Niet te vatten dat het zo ver is kunnen komen.
Wat ook opvalt dat de 'goed nieuws schow' hier een beetje lijkt stil gevallen.
Niet te vatten dat het zo ver is kunnen komen.
Ik heb een hoop Amerikaanse collega's en merk zowat hetzelfde. Er wordt zelfs nauwelijks over gepraat en als ik het opbreng is de reactie eerder van dat ze zodanig boos en ontredderd zijn dat ze er niet over willen praten. En ik kan me er ook iets bij voorstellen, want ik voel zelfs zelf dat ik boos word bij al wat er daar aan het gebeuren is, terwijl het niet eens mijn land en leider is.R2D2 schreef: 3 maanden geleden Tijdens de vorige Trump regering waren de Amerikanen verveeld en beschaamd over Trump.
Maar deze keer zijn ze eerder radeloos. Niets is nog zeker. Alles is wankel. Ook persoonlijk is bijna niemand nog zeker waar ze volgende maand gaan werken. En dat is zowel zo voor ambtenaren als voor mensen uit de private sector.
Zoals deze clown die nu openlijk swastika merch verkoopt?Petrikske schreef: 3 maanden geleden Het zijn eerder de 'extreme elementen' die zich nu wel geroepen komen om zich helemaal bloot te geven met uniformen en insignes die we liever niet opnieuw in het straatbeeld zien verschijnen.
Inderdaad, protectionisme isoleert jezelf, het is beter de samenwerking uit te bouwen met de anderen. Het VK ging het ook alleen allemaal beter doen, we hebben het resultaat gezien. Een unie kan tegenslagen samen opvangen, als je alleen bent komt alles bij u terecht. Dat is ook de reden waarom werknemers destijds zich verenigden in ziekenkassen, als je alleen getroffen werd was je eraan. L'union fait la force.heist_175 schreef: 3 maanden geledenWe kunnen de zotternijnen van de opperdwaas, vanuit Europa, wel pareren door nauwer met Canada en Brazilië samen te werken.
Canada begrijp ik volledig, maar Brazilië?heist_175 schreef: 3 maanden geleden We kunnen de zotternijnen van de opperdwaas, vanuit Europa, wel pareren door nauwer met Canada en Brazilië samen te werken.
Denk dat alles reeds is uitverkocht.
Commentaar van een Palestijn "Welke hel?" Wat gaat er gebeuren, het puin nog verder bombarderen?
“Het Europese continent verdient het om veilig te zijn voor welke agressie dan ook”, maar de Europese landen moeten zelf “het meest investeren in deze individuele en collectieve verdediging”, verklaart Hegseth na een bezoek aan de Amerikaanse troepen in het Duitse Stuttgart.
“Het gezond verstand zegt dat je je eigen buurt moet verdedigen. En de Amerikanen zullen je daarbij helpen”, vervolgt de minister. “De urgentie van het moment vereist dat vrienden met elkaar praten over hun capaciteiten, leiderschap, het opvoeren van de inspanningen en het verdelen van lasten.”
Pete Hegseth bezoekt deze week twee Amerikaanse militaire commando’s in Duitsland. Hij zal naar verwachting ook een bijeenkomst van de ministers van defensie van de NAVO-landen bijwonen in Brussel. Er vindt ook een vergadering plaats van de zogeheten contactgroep voor de verdediging van Oekraïne.
De Verenigde Staten vragen al langer dat de Europese NAVO-partners de militaire uitgaven opschroeven. De Amerikaanse president Donald Trump schuift 5 procent van het bbp als doelstelling naar voren. In Europa bestaat er consensus over een verhoging van de uitgaven, maar een norm van 5 procent wordt als onrealistisch beschouwd.
Volgens de NAVO-statistieken besteden de VS zelf ongeveer 3,4 procent aan defensie. Hegseth geeft evenwel aan dat hij hoopt op een verhoging. “Ik denk dat de VS meer moet uitgeven dan de regering-Biden bereid was te doen”, besluit de minister.
Als dictators het op een akkoordje gooien is de ranzigheid nooit ver weg.
Een kind van 5 kan je vertellen dat we te weinig doen, daar hebben we echt geen alcoholist en een sexmaniak voor nodig.boonpwnz schreef: 3 maanden geledenIk vind eerlijk gezegd zijn opmerkingen en bevelen niet zo uit de lucht gegrepen. Ik had het veel erger verwacht van Amerika in deze tijden.
Natuurlijk zullen de Amerikanen ons niet laten stikken, ze zouden zichzelf immers zwaar in de voet schieten.boonpwnz schreef: 3 maanden geledende Amerikanen zijn nog steeds bereid om te helpen. Dus het is een spel van geven en nemen maar als we niet ingaan op dit aanbod dan zijn we gedoemd te mislukken.
Brazilië, en bij uitbreiding gans Latijns Amerika, is een regio met een gigantisch groeipotentieel. Zij zijn op zoek naar handelspartners om hun groei te bevorderen: zowel import van zaken die ze ontberen als export van zaken die ze produceren. De protectionistische kramp vanuit sommige landen (oa Frankrijk en Polen) onder druk gezet door Big Agro (dus niet het boerke) riskeert de geopolitieke macht van de EU compleet te ondermijnen, door MercoSur af te schieten.
En dan die vertoning van Musk en zijn zoontje X in het Witte Huis, dan denk je dat je alles wel al heb gezien.... not.Tomby schreef: 3 maanden geleden Soms zou je denken dat je naar een of andere parodie aan het kijken bent.
Dan zal je de aanpak van wikipedia ook niet apprecieren.CCatalyst schreef: 3 maanden geleden OpenStreetMaps helaas nog niet. Telkens iemand de moeite doet om de naam aan te passen naar de correcte naam, komt er iemand tussen om het terug te zetten naar de achterhaalde naam. Dat valt me wel tegen van hen dat ze zo'n politieke spelletjes spelen.
Mooi om te zien dat je nog altijd de blinde Trumplover bent.CCatalyst schreef: 3 maanden geleden Mooi om te zien dat zowel Apple als Google Maps reeds de nodige wijzigingen aangebracht hebben
– Trump wordt gevraagd of Musk Modi ontmoette in zijn rol als CEO of als vertegenwoordiger van de Amerikaanse overheid. Trump zegt: ‘I don’t know. I assume he wants to do business in India. I would imagine they met, possibly, because he’s running a company.’ In diverse media wordt hier direct kritiek op geleverd, wegens belangenverstrengeling.