Hier nog net iets erger. Drie huizen rechts van mij zijn 20 nieuwe appartementen gebouwd (6 jaar geleden al!). Twee huizen links van mij 16 nieuwe. Achter mijn tuin een hele nieuwe wijk. (44 appartementen, 16 huizen) Die hebben allemaal fiber. Alleen onze 5 oorspronkelijke huizen in het midden hebben geen fiber en volgens Proximus zijn er ook geen plannen om dat aan te leggen.bralm schreef:Niet noodzakelijk. Tegenover mijn huis is een nieuwbouw appartementencomplex gezet. Daar heeft Proximus fiber voorzien, terwijl pal aan de andere kant van de straat geen fiber mogelijk is.
Digi lanceert zijn aanbod - ga jij overstappen?
-
- Pro Member
- Bedankt: 14 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Soms wel, soms niet.
Ik ken straten waar de ene kant wel Proximus fiber heeft, de overkant niet. Of de ene buur wel, de andere niet.
Ik heb 2 Proximus-fiber clusters vlakbij (2km en 600m), maar alles ertussen heeft geen fiber.
Vandaar: ze hebben een punt in hun klacht over DIGI, maar ze doen het zelf ook.
En het rapport van Proximus en Telenet: hoeveel mobiele klanten zijn ze kwijt?dot1x schreef: 4 maanden geleden het wordt wachten op de eerste financiële resultaten van DIGI zodra ze beschikbaar zijn
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 59 keer
Het zou pas nieuws zijn moest Px toegeven dat ze DIGI voelen.
Die kritiek op de glasvezelaanleg geeft aan waar hun lobby nu mee bezig is. Gevaarlijk want binnenkort draait bipt nog 180 en gaan we van 'verboden' samenwerking naar 'verplichte' samenwerking en worden regionale spelers "verboden" om Digi te fnuiken.
Toch straf dat een telecombedrijf een ander telecombedrijf gaat betichten een "nieuwe digitale kloof" te veroorzaken.
Waar ze eigenlijk enkel en alleen van wakker liggen is dat ze in de lucratieve gebieden waar ze volgens de (voorlopige) samenwerking met wyre , allemaal eigen netwerken willen uitbaten, beseffen dat het wel eens heel moeilijk gaat kunnen worden met een concurrent als DIGI .
Ze geven het zelf aan , ze moeten dan lagere prijzen gaan vragen afhankelijk of DIGI verkrijgbaar is of niet . Px in stad X een andere prijs dan Dorp en Stad Y , dat gaat moeilijk verkoopbaar zijn.
Die kritiek op de glasvezelaanleg geeft aan waar hun lobby nu mee bezig is. Gevaarlijk want binnenkort draait bipt nog 180 en gaan we van 'verboden' samenwerking naar 'verplichte' samenwerking en worden regionale spelers "verboden" om Digi te fnuiken.
Toch straf dat een telecombedrijf een ander telecombedrijf gaat betichten een "nieuwe digitale kloof" te veroorzaken.
Waar ze eigenlijk enkel en alleen van wakker liggen is dat ze in de lucratieve gebieden waar ze volgens de (voorlopige) samenwerking met wyre , allemaal eigen netwerken willen uitbaten, beseffen dat het wel eens heel moeilijk gaat kunnen worden met een concurrent als DIGI .
Ze geven het zelf aan , ze moeten dan lagere prijzen gaan vragen afhankelijk of DIGI verkrijgbaar is of niet . Px in stad X een andere prijs dan Dorp en Stad Y , dat gaat moeilijk verkoopbaar zijn.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Qua abonnement zal dat inderdaad moeilijk verkoopbaar zijn, maar wat ik wel vrij snel zie ingevoerd worden is het aanrekenen van een reële kost van de aansluiting. Nu is dat bij proximus gratis en bij de kleintjes €50.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 20 keer
De reële kost van de aansluiting aanrekenen en dit transparant voor iedereen die op die glasvezel wil , voor alle ISP's hetzelfde (B-merken en OLO's) .. dat zie ik ook niet gebeuren eerlijk gezegd. Ik ben geen marketinggoeroe maar ik kan me voorstellen dat als Px koper deactiveert en mensen gedwongen moeten kiezen voor iets anders (glas van PX, glas van concurrent, coax...) Px enkel maar bestaande klanten kan verliezen.
