Wegens een ongelukje is mijn kookplaat beschadigd geraakt echter als ik rondkijk dan zie ik enorme prijsverschillen voor identiek dezelfde kookplaat (Siemens EX875KYW1E).
- Electro Loeters €1,099.00
- Electromania €1,179.00
- Krefel €2,499.99 (via Siemens)
- Siemens €2,619.00
Nu valt dit onder de verzekering maar ergens heb ik zoiets van dat dit toch ook niet netjes is moest ik via Siemens (of Krefel) gaan.
Langs de andere kant wil ik natuurlijk ook geen risico nemen door een goedkope verkoper te kiezen (al vraag ik me dus af wat daar de ervaringen/risicos zijn).
Ervaringen Loeters, Electromania, ...
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hier goede ervaringen met Loeters.
Nog geen ervaring met hun dienst na verkoop
Nog geen ervaring met hun dienst na verkoop
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

ISP:

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hier niet ver vandaan een Loeters. Begin januari een droogkast gekocht. Ik wist precies wat ik wilde en ook geconstateerd dat er veel prijsverschil was tussen winkels.
Met fluvius bon samen met ecocheques gekocht. Alles vlot verlopen. Eveneens geen ervaring met dienst na verkoop.
Met fluvius bon samen met ecocheques gekocht. Alles vlot verlopen. Eveneens geen ervaring met dienst na verkoop.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 38 keer
Al een aantal maal bij Loeters gekocht. Dat is een machine hé ... verwacht geen persoonlijke begeleiding of veel advies, als je weet wat je wil en je kan hun systeem goed navigeren is dat een ideale leverancier om te besparen. Dienst na verkoop is ook zo, weinig poespas, alles op de letter van de wet, maar wel correct.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Ook hier een tevreden Loeters-klant: ze verkopen vaak niet de recentste toestellen, maar prijsgewijs zijn ze moeilijk te kloppen. Als je het toestel zelf kan meenemen bespaar je nog eens €25.
Dienst-na-verkoop is echter zowat onbestaande: ze verwijzen door naar de producent, maar zijn daar ook open over. Dat zal m.i. weinig verschillen met andere witgoedverkopers, toch zeker zolang het toestel onder garantie is.
Dienst-na-verkoop is echter zowat onbestaande: ze verwijzen door naar de producent, maar zijn daar ook open over. Dat zal m.i. weinig verschillen met andere witgoedverkopers, toch zeker zolang het toestel onder garantie is.
Computer(k)nul
- TheCeet
- Elite Poster
Ik moet wel zeggen dat mijn wasmachine korte tijd na aanschaf toch mankementen vertoonde.
Loeters gecontacteerd met dit issue en die verwezen me door naar fabrikant Bosch en Bosch kwam gewoon gratis langs omdat er een onderdeel kapot/niet goed fungeerde.
Niets voor moeten betalen en werd snel afgehandeld van melding tot en met herstelling.
Loeters gecontacteerd met dit issue en die verwezen me door naar fabrikant Bosch en Bosch kwam gewoon gratis langs omdat er een onderdeel kapot/niet goed fungeerde.
Niets voor moeten betalen en werd snel afgehandeld van melding tot en met herstelling.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
De electroboeren die nog zelf diesnt na verkoop doen zijn toch op één hand te tellen, meestal verwijzen ze door naar de fabrikant.
Het enige wat je zou moeten te weten komen is dat het geen grijze import is en dat de fabrikant daar problemen van maakt.
J.
Het enige wat je zou moeten te weten komen is dat het geen grijze import is en dat de fabrikant daar problemen van maakt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 23 keer
Het is natuurlijk wel grijze import ....
Mijn Loeters vaatwas (Whirlpool) kwam uit Turkije
Er is daar ook niets illegaals aan (vandaar "grijs"
), zolang hetzelfde toestel ergens in de EER officiëel ingevoerd is.
In sommige gevallen zal de fabrikant de fabrieksgarantie weigeren.
Maar de 2 jaar wettelijke garantie kan niet geweigerd worden, en is in feite altijd ten laste van de Belgsiche verkoper.
Mijn Loeters vaatwas (Whirlpool) kwam uit Turkije

Er is daar ook niets illegaals aan (vandaar "grijs"

Maar de 2 jaar wettelijke garantie kan niet geweigerd worden, en is in feite altijd ten laste van de Belgsiche verkoper.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 31 keer
Soortgelijke situatie: barst in de glasplaat over de hele breedte van de inductiekookplaat. De plaat is 5 jaar oud en nu twijfel ik dus tussen het vervangen van de glasplaat (400€) of een volledig nieuwe plaat (kost vandaag 900€).
