Allen, gisteren boeking gedaan voor hotelkamer.
Na alle mastercard gegevens in te geven, krijg ik een prompt om te bevestigen via qr via smartphone.
Echter ik zie dat het bedrag niet klopt, 40% meer voor “service” kosten. Ik druk dus op annuleerknop en scan dus niet om te bevestigen. Vandaag is dus bedrag gewoon afgeschreven van Mastercard.
Wat is in godsnaam het nut van die controle als bedrag er gewoon af gaat bij annulatie van betaling?
Al case geopened bij Mastercard, maar vraag me af of ze kunnen zien of er geannuleerd is geweest.
Iemand nog tips?
Mastercard betaling (kredietkaart)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 29 keer
Is het een kredietkaart of debetkaart? Wat dat zal een verschil in afhandeling maken.
En via welk platform verliep de boeking en de betaling? Volgens mij moet een Europese site de totaalprijs tonen vooraleer je overgaat tot de betaling.
En via welk platform verliep de boeking en de betaling? Volgens mij moet een Europese site de totaalprijs tonen vooraleer je overgaat tot de betaling.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Is het effectief een transactie of gaat het om een reservatie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Wat zegt je bank..
Ik zou denken dat je die al aangesproken hebt en dat die een uitleg geven hebben...
Die kunnen het bedrag zien, zien naar waar geboekt en dan waarschijnlijk ook wel aangeven waarom die qr niet gewerkt heeft..
Heb ooit hetzelfde voor gehad maar bij mij is toen niks afgeboekt..vandaar dat mss wel het bedrag of de ontvanger er mee te maken heeft
Tom
Ik zou denken dat je die al aangesproken hebt en dat die een uitleg geven hebben...
Die kunnen het bedrag zien, zien naar waar geboekt en dan waarschijnlijk ook wel aangeven waarom die qr niet gewerkt heeft..
Heb ooit hetzelfde voor gehad maar bij mij is toen niks afgeboekt..vandaar dat mss wel het bedrag of de ontvanger er mee te maken heeft
Tom
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 36 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wacht nog op reactie van bank.
Toegevoegd na 3 uren 51 minuten 50 seconden:
Eerste reactie van bank.
Wat een zever.
Zou het zelfde zijn als itsme als extra controle een driehoek toont en jij selecteert een cirkel en je bent ingelogd.
Gevoel van veiligheid is blijkbaar voldoende.
Als ze met geen andere uitleg komen veel zin om alles daar weg te halen.
Eerste reactie van bank.
Dus ze doen het wel, maar houden er geen rekening mee.Elke verrichting via een kredietkaart wordt steeds gecontroleerd op basis van het kaartnummer, naam van de kaarthouder, vervaldatum van de kaart.
De CVC-code op de achterzijde van de kaart dient als bijkomende beveiliging voor online-aankopen.
Zodra deze gegevens correct worden ingevoerd en bevestigd wordt dat de betaling mag worden uitgevoerd, wordt de verrichting effectief geregistreerd.
Bijkomend kan er een controle via QR-code gebeuren, dit is momenteel echter geen verplichte bijkomende vorm van beveiliging.
Zou het zelfde zijn als itsme als extra controle een driehoek toont en jij selecteert een cirkel en je bent ingelogd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
charlez schreef: 3 maanden geleden Wacht nog op reactie van bank.
Eerste reactie van bank.
Dus ze doen het wel, maar houden er geen rekening mee.Elke verrichting via een kredietkaart wordt steeds gecontroleerd op basis van het kaartnummer, naam van de kaarthouder, vervaldatum van de kaart.
De CVC-code op de achterzijde van de kaart dient als bijkomende beveiliging voor online-aankopen.
Zodra deze gegevens correct worden ingevoerd en bevestigd wordt dat de betaling mag worden uitgevoerd, wordt de verrichting effectief geregistreerd.
