facturatieperiode

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Tom1977
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Hier ook nog geen factuur ontvangen
Ik denk dat ze gaan wachten tot ze een jaarfactuur kunnen opstellen 🤔
michaelbelgium
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 aug 2024, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb m'n 1ste factuur gekregen (periode 11/12/2024 - 28/02/2025), geen melding gehad via mail. Zag het bij het inloggen op mijn digi

Factuur is straight to the point.
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 901
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Daar zijn ze!! :bdaysmile:

Afbeelding
Kun
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 19 aug 2024, 17:29
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ik kan mijn factuur zien in de DIGI website, geweldig. Geen melding gekregen.
ISP+TV: TN
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Krijg foutmelding bij downloaden, vindt de file niet....
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 901
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Nu hebben we eindelijk de factuur, kunnen we nog niet een betalen zeg :lol: Iets integreren dat meteen werkt blijft moeilijk bij Digi
Ein Fehler ist aufgetreten! Bitte versuche es erneut!
De QR code op de factuur blijkt ook niet te werken. Ouch.
Bartlorre
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Kunnen betalen via website op desktop en Payconiq. Geen mail gekregen...
ben144
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou toch even wachten met betalen, je weet hoe ze alles maar half testen en zomaar in productie gooien :-D
Tom1977
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

@DIGI Belgium
Ik zie in my digi dat er een factuur is, maar heb nog geen mail ontvangen en als ik de factuur wil downloaden krijg ik de foutmelding dat het bestand ontbreekt of dat er geen bijlage is ?

Dus, we kunnen de factuur niet betalen
Bijlagen
Foutmelding bij het downloaden van de factuur
Foutmelding bij het downloaden van de factuur
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 279
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Hier stond de factuur ook online voor december tem februari. Netjes kunnen betalen via de betaal-knop en binnen 2 minuten was de betaling verwerkt.
Geen mail ontvangen…
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Blijkbaar heb ik ook een factuur ontvangen voor de periode van 23/12/2024 tot 31/01/2025. Probleem is ik had mijn nummer terug overgezet naar MV op 30/12/2024 en mijn herroepingsrecht gebruikt. Ik dacht dat ik, in het slechtste geval, enkel voor die 7 dagen ging moeten betalen dus.

Bon, heb een mail gestuurd naar Digi om te horen wat ik moet doen (of ik enkel voor die 7 dagen moet betalen, of ook voor de maand januari).
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 16 keer

Tom1977 schreef: 3 maanden geleden @DIGI Belgium
Ik zie in my digi dat er een factuur is, maar heb nog geen mail ontvangen en als ik de factuur wil downloaden krijg ik de foutmelding dat het bestand ontbreekt of dat er geen bijlage is ?

Dus, we kunnen de factuur niet betalen
Dat kreeg ik eerst ook, een uur later kon ik ze wel open doen.
Heb dat Proximus ook al gehad, als de factuur net verschenen is op hun platform.

Ik zie wel dat ze factureren vanaf de dag van jouw aanvraag, niet vanaf de dag van de nummeroverdracht. Ik weet niet of dat gebruikelijk is?
Al maakt het ook niet zo veel uit: het scheelt maar een paar dagen en op die €5...
Tom1977
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Heb juist een mail gestuurd naar Digi, en volgend antwoordt gekregen :

Beste klant,

Wacht even totdat de informatie in de e-mail komt. Daarna zult u deze kunnen downloaden.