Moet nog uitzoeken of het voor de verzekering wat uitmaakt (want indien niet, waarom zou je dan geen nieuwe plaat kopen), maar wat heeft er iemand ervaring met het vervangen van enkel de glasplaat op een inductievuur?
Moet nog uitzoeken of het voor de verzekering wat uitmaakt (want indien niet, waarom zou je dan geen nieuwe plaat kopen), maar wat heeft er iemand ervaring met het vervangen van enkel de glasplaat op een inductievuur?
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Kan ook te maken hebben door de samensmelting van Whirlpool Europe met het Turkse Beko, wat tevens ook hoofdaandeelhouder is.philippe_d schreef: 3 maanden geleden Het is natuurlijk wel grijze import ....
Mijn Loeters vaatwas (Whirlpool) kwam uit Turkije![]()
Er is daar ook niets illegaals aan (vandaar "grijs"), zolang hetzelfde toestel ergens in de EER officiëel ingevoerd is.
https://elektroretailmagazine.nl/whirlp ... k-beko-af/
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
is toch europeese garantie. Ik weet nog wel wilde eens een philips tv kopen en koste overal 999 euro alsof het een vastgestelde prijs was. Ik ga naar mediamarkt ; kzeg mag ik eens wat vragen waarom kost dit 999 in auchan frankrijk paar km verder 579 euro. Die verkoper schoot daar uit zijn slof enja als er iets aan is dan sta je daar met de garantie en blablabla. Bij het naar huis gaan dacht ik daar heeft hij een punt, bij thuiskomst toch een gebeld met de consumentenlijn philips. De vriendelijke nederlander moest eens lachen en zei : binnen de garantie mag de verkoper er zowieso niet aan werken. Een vrachtwagen rijd rond om defecte toestellen op te halen en herstelde terug te brengen. En of de vrachtwagen aan de winkel moet stoppen of aan uw deur speelt dat voor ons geen rol. En bij loeters is het ook zo daar moete rechtstreeks naar het merk bellen die dan iemand zal sturen.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
15 tot 20j geleden kocht ik standaard bij elektromania...die zaten toen nog in Antwerpen op de lei terwijl ze nu in Sint-Niklaas zitten.
Tegenwoordig check ik de website van elektromania nog wel maar ze kunnen wat prijs betreft niet meer concurreren met bv een loeters...
Wat dienst naverkoop betreft, met geen van beiden ervaring mee....toestellen die na 8j defect gaan vervang ik helaas als ik ze zelf niet kan herstellen want een herstelling is zo duur geworden dat je goedkoper af bent met een nieuw toestel..
Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan, geen van beide herstellen zelf en sturen de technische dienst van het merk bij problemen...
Succes
Tom
Tegenwoordig check ik de website van elektromania nog wel maar ze kunnen wat prijs betreft niet meer concurreren met bv een loeters...
Wat dienst naverkoop betreft, met geen van beiden ervaring mee....toestellen die na 8j defect gaan vervang ik helaas als ik ze zelf niet kan herstellen want een herstelling is zo duur geworden dat je goedkoper af bent met een nieuw toestel..
Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan, geen van beide herstellen zelf en sturen de technische dienst van het merk bij problemen...
Succes
Tom
- jutuiz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
- Bedankt: 63 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Al twee maal gekocht bij Loeters, en daar is niets op aan te merken.
Kleine puntje. Een bepaald type vaatwas was ter beschikking bij Loeters in Oostakker en niet bij ons in Wevelgem. Dus naar daar gereden, en dan vastgesteld dat het enige toestel dat nog te koop was (dat in de winkel te kijk stond) licht beschadigd was, meer dan esthetisch, het leek alsof het val gemaakt had. Winkel was niet bereid / in staat daar nog eens extra korting op toe te kennen. Wij waren wellicht ook niet bereid om het risico te nemen dat toestel te kopen. Maar goed...dan hebben we uiteindelijk toch een ander merk en toestel gekocht in diezelfde winkel. En ook weer tegen een véél lagere prijs dan elders.
Kleine puntje. Een bepaald type vaatwas was ter beschikking bij Loeters in Oostakker en niet bij ons in Wevelgem. Dus naar daar gereden, en dan vastgesteld dat het enige toestel dat nog te koop was (dat in de winkel te kijk stond) licht beschadigd was, meer dan esthetisch, het leek alsof het val gemaakt had. Winkel was niet bereid / in staat daar nog eens extra korting op toe te kennen. Wij waren wellicht ook niet bereid om het risico te nemen dat toestel te kopen. Maar goed...dan hebben we uiteindelijk toch een ander merk en toestel gekocht in diezelfde winkel. En ook weer tegen een véél lagere prijs dan elders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Bij Loeters nieuwe inductiekookplaat gekocht in Corona tijd. Ze waren absoluut de goedkoopste, maar de oude kookplaat wilden ze niet meenemen. Het was wel niet Loeters zelf die kwam leveren, maar een gewone koerier.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Goh, wij hadden dit bij CB aangegeven (combi koelkast/diepvries) maar de koerier (eigen CB bestelwagen) probeerden eerst nog om de oude "morgen" op te komen halen en gewoon voor de deur te laten staan. Ik heb redelijk moeten aandringen maar ze namen hem dan toch, met tegenzin mee. Ik zag het zo gebeuren dat ze een dag later niet zouden terugkomen en dat we dan zelf alle moeite zouden mogen doen om hem opgehaald of weg te krijgen.
Een kookplaat is nu niet iets dat je niet ergens kwijt kunt in een bestelwagen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
Al meerdere toestellen bij Loeters gekocht en geen klachten over. Dienst naverkoop nog niet moeten aanspreken.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
- Moonboy
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ook meerdere voordelige aankopen daar gedaan, Bosch , Siemens en AEG als merken, alles werkt perfect geen storingen en vlotte afhandeling, het is meer een magazijn dan winkel maar je kan er voordeel doen. Geen defecten meegemaakt tot op heden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mijn verzekering doet alvast niet moeilijk (maar met dergelijke prijsverschillen wil ik ze zelf ook niet op absurde kosten jagen)... in het verleden hetzelfde voorgehad en ik moest gewoon het factuur binnen brengen en twee dagen later stond het geld op de rekening.My_download schreef: 3 maanden geleden Soortgelijke situatie: barst in de glasplaat over de hele breedte van de inductiekookplaat. De plaat is 5 jaar oud en nu twijfel ik dus tussen het vervangen van de glasplaat (400€) of een volledig nieuwe plaat (kost vandaag 900€).
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
My_download schreef: 3 maanden geleden Soortgelijke situatie: barst in de glasplaat over de hele breedte van de inductiekookplaat. De plaat is 5 jaar oud en nu twijfel ik dus tussen het vervangen van de glasplaat (400€) of een volledig nieuwe plaat (kost vandaag 900€).
is dit dan de brandverzekering die tussenkomt ? of welke verzekering want ik dacht dat enkel water en brandschade was die gedekt is.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
- TheCeet
- Elite Poster
In brandverzekering zit normaal gezien ook glasschade. Dus kookplaat valt hieronder.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
In mijn geval had ik dat ook gedaan, maar bleek dan toch niet mogelijk.blaatpraat schreef: 3 maanden geleden Als je oud materiaal wilt meegeven, moet je dat op voorhand aangeven zodat de koerier hierop voorzien kan zijn.
-
- Pro Member
Ach, paar jaar terug bij een lokale middenstander binnengewandeld met oude Miele-stofzuiger, nieuwe gekocht, hij wou de oude ook niet aannemen. Dus ja, die koeriers... Kan me voorstellen dat die daar helemaal niet happig op zijn met hun strakke schema's.on4bam schreef: 3 maanden geleden Goh, wij hadden dit bij CB aangegeven (combi koelkast/diepvries) maar de koerier (eigen CB bestelwagen) probeerden eerst nog om de oude "morgen" op te komen halen en gewoon voor de deur te laten staan. Ik heb redelijk moeten aandringen maar ze namen hem dan toch, met tegenzin mee. Ik zag het zo gebeuren dat ze een dag later niet zouden terugkomen en dat we dan zelf alle moeite zouden mogen doen om hem opgehaald of weg te krijgen.
Jaren terug trouwens iets bij Electromania besteld, maar direct terug geannuleerd toen het grijze import bleek te zijn. Ik zoek altijd de EAN-codes op van de apparatuur, als je die in Google ingeeft kom je snel genoeg te weten of bv. Krëfel of Coolblue dat model ook verkopen, indien niet dan is de kans groot dat je naar een model voor een andere markt zit te kijken.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 27 keer
Nochtans zijn ze wettelijk verplicht om het oude toestel aan te nemen, dit is de Recupel terugnameplichtBorromini schreef: 3 maanden geleden Ach, paar jaar terug bij een lokale middenstander binnengewandeld met oude Miele-stofzuiger, nieuwe gekocht, hij wou de oude ook niet aannemen. Dus ja, die koeriers... Kan me voorstellen dat die daar helemaal niet happig op zijn met hun strakke schema's.
Dit geldt dus ook voor levering aan huis
-
- Pro Member
Oh die oude is daar gebleven hoor
.