Bijkomend kan er een controle via QR-code gebeuren, dit is momenteel echter geen verplichte bijkomende vorm van beveiliging.Wat een zever.
Welke bank is dat dan als ik vragen mag ?
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Jammer van de summiere info. Mogelijke oorzaken:
1 - Wel degelijk gewoon een authorisatie, ook al zegt OP van niet
2 - OP had 3DS2 controle reeds uitgevoerd alvorens op Annuleren te klikken
3 - Boekingsite past tactiek toe om 3DS2 te omzeilen als het geweigerd wordt (betaling rerouten via Amerikaanse POS bv)
4 - Bug in systeem van KBC/AWL (onwaarschijnlijk)
Maar goed, we kunnen hier dus niet weten wat er effectief gebeurd is. Beetje gelijkaardig aan mensen die beweren dat hackers hun bankaccount gehackt hebben en geld overgeschreven hebben, maar vaak "vergeten" te vermelden dat ze zelf ook de pincodes over de telefoon hebben gegeven.
1 - Wel degelijk gewoon een authorisatie, ook al zegt OP van niet
2 - OP had 3DS2 controle reeds uitgevoerd alvorens op Annuleren te klikken
3 - Boekingsite past tactiek toe om 3DS2 te omzeilen als het geweigerd wordt (betaling rerouten via Amerikaanse POS bv)
4 - Bug in systeem van KBC/AWL (onwaarschijnlijk)
Beetje veel servicekosten he? Welke site doet dat? Zeker dat het niet gewoon extra authorisatie is?charlez schreef: 3 maanden geleden Echter ik zie dat het bedrag niet klopt, 40% meer voor “service” kosten.
Raar verhaal (als het klopt) Is de hotelreserving effectief ook bevestigd, dan? Indien niet kan je eenvoudig reversen obv "niet geleverd".
Het enige punt van die controle (ik vermoed dat je 3DS2 bedoelt) is om bewijs te hebben dat je de betaling geauthoriseerd hebt. Als je ingaat op die controle, kan je het niet meer terugvorderen achteraf obv "niet geauthoriseerd" (wel nog obv andere bezwaren).charlez schreef: 3 maanden geledenWat is in godsnaam het nut van die controle als bedrag er gewoon af gaat bij annulatie van betaling?
Uw bank kan dat (let wel, "bank" is Worldline in het geval van grootbank). Je kan het bedrag eenvoudig terugvorderen obv niet geauthoriseerd voor dat bedrag (wel erbij vermelden, anders sturen ze een nieuwe kaart met een nieuw nummer).charlez schreef: 3 maanden geledenAl case geopened bij Mastercard, maar vraag me af of ze kunnen zien of er geannuleerd is geweest.
Het is een complexe uitleg, bepaalde transacties moeten wel degelijk "verplicht" geselecteerd worden voor 3DS2, maar er zijn omwegen en uitzonderingen. Maar hoe dan ook: als de bank een transactie selecteert voor 3DS2, en die authenticatie faalt of geannuleerd wordt, mag ze er ook niet mee doorgaan (en moet ze bij het opnieuw aanbieden van de transactie ze opnieuw selecteren).charlez schreef: 3 maanden geledenBijkomend kan er een controle via QR-code gebeuren, dit is momenteel echter geen verplichte bijkomende vorm van beveiliging.
Maar goed, we kunnen hier dus niet weten wat er effectief gebeurd is. Beetje gelijkaardig aan mensen die beweren dat hackers hun bankaccount gehackt hebben en geld overgeschreven hebben, maar vaak "vergeten" te vermelden dat ze zelf ook de pincodes over de telefoon hebben gegeven.
-
- Pro Member
Hotel is wel degelijk geboekt, heb hierover contact gehad met hotel.
Over de site in kwestie zijn honderden klachten te vinden. Refunds doen ze natuurlijk niet. Ahnee als je 40% fees en servicekosten rekent.
Ok had beter moeten checken.