Met vriendelijke groet,

Customer Care 

E:  [email protected]   

DIGI Communications Belgium -Rue de l’Hôpital/Gasthuisstraat 31, 1000 Bruxelles/Brussel

Ik ben benieuwd als/en wanneer ik die email ga ontvangen
dcr
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb de e-mail juist ontvangen.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier mail ontvangen met factuur. Startdatum is 18/12 terwijl ik sim pas ontvangen heb op 23 of 24/12. Nog iemand dit voor?
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Ik heb mjin factuur uren geleden zonder problemen kunnen downloaden vanuit de klantenzone (Firefox).
Om manueel te betalen:
IBAN: BE39 3632 4640 7019
Belgische gestructureerde mededeling: je "easy switch ID" voorafgegaan door nullen. In mijn geval 5 nullen gevolgd door 7 cijfers.
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

men factureert vanaf de dag dat ik de Sim bestelde en dat terwijl ik de SIM een maand later ontving en activeerde ... :cry: voor die paar euro geen zaak van maken, maar eerlijk is anders
Laatst gewijzigd door Matthias_VL 3 maanden geleden, in totaal 3 gewijzigd.
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 02 nov 2022, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

1 ste factuur ontvangen abo 23/12/2024 tot 28/02/2025 10,26 euro , gestart op de dag van de activatie van de simkaart

is correct gefactureerd .
Gebruikersavatar
KKS
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 dec 2021, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

Mijn factuur start op 18/12/2024
Mijn nummeroverdracht was pas in orde op 9/1/2025

Ik voelde de bui destijds al hangen en had expliciet gevraagd dat de facturatie pas zou starten vanaf succesvolle nummeroverdracht:
Zou ik jullie wel mogen vragen de facturatieperiode pas te starten zodra het technisch probleem is opgelost en de nummeroverdracht effectief in orde is?
Anders ben ik op 2 plaatsen een mobiel contract aan het betalen, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Hun antwoord, zwart op wit op mail (31/12/2025):
ik wil u geruststellen dat uw Digi-abonnement pas zal starten zodra uw nummer volledig is geactiveerd en de overdracht succesvol is afgerond. Wij houden het proces goed in de gaten en zorgen ervoor dat alles vlekkeloos verloopt.
Niet dus!

Update
telefonisch contact gehad: wachtmuziek - probleem uitgelegd en klantnummer gezegd - wachtmuziek - 2€ compensatie
niet zo vriendelijk deze keer ivm andere keren dat ik contact had.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

11 x SMS naar internationale nummers voor meer dan 1€ 🤔🤔
Vraag me af wat dat in godsnaam is. Stuur geen sms’en.

Meer detail zou wel welkom zijn als het gaat over dingen buiten bundle.
Laatst gewijzigd door charlez 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb een SDD geactiveerd, dus ik moet niets manueel betalen:
You`ve chosen to pay via direct debit, so you have nothing to worry about.
The amount will be automatically withdrawn on 21/02/2025.
Bij mij is het de activatiedatum en niet de besteldatum die gebruikt wordt om de periode af te bakenen.
Fanatix
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2021, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb ook 24 SMS internationale nummers voor 1.74 euro

Ik stuur helemaal geen SMS'en.

Zouden dit ONTVANGEN 2FA SMS zijn? (want zou toch wel gratis moeten zijn hoop ik)
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 21 keer

charlez schreef: 3 maanden geleden 11 x SMS naar internationale nummers voor meer dan 1€ 🤔🤔
Heb je een iPhone? Activatiesms’en voor iCloud, iMessage en Facetime worden (voor Belgische klanten) naar een +44-nummer gestuurd. Vrijwel alle providers rekenen je die niet aan. Ik heb er 27, sommige daarvan heb ik wel bewust gestuurd, maar echt geen 27. Ben benieuwd of dat er dus iets mee te maken heeft, want het heeft wel lang geduurd voor dat geactiveerd is geraakt bij mij. Tenzij ik erover kijk, vind ik geen detailweergave.

Dat gezegd hebbende loopt mijn facturatieperiode ook al van 29/12, terwijl de nummeroverdracht ergens midden januari was.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ja iPhone, van die meldingen heb ik er wel een hele boel zien passeren. Ook veel problemen gehad met overdracht.
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ja, die internationale SMSen zijn iMessage en Facetime activatie berichten, ik ben ook hiervoor aangerekend. Ik had een probleem met activatie van iMessage/Facetime toen ik DIGI klant werd.