De vraag is hoeveel mensen zitten te wachten op glasvezel en gaan daar dan ook de (aansluitkosten) meerkosten voor betalen.
De vraag is hoeveel mensen zitten te wachten op glasvezel en gaan daar dan ook de (aansluitkosten) meerkosten voor betalen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Ouders partieel over aan het zetten:
1 Data tablet, geen nummeroverdracht
2. Nummer vader wordt overgedragen. Heb wel de itsme van mijn moeder moeten gebruiken. Vandaag simkaart ontvangen. Alvorens procedure te starten contact opgenomen met digi om situatie uit te leggen. Begripvol en hij wist me te melden dat hij het nodige zal doen en gaf mij het advies om wel nog 24u te wachten alvorens de overdracht te starten.
We zullen zien hoe het loopt
1 Data tablet, geen nummeroverdracht
2. Nummer vader wordt overgedragen. Heb wel de itsme van mijn moeder moeten gebruiken. Vandaag simkaart ontvangen. Alvorens procedure te starten contact opgenomen met digi om situatie uit te leggen. Begripvol en hij wist me te melden dat hij het nodige zal doen en gaf mij het advies om wel nog 24u te wachten alvorens de overdracht te starten.
We zullen zien hoe het loopt

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik lees hier allerlei ervaringen, my 2 cents.
Vorige week maandag online klant geworden met overzetting huidig nummer vanaf Scarlet.
Donderdag zat de SIM in de brievenbus.
- 15:37u 0800 nummer gebeld om overzetting te starten.
- 15:42u viel het signaal weg op mijn oude SIM
- SIM gewisseld
- direct alles OK
- 15:48u SMS met bevestiging van DIGI
Nacht van donderdag op vrijdag mail van Scarlet met bevestiging opzeg en overzetting.
Daarnet stuk over de grens geweest, in NL ook alles OK.
Kan dus alleen maar zeggen dat de persoonlijke ervaring tot hiertoe gewoon perfect is. Hopelijk blijft het zo.
Vorige week maandag online klant geworden met overzetting huidig nummer vanaf Scarlet.
Donderdag zat de SIM in de brievenbus.
- 15:37u 0800 nummer gebeld om overzetting te starten.
- 15:42u viel het signaal weg op mijn oude SIM
- SIM gewisseld
- direct alles OK
- 15:48u SMS met bevestiging van DIGI
Nacht van donderdag op vrijdag mail van Scarlet met bevestiging opzeg en overzetting.
Daarnet stuk over de grens geweest, in NL ook alles OK.
Kan dus alleen maar zeggen dat de persoonlijke ervaring tot hiertoe gewoon perfect is. Hopelijk blijft het zo.
zijn er nog mensen die veel uitvallen tijdens een gesprek (terwijl er wel degelijk bereik is) en de GSM (iphone 15 pro) gewoon stilligt?
ik zat vroeger bij telenet mobile, overgestapt wegen prijs en bereikbaarheid (px netwerk), maar heb nu toch al een paar langdurige gesprekken gehad waarbij er genoeg bereik was en toch, soms meerdere keren tijdens een gesprek, uitviel. Opvallend meer dan bij telenet waar dit enkel gebeurde als er slecht bereik was.