3DS2 is well degelijk niet uitgevoerd geweest door mij.
Kaartlezer, moet ik ergens gaan zoeken en smartphone niet gebruikt. Gewoon annuleren gedrukt op de in KBC stijl gehulde pagina waar je moet authenticeren via onder andere scannen van qr.
Gaat mij ook niet over die 40€ extra, maar over het principe.
3DS2 prompten, is ook het gevolg respecteren!
Anders ben je als bank onbetrouwbaar!
Ben niet helemaal thuis hoe alles afgehandeld wordt door atos en KBC, maar zou verwachten det je bank hier de voorziener is van de extra authenticatie en die gewoon doorspeelt aan Atos.
In het verleden nog al betalingen afgebroken op die manier en zijn nog nooit afgeboekt geweest.
Over de site in kwestie zijn honderden klachten te vinden. Refunds doen ze natuurlijk niet. Ahnee als je 40% fees en servicekosten rekent.
Ok had beter moeten checken.
3DS2 is well degelijk niet uitgevoerd geweest door mij.
Kaartlezer, moet ik ergens gaan zoeken en smartphone niet gebruikt. Gewoon annuleren gedrukt op de in KBC stijl gehulde pagina waar je moet authenticeren via onder andere scannen van qr.
Gaat mij ook niet over die 40€ extra, maar over het principe.
3DS2 prompten, is ook het gevolg respecteren!
Anders ben je als bank onbetrouwbaar!
Ben niet helemaal thuis hoe alles afgehandeld wordt door atos en KBC, maar zou verwachten det je bank hier de voorziener is van de extra authenticatie en die gewoon doorspeelt aan Atos.
In het verleden nog al betalingen afgebroken op die manier en zijn nog nooit afgeboekt geweest.
-
- Elite Poster
Vraag me toch af welke site dit is dat 40% fees rekent. Je vermeldt verder dat het 40 EUR was, dus was het dan een hotelboeking van 100 EUR (40 EUR = 40%)? Want ik kan me niet inbeelden dat men op een boeking van 1000 EUR bv 400 EUR fee zou rekenen. 40 EUR is nog altijd veel, maar soit.
Maar ik weet niet of de bank noodzakelijk een fout gemaakt heeft hoor.
Ik denk eerder dat de handelaar hier een slinkse omweg gebruikt heeft. Als je het effectief geannuleerd hebt, kwam het signaal van die annulatie terug naar de handelaar. Die kan vervolgens de betaling meteen opnieuw aangeboden hebben, maar deze keer omgeleid via een POS in de Verenigde Staten (of iig: buiten de EER). Dan moet die 3DS2 niet meer gebeuren, en kunnen ze de betaling gewoon aanrekenen met de gegevens die je al eerder ingevuld had (kaartnummer, vervaldatum, CVC).
Zuivere praktijken zijn dat wel niet. Maar het is iig een betere verklaring dan dat je bank alsnog authorisatie zou gegeven hebben nadat je de 3DS2 geannuleerd hebt (ook al gaf die medewerker aan de telefoon die suggestie, ik denk nog steeds dat dat niet gebeurd is als je effectief op annuleren geduwd hebt).
Je vraagt je misschien af: waarom heeft de handelaar dan niet meteen via een POS buiten de EER gewerkt? Waarschijnlijk omdat ze liever hebben dat 3DS2 wel gebeurt. In dat geval is de handelaar immers veel minder aansprakelijk voor fraude. Maar als de klant weigert of als 3DS2 faalt dan willen ze de sale ook niet mislopen, en werken ze dus via een omweg. Ze nemen dan wel een groter risico op chargeback.
Ik ben toch echt wel benieuwd over welk bedrijf het gaat.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb eens op de site gekeken en er een hotel "geboekt"
Je krijgt toch een mooie afrekening te zien waar alle kosten op staan vooraleer je ook maar enig gegeven moet invullen.
2000 euro hotelkosten voor een week en daarbovenop 700 euro fees en taxes en ook nog een aparte fee te betalen in het hote
Net zoals met verschillende andere grote bookingsites (airbnb, vbro, ...) wordt er een belachelijk hoge fee aangerekend "om de webiste te doen draaien"
Je krijgt toch een mooie afrekening te zien waar alle kosten op staan vooraleer je ook maar enig gegeven moet invullen.
2000 euro hotelkosten voor een week en daarbovenop 700 euro fees en taxes en ook nog een aparte fee te betalen in het hote
Net zoals met verschillende andere grote bookingsites (airbnb, vbro, ...) wordt er een belachelijk hoge fee aangerekend "om de webiste te doen draaien"
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Het lijkt er op dat ze een te hoog "percentje" rekenen (vooral als er op een smartphone geboekt wordt) en dan, om hun trustpilot rating binnen de perken te houden, de klagers daar tegemoetkomen met refunds.
Misschien kan je dat ook proberen.
In elk geval zie ik op booking.com toch zo geen grote verschillen.
Misschien kan je dat ook proberen.
In elk geval zie ik op booking.com toch zo geen grote verschillen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Duidelijke scam website:
Reviews: https://www.bbb.org/us/de/wilmington/profile/travel-agency/guestreservationscom-0251-92004332/customer-reviews
Klachten: https://www.bbb.org/us/de/wilmington/profile/travel-agency/guestreservationscom-0251-92004332/complaints
Fees zijn belachelijk hoog.
Verblijf in Sheraton Brussels Airport, 20-21 feb, wordt geadverteerd aan 207 EUR. Bij het uitchecken, in vrij kleine lettertjes, komt daar nog eens 73.07 EUR bij "tax recovery charges and service fees". Maar dat is niet alles, want het hotel zal volgens hen nog eens 46 EUR van je vragen als je incheckt. Ik snap in de verste verte niet hoe zo'n hoog bedrag nog zou kunnen openstaan. Een deel zal wel city tax zijn (11 EUR), maar de rest? BTW? Zelfs dat verklaart nog geen 46 EUR.
Zo werk je niet als geaccrediteerd reisbureau. De rate die je toont is meteen de finale rate, en je rekent geen "tax recovery charges and service fees" - van het hotel krijg je een commissie op de reservering en dat is je vergoeding.
Marriott zelf adverteert die kamer trouwens aan 219 EUR (en in het hotel betaal je nog eens 11 EUR), dus deze website zal in theorie de goedkoopste zijn (wat misleidend kan werken), tot ze hun taksen erbij tellen natuurlijk. Ik denk ook niet dat deze website enigszins direct reserveert via GDS (want ze zijn niet geaccrediteerd), ik denk dat ze gewoon boeken via Expedia/Booking.com/Marriott etc whatever het goedkoopste is. Ze slikken dan een verlies gezien de kamer duurder zal zijn, maar dat verlies wordt natuurlijk ruimschoots gecompenseerd door hun hoge "service fee".
Allemaal enorm louche dus, maar helaas ook geen fraude. De extra fees worden wel vermeld voor je doorgaat met de betaling en de site doet zich ook niet voor als de officiele site van het hotel.
Die site wordt overigens gerund vanuit de Verenigde Staten, ze zullen dus toegang hebben tot een POS om 3DS2 te kunnen omzeilen. Bedrijf die erachter zit is "Hyper Global Technologies LLC".
Hoe ben je op die site eigenlijk terecht gekomen? Via Google search waar ze betalen om aan de top van de resultaten te staan?
Edit: na nog wat klachten lezen lijkt het dat ze idd Google Adwords gebruiken en dan nog met links a la "https://sheratonbrussels.guestreservations.com/29689/booking", wat Adwords dan louter toont als "sheratonbrussels.guestreservations.com", waardoor het allemaal legit overkomt. Google helpt hen dus weer een handje. Ze hebben ook maar liefst ~400.000 campagnes lopen op AdWords.
Reviews: https://www.bbb.org/us/de/wilmington/profile/travel-agency/guestreservationscom-0251-92004332/customer-reviews
Klachten: https://www.bbb.org/us/de/wilmington/profile/travel-agency/guestreservationscom-0251-92004332/complaints
Fees zijn belachelijk hoog.
Verblijf in Sheraton Brussels Airport, 20-21 feb, wordt geadverteerd aan 207 EUR. Bij het uitchecken, in vrij kleine lettertjes, komt daar nog eens 73.07 EUR bij "tax recovery charges and service fees". Maar dat is niet alles, want het hotel zal volgens hen nog eens 46 EUR van je vragen als je incheckt. Ik snap in de verste verte niet hoe zo'n hoog bedrag nog zou kunnen openstaan. Een deel zal wel city tax zijn (11 EUR), maar de rest? BTW? Zelfs dat verklaart nog geen 46 EUR.
Zo werk je niet als geaccrediteerd reisbureau. De rate die je toont is meteen de finale rate, en je rekent geen "tax recovery charges and service fees" - van het hotel krijg je een commissie op de reservering en dat is je vergoeding.
Marriott zelf adverteert die kamer trouwens aan 219 EUR (en in het hotel betaal je nog eens 11 EUR), dus deze website zal in theorie de goedkoopste zijn (wat misleidend kan werken), tot ze hun taksen erbij tellen natuurlijk. Ik denk ook niet dat deze website enigszins direct reserveert via GDS (want ze zijn niet geaccrediteerd), ik denk dat ze gewoon boeken via Expedia/Booking.com/Marriott etc whatever het goedkoopste is. Ze slikken dan een verlies gezien de kamer duurder zal zijn, maar dat verlies wordt natuurlijk ruimschoots gecompenseerd door hun hoge "service fee".
Allemaal enorm louche dus, maar helaas ook geen fraude. De extra fees worden wel vermeld voor je doorgaat met de betaling en de site doet zich ook niet voor als de officiele site van het hotel.
Die site wordt overigens gerund vanuit de Verenigde Staten, ze zullen dus toegang hebben tot een POS om 3DS2 te kunnen omzeilen. Bedrijf die erachter zit is "Hyper Global Technologies LLC".
Hoe ben je op die site eigenlijk terecht gekomen? Via Google search waar ze betalen om aan de top van de resultaten te staan?
Edit: na nog wat klachten lezen lijkt het dat ze idd Google Adwords gebruiken en dan nog met links a la "https://sheratonbrussels.guestreservations.com/29689/booking", wat Adwords dan louter toont als "sheratonbrussels.guestreservations.com", waardoor het allemaal legit overkomt. Google helpt hen dus weer een handje. Ze hebben ook maar liefst ~400.000 campagnes lopen op AdWords.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is toch bij veel grote booking sites het geval.
Vrbo, Airbnb, …
500 euro Airbnb fee erbovenop voor een vakantiehuis in Frankrijk te huren voor 2 weken
Huur zelf 2400 euro, totaal bedrag 2900 euro
En dan staat er doodleuk bij dat de effectieve booking gedaan wordt door een agence immobilier
Rap de site van de immobilier in kwestie open gedaan en daar telefonisch geboekt aan 2200 euro met bijkomend 30 euro “frais de dossier”
Ik begrijp niet dat iemand boekt als je €500 Airbnb service kosten ziet staan.
Het moet toch zijn dat veel mensen dat blijkbaar niet kan schelen gezien de populariteit van dergelijke sites.
-
- Pro Member
Na veel zagen en klagen waren ze bereid om 10% terug te storten. Had echter al klacht ingedient bij Mastercard en bedrag stond geblokkeerd dus dat ging dan niet meer.
Gisteren stond volledig bedrag terug op men kaart.
Gisteren stond volledig bedrag terug op men kaart.