Is er sinds je flash een verandering waar te nemen in het "berg en dal" snelheidsprofiel van de 716 ?
Op verschillende buitenlandse forums vond ik hints naar dit probleem, en dat dit (mede) met een firmwareupgrade verbeterde.
Heb jij daar iets van gemerkt ? Want tot vandaag presteert mijn goedkope 6500 continu betere resultaten op dezelfde lijn en op dezelfde tijdstippen, met verschillen die tot 50% kunnen oplopen.
Vraagje @FST.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
PM ? 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
neh, het antwoord kan namelijk wel voor iedereen hier van waarde zijn, aangezien ik niet de enige ben die tot de vaststelling kwam dat die 716 niet echt het "je van het" is als het op ADSL-consistency aankomt.
-
- Pro Member
Nope, is nog altij hetzelfde, berg en dal dus...
(en idd, ik haal ook een stabielere speed met bv een simpele USB modem)
Let wel op dat ik flashed heb met behoud van dezelfde config als voordien
(om te kunnen inbellen op 8.35 ipv 0.38 UK) dus het kan ook daar aan liggen, maar dat betwijfel ik een beetje want ik denk toch dat die 716 software nog buggy is en dat er nog wel betere firmware upgrades gaan komen, modem is nog redelijk nieuw...
Ik zal wel eens een clean flash doen als ik een betere firmware gevonden heb en/of als ik er meer van weet die tegoei te configgen... (webinterface is crappy, telnet ook)
(en idd, ik haal ook een stabielere speed met bv een simpele USB modem)
Let wel op dat ik flashed heb met behoud van dezelfde config als voordien
(om te kunnen inbellen op 8.35 ipv 0.38 UK) dus het kan ook daar aan liggen, maar dat betwijfel ik een beetje want ik denk toch dat die 716 software nog buggy is en dat er nog wel betere firmware upgrades gaan komen, modem is nog redelijk nieuw...
Ik zal wel eens een clean flash doen als ik een betere firmware gevonden heb en/of als ik er meer van weet die tegoei te configgen... (webinterface is crappy, telnet ook)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Dan was een niet zo cryptische titel beter geweest hékaween schreef:neh, het antwoord kan namelijk wel voor iedereen hier van waarde zijn, aangezien ik niet de enige ben die tot de vaststelling kwam dat die 716 niet echt het "je van het" is als het op ADSL-consistency aankomt.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
@Ditch : point taken. Maar de "jongens van Miserie" die hier rondzitten hebben wel een redelijk idee van waarover ik het hier heb.
@FST : verwonderd me niks, die cleane flash gaat daar ook niet helpen. Toch bedankt voor het checken. *poof* (weer een illusie armer)

@FST : verwonderd me niks, die cleane flash gaat daar ook niet helpen. Toch bedankt voor het checken. *poof* (weer een illusie armer)

-
- Pro Member
update ! meer daarover op de topic "nieuwe firmware laden"