ik zat vroeger bij telenet mobile, overgestapt wegen prijs en bereikbaarheid (px netwerk), maar heb nu toch al een paar langdurige gesprekken gehad waarbij er genoeg bereik was en toch, soms meerdere keren tijdens een gesprek, uitviel. Opvallend meer dan bij telenet waar dit enkel gebeurde als er slecht bereik was.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Als je binnen bent had je met Telenet waarschijnlijk VoWifi, dus kon je wel zonder problemen bellen ookal is het bereik slecht. Digi heeft dit (nog) niet, dus moet je bereik hebben van het 2G of 3G netwerk om te bellen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 11 keer
Wegvallen gebeurt hier soms zowel met Vowifi als bij goed bereik. Er moet toch iets zijn dat nog geoptimaliseerd dient te worden, want voordien nooit zo regelmatig meegemaakt. Gelukkig meeste gesprekken via Whatsapp.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier ook bij quasi iedereen problemen met kwaliteit van gesprekken, gewoon in de wagen via gsm netwerk. Vroeger nooit issues met zelfde setup/situatie.mathiasc schreef: 4 maanden geleden al met verschillende personen gehad, zou me sterk verwonderen dat het telkens aan de andere partij zou liggen, terwijl ik dit, voor de overstap nooit voorhad.
Heb terug overstap naar Yoin hierom aangevraagd: ik bel toch een 45 minuten per dag en dit gaat gewoon niet.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
- Bedankt: 174 keer
zonet van orange naar digi overstap gedaan (dus met nummerbehoud):
- enkele minuten na activering viel Orange signaal weg en heb ik de DIGI sim geplaatst
- geen enkel issue met uitbellen, inbellen, nummerweergave
- alhoewel wordt aangegeven dat je de APN instellingen manueel moet instellen, werkte 4G direct out of the box (iPhone)
- enig minpuntje: alhoewel budgetcontrole op de site staat aangegeven als feature, is dit nog niet beschikbaar. Ik heb hier een mailtje voor gestuurd naar [email protected] en kreeg een half uur later telefoon van een medewerker om mij uit te leggen dat men verwacht om tegen medio februari een grote update van myDIGI door te voeren waarin ondere andere budgetcontrole mogelijk wordt.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb nu toch ook de eerste problemen gehad, gisteren aan het bellen en opeens hoorde men mij niet meer. Daarna ging bellen even niet tot na heropstart van mijn toestel.
En vandaag heeft mijn vrouw 3x proberen bellen waarvan de eerste 2x geen verbinding.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik eerder ook al gemiste oproepen had waar ik niet van weet, maar dit is niet ok in elk geval.
En vandaag heeft mijn vrouw 3x proberen bellen waarvan de eerste 2x geen verbinding.
Het zou natuurlijk kunnen dat ik eerder ook al gemiste oproepen had waar ik niet van weet, maar dit is niet ok in elk geval.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Bellen via mobiel netwerk lukt voor geen meter. In meer dan de helft van de gesprekken hoor ik na het opnemen niemand en moeten we opnieuw proberen of halfweg het gesprek valt het geluid weg. Dit is met vowifi ingeschakeld. Met de tweede sim van Telenet is er geen enkel probleem.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 27 keer
Vowifi? Dat is normaal bellen over je eigen wifi netwerkt thuis, niet over data voor zover ik weet.Flying schreef: 3 maanden geleden Bellen via mobiel netwerk lukt voor geen meter. In meer dan de helft van de gesprekken hoor ik na het opnemen niemand en moeten we opnieuw proberen of halfweg het gesprek valt het geluid weg. Dit is met vowifi ingeschakeld. Met de tweede sim van Telenet is er geen enkel probleem.
Dat is bij mijn weten niet bellen via mobiel netwerk maar via thuis(wifi) -netwerk.
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowi ... owifi.html
Doe je dit over 2 providers heen, dan vraag je om problemen. Bovendien zijn er providers die Voip-poorten naar andere ISP's blokkeren, Dommel was er zo een.
En er zijn vele modem/routers die slecht met Voip overweg kunnen zonder dat je een Stun-server gebruikt.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
https://www.greatwaves.nl/kennisbank/pr ... ifi-volte/
https://www.sony.co.uk/electronics/supp ... s/SX573001
Bij VoWiFi maakt je mobiele telefoon verbinding via WiFi, dit signaal wordt vervolgens naar de telefoonmast van de provider verzonden om vervolgens met je eigen mobiele nummer te kunnen bellen.
"What is the difference between VoIP and VoWiFi?
VoIP transfers voice data packets over the Internet to the switched telephone network, while VoWiFi/Wi-Fi Calling reaches your carrier over the Internet instead of a cell tower to establish a phone line.
VoIP calls don’t depend on the operator, unlike VoWiFi calls. VoWiFi can only be set up by your mobile network provider, as the set-up authentication process happens in the SIM. "
Beste Joop, denk dat je alles in 1 pot gooit, en roeren maar...
https://www.sony.co.uk/electronics/supp ... s/SX573001
Bij VoWiFi maakt je mobiele telefoon verbinding via WiFi, dit signaal wordt vervolgens naar de telefoonmast van de provider verzonden om vervolgens met je eigen mobiele nummer te kunnen bellen.
"What is the difference between VoIP and VoWiFi?
VoIP transfers voice data packets over the Internet to the switched telephone network, while VoWiFi/Wi-Fi Calling reaches your carrier over the Internet instead of a cell tower to establish a phone line.
VoIP calls don’t depend on the operator, unlike VoWiFi calls. VoWiFi can only be set up by your mobile network provider, as the set-up authentication process happens in the SIM. "
Beste Joop, denk dat je alles in 1 pot gooit, en roeren maar...

-
- Starter Plus
- Twitter: Anserics
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben vorige week overgestapt naar Digi, maar ga spijtig genoeg alweer vertrekken. De afgelopen jaren zat ik op het Orange-netwerk (via Hey Telecom en UNDO) zonder problemen, maar bij Digi loopt het niet optimaal. Ik weet niet of het aan het Proximus-netwerk ligt of specifiek aan Digi (ik vermoed het laatste), maar de mobiele data is erbarmelijk.
Mijn werk-gsm zit op Proximus en daar heb ik geen problemen, dus het lijkt eerder aan Digi te liggen. Ik verlies constant verbinding met mobiele data, val terug op 3G en pas na een tijdje krijg ik weer 4G. Het is totaal niet stabiel, dus ik keer terug naar Hey Telecom.
Mijn werk-gsm zit op Proximus en daar heb ik geen problemen, dus het lijkt eerder aan Digi te liggen. Ik verlies constant verbinding met mobiele data, val terug op 3G en pas na een tijdje krijg ik weer 4G. Het is totaal niet stabiel, dus ik keer terug naar Hey Telecom.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Mijn eerder statement was dat ik ging afwachten.
Nu denk ik eerder dat ik het misschien zal overwegen als ze eindelijk hun zaken op orde hebben. Ik ben van mening dat je een underdog een faire kans moet geven maar 2 maand later... is het nog altijd niet top naar wat ik hier (en elders) lees.
Nu denk ik eerder dat ik het misschien zal overwegen als ze eindelijk hun zaken op orde hebben. Ik ben van mening dat je een underdog een faire kans moet geven maar 2 maand later... is het nog altijd niet top naar wat ik hier (en elders) lees.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 27 keer
Dit is gewoon onzin. Ze gebruiken jouw wifi-netwerk om dan via Internet tot hun server te komen, je zou zelfs korting moeten krijgen....maar neen ze rekenen het gewoon aan.satsurfer schreef: 3 maanden geleden Bij VoWiFi maakt je mobiele telefoon verbinding via WiFi, dit signaal wordt vervolgens naar de telefoonmast van de provider verzonden om vervolgens met je eigen mobiele nummer te kunnen bellen.
Je moet dit enkel inschakelen als je geen GSM bereik hebt, anders niet. Je Wifi gaat niet naar een telefoonmast.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet