Iemand ervaring met de aanvraag van een laadpaal op publiek domein?
Ik las de uitleg op de website en de beslissing wordt gemaakt binnen de 40 dagen. Maar een timing voor het verdere verloop wordt niet gegeven. Dat zal uiteraard afhankelijk zijn van een aantal factoren. Vandaar de vraag of iemand er ervaring mee heeft.
https://www.vlaanderen.be/milieuvriende ... -aanvragen
Ik ga de aanvraag eerstdaags doen wanneer de E-5008 Long Range besteld is via de werkgever. De levertijd ligt rond de 8 maanden dus ik heb nog tijd.
Aanvraag publieke laadpaal
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 20 keer
Aanvraag 15/01/2024
Normale doorlooptijd is 6 maanden. Komen een aantal partijen bij kijken: laadpaalexploitant, gemeente, netbeheerder en eventueel Agentschap Wegen & Verkeer.
We zijn nu 16/02/2025 en de locatie ligt nu wel vast, op 285m van mijn deur (normaal wordt een max van 250m gehanteerd) maar de netbeheerder reageert niet op de vragen van de exploitant. "Mijn" paal komt op een gewestweg te liggen en dus ook AWV is erbij betrokken.
Voor mij tot op heden een dikke klucht. Mijn wagen werd geleverd op 19/02/2024 en voor mijn job doe ik lange afstanden. Corporate policy om full electric te gaan, dat valt in de praktijk ff tegen.
Hier vind je veel informatie terug mbt de interpretatie van regels rond publieke laadpalen: https://www.vlaanderen.be/publicaties/lokaal-laden
Normale doorlooptijd is 6 maanden. Komen een aantal partijen bij kijken: laadpaalexploitant, gemeente, netbeheerder en eventueel Agentschap Wegen & Verkeer.
We zijn nu 16/02/2025 en de locatie ligt nu wel vast, op 285m van mijn deur (normaal wordt een max van 250m gehanteerd) maar de netbeheerder reageert niet op de vragen van de exploitant. "Mijn" paal komt op een gewestweg te liggen en dus ook AWV is erbij betrokken.
Voor mij tot op heden een dikke klucht. Mijn wagen werd geleverd op 19/02/2024 en voor mijn job doe ik lange afstanden. Corporate policy om full electric te gaan, dat valt in de praktijk ff tegen.
Hier vind je veel informatie terug mbt de interpretatie van regels rond publieke laadpalen: https://www.vlaanderen.be/publicaties/lokaal-laden
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 21 keer
De dichtsbijzijnde laadpaal is momenteel op 500m, wat toch wel een eindje is. Bij ons enkel EV's sinds begin '23. Als ik het zo hoor bij de collega's rijd ik één van de laatste diesels.
De WLTP range van de E-5008 LR is 660km en ik doe doordeweeks geen lange afstanden dus ik zie het wel goed komen.
Bedankt voor de link!
De WLTP range van de E-5008 LR is 660km en ik doe doordeweeks geen lange afstanden dus ik zie het wel goed komen.
Bedankt voor de link!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 20 keer
De werkelijke range zal naargelang het traject en de temperatuur in realiteit lager liggen uiteraard.
Als er in ideale omstandigheden 550 - 600 weet uit te halen zit je al goed. Er zijn weinig auto's die hun WLTP benaderen, voor zover goed geïnformeerd ben is dat enkel de Hyundai Ioniq 6.
Als er in ideale omstandigheden 550 - 600 weet uit te halen zit je al goed. Er zijn weinig auto's die hun WLTP benaderen, voor zover goed geïnformeerd ben is dat enkel de Hyundai Ioniq 6.