", klinkt het nog.
on4bam schreef: 3 maanden geleden
Zorgelijk. US dreigt Starlink uit te schakelen voor Oekraïne als ze niet akkoord gaan met een grondstoffendeal. Pure maffiapraktijken.
Daar is voorheen ook al eens mee gedreigd en toen dacht ik al dat met die Musk komt niet goed. Teveel macht bij 1 persoon is nooit goed en nog minder als we over een ontspoorde egotripper hebben.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Is het aansnijden en verdelen van de taart reeds begonnen?
Rusland zou bereid zijn om delen van de grondstoffen van Oekraïne af te staan aan de US
Kan het nog ranziger?
17:54
De Oekraïense president Zelensky is bereid "onmiddellijk" op te stappen in ruil voor NAVO-lidmaatschap van Oekraïne. Dat zei hij tijdens een persconferentie in Kiev aan de vooravond van de derde verjaardag van de invasie van Rusland in Oekraïne.
"Als het om vrede voor Oekraïne gaat, dan ben ik bereid onmiddellijk mijn post te verlaten. Ik kan het inruilen voor NAVO-lidmaatschap, als die voorwaarden er zijn", zegt de Oekraïense president.
meer...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Er zijn in de US altijd polls, nu lijkt het erop dat de ratings van trump een geweldige duik nemen, er zijn ook in de partij van trump heel wat mensen die aan de zijde van Ukraine staan, en dat samen met wat Musk nu aan het doen is zou er een enorme weestand in de maak zijn, en niet alleen met Democraten.
Petrikske schreef: 4 maanden geleden
Chinese golfkarretjes, ezels, kamelen?
Kreupele soldaten op krukken?
Kijk niet naar het verleden maar durf te kijken naar vandaag en morgen.
En dan zien we een Rusland dat reeds 50% van z'n olieraffinage in puin ziet liggen, een land dat z'n leger nog nauwelijks kan bevoorraden.
Een land dat in Azië soldaten moet gaan ronselen onder het mom van een 'werkvisum'.
Een land dat z'n olie export doet met roestige schepen die ofwel uit elkaar vallen of aanspoelen aan stranden.
Inderdaad een te duchten wereldmacht, bibber en beef want owee ze hebben kernwapens..
Het LIJKT erop dat Rusland steeds dieper in de problemen komt om deze oorlog verder te zetten (zowel militair als economisch) maar dat schrijven we ook al twee jaar over het aantal beschikbare raketten/drones dat men nog zou hebben... ondertussen heeft men er vannacht weeral 267 afgevuurd op Oekraine ! We kunnen dan wel naar morgen kijken/hopen maar wat als morgen nooit of veel te laat komt ?
Maar het valt wel op dat het telkens Shahed drones zijn en alsmaar minder raketten.
En die Shaheds deze nacht zijn grotendeels neergehaald of afgeleid door 'jammers'
Weinigen zouden doel getroffen hebben.
Nog een weetje..
2/3e van alle Russische gewonden/doden vallen door drones.
Ook voertuigen en tanks vallen massaal ten prooi aan deze kwelduivels.
Vaak kan je zien dat ze bv een tank of gepantserd voertuig aanvallen met meerdere drones.
Ik heb zo'n gevoel dat die oorlog een race met de tijd zal blijven.
Wat kan Rusland nog produceren en tot welke steun is Noord-Korea nog bereid?
En voor Europa zal de Duitse regeringsvorming belangrijk worden, hebben ze daar snel een regering kunnen er sneller belangrijke beslissingen genomen worden.
Ben ook benieuwd of de Duitse Taurus kruisraketten nu wel naar Oekraïne zullen gaan zoals Merz altijd beloofd heeft.
En Trump, tja..Trump blijft Trump dus elke dag is een nieuwe dag vol onzin.
Benieuwd of Macron en Starmer hem tot rede kunnen brengen, al twijfel ik daaraan.
Update: 2 partijen hebben de kiesdrempel niet gehaald dus Merz heeft genoeg aan 1 partner voor een meerderheid.
De weg is dus vrij voor een CDU/CSU en een SPD coalitie.
Rusland is een economie op zich, dat perfect kan overleven zonder buitenlandse handel en dat in het verleden reeds bewezen heeft. Daar zou ik dus niet te veel op rekenen
Dit bericht van Merz is alvast duidelijk omtrent de Duitse intenties.
Toegevoegd na 13 uren 22 minuten 40 seconden:
Volgens Trump is het vredesverdrag bijna klaar en hij hoopt Zelensky snel in het witte huis te mogen verwelkomen om z'n handtekening te plaatsen.
Diene is echt wel heel simpel...
Een veroordeelde crimineel en notoire leugenaar heeft een deal gemaakt met een gezochte Rus, oorlogscrimineel en massamoordenaar, hier onderaan even tekenen aub.
Diene leeft echt in fantasialand.