Ik heb de VPAD01 aangekregen en direct getest seh
Was wel even prullen met de settings voor voipstunt en ik heb hem in de router in de DMZ moeten plaatsen
Heb nog geen gesprekken gevoerd via de adapter, maar al wel naar onze eigen gewone vaste lijn gebeld om te kijken of het werkte.
Alles lijkt te werken en ik heb in de settings ervoor gezorgd dat je een gewoon telefoonnummer kan ingeven (zonder 0032) als landnummer, de adapter verwijderd dan automatisch de 0 van het zonenummer en zet er dan 0032 voor.
Wat ik wel een probleempje vind is dat wanneer je een nummer belt, het een tijdje duurt eer er effectief gebeld wordt, omdat de adapter blijkbaar een tijdje wacht op het ingegeven nummer (daar hij waarschijnlijk niet weet hoe lang het moet zijn). Dit vind ik wel ambetant.
Weet er iemand hoe je die settings kan veranderen?
Je kan een nieuwe Digitmap ingeven die dit definieert, maar spijtig genoeg kan je op de E-tech.nu site hier niks over vinden :s
Er staat zelfs nergens uitleg over al de settings die er mogelijk zijn
Dit doet mij vermoeden dat het een OEM product is gekocht bij een of andere fabrikant, mja zolang ik niet weet dewelke, kan ik ook niet veel aanpassen
Edit : Na lang zoeken op de site, heb ik gevonden dat je een haakje '#' achter het gewenste nummer dient te plaatsen, dan belt hij onmiddelijk.
Ik ga echter een nieuwe draadloze telefoon kopen met een groot telefoonboek, dan kan ik daar de te vormen nummers in plaatsen, waardoor het allemaal nog gemakkelijker wordt
Gewone telefoonnummers via VOIP en Gsmnummers met een prefix via de gewone lijn