Ik denk dat ik het niet goed begrijp.
1. Is er niet zo iets als de keuzevrijheid van de consument of gaat de overheid straks ook nog zeggen naar welke bakker, garage, etc. we moeten gaan. Evolueren we dan echt verder richting het dictoriale binnen deze schijdemocratie?
2. Het is toch compleet van de pot gerukt dat als je tevreden bent bij een provider en niet wil overschakelen naar een goedkopere omdat er gekende storingen zijn die men niet wil oplossen (wegens niet financieel batig genoeg en de komst van nieuwe technologie, i.c. fiber binnen enkele decennia

) dat je verplicht kan worden een stap in die richting te zetten of dat je minstens zelf geen stem in dat debat zou hebben.
Dus ik hoop dat het gaat om een informatieve mail waarbij wijzingen pas doorgevoerd worden nadat je op 'akkoord' hebt geklikt.
3. En wat is een goedkopere provider? Een provider die identiek dezelfde specs biedt als het duurdere alternatief maar tegen een lagere prijs. Ik zou zeggen: doe de groeten aan 'Kafka' als ge dit gelooft.
4. En als het over specs gaat, denk ik dat er geen enkeld provider is die deze van PX of TN die - bv. alleen al qua internetsnelheid - deze overstijgt. Of heb ik dit nu echt verkeerd voor?
Waar onze regering - want ook deze pretendeert voor technologische innovatie te zijn - beter voor zorgt is dat ze mee zijn op Europees niveau wat de uitrol van moderne technologie zoals fiber betreft en TN en PX verplicht om samen te werken en concrete deadlines te halen met een bepaald aantal fiber aansluitingen die werken binnen de x jaar. Laat ze dan concurreren op het niveau van de pakketten.
Ook hier worden momenteel honderdduizenden euro's uit het raam gesmeten door multiduct kabel te leggen op plaatsen zoals hier, waar na 2 jaar nog altijd niets doorgeblazen is.
Eens een apenland, altijd een apenland.