Wel jammer dat ze deze aanrekenen, aangezien ik niets aan die probleem kon doen (ligt oftewel bij DIGI of bij Apple).
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb een factuur voor 3 maanden ontvangen maar een SIM heb ik nooit aangekregen, volgens hen 2x verstuurd.
Ze zijn het daar wel heel bruin aan het bakken.
Nou ja..ze sturen maar een aanmaning, ga ik vragen voor welk telefoonnummer omdat ik nog steeds klant ben bij Orange nu.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Joop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 jun 2023, 19:43
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Je nieuwe factuur is nu beschikbaar via MyDIGI en als bijlage van deze e-mail.
This invoice covers the period from 13/12/2024 to 28/02/2025 for a total amount of € 11.94.

Let op: Omdat dit je eerste factuur is, bevat ze de kosten voor december en/of januari én de voorschotfacturatie voor februari.
Eindelijk...... :banana:

Werd eens tijd :-D
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 16 keer

^^Bij mij is er nog een overdracht bezig (gisteren aangevraagd) en staat er een tijdelijk Digi nummer op de factuur. Dus let op dat ze dat niet als antwoord geven.
Op de Digi website staan rond de 100 vacatures open, ik kan me voorstellen dat ze het daar met minder dan het minimum doen.
Wat geen excuus is, ze hadden beter vermeldt dat je de eerste maanden proefkonijn bent, dat zou mensen teleurstellingen besparen. En kwaliteit verkoopt later zichzelf wel...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik zie inderdaad onderaan de factuur een telefoonnummer staan beginnende met 45
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1490
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Hier nog sterker, gisteren factuur van Digi ontvangen terwijl ik helemaal geen klant ben.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Heb je een inlog voor de website Karine?
Want die heb ik destijds (december) wel aangemaakt.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Wow, what a mess :cry:
Als iedereen nu voor 1-2€ een klacht indient, die ze een voor een manueel moeten gaan behandelen, dan zullen ze nog een extra 100 medewerkers nodig hebben ...

Jammer zo'n valse start ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1490
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Petrikske schreef: 3 maanden geleden Heb je een inlog voor de website Karine?
Want die heb ik destijds (december) wel aangemaakt.
Niet meer.
Ik had mij ingeschreven maar door de wachttijd terug uitgeschreven en heb daar ook bevestiging van ontvangen. Mijn sim die ik tenslotte toch nog aankreeg ook nooit geactiveerd. Tenslotte nog een mail van sorry dat je ons verlaat. Intussen al bijna 3 maand tevreden klant bij Hey telecom.
michaelbelgium
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 aug 2024, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

philippe_d schreef: 3 maanden geleden Wow, what a mess :cry:
Als iedereen nu voor 1-2€ een klacht indient, die ze een voor een manueel moeten gaan behandelen, dan zullen ze nog een extra 100 medewerkers nodig hebben ...

Jammer zo'n valse start ...
Ksnap nie da mensen wakker liggen voor een euro of 2 amai..

Pas op of heel je bankrekening is leeg
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Fanatix
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2021, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het gaat om het principe.

Trouwens na elke software update of herstart van je iPhone gaat die terug zo een sms sturen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Er gaan daar blijkbaar wel heel veel simkaarten verloren.
Toch raar dat de facturen wel mooi arriveren.
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.digi-belgium.be
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Zoals @Fanatix zegt, het gaat om het principe. Yoin rekent die ook aan, en daarom dat ik daar ook nooit klant zal zijn.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1490
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Net met Digi gebeld, ze gaan het factuur annuleren.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5117
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Moest je veel geduld hebben om binnen te geraken Karine?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1490
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Geen geduld, ik kreeg onmiddellijk een medewerker aan de lijn.
Maar die mensen zitten daar ma-zo van 08u tot 22u.
Laatst gewijzigd door karine 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”