Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn ouders waren weer aan het zagen dat hun Telenet verbinding uitviel (gebeurt regelmatig nu)… ze gecontacteerd via whatsapp en er was een fout in het netwerk die dan dezelfde avond werd hersteld.
Omdat het toch af en toe voorkomt en omdat ze ook fiber in de straat hebben, stelde ik hun scarlet voor. Goedkoper en 3TB (ipv 150gb)… hun antwoord: ja maar die hebben geen veldrijden op de tv.
Stop dan met zagen tegen mij 😉
Nu tv niet meer via de coax gaat (geen Digicorder meer), zien ze het nu direct dat hun internet niet meer werkt.
Ik zie dat op scarlet de installatie momenteel gratis is. Maar is dan de aansluiting van de glasvezel inbegrepen (waarschijnlijk moeten ze de oprit op openbreken)?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Proximus zal gratis de glasvezel (via onderaanneming) binnenbrengen bij het nemen van een fiber abonnement bij hen of Scarlet, EdpNet etc...
https://www.scarlet.be/scarlet-support/ ... latie.html

Je kan ook zelf graven en reeds een wachtbuis leggen met een trekdraad erin ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Een kattenupdate: de dierenarts heeft ze met drie antigif spuitjes kunnen helpen, en zei dat het waarschijnlijk geen rattengif was omdat dat meer bloedingen veroorzaakt, maar misschien eerder iets als slakkengif. Een ekster zou er mogelijks ook door getroffen zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Door de problemen bij scarlet ben ik bezig om de diensten waarvoor ik hun email adres gebruikte te veranderen. Ook voor Icloud/Apple account. Ik geef een nieuw adres in (gmail). Dan moet je dat prioritair adres maken en een uur wachten. Na dat uur probeer je opnieuw en geeft men doodleuk op dat het adres niet kan gewijzigd worden omdat het al gebruikt is! Ik gebruik dat adres niet voor een andere Apple account en heb maar 1 account. Het is een adres met [email protected], misschien is het dat punt?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

cptKangaroo schreef: 4 maanden geleden Een kattenupdate: de dierenarts heeft ze met drie antigif spuitjes kunnen helpen
Van harte bedankt om ze te helpen :thumbs: dat is een heel mooi gebaar. Ik hoop dat ze volledig herstellen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Een bokaal rolmops uit de winkel die blijkbaar al eens opengedraaid werd. Da's toch geen idiote TikTok challenge of zo, hé?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

DPD belt niet eens aan, steekt een briefje in de bus en probeert vervolgens weg te rijden. Het moet nu toevallig zijn dat ik erop stond te kijken.
En dan met groot geblaas het pakje gaan zoeken.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Ik zou het liefst hebben dat ik voor al die diensten zou kunnen instellen dat een pakketje standaard naar een.pick up point kan gestuurd worden... Veel makkelijker voor die pakketdienst en ik heb de handen vrij om het gaan af te halen wanneer het past..
Nu ik hier toch ah typen ben..zalando laat de tijd om een pakket terug te sturen dalen van 100 naar 30 dagen.. ik vraag me af wie 30 dagen nodig heeft om iets terug te sturen. Ik bestel daar ook maar altijd maar de maat die ik normaal heb dus niet standaard 2 of 3 maten en dan een hoop terug sturen. Moest dat dan toch is nodig zijn dat ik is iets moet terug sturen dan gaat dit binnen de 2 tot 3 dagen terug..ik zou het niet in mijn hoofd halen dit hier nog een maand en tot voor kort 3 maand laten rond te slingeren..

Tom
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Screenshot 2025-02-03 223717.png
Ongevraagde vertalingen in youtube. De ene titel wel, de andere niet, blijkbaar onmogelijk uit te schakelen? :bang: :bang:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Ik heb YouTube op Engels gezet en dat hielp.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Jean-Baptiste Kroonluchter :lol2:
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Joe de Mannen schreef: 4 maanden geleden Ik heb YouTube op Engels gezet en dat hielp.
J.
Niet echt, want dan worden bijv. Nederlandse of Duitse video's opeens weergegeven met Engelse titels.

Nog erger is wanneer die video dan ook nog eens in het Engels afspeelt ipv originele taal als er meerdere audio tracks zijn.

Zo zat ik overlaatst mij te wonderen waarom een overduidelijk door Duitser gemaakte video de hele tijd in gebroken en fout gesynchroniseerd Engels aan het spelen was, eer ik door had dat er meerdere audio tracks waren in de instellingen.

Bijkomend erger ik mij ook aan de ondertiteling, die maar niet standaard uit te schakelen valt in hun app. Maakt niet hoeveel keer ik het uitzet op de website, na een paar video's staat die opeens weer aan.

En gezien ik nu toch bezig ben, de zoekresultaten trekken ook op niets meer in hun app. Zoeken op iets en daartussen zitten 20 video's die er totaal niets mee te maken hebben. "we denken dat je deze leuk zult vinden". Euhm nee, want het is compleet irrelevant met mijn zoekterm.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als je Firefox gebruikt: daar zit sinds enkele maanden ook een vertalingsfunctie in -- misschien per ongeluk aangezet? Da's in te stellen via een symbooltje rechts in de URL adressbar.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Orange die de nummeroverdracht voltooid heeft maar mij nog niet heeft kunnen activeren door een probleem bij hen waardoor ik nu zonder bereik zit.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

een verkoper op 2dehands die na betaling niks meer laat horen... dat wordt aangifte doen bij de politie

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 4 keer

CCatalyst schreef: 4 maanden geleden Nu, je hebt wel een punt dat er een probleem is met de verkeersborden. Kijk eens naar de grafieken, noch de auto, noch de bus, noch de vrachtwagen zijn hedendaags. Allen tonen ze hoe dat soort voertuigen er 50 jaar geleden uitzagen. De problemen zijn nog groter dan dat. Bord C17 (verbod handkarren) komt volgens de verkeersbordendatabank nergens nog voor in ons land, toch bestaat het nog. Bord C25a - oranje vrachtwagen, Bord C25c - oranje vrachtwagen met water eronder, bord C25b - auto met een ontploffing erachter, etc, de grote meerderheid van de bestuurders kan niet uitleggen waar ze voor staan omdat ze zo slecht ontworpen zijn. Geen wonder dat er dagelijks verboden gevaarlijke goederen door de Kennedytunnel getransporteerd worden.

Ik begrijp je volledige relaas alvast wel.
Maar... ik ging er vanuit dat vrachtwagenchauffeurs die een ADR opleiding gevolgd hebben (wat -dacht ik- nodig was om vrachtwagens met gevaarlijke goederen te mogen vervoeren) ook wel die borden zouden kennen.
Volgens dat ik lees zouden de regels mbt ADR-transport wel Europees bepaald zijn.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

je zou er inderdaad van mogen uitgaan dat iemand die 'ervoor is opgeleid' weet waar hij/zij/het op moet letten.
J.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Een kleintje ;)

Had een maandje gratis Streamz geprobeerd, cadeautje van Telenet voor (sommige) klanten, afgelopen kerstperiode. Al raar dat je dat maandje niet via mijn telenet kan opzeggen (terwijl ze dat wel beweren), dus maar gebeld. Bevestigd via mail daarnet, aanpassing van je Telenet diensten...

Eenmalige kost (opzegvergoeding) 1,25 euro. WTF - betalen omdat je een dienst stopzet ??
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Bekijk het als een aanmoediging om nooit meer terug te keren ;)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

phil48 schreef: 3 maanden geleden Eenmalige kost (opzegvergoeding) 1,25 euro. WTF - betalen omdat je een dienst stopzet ??
Jij durft te klagen?
Normale opzegvergoeding is €50 en jij klaagt dan dat je 97,5% korting gekregen hebt?
:bdaysmile: :bdaysmile: :banana: :banana:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Opzegvergoeding voor wat ??
crc
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Een grote frustratie, die niet van vandaag dateert.
Het is nu ongeveer 2 maanden dat Proximus/Scarlet het telefoonnummer (vaste lijn) onbereikbaar maakt na een verhuis.

Ik had gevraagd tesamen met de verhuis de afzonderlijk internet en vaste lijn abonnementen over te zetten naar een Scarlet Trio.

In de service flat waar ze naar verhuisden lag al een Proximus aansluiting.
Ik had daar de BBox 3V+ van Scarlet geïnstalleerd en op 13 december kreeg ik inderdaad een werkende internet verbinding!
Helaas werkte de telefoon niet.

Daarna:
- ettelijke telefoons met de Scarlet helpdesk
- mails waarin ik hen vroeg om mij de SIP parameters van de lijn door te geven om dit zelf te configureren (geen reactie op die vraag)
- 2 afzonderlijke bezoeken van technici ter plaatse. Die zeiden telkens dat het nog bij Proximus centraal moest geconfigureerd worden en ze mij zouden terugbellen.
(wat ze vervolgens niet deden)

Het probleem was dus nog niet opgelost en ik heb dan maar een overdracht gevraagd naar EDPNet op 11 januari. Ik hoopte dat zij de telefoon in orde zouden krijgen.

Blijkt dat ondanks escalaties van EDPNET bij Proximus ze er niet in slagen deze lijn over te nemen.
Het lijkt dat de database van Proximus een chaos is (alvast voor wat de lijn van mijn ouders betreft).
Laatste bericht dat ik via EDPNET krijg is dat Proximus naar een workaround zoekt.

Ik heb ondertussen ook al een klacht bij de ombudsman ingediend, maar op korte termijn zie ik niet echt een oplossing in zicht.
Gisteren heb ik 5 minuten nodig gehad om op de BBOX van mijn ouders mijn OVH VOIP nummer te configureren.....lijn, die nog steeds bij Proximus/Scarlet ligt.
Ik ben geneigd van het telefoonnummer van mijn ouders over te laten zetten naar OVH, maar ik vrees dat er dan ook weer wat zal mislopen in de Proximus chaos.

Naast de tijd die iedereen (Proximus/Scarlet,EDPNET,ikzelf) hierin steekt om dit opgelost te krijgen is dit vooral heel pijnlijk voor mijn hoogbejaarde ouders die toch wel rekenen op hun vaste lijn.
michel68
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

crc schreef: 3 maanden geleden Naast de tijd die iedereen (Proximus/Scarlet,EDPNET,ikzelf) hierin steekt om dit opgelost te krijgen is dit vooral heel pijnlijk voor mijn hoogbejaarde ouders die toch wel rekenen op hun vaste lijn.
Paar jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt bij verhuis van mijn ouders. Uiteindelijk zo beu dat we gewoon het nummer dat bij de installatie hoorde zijn blijven gebruiken en het oude nummer laten vallen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Ik denk dat opeenvolgend overzetten van het nummer de zaak alleen erger maakt..
Je kan beter nu verder opvolgen tot het nummer bij EDPnet zit en niet opnieuw porteren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Android Auto... na het aflezen van een bericht.

"Wil je antwoorden ?"
Neen
"Wil je antwoorden ?"
Neen
"Wil je antwoorden ?"
Nee !
"Bedankt dat was duidelijk"
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Na 3 keer NEE lijkt dat idd duidelijk :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

esso, dewelke je prima toelaten punten te sparen met je telefoonnummer (zonder een account aan te maken, zonder AV goed te keuren, zonder melding dat je niet geregistreerd bent, .....) en vervolgens als je achteraf je gaat registreren, al die punten kwijt bent 'want ze worden pas gespaard nadat je een account hebt"....
wat je dus in de terminal doet maakt geen hol uit, zonder eerst op hun site te registreren spaar je dus helemaal niks

k*tfirma
Sanatax
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Proberen in te loggen op 'Mijn Burgerprofiel', maar lukt weer niet met e-ID in te loggen. Helppagina's geconsulteerd, computer driemaal heropgestart...

Bij de federale overheidsinstellingen kan ik inloggen met e-mail of sms.

Waarom niet bij Vlaanderen?
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Gebruik dan een andere methode, keuze genoeg. Nou ja, als je geen ItsMe wilt gebruiken, kan je nog via email (CSAM) of SMS.
Mijn burgerprofiel.png
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Sanatax
Member
Member
Provider

Die opties krijg ik niet, als ik vanaf de pagina 'Mijn kortingsbon' naar het online loket doorklik: Vraag Mijn Kortingsbon aan
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ligt dan denk ik aan jou? mss browser, of browserextensie, of .... ?

krijg hier gewoon (firefox, linux) al de aangegeven keuzes:
Screenshot from 2025-02-12 18-59-12.png
en kan ook altijd prima inloggen met e-id....
(kreeg voor deze site nu wel eerst een wachtrij-ding omdat het blijkbaar "druk is" om in te loggen, dat dan weer wel :roll: )
Sanatax
Member
Member
Provider

Maar de e-mail en sms-optie ontbreken.

Ik zal maandag eens langs een digipunt gaan, om de e-ID software aan de praat te krijgen...

Toegevoegd na 8 minuten 8 seconden:
Aanvulling op vorig bericht: het is me nu blijkbaar toch gelukt om in te loggen, zonder daarbij de e-ID te gebruiken. Ik heb me bij 'Mijn Burgerprofiel' aangemeld via e-mail, en kan alsnog de bon aanvragen via Vlaanderen door gewoon naar de site te surfen. Dit terwijl de site ten stelligste beweert dat dit enkel via e-ID, Itsme, app of eIDAS kan. Het klopt dus niet wat wordt beweert.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

klopt op zich toch wel, je kan vanaf de site énkel inloggen met die methodes.
als je echter via een andere overheidssite al aangemeld bent, via hetzelfde achterliggende systeem (c-sam nog steeds, zeker?), gaat die sessie gewoon verder.

that being said, vind ik wel dat ze eigenlijk aanmelden via email en tokens op alle overheidssites mogen afschaffen, gezien dat een stuk minder veilig/betrouwbaar is,
maar soit, dat is een andere discussie.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Monizze gaat 2FA verplichten om de app te gebruiken "voor de veiligheid", maar als ik vraag waarom mijn kaart geen PIN code kan hebben vinden ze dat niet nodig. :bang:
Nee, een kaart waar gemakkelijk €400 op staat en kan gebruikt worden zonder PIN code is geen risico. Dat iemand die al in mijn gsm geraakt mijn transactie historiek kan zien? DAT is gevaarlijk. :roll:
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 52 keer

Hier word ik zou kwaad, verdriet.. van..dit is zo degoutant..oog om oog is de enige straf die zwaar genoeg is..Welke degoutante klootzakken, beestenbeulen doen nu zo iets..Hoe haal je het in je kop om een dier dat zich niet kan verdedigen dood te kloppen... verdomme echt..sorry voor die uitspatting maar ik ben hier echt niet goed van...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02/20 ... -in-weide/
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 3 maanden geleden Monizze gaat 2FA verplichten om de app te gebruiken "voor de veiligheid", maar als ik vraag waarom mijn kaart geen PIN code kan hebben vinden ze dat niet nodig. :bang:
Nee, een kaart waar gemakkelijk €400 op staat en kan gebruikt worden zonder PIN code is geen risico. Dat iemand die al in mijn gsm geraakt mijn transactie historiek kan zien? DAT is gevaarlijk. :roll:
Vanuit jouw standpunt heb je gelijk, vanuit hun standpunt gaat het om de accountability ... als jij jouw kaart verliest is dat jouw probleem. Als iemand in jouw account geraakt door gebrekkige identiteits beveiliging is dat hun probleem ... dus ja ... maakt het niet minder kafkaiaans, maar das de uitleg :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Bpost staking die zorgt dat er sinds 12 februari nog niks gebeurd is met mijn pakje pfff
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Sasuke schreef: 3 maanden geleden maakt het niet minder kafkaiaans, maar das de uitleg :(
Ik ben geletterd genoeg om dat zelf te beseffen. Net dat is mijn frustratie.

Voor henzelf zorgen ze dat de beveiliging dik in orde is, maar de basis bescherming voor de gebruiker (een pin code) is 'niet nodig'.
Bende egoïstische prutsers...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Mensen die consequent het woord "overheid" gebruiken. Wie zijn ze ? Wat drijft hen ?
If you can't beat them, confuse them.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Politiekers …
Graaicultuur …